![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie beweerd zich in te zetten voor een zaak zoals het milieu, moet grondige kennis ervan hebben en weten dat bepaalde zaken elkaar tegenspreken en werken. Groen! wil de kerncentrales dicht, maar wil ook tegelijk meer trams laten rijden en het tramnetwerk uitbreiden. Groen! wil overschakelen op alternatieve energiebronnen, maar wil tegelijk meer mensen op onze landbouwgrond laten wonen. Groen! wil dat men meer alternatieve transportmiddelen gebruikt, maar maakt het gebruik van trekdieren bijna onmogelijk. Groen! wil dat de bevolking meer alternatieve energiebronnen gebruikt, maar keurt zelf een extra belasting op deze energiewinning goed. Daar komt bij dat de echte politieke strekking van Groen! gewoon haaks staat op een goed milieubeleid( van de SP.a trouwens ook). En in het verleden heeft Groen! reeds voldoende bewezen steeds met schadelijkere en zinloze idééën over en voor het milieu af te komen. Als zij dan toch zogoed zijn opgeleid, waarom bewijzen ze dat dan niet en komen zij niet met goede bruikbare en werkbare alternativen af. Maar tot nu toe heeft Groen! nog niet veel anders aangebracht dan meer kosten en meer belastingen voor de gewone burger. Voorbeeld van één van hun grote flaters, de vele windmoenparken. Massa's subsidies, extrabetalen voor de groenstroom er van en totaal onbetrouwbaar. De echte terugverdientijd er van gaat over de levensduur van een windmolen. Zonder subsidie heeft een afbreekgas-installatie een terugverdientijd van 5 jaar, maar die zijn wel net door Groen! zijn ruimtebeleid tegengehouden. Want zij vallen dankzij Groen! onder zware industrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het derde probleem is dat jullie allemaal vooringenomen en geïndoctrineerd zijn tegen het groene gedachtegoed. Men maakt hier nog altijd grapjes over chocolade sigaretten. Gewoon omdat men toen niet goed geluisterd heeft. Een vierde probleem is dat Groen! inderdaad ook fouten heeft gemaakt. Ze hebben hun leergeld cash betaald. Tot op de dag van vandaag zijn ze de kop van jut. Maar ik kan al heel veel dossiers aanhalen waarin de groene beweging en Groen! na jaren toch gelijk bleken te hebben. Helaas voor ons: gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen... Waar jij het haalt dat Groen! mensen op landbouwgrond wil laten wonen, weet ik niet. De echte groenen wonen al lang in het centrum van een stad of gemeente op wandelafstand van alle voorzieningen en openbaar vervoer. En waar staan die vele windmolenparken?????? Ook hier weer, ging men dwarsliggen. Groen! wou windmolens in zee, maar niet te ver van de kust, want dan is het rendement lager. De "groenste regering ooit" (die van nu dus) zou er wel eens snel gaan zetten. Waar zijn ze dan? Ik blijf erbij. Het groene gedachtegoed is hét gedachtegoed van de 21ste eeuw. En troost je. Je hoeft me zelfs niet te geloven. Je zal het wel merken.
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en kom nu niet met die truuk van een naamsverandering af he, Groen is even Agalaev als het Vlaams Belang het Vlaams Blok is. Gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Tis verdomme Vera Dua die de plak zwaait bij Groen! Veel heeft ze dus niet moeten boeten.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 16 januari 2007 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Awel jullie hebben meer dan dik verdiend. Door jullie geloof ik niet meer in eerlijke politiek. Ja ik ben zo zot geweest me te laten meeslepen in jullie "betere wereld". Wat bleek! Eens aan de macht waart ge net als elke andere partij. Ge zou goe zot moeten zijn om zoiets af te doen als "da was vroeger". Politiek is politiek en jullie maken echt niet het verschil!
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 16 januari 2007 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En nu stem je dus voor VLD en Janssens?
Tja. Je goed recht, maar mag ik vinden dat zij minder eerlijk zijn dan de Groenen? Ik zou in jouw plaats stemmen voor PVDA of LSP of zo. Die zijn zo principieel dat ze helaas nooit echt aan de bak zullen komen. En dat van die helaas meen ik echt, want ik waardeer een heleboel van hun ideeën.
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() denk je echt dat dat aan ons ligt... compromissen/druk van andere partijen hebben ons de das om gedaan
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat en alle leugens die men over ons via de massamedia over de mensen heeft uitgegoten.
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() inderdaad,
trouwens over die chocolade sigaretten gesproken, wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat die wel degelijk een effect hebben op later rookgedrag van kinderen en dat de tabakbedrijven het snoepgoed gebruiken om kinderen vertrouwd te maken met het roken van een sigaret, maar dat tussen haakjes...
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Oei, dat gij dat nog durft zeggen! Gelukkig zijn onze VB'ers voor vrijheid van meningsuiting.
Alle gekheid op eens stokje. Dat klopt natuurlijk. Wat niet klopte is dat Magda Aelvoet daarom alle chocoladen sigaretten wilde laten verbieden. Bedoeling was enkel om op te roepen om toch eens twee keer na te denken voor zulk snoep te verkopen.
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dank u! Je gaat er dus mee akkoord dat Groen! wel degelijk anders is dan voornoemden.
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() is het niet aan een minister van volksgezondheid om zich bezig te houden met preventie? u vindt dat misschien maar bijzaak, maar hoe vroeger men ingrijpt op een bepaalde problematiek (vanaf de kindertijd) hoe beter men aan preventie kan doen; en preventie kan veel werk (en geld) besparen...
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Versta me niet verkeerd, jullie hebben goede ideeen maar een patij als jullie hoort in de opposotie en nergens anders!
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |