![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() "Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vitae forma vocatur [email protected], die 13 Jan 2007 07:59:05 > -0800, in littera > <[email protected] om> in foro > be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>Ejo schreef: >> >>> En hoeveel inkomsten denken jullie te missen doordat Nederlanders de >>> Belgische autowegen massaal zullen boycotten, en tevens, transporteurs >>> die doodleuk de kosten van dit alles weer naar de klant terugspelen? >> >>Wat het transit verkeer van toeristen betreft, niks. Die spendeerden >>toch al niet veel. Wat het professioneel transport betreft, die draaien >>hun hand niet om om 60 Eurii. Dat is slechts een kleine fractie van de >>totale kostprijs. Uiteraard worden kosten teruggespeeld naar de >>klanten, dat is gewoon het principe van de vrije markt. Dat doen ze >>toch ook met de tolheffingen in Frankrijk? >> >>Het grote bezwaar tegen het vignet ligt bij het psychologisch impact >>ervan op de gaandewegse dagelijkse integratie tussen NL en VL >>(Vlaanderen). > > Jij wordt liever ingepakt door 16 miljoen gierige Nederlanders dan > door 4.4 miljoen kwistige Walen... Dat zal de Nederlanders veel > makkelijker gaan om ons te koloniseren dan de Walen het zouden kunnen, > omdat ze dan verreweg de democratische meerderheid zullen hebben. > > Vergeet niet dat Vlamingen een volksken van losers zijn(remember > Pevelenberg): kijk maar naar alle separatiesten en andere > Flaminganten: telkens kiezen ze de kant van de verliezer. > > >>Het is een manoever van de Franstaligen. > > Onzin. > >>Vlaanderen wordt >>er niet rijker van want de verdeelsleutels zijn *weeral* eens >>scheefgetrokken. > > Omdat we ons laten doen. > >>Hopelijk komt er om die reden een dergelijk protest in >>Vlaanderen tegen dat kutvignet, dat het wordt afgevoerd. > > Waarom? Laat de NL maar betalen om op onze wegen op doorreis te > rijden: we hebben anders niets aan die mensen. > >>mvg, H.M. > -- > Fusti > > Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. Vava |
![]() |
#42 |
|
![]() In article <[email protected]>,
[email protected]lid says... > > Ik vind persoonlijk het idee achter een vignet niet slecht, op voorwaarde > dat de opbrengsten voor 100% gebruikt wordt voor de wegeninfrastructuur en > dat het meer Europees georganiseerd wordt zodat de wegenbelasting > grotendeels kan afgeschaft worden en ieder land zijn vignet heeft. > > > Wat IS het idee achter het vignet dan wel? Tom De Moor |
![]() |
#43 |
|
[email protected] says... > > > Waarom? Laat de NL maar betalen om op onze wegen op doorreis te > > rijden: we hebben anders niets aan die mensen. > > > >>mvg, H.M. > > -- > > Fusti > > > > > Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. > > Tot jij een extra kilometerbelasting in je bus krijgt omdat je in 1 jaar meer dan het gemiddelde hebt gereden. Of dat je op het stukje Antwerpen - Boom 15 kph te snel reed. Of dat jouw nummerplaat niet duidelijk genoeg is voor de registratie- apparatuur, waardoor je elk jaar front-en achterste nummerplaat *verplicht* moet veranderen. Enz enz... Is iedereen al het gejank vergeten inzake de reflecterende nummerplaat voorop de wagen? Waar ging dat weer voor dienen? Tom De Moor |
![]() |
#44 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > > Waarom? Laat de NL maar betalen om op onze wegen op doorreis te > > rijden: we hebben anders niets aan die mensen. > > Fusti > Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. > Vava Leg dat eens uit, Vava? hedwig |
![]() |
#45 |
|
![]() "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In article <[email protected]>, > [email protected] says... >> >> > Waarom? Laat de NL maar betalen om op onze wegen op doorreis te >> > rijden: we hebben anders niets aan die mensen. >> > >> >>mvg, H.M. >> > -- >> > Fusti >> > >> > >> Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. >> >> > > Tot jij een extra kilometerbelasting in je bus krijgt omdat je in 1 jaar > meer dan het gemiddelde hebt gereden. > > Of dat je op het stukje Antwerpen - Boom 15 kph te snel reed. > > Of dat jouw nummerplaat niet duidelijk genoeg is voor de registratie- > apparatuur, waardoor je elk jaar front-en achterste nummerplaat > *verplicht* moet veranderen. > > Enz enz... > > Is iedereen al het gejank vergeten inzake de reflecterende nummerplaat > voorop de wagen? Waar ging dat weer voor dienen? > > Tom De Moor > > Dat allemaal is wel wat anders. Ik begrijp niet waarom iedereen akkoord is het wegenvignet in Zwitserland en nu voor België staat alles op zijn kop. De autostradetol in de andere landen is nu ook volledig normaal, al die heisa voor België is dus totaal overdreven. Vava |
![]() |
#46 |
|
![]() "hedwig" <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in bericht news:[email protected]... > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> > Waarom? Laat de NL maar betalen om op onze wegen op doorreis te >> > rijden: we hebben anders niets aan die mensen. > >> > Fusti > > >> Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. >> Vava > > > Leg dat eens uit, Vava? > > hedwig > > Wij moeten overal betalen, waarneer we de autowegen willen gebruiken; in Zwitserland gewoon als men de grens overrijdt, waarom zou België dan niet hetzelfde doen? Laat de Nederlanders ook hetzelfde doen, dan gaan we misschien minder over de grens om onze aankopen te doen, van al de producten die dankzij de groenen hier abnormaal duur zijn geworden. Vava |
![]() |
#47 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > In article <[email protected]>, > > [email protected] says... > >> > >> > Waarom? Laat de NL maar betalen om op onze wegen op doorreis te > >> > rijden: we hebben anders niets aan die mensen. > >> > > >> >>mvg, H.M. > >> > -- > >> > Fusti > >> > > >> > > >> Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. > >> > >> > > > > Tot jij een extra kilometerbelasting in je bus krijgt omdat je in 1 jaar > > meer dan het gemiddelde hebt gereden. > > > > Of dat je op het stukje Antwerpen - Boom 15 kph te snel reed. > > > > Of dat jouw nummerplaat niet duidelijk genoeg is voor de registratie- > > apparatuur, waardoor je elk jaar front-en achterste nummerplaat > > *verplicht* moet veranderen. > > > > Enz enz... > > > > Is iedereen al het gejank vergeten inzake de reflecterende nummerplaat > > voorop de wagen? Waar ging dat weer voor dienen? > > > > Tom De Moor > > > > > Dat allemaal is wel wat anders. Ik begrijp niet waarom iedereen akkoord is > het wegenvignet in Zwitserland en nu voor België staat alles op zijn kop. > De autostradetol in de andere landen is nu ook volledig normaal, al die > heisa voor België is dus totaal overdreven. > Vava Geef toe dat het gedoe met die reflecterende nummerplaat, wat ik nooit echt begrepen heb en altijd al als iets merkwaardig stupide aanzien heb, een te grote coïncidentie is. Het is niet zeker dat Tom's speculatie juist is. Maar het is nog minder zeker dat het onjuist is. En iets anders: welke "iedereen" is akkoord met het wegenvignet in Zwitserland? Spreek je alleen voor jezelf? Maar dat is uiteraard niet "iedereen". Overigens heeft Zwitserland wegens het vignet al jaren aan mijzelf veel toeristen-poen verloren: ik mijd steeds het (overigens prachtige) land als de pest. En zoals ik zijn er nog wel meer. Weet je wie dat Hollanders-vignet uiteindelijk betaalt? De Antwerpenaar, met verminderde toerisme-inkomsten. Wedden? hedwig |
![]() |
