Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie zorgt voor de jeugdarmoede: de ouders of de rijken?
Ik weet het bijgot niet 3 15,79%
Het zijn de rijken die te weinig belasting betalen en te veel opsouperen 10 52,63%
Het zijn onze ouders die teveel pensioen trekken en teveel verdienen 