Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 00:39   #41
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En waarom krijg ik ondertussen, ondanks dat ik al een tijdlang "droog" zit, nu plots enorme trek naar een sigaret? Ik zou weliswaar mijn kleren terug aantrekken en naar een nachtwinkel rijden.

Ziet er smakelijk, uit vind je niet?

.

.

Ik vind alvast van niet, en kan in alle rust gaan slapen
Oud 7 januari 2007, 00:42   #42
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
En zijn dat dan opeens wel eenduidig onderzoeksresultaten ?

Ik kan me een dozijn redenen bedenken waarom een arts/dokter/geneesheer nooit een cigaret (al dan niet met wiet in) zal aanbieden aan z'n patienten.

En dat is waar het hier toch om gaat, niet?

Of beschikken de plaatselijke cannabis-lovers over de middelen om THC te extraheren en via een mengsel zichzelf toe te dienen?
Natuurlijk kan je THC extraheren en waarom moet je wiet roken? Nooit van spacecake gehoord?
Oud 7 januari 2007, 00:44   #43
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ziet er smakelijk, uit vind je niet?

Ik vind alvast van niet, en kan in alle rust gaan slapen
Niet echt nee, ik mis de kegelvorm en de zelf gerolde filter.

Allez slaapwel en gezond terug op zou ik zeggen
Oud 7 januari 2007, 00:46   #44
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
oei weer zo eene van het platteland die ooit het woord wiet gehoord heeft.
waar denk je een sujet als Raven anders te vinden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 08:21   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geneesheren moeten oppassen bij de behandeling van verslaafden, want het kan hen verweten worden "dat ze een verslaving onderhouden".
Nog niet zo heel lang geleden heeft de horde daarover een (nieuw) beleid voorgeschreven met te hanteren voorzichtigheidsregels.

Het wordt wel hoog tijd dat de wereld van de gezondheidszorg erkent dat sommige patienten inderdaad baat hebben bij kannabis. Zoals niemand twijfelt waarom morfine aanwezig is in de ziekenhuisapoteken.

Maar dat belet niet dat de maatschappij krachtige sinjalen moet geven en blijven geven dat drugs slecht zijn en te gemakkelijk negatieve gevolgen hebben.

Het krachtigste sinjaal is het verbod. Daarom moeten illegale drugs illegaal blijven.

Sommigen (gebruikers) hier verwijten anderen "dat ze niet eens weten wat dat allemaal is, joints, kannabis enzovoorts". Maar tegelijk zeggen ze dat die spullen al zodanig doorgedrongen zijn in de maatschappij dat ze overal aanwezig zijn. Van een kontradiktio in termines gesproken.

Ge moet dus niet eerst de toestand laten ontsporen, zoals gebeurde met tabaksrook, en dan te laat afkomen met maatregelen zoals verboden op 't werk en op plaatsen waar men eet. Of zoals met alkohol, met maatregelen zoals mensen bloed doen trekken als ze chauffeur zijn en al zo'n kloterijen, die spijtig genoeg moeten in de huidige kontekst.
Daarom: alle illegale drugs moeten illegaal blijven; gepaste preventie ertegen; harde repressie ertegen (hard tegen gebruikers; zeeer hard tegen dealers, aanzet tot gebruik daartoe bij minderjarigen....) Niks gedoogbeleid.
Voor legale drugs en de rest van de verslavingen: pogen de zaken te beheersen (meer preventie dan nu; repressie zoals nu via verboden in het verkeer, op het werk ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 08:37   #47
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koffie, Chocolade en Alcohol hebben zeer gunstige effecten indien met mate gebruikt.

Zonder suiker zal jij overigens niet eens lang genoeg overleven om te vertellen dat het een drug is.

Wiet & cigaretten(tabak) daarentegen hebben geen enkel positief effect, zelfs niet met kleine hoeveelheden.
Aangezien wiet (cannabis) ook medicinaal gebruikt wordt, ben ik benieuwd uit welk onderzoek is gebleken dat wiet geen enkel positief effect heeft.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 7 januari 2007 om 08:42.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 09:37   #48
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geneesheren moeten oppassen bij de behandeling van verslaafden, want het kan hen verweten worden "dat ze een verslaving onderhouden".
Nog niet zo heel lang geleden heeft de horde daarover een (nieuw) beleid voorgeschreven met te hanteren voorzichtigheidsregels.

Het wordt wel hoog tijd dat de wereld van de gezondheidszorg erkent dat sommige patienten inderdaad baat hebben bij kannabis. Zoals niemand twijfelt waarom morfine aanwezig is in de ziekenhuisapoteken.

Maar dat belet niet dat de maatschappij krachtige sinjalen moet geven en blijven geven dat drugs slecht zijn en te gemakkelijk negatieve gevolgen hebben.

Het krachtigste sinjaal is het verbod. Daarom moeten illegale drugs illegaal blijven.

Sommigen (gebruikers) hier verwijten anderen "dat ze niet eens weten wat dat allemaal is, joints, kannabis enzovoorts". Maar tegelijk zeggen ze dat die spullen al zodanig doorgedrongen zijn in de maatschappij dat ze overal aanwezig zijn. Van een kontradiktio in termines gesproken.