#48 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >> Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. > >> Vava > > > > > > Leg dat eens uit, Vava? > > > > hedwig > > > > > Wij moeten overal betalen, waarneer we de autowegen willen gebruiken; in > Zwitserland gewoon als men de grens overrijdt, waarom zou België dan niet > hetzelfde doen? > Laat de Nederlanders ook hetzelfde doen, dan gaan we misschien minder over > de grens om onze aankopen te doen, van al de producten die dankzij de > groenen hier abnormaal duur zijn geworden. > Vava En omdat we in Zwitserland moeten betalen, moeten we terug naar de middeleeuwen? Overigens: in Frankrijk, e.d. betalen we alleen voor de luxueuze privé-autostrades. En wat is er in een "Verenigd Europa" in godsnaam mis dat we over de grens onze inkopen gaan doen? Mag hier de concurrentie niet spelen? Of is het een protectionistische reflex van je? Straks ga je het grensoverschrijdend toerisme nog verbieden! Dankzij de groenen: nog een beetje en je wenst de groenen proficiat omdat ze alles abnormaal duurder hebben gemaakt... Je logica is hier ver zoek, Vava... hedwig |
![]() |
#49 |
|
![]() hedwig puntje schreef: > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > >> Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. > > >> Vava > > > > > > > > > Leg dat eens uit, Vava? > > > > > > hedwig > > > > > > > > Wij moeten overal betalen, waarneer we de autowegen willen gebruiken; in > > Zwitserland gewoon als men de grens overrijdt, waarom zou België dan niet > > hetzelfde doen? > > Laat de Nederlanders ook hetzelfde doen, dan gaan we misschien minder over > > de grens om onze aankopen te doen, van al de producten die dankzij de > > groenen hier abnormaal duur zijn geworden. > > Vava > > En omdat we in Zwitserland moeten betalen, moeten we terug naar de > middeleeuwen? > Overigens: in Frankrijk, e.d. betalen we alleen voor de luxueuze > privé-autostrades. Daar ligt het verschil: in die landen zijn de autostrades zo glad als een biljartlaken: hier denkt men het probleem op te lossen door een verkeersbord "oneffenheden in het wegdek" op te lossen. De opbrengsten van de wegentaksen, BIV, accijnzen en diens meer zouden meer dan voldoende moeten zijn om een gelijkaardig onderhoud te bekostigen, maar het geld wordt duidelijk elders besteed. Vergeet ook even niet dat buitenlandse vrachtwagens al enige jaren terug een dergelijke taks opgelegd kregen, al kunnen we utopisch stellen dat hiermee de herstellingskosten van de Ring rond Antwerpen betaald werd... Die 60 euro voor de automobilisten zijn bruto: wat er na de innings- en controlekosten zal overblijven, zal een andere vraag zijn. Alex |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat de Nederlanders aangaande die wegenbelasting het verdomde zelfde doen was ook de rede van haar m.i. slechts lichte verwondering over hun afbrekende kritiek. Ze werd onvolledig geciteerd.
|
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() puntje wrote:
[knip] >> Dat allemaal is wel wat anders. Ik begrijp niet waarom iedereen akkoord >> is het wegenvignet in Zwitserland en nu voor België staat alles op zijn >> kop. De autostradetol in de andere landen is nu ook volledig normaal, al >> die heisa voor België is dus totaal overdreven. >> Vava > > Geef toe dat het gedoe met die reflecterende nummerplaat, wat ik nooit > echt begrepen heb en altijd al als iets merkwaardig stupide aanzien heb, > een te grote coïncidentie is. > Het is niet zeker dat Tom's speculatie juist is. Maar het is nog minder > zeker dat het onjuist is. > En iets anders: welke "iedereen" is akkoord met het wegenvignet in > Zwitserland? > Spreek je alleen voor jezelf? Maar dat is uiteraard niet "iedereen". > Overigens heeft Zwitserland wegens het vignet al jaren aan mijzelf veel > toeristen-poen verloren: ik mijd steeds het (overigens prachtige) land als > de pest. En zoals ik zijn er nog wel meer. > Weet je wie dat Hollanders-vignet uiteindelijk betaalt? De Antwerpenaar, > met verminderde toerisme-inkomsten. Wedden? Ik zie nog altijd niet wat er mis is