![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen zijn ook niet dom. Het feit dat men ook nooit hun mening heeft gevraagd spreekt boekdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() Dat vele mensen, moesten ze het volledige kostenplaatje van het federalisme kennen, terug vlugger geneigd zouden zijn om voor het unitarisme te kiezen, daar ben ik van overtuigd. Het is een kost waar echter ieder politicus die vandaag aan de macht is, belang bij heeft om die te verzwijgen.
Maar het blijft spijtig genoeg een feit dat in de huidige politieke situatie iedere versplintering in de belgische beweging nefast is en er voor zorgt dat er zeker geen beweging zal zijn die de kiesdrempel zal halen. En dan stelt zich terug de vraag naar wat effectief de meest nuttige stem pro België is... Laatst gewijzigd door Surlet : 10 januari 2007 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwitserland weerlegt uw beweringen in de praktijk. In dat land is er immers een volledig doorzichtig bestuur waar de burgers alles kunnen inkijken. Toch kiezen de Zwitsers resoluut voor hun federalisme dat zelfs nog veel verder gaat dan het Belgisch federalisme. Daar hebben de kantons immers een eigen grondwet, politiemacht, gerecht, wetten, parlement, regering, belastingsstelsels... Meer zelfs, volgens de bondsgrondwet staan de kantons in de staatsordening eerst dan pas de overkoepelende bondsstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens uw Zwitsers model is wel schoon maar of je het nu wil of niet we zijn hier nog steeds in België. En misschien kunt u aantonen dat een meederheid van de mensen een federaal land wil
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begrijp ik niet goed hoor Hans wat heeft belgië met Zwiterland te maken,alles behalven hé,ik denk hier in het bijzonder aan de neutraliteit hé
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar blijft dat verenigd front van Belgicisten? Enneuh...wie gaat dat front leiden? Neen, neen, wacht...laat me raden!!! Hans le Plus Grand!!! ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Wat dan weer niet in jullie voordeel is...
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat is nu het wezenlijk verschil tussen UNIE en BUB ? Zo te zien hangt ook UNIE het unitarisme aan? Waarom moet men al dan niet op UNIE dan wel op BUB stemmen? Is BUB misschien meer reactionair is dan UNIE? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zitten er bij BUB dan ook geen Heelnederlanders? Er is hier iemand op het forum (Pajot) die de BUBse vlag in z'n handtekening draagt en het Dinaso embleem als avatar heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Er was hier vroeger - een jaar geleden of zo - ook iemand van het Nationaal front. Deze partij leek me een Belgisch gezinde kopie van het Vlaams Belang? Zijn deze ook unitaristen?
Mijn excuses voor deze regen van vragen, ik tracht gewoon een zo volledig mogelijk beeld van de Belgische beweging te schetsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarnaast vertrekken wij niet vanuit een nationalistisch maar een sociaal standpunt. Waar BUB voor staat zullen ze zelf beantwoorden. Eigenlijk is het wel heel duidelijk alleen mogen niet alle verenigingen beschouwd worden als partij. Dat Nationaal Front zal waarschijnlijk slaan op Nationale Unie of Fervent Nationaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fervent Nationaal veranderde van naam tot Nationale Unie en hun lid is nu bij Unie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Pro Belgica, hoe moet ik mij dat voorstellen? Als een soort Belgicistische VVB?
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hun lid? Jij suggereert dus dat het FN maar een éénmans partij is/was?
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En daar zit het nog steeds hoor. België is achter de rug en "Belgicisme" kan alleen maar een echo uit een ver verleden zijn. Een spel, quoi.
|
![]() |
![]() |