Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 23:54   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Ik heb dat al een tijd geleden opgezocht toen ik enkele
scheldtirades over mij kreeg.
Enfin, Grouwels staat ook niet echt bekend om haar fijnzinnigheid of tact natuurlijk...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 23:57   #42
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Enfin, Grouwels staat ook niet echt bekend om haar fijnzinnigheid of tact natuurlijk...
Ik heb al een debat met Grouwels gevolgd en zij leek mij
een vriendelijk persoon.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 00:01   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al een debat met Grouwels gevolgd en zij leek mij
een vriendelijk persoon.
Misschien omdat u tot hetzelfde kartel behoort. Daarom ook dat ik het vreemd vond dat Ostyn u zou uitschelden...
Oud 15 januari 2007, 00:03   #44
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien omdat u tot hetzelfde kartel behoort. Daarom ook dat ik het vreemd vond dat Ostyn u zou uitschelden...
Het is niet omdat CD&V en N-VA een kartel vormen dat ik met alles wat cd&v doet akkoord ga.
Ik ga ook niet blindelings akkoord met wat n-va zegt.
Oud 15 januari 2007, 00:38   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat jullie het liever hebben over "Brigitte Horreurs"...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 01:01   #46
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat al een tijd geleden opgezocht toen ik enkele
scheldtirades over mij kreeg.
Wat u scheldtirades noemt was gewoon een eerlijke reactie op domheid. U moet dringend wat volwassener worden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 01:26   #47
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Als ik de naam Jozef ostyn intyp op google kom
ik uit bij de kabinetchef van Brigitte Grouwels.
En ik geloof niet dat U die persoon bent.

Ik verwacht van een kabinetchef van een politicus
enig respect voor de medemens.
En ik verwacht ook goede eigenschappen inzake communicatie.

dus ik geloof niet dat U deze man bent.
Komkom, als je wat langer op dit forum zou hebben gezeten zou je wel gezien hebben dat Jozef Ostyn een bijzonder beleefde, correcte debater is die door de meesten hier gewaardeerd wordt voor zijn brede kennis. Bovendien getuigen zijn reacties van een overtuigde Vlaamsgezindheid. Het kan zijn dat je een moeilijke discussie met hem hebt gehad, maar je hebt het absoluut bij het verkeerde eind als je een dergelijk oordeel over hem velt.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 15 januari 2007 om 01:27.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 01:37   #48
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Un parti francophone : parce que de Liège �* Tournai, d’Arlon �* Bruxelles et sa périphérie, nous avons en commun la langue française. Pour le CDF, cette culture commune doit devenir un facteur de convergence entre Wallons et Bruxellois. Le CDF s’inscrit résolument dans un fédéralisme d’union dans lequel la cohabitation entre les communautés francophone, néerlandophone et germanophone doit se développer dans le respect de leurs identités et la volonté de promouvoir l’appartenance �* un même pays.
"et sa périphérie"
Bub samen met Franskiljons, dus.
Niet verwonderlijk.
Oud 15 januari 2007, 09:09   #49
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Komkom, als je wat langer op dit forum zou hebben gezeten zou je wel gezien hebben dat Jozef Ostyn een bijzonder beleefde, correcte debater is die door de meesten hier gewaardeerd wordt voor zijn brede kennis. Bovendien getuigen zijn reacties van een overtuigde Vlaamsgezindheid. Het kan zijn dat je een moeilijke discussie met hem hebt gehad, maar je hebt het absoluut bij het verkeerde eind als je een dergelijk oordeel over hem velt.
Een correcte debater die zijn tegenstanders uitscheldt voor clowns (omdat ze een andere mening hebben, en het aandurven dat te laten blijken ), en wanneer ik hem erop wijs dat dat niet de meest respectvolle manier van mensen omgaan is, mij vertelt dat ik maar moet gaan uithuilen bij Hans? Vind u dat beleefd en correct? En dat is uiteraard nog maar het topje van de ijsberg, maar ik begrijp wel dat U dat minder opvalt. Aangezien u zijn ideologie deelt zullen jullie wel zelden in de clinch gaan.
Oud 15 januari 2007, 09:20   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Jozef Ostyn is gewoon fijnachtig serieus, quoi.
Oud 15 januari 2007, 09:23   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ik ben het quasi nooit eens met zorroaster (om meerdere redenen) maar in dit geval heeft hij een punt.

Hoezeer Jozef en ik van visie verschillen, er is nooit een bericht geweest waarin we niet respectvol met elkaar omgingen. Jozef is voor mij een zeer gewaardeerd forumganger, i.t.t. anderen hier.

Laatst gewijzigd door Kim : 15 januari 2007 om 09:23.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 13:01   #52
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Een eventueel kartel tussen de B.U.B. en CDF is aan voorwaarden verbonden (zo moet CDF haar naam veranderen in "Christen-democratische Federalisten) en moeten ze duidelijk het unie-federalisme verdedigen.

Er is nog niets beslist. Er is gewoon een positief contact gelegd.

Voor de rest blijft de B.U.B. zichzelf en nemen wij geen standpunten in over ethische kwesties.
Ik vind het bijzonder sterk dat jullie als partiscule van nog geen half procent eisen stellen aan een partij die wél vertegenwoordigers in het parlement heeft. CDF moet zijn naam veranderen en moet het gedachtegoed van de BUB (mee) verdedigen. Dat getuigt nu ook niet meteen van enig politiek sérieux... Wat me daar meteen aan doet denken: krijg ik daar nog een antwoord?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 13:48   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
...aan een partij die wél vertegenwoordigers in het parlement heeft.
Hoezo?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 13:50   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het bijzonder sterk dat jullie als partiscule van nog geen half procent eisen stellen aan een partij die wél vertegenwoordigers in het parlement heeft. CDF moet zijn naam veranderen en moet het gedachtegoed van de BUB (mee) verdedigen. Dat getuigt nu ook niet meteen van enig politiek sérieux... Wat me daar meteen aan doet denken: krijg ik daar nog een antwoord?
CDF heeft geen parlementsleden.
Oud 15 januari 2007, 14:17   #55
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
CDF heeft geen parlementsleden.
Mes excuses... Ik had even over het woordje 'lokale' heengelezen. Maar kom, het blijft wel sterk dat de BUB eisen gaat stellen aan een partij die al net iets verder staat en net iets meer stemmen haalt.

Overigens, ik denk niet dat de BUB een goede zaak doet door zich aan een partij te verbinden die elke Vlaamse eis als geïnspireerd door het Vlaams Belang ziet, die Brussel wil uitbreiden met ten minste de zes faciliteitengemeenten en daarvoor een 'Franstalig Blok' voorstaat. Het stigma van fransdolheid weegt nu al bij de mensen die de partij kennen...

Voor de goede orde:

Citaat:
Relever le défi du fédéralisme d'union et de coopération (dans tous les domaines) chez nous, en Belgique, est un enjeu essentiel au coeur de l'Europe a construire. Mais la réussite d'un tel objectif restera hors de portée tant que les partis démocratiques flamands continueront de s'aligner implicitement sur les positions les plus outrancières du Vlaams Belang, dont les ressorts nationalistes, séparatistes, racistes et sectaires ne sont plus un mystère pour personne.
Citaat:
Le Cdf est partisan d'un élargissement de la Région bruxelloise qui correspondrait mieux aux réalités non seulement linguistiques, mais aussi sinon surtout économiques. Pour le CDF, la scission de l'arrondissement aurait pour effet de figer les actuelles limites entre Régions et de les transformer en véritables 'frontières d'Etat'. C'est précisement la justification que nous donnons au nécessaire élargissement de la région centrale et capitale du pays, au moins aux six communes a facilites de la périphérie bruxelloise. Il faut en effet mettre en face �* face et sur pied d'égalité ces deux revendications, et non céder �* l'avance aux ukases flamands. Le CDf déplore le manque d'unité entre les partis francophones et le rôle ambigu du PS a cet égard. Au lieu de se souder entre eux autour d'une revendication commune sur élargissement de la Région bruxelloise, les partis francophones n'ont en effet défini aucune revendication autre que celle, intenable, de refuser la discussion (et la-dessus, ils ont déj�* cédé, puisque le gouvernement s'est empare de la question !).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 15 januari 2007, 14:48   #56
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
BUB uiteraard

Die smiley van je staat wel op zijn plaats
Oud 15 januari 2007, 16:07   #57
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mes excuses... Ik had even over het woordje 'lokale' heengelezen. Maar kom, het blijft wel sterk dat de BUB eisen gaat stellen aan een partij die al net iets verder staat en net iets meer stemmen haalt.

Overigens, ik denk niet dat de BUB een goede zaak doet door zich aan een partij te verbinden die elke Vlaamse eis als geïnspireerd door het Vlaams Belang ziet, die Brussel wil uitbreiden met ten minste de zes faciliteitengemeenten en daarvoor een 'Franstalig Blok' voorstaat. Het stigma van fransdolheid weegt nu al bij de mensen die de partij kennen...

Voor de goede orde:
Als deze mensen zich inschrijven in de ideologie van het unitarisme is een uitbreiding van eender welk gewest hoedanook niet meer aan de orde. En verder moet er geen Vlaams, Franstalig, of Brussels blok komen maar een verenigd Belgisch front tégen iedereen die ons tegen elkaar wil opzetten.
Oud 15 januari 2007, 16:33   #58
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wat u scheldtirades noemt was gewoon een eerlijke reactie op domheid. U moet dringend wat volwassener worden.
Wel, dit soort posts getuigt niet van vriendelijkheid of respect.
En ik ben niet de enigste die dat denkt.
Oud 15 januari 2007, 18:35   #59
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, dit soort posts getuigt niet van vriendelijkheid of respect.
En ik ben niet de enigste die dat denkt.
Ongelooflijk! Hij wordt met de neus op de feiten gedrukt en hij noemt je dan maar een dommerik!
Oud 15 januari 2007, 18:35   #60
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als deze mensen zich inschrijven in de ideologie van het unitarisme is een uitbreiding van eender welk gewest hoedanook niet meer aan de orde. En verder moet er geen Vlaams, Franstalig, of Brussels blok komen maar een verenigd Belgisch front tégen iedereen die ons tegen elkaar wil opzetten.
Dus, als ik het goed begrijp, is het CDF dat naar de pijpen van de BUB moet dansen en haar denken moet aanpassen? Nogmaals: het is bijzonder sterk dat de BUB dat nog maar durft doen, gezien haar weinig impressionante verkiezingsresultaten en dito partijstructuur. Ga ik te ver als ik stel dat de BUB er blijkbaar enkel op uit is om CDF te enteren en als vehikel voor de volgende verkiezingen te gebruiken? Het is maar zeer de vraag of die haring zal braden...

De citaten die ik eerder aanhaalde komen overigens van de site van CDF.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be