met het principe dat de (mede)-gebruiker betaalt. Ik heb het reeds elders gemeld, ook in de luchtvaart is dit het geval. Iedereen betaalt luchthaventaksen, simpelweg voor het gebruik van de infrastructuur en personeel om een veilige vlucht mogelijk te maken. Blijkbaar vinden we dat dan toch normaal. De Nederlanders staan nu te roepen en tewijzen naar een verenigd Europa, maar als puntje bij paaltje komt, stemmen ze tegen de grondwet, zouden het liefst van al uit Europa stappen en terugkeren naar hun Florijnen. En de verontwaardiging van de mossels uit Zeeuws-Vlaanderen begrijp ik ook niet echt. Moeten wij ze ontzien omdat ze al geript worden door hun eigen tolheffing? Wat de zogenaamde discriminatie betreft, de oplossing is simpel. Schaf voor een dag de verkeersbelasting af en daarna voeren we het vignet én de resterende belasting terug in. ;-) |
![]() |
#52 |
|
![]() Op Sat, 13 Jan 2007 17:36:30 +0100 kwam uit het klavier van Fustigator
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>Aha, dus maar het decades oude vignet uit de schuif opgevist om de >>"Hollanders" te pesten. Vlamen en Walen lachen vreedzaam tesaam in hun >>vuistje omdat de "Hollanders" in hun portemonnee gepakt zijn en de >>razende "Hollandse" reacties versterken het nepfront nog. > > Onzin: de Nederlanders laten zich kennen: dit is pedagogisch > interessant voor al die resurgenten van de Verdinbaso en anderen > (half)intellectuelen die de Groot-Nederlandse Utopie (GNU) genegen > zijn. Niet "De" Nederlanders, maar een bepaald soort Nederlanders. Namelijk een zeer luidruchtige minderheid voor wie de auwto een helig stukje blik is en waarvan het IQ doorgaans even hoog is als het aantal liters dat in de tank gaat. Het is doorgaans hetzelfde soort volk dat op Wilders, Verdonk of de Grote Worstendraaier stemt. >>1) Een *nieuwe transfer* want de hoofdmoot van de "Hollandse" >>vrachtwagens rijdt door Vlaanderen. > > Inderdaad, in de Ardenne tref je zeker nooit een Ollander.... > > Wat zit je toch te ijlen, zeg! Ik kom graag in de Ardennen en zal die 60 Eurii met plezier betalen. >>De Walen moeten niet bang zijn dat ze >>vooralsnog de Vlaamse 15 miljard Eurii per jaar gaan verliezen. > > Eurii? Ben je ook in IJsland verloren? Mooi woord he? >>4) De Vlaams-Nederlandse integratie wordt psychologisch tegengewerkt. > > Dat is een verdomde goede zaak. Hollanders moeten toich weinig van > ons weten, en dat is maar best ook. Och, ik zou een Boergondische Confederatie wel zien zitten :-) -- 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel gevoeld ja! (commentaar NH) NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#53 |
|
![]() vava wrote:
> "hedwig" <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in bericht > news:[email protected]... >> "vava" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>>> Waarom? Laat de NL maar betalen om op onze wegen op doorreis te >>>> rijden: we hebben anders niets aan die mensen. >>>> Fusti >> >>> Ook dat klopt, dat vignet is niet slecht. >>> Vava >> >> Leg dat eens uit, Vava? >> >> hedwig >> >> > Wij moeten overal betalen, waarneer we de autowegen willen gebruiken; in > Zwitserland gewoon als men de grens overrijdt, waarom zou België dan niet > hetzelfde doen? > Laat de Nederlanders ook hetzelfde doen, dan gaan we misschien minder over > de grens om onze aankopen te doen, van al de producten die dankzij de > groenen hier abnormaal duur zijn geworden. > Vava > > Hoeveel keer denk je dat ik belasting moet betalen voor de auto in Nederland. Het begint met de nieuwprijs waarover een luxe belasting geheven wordt, de zogenaamde BPM, dit hebben jullie in België dus niet en dien ten gevolge is de nieuwprijs van auto's ineens een stuk minder. Daarnaast hebben we de wegenbelasting, accijnzen op de benzine inclusief het beroemde kwartje van Kok dat we nooit terug zullen zien. En ondanks alles moeten we in de toekomst ook nog eens gaan betalen voor rijden in de spits via rekeningrijden en komt België misschien nog eens met het vignet. Er wordt m.i. al ruim voor het gebruik betaald, met rekeningrijden en een vignet worden de kosten alleen maar hoger, bovendien lost het vermoedelijk geen probleem op. Ejo |
![]() |
#54 |
|
![]() Fustigator schreef:
> Wie zegt dat dit minder dan 60% zal zijn? De Standaard. 60% is trouwens nog veel te weinig, en 6% voor Brussel is al te gek als je bedenkt dat de Ring grotendeels Vlaams is. Het is gewoon een andere transfer. En voor de bezopen (zie http://www.hln.be/static/FOTO/art/7/...rge_306781.jpg) Waalse politici nog een potje Ollanderpesten er bij. Een technische oplossing voor het terugspelen van de kosten naar het transitverkeer moet er komen, maar *niet* op deze manier. Een benelux vignet is één oplossing. Er zijn er andere.Verkeer is trouwens een Vlaamse aangelegenheid waar Belzieke politici niks over te zeggen hebben. mvg, H.M. |
![]() |
#55 |
|
[email protected]lid says... > > Ik zie nog altijd niet wat er mis is met het principe dat de > (mede)-gebruiker betaalt. Daar is niets mis mee. Alleen wordt zoetjesaan duidelijk dat er een tweede agenda onder het vignet-verhaaltje zit. > Ik heb het reeds elders gemeld, ook in de luchtvaart is dit het geval. > Iedereen betaalt luchthaventaksen, simpelweg voor het gebruik van de > infrastructuur en personeel om een veilige vlucht mogelijk te maken. > Blijkbaar vinden we dat dan toch normaal. > > Vind je het even normaal dat *elke voertuigbeweging*, geregistreerd, volgbaar en eventueel nadien oproepbaar -met geldigheid in Rechtbank- wordt? Aan jou hoeft niet gesteld dat niet alles uit luchtvaart overdraagbaar is naar andere domeinen noch dat bovenstaande paragraaf in de luchtvaart al decennia de norm is. Tom De Moor |
![]() |
#56 |
|
![]() Hedwig puntje schreef:
> Overigens heeft Zwitserland wegens het vignet al jaren aan mijzelf veel > toeristen-poen verloren: ik mijd steeds het (overigens prachtige) land als > de pest. En zoals ik zijn er nog wel meer. Ik ben sinds de invoering van het vignet niet meer in het witwasland geweest. Staat niet op m'n lijstje meer, ik hou nu eenmaal niet van Gruyerekaastronies en koekoeksklokmakers die een fortuyn vergaard hebben met het geld van gegenocideerde Joden. > Weet je wie dat Hollanders-vignet uiteindelijk betaalt? De Antwerpenaar, met > verminderde toerisme-inkomsten. Wedden? Het vignet komt er niet. En als het er komt emigreer ik naar Azie. mvg, H.N. |
![]() |
#57 |
|
![]() Ejo schreef
>Op www.nos.nl lezen we: > > >België: kritiek op vignet bizar > > > >De Vlaamse minister van Verkeer Van Brempt is verbaasd over de > >Nederlandse kritiek op het Belgische plan voor een wegenvignet. Ze > >noemt die kritiek bizar. "Het gaat over hun portemonnee en dan kennen > >we de Nederlanders", zei ze. > > > >Automobilisten die door België rijden moeten vanaf 2008 een vignet > >kopen. Een jaarvignet kost 60 euro, maar er komen ook tiendaagse > >vignetten. Belgen krijgen het bedrag terug via de wegenbelasting. > > > >Minister Peijs vraagt zich af of het plan binnen de Europese regels > >past. België wil wel bekijken of voor Baarle- Nassau en > >Zeeuws-Vlaanderen een uitzondering kan worden gemaakt. > >Ik vind dat minister Van Brempt generaliserende opmerkingen in de media >gooit over "de Nederlanders". Alsof alle Nederlanders gierig zouden >zijn, ik voel me zeker niet aangesproken door zo'n opmerking, en ik denk >dat velen hier in het land daar zo over denken. > >Het niveau van deze opmerking alleen al is schandalig en zou genoeg >kunnen zijn voor een diplomatieke rel tussen Nederland en België, >afgezien van het feit of je het nu wel of niet leuk vindt dat er een >vignet komt. > >Ik denk dat een Nederlandse minister het wellicht