![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brusselse poen gaan verdienen, dat wel. De infrastructuur ervoor gebruiken en verslijten, dat ook. Nadien de poen besteden aan een villa een eind erbuiten, en daar gemeentebelasting betalen........ en zeuren dat in het Brussels bestuur vroeg of laat een bewoner van andere origine zou plaatsnemen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [b[size=2]]Wel, wanneer de vlamingen in Brussel gedagradeerd worden tot een onbenullige minderheid, zijn ze het misschien ook wel. Waarom willen zoveel vlamingen vanuit hun spreekwoordelijke fermette in één of andere verkaveling in het Vlaamse land zo graag hun zeg hebben over Brussel. Dat is ongeveer even zinnig als ik die mijn wil zou opleggen aan pakweg Ninove.
Het basisprincipe van democratie is nu eenmaal dat elk lid van een samenleving een gelijke zeg heeft over zijn eigen bestuur, en dat houdt ook in dat een grote groep meer te zeggen heeft dan een kleine groep. Dus tenzij u wil afstappen van enkelvoudig stemrecht (en dus ook democratie) moet u zich hier maar bij neerleggen. Jintro[/size] Brussel behoort tot Vlaanderen en binnen Vlaanderen zijn de Franstaligen en de vreemdelingen een minderheid. Brussel is trouwens onleefbaar zonder Vlaanderen. Daarom moet Brussel een tweetalige stad worden, een Vlaamsvriendelijke en veilige stad ook. Een onafhankelijk Vlaanderen, met een rechts bestuur, kan dit realiseren. Alle Brusselaars zouden hier voordeel bij hebben ! Jintro vergeet dat door de pariteit in België de democratie verkracht wordt. 3000 000 Walen krijgen evenveel parlementszetels dan 6000 000 Vlamingen. In ruil kregen de Vlamingen een gegarandeerde vertegenwoordiging in het bestuur van Brussel. Met het vreemdelingenstemrecht wordt de positie van de Vlamingen in Brussel echter verzwakt. Dus laat ons dit ondemocratisch Belgisch staatsverband opblazen. In Vlaanderen is 80 % tegen vreemdelingenstemrecht. In een onafhankelijk Vlaanderen was er waarschijnlijk ook al lang geen "cordon" meer en zou een rechts bestuur voor de hand liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
[qoute="johan"] Jintro vergeet dat door de pariteit in België de democratie verkracht wordt. 3000 000 Walen krijgen evenveel parlementszetels dan 6000 000 Vlamingen. In ruil kregen de Vlamingen een gegarandeerde vertegenwoordiging in het bestuur van Brussel. Met het vreemdelingenstemrecht wordt de positie van de Vlamingen in Brussel echter verzwakt. Dus laat ons dit ondemocratisch Belgisch staatsverband opblazen. In Vlaanderen is 80 % tegen vreemdelingenstemrecht. In een onafhankelijk Vlaanderen was er waarschijnlijk ook al lang geen "cordon" meer en zou een rechts bestuur voor de hand liggen.[/quote] ik ben geen fan van het paritaire systeem, maar aan de andere kant hebben de Vlamingen nu wel een groot (in vergelijking met hun aantal) aandeel in het bestuur van Brussel. En net als die Vlamingen vind ik dat ook vreemdelingen mee mogen beslissen over wie er verantwoordelijk is voor hun directe omgeving. En uiteindelijk, waarom mogen al de niet-Belgen die hier zijn omdat ze bij de Europeseinstellingen werken (en hier wsl niet zullen blijven) wel, wat uw allochtone trambestuurder die al heel zijn leven in Brussel woont niet mag. Het migrantenstemrecht is geen cadeau, eerder een rechtzetting van een scheve situatie. Jintro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Brussel derde gewest was een nederlaag voor Vlaanderen.
Brussel is een deel van Vlaanderen en van Europa. Wij mogen Brussel niet loslaten. Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen. Het zijn dus niet enkel de inwoners van Brussel die het lot van Brussel mogen bepalen. Alle Vlamingen zijn verbonden met Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (Die van pukkelpop) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij mogen Vlaanderen niet loslaten. Vlaanderen is het belangrijkste deel van de wereld. Het zijn dus niet enkel de inwoners van Vlaanderen die het lot van Vlaanderen mogen bepalen. Alle mensen van de hele wereld zijn verbonden met Vlaanderen. [size=1]Ziet u zelf in dat dit nogal een belachelijke redenatie is?[/size]
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Genk zal de nieuwe burgemeester misschien 'Chokri Mahassine' heten...