Ge moet dus niet eerst de toestand laten ontsporen, zoals gebeurde met tabaksrook, en dan te laat afkomen met maatregelen zoals verboden op 't werk en op plaatsen waar men eet. Of zoals met alkohol, met maatregelen zoals mensen bloed doen trekken als ze chauffeur zijn en al zo'n kloterijen, die spijtig genoeg moeten in de huidige kontekst.
Daarom: alle illegale drugs moeten illegaal blijven; gepaste preventie ertegen; harde repressie ertegen (hard tegen gebruikers; zeeer hard tegen dealers, aanzet tot gebruik daartoe bij minderjarigen....) Niks gedoogbeleid.
Voor legale drugs en de rest van de verslavingen: pogen de zaken te beheersen (meer preventie dan nu; repressie zoals nu via verboden in het verkeer, op het werk ...)
Ik heb nog NOOIT een goed argument gehoord waarom iemand anders iets te zeggen zou mogen hebben over het feit dat ik al da niet drugs gebruik. Het is mijn leven en lichaam en ik doe hiermee wat ik wil. Ik val hen daarmee niet lastig, of niet meer lastig dan dat ik die conformisten ergerlijk vind.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 11:21   #49
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

HaRdCOREhARMREdUCER's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar dat belet niet dat de maatschappij krachtige sinjalen moet geven en blijven geven dat drugs slecht zijn en te gemakkelijk negatieve gevolgen hebben. Het krachtigste sinjaal is het verbod. Daarom moeten illegale drugs illegaal blijven.
Krachtig signaal:
meer en meer mensen trekken zich niets aan van het verbod en maken zelf wel uit wat ze ermee doen. Zo krachtig is uw sinjaal dus ook weer niet.

Drugs zijn niet verboden omdat ze schadelijk kunnen zijn. Anders was alcohol en tabak ook wel verboden.

De blokkers in the house gaan mij zeker kunnen vertellen wat dan wel de échte reden van het verbod op sommige drugs is.

grtz
HaRdCOREhARMREdUCER
HaRdCOREhARMREdUCER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 11:23   #50
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Natuurlijk kan je THC extraheren en waarom moet je wiet roken? Nooit van spacecake gehoord?
Alé, zo zie ik dan toch nog iets positiefs aan wiet dan. Naast de salade op uw fast-food hamburger, krijg je dan toch nog groenten binnen.

Maar het ging hier over joints. De voornaamste vorm van cannabis-gebruik.
Oud 7 januari 2007, 11:31   #51
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

Standaard

Citaat:
Neen het ging over rechter Troch die als rechter aan politiek begint te doen en dan nog via uitspraken die bewezen onwaar zijn.

grtz
HRdCRhRMRdCR
Oud 7 januari 2007, 11:47   #52
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

Standaard

over 10 minuten op De Zevende Dag:

cannabis

De correctionele rechtbank van Dendermonde heeft zes cannabiskwekers veroordeeld tot een serie werk- en gevangenisstraffen. In zijn vonnis haalde rechter Freddy Troch uit naar het gedoogbeleid van de regering rond cannabis. Bijna alle zware heroïneverslaafden die voor de rechter verschijnen, zijn begonnen bij cannabis, zei hij.

Hulpverleners ontkenden in een reactie op het vonnis dat cannabis drempelverlagend werkt voor harddrugs, en noemden de zgn. stepping-stone-theorie achterhaald. Maar intussen zijn er wel nieuwe soorten cannabis op de markt, die veel sterker zijn dan gewone plantjes van buitenteelt. Soorten als white widow, NLX of Jack Herrer geven zelfs ervaren blowers een onverwachte mokerslag.

Is cannabis dan toch niet zo onschuldig als sommigen beweren? Een gesprek met Peer van der Kreeft (hoofd preventie 'De Sleutel') en freelance-journalist Karel Michiels.
Oud 7 januari 2007, 12:36   #53
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ben ook juist aan't kijken. Subliem gewoon, 'k heb er direct een opgestoken
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 12:39   #54
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alé, zo zie ik dan toch nog iets positiefs aan wiet dan. Naast de salade op uw fast-food hamburger, krijg je dan toch nog groenten binnen.

Amerikanen steken doorgaans geen tabak in hun joints, Arabieren eten vooral en roken met een waterpijp. 't zijn enkel de domme Europeanen die hun weed met tabak verpesten -> wat volgens mij een minderheid betekent.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:50   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Amerikanen steken doorgaans geen tabak in hun joints, Arabieren eten vooral en roken met een waterpijp. 't zijn enkel de domme Europeanen die hun weed met tabak verpesten -> wat volgens mij een minderheid betekent.
dat is de schuld van de ontzettende woekerprijzen die het illigale circuit voor een grammetje durft aanrekenen...
weeral een reden om te legaliseren sé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:54   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wat een zever dat alcohol schadelijker is dan cannabis.

Als je een pintje vergelijkt met een joint dan weet je direct welke van de 2 het meeste invloed heeft op het lichaam, namelijk een joint,
Kaffer is toch niet terug hé ............

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be