niet overleefd in de >2e kamer na een dergelijke opmerking. > Tja, al die Nederlandse politici lopen dan ook rond met perkamenten smoelen. Als ze als eens iets durven te vertonen dat op een - God verhoede het - glimlach zou kunnen lijken dan craqueleert hun huid en kunnen ze ontslag nemen. En de Tweede Kamer in volle actie lijkt dan ook meer op een jaarvergadering van een bijbelgenootschap waar het verslag van het vorige jaar wordt voorgelezen en besproken na voorlezing van het boek 'Klaagliederen'. Boeiend. Wel ja, laat die Nederlandse minister het dan maar niet overleven. Wij kunnen hier tenmiste nog eens lachen met onze politici zonder ons al te druk te maken over de zwaarwichtigheid van hun uitspraken. Nederland is niet voorniets een calvinistisch land geweest. De sporen zijn nog altijd niet uitgewist. Sterkte. -- Belgicus Simplex. - Fronti nulla fides - |
![]() |
#58 |
|
![]() Fustigator schreef
>Overdrijf niet.Zo erg is het niet met de monarchie nog niet gesteld, >uitgenomen het kapsel van Fabi. En die schandalaig hoge dotatie die ze krijgt. Wraakroepend. Heel die Coburgse bende is trouwens lachwekkend ware het niet dat ze ons zoveel geld kost. -- Belgicus Simplex. - Fronti nulla fides - |
![]() |
#59 |
|
![]() Vitae forma vocatur Tom De Moor <[email protected]>,
die Sat, 13 Jan 2007 17:56:47 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >In article <[email protected]>, >[email protected] says... >> >> Ik vind persoonlijk het idee achter een vignet niet slecht, op voorwaarde >> dat de opbrengsten voor 100% gebruikt wordt voor de wegeninfrastructuur en >> dat het meer Europees georganiseerd wordt zodat de wegenbelasting >> grotendeels kan afgeschaft worden en ieder land zijn vignet heeft. >> >> >> >Wat IS het idee achter het vignet dan wel? Geld kloppen uit de beurs van de burger. > >Tom De Moor -- Fusti |
![]() |
#60 |
|
![]() Vitae forma vocatur "vava" <[email protected]>, die Sat, 13 Jan 2007
17:21:48 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Vitae forma vocatur "vava" <[email protected]>, die Sat, 13 Jan 2007 >> 14:08:35 GMT, in littera >> <[email protected]> in foro be.politics(et >> aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>> >>>"Ejo" <"eschrama AT spamcop.net"> schreef in bericht >>>news:[email protected] s4all.nl... >>>> Michael de Visser wrote: >>>>> Curieuzeneus wrote: >>>>> >>>>>> Nederlanders zijn zeer goed in kritiek leveren, liefst op situaties in >>>>>> het buitenland waar ze zich in hun eigen kikkerlandje aan hetzelfde >>>>>> bezondigen. >>>>> >>>>> Dit ben ik helemaal met je eens, Curieuzeneus. >>>> >>>> Ik denk ook dat Nederlandse politici goed zijn in opinievorming en het >>>> uitdragen van de mores met name als het gaat om misstanden in de wereld. >>>> Kritiekloos een misstand aanzien is niet typerend in Nederland, en op >>>> zich >>>> is een gezond debat met goed onderbouwde standpunten eens in de zoveel >>>> tijd nuttig. >>> >>>Dat klopt, wij als zuiderburen kunnen op dat punt veel van de Nederlanders >>>leren. Ik ben zeker dat hun prinsen zich nog geen tiende zouden durven >>>veroorloven als deze van ons. >> >> nou nou, lieve dame, prins Bernardt was ook niet zo'n doetje, met de >> Lockheed affaire, hoor! > >Sorry, was hem vergeten ... mensen vergeten snel. Inderdaad, en daarvan profiteren de politici om zich als reine maagden weerom verkiesbaar te stellen op de lijsten die door hun vrindjes van de partijbesturen zijn opgesteld, en waar het volk geen inzage in heeft, laat staan beslissingerecht. .. En het stomme kiesvee mag dan bolletjes kleuren, die de partij en de verkiesbaren ten goede komen . Al nagedacht wat met uw stem gebeurt als je op iemand gestemd hebt die niet verkozen werd? "Vulgus vult decipi, ergo decipiatur"(Horatius) (= het gepeupel wil verneukt worden, het worde verneukt) [.........] -- Fusti |