(Die van pukkelpop) Engageer U voor het Vlaams Blok en probeer dit te voorkomen ! Niet omdat Chokri een gekleurde "belg" is, wel omdat hij onbekwaam is en omdat zijn partij onvoldoende de belangen van de Vlamingen verdedigt. Vooral in Brussel heeft de SP.a ons verraden. Chokri is vooral de alibi-ali van de SP.a. Hij heeft geen voeling met de moslimgemeenschappen van Brussel en Antwerpen. Hij haalt zijn stemmen bij linkse Vlamingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Om te beginnen woont chokri in leoplodsburg dus burgemeester van Genk zou ik erg straf vinden. En waarom heeft iemand voeling met de migrantengemeenschap in Antwerpen en Brussel nodig om burgemeester van Leopoldsburg/Genk te worden. Verder is Chokri volgens mijn mening een bekwaam politicus (die zeker meer parlementair werk verricht dan de gemiddelde blok-verkozene) en stemmen halen bij linkse Vlamingen is nog steeds geen misdaad. Volgens mij hebben we het hier over een politicus die verkozen is omdat mensen op hem willen stemmen, dat hij een allochtone afkomst heeft doet niet direct ter zake. of zou ik me toch maar engageren in het Vlaams Blok om deze ramp te verkomen ?????? ![]() ![]() Jintro (geen SPA-stemmer) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() of zou ik me toch maar engageren in het Vlaams Blok om deze ramp te verkomen ??????
DOEN !! Laat Chokri zijn Pukkelpop dinges maar doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De rest is nog straffer!!! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
a) Hoe ze er ooit in geslaagd zijn een stad die buiten het Vlaamse Gewest ligt hoofdstad te maken van datzelfde gewest blijft me verbazen. b) Brussel is bovenal de hoofdstad van België. c) De Vlaamse regering heeft een minister voor Brusselse aangelegenheden, dus de vlamingen heeft wel een stem over hun 'hoofdstad' in zaken die hen aanbelangen. d) Gemeentebelasting, huisvuilophaling, straatbeeldverfraaiing,... in Brussel zijn geen zaken waar een inwoner van Kappellen, Koksijde, Zichen-Zussen-Bolder etc... mee te maken krijgt en waar hij dus ook niks over te zeggen dient te hebben. e) Laat dat nu net dingen zijn waar een stadsbestuur zich mee bezighoudt, bijgevolg hebben Brusselaars geen nood aan iemand van buitenaf die hun zegt dat ze geen Mohammed tot burgemeester mogen verkiezen. Jintro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jef Gabriels doet het echter allang goed in Genk. Hij kan Chokri misschien tegenhouden? We hebben wel dezelfde mening over Chokri! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet niet waar ik nu het meest van sta te kijke, dat Chokri naar Genk is verhuisd ofdat ze erin geslaagd zijn toch een apartement in die lelijke blok te verkopen. Enfin misschien wordt het eens spannend dan in 2006 (verheugt zich op de dag dat de absolute meerderheid van CVP in Genk gebroken wordt en er eindelijk werk wordt gemaakt van een jeugdbeleid.) Jintro |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Paars in Genk, ik begin al te bibberen... ![]() Er komt al een nieuw jeugdhuis,... Wat is dan volgens jou het gebrek in het huidig jeugdbeleid? Heeft SPa of VLD Genk iets beters voor de jeugd? Ik vind Gabriels nog niet zo'n slechte. Hij organiseerde bij het Fordgebeuren tenminste geen festival [size=2](wat viel er te vieren?)[/size] om zijn naambekendheid te krijgen in het Genkse... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tegen dat dat niet nieuwe jeugdhuis er komt ga ik er niet meer binnenmogen denk ik. Plannen over de heraanleg van het gemeenteplein (of stadsplein whatever) zijn nog lang niet rond. En het is nog steeds wachten op de eerste fatsoenlijke fuifzaal is het ook nog steeds wachten. (de mijngebouwen blijven een ideale optie). Jintro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kom die nog regelmatig tegen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Rudi Dierick
Ik bepleit simpelweg gelijke rechten-gelijke plichten. Dus:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. Binnen brussel leven er 2 gemeenschappen, Franstaligen en Vlamingen (naast vele tientallen migrantengroepen); de Vlamingen zijn daarbij zwaar in de minderheid, doch géén enkele mij bekende Brussels-Vlaamse politicus is bereid om zijn lidmaatschap vand e Vlaamse gemeenschap op te geven voor een zuiver brussels model. Ik hoop dat ik uw stelling ('de mensen die daar wonen kunnen toch zélf beslissen hoe ze HUN stad besturen') niet moet interpreteren als 'en we laten ze genadeloos overleveren aan die nog steeds dikrimineredne Frantalige meerderheid'. kortom, ik hoop van harte dat u niet pleit voor een feitelijke amputatie van dat stukje vande Vlaamse gemeenschap; 2. brussel is én economiszch, én politiek, én cultureel een onvervangbaar venster van Vlaanderen op de wereld; et is niet het enige venster, maar wel een uniek en van onschatbare waarde. kortom, er staat veel te verliezen; 3. brussel vraag als hoofdstad ook aanzienlijke middelen voor haar hoofdstedelijek functie; u hebt er als Vlaming dan ook én alle belang bij, én alle recht van spreken, om te eisen dat het die hoofdstedelijek functie, die dienende rol correct vervult, m.a.w. dat u er ook correct en niet als tweederangsburger onthaald wordt. |
||
![]() |
![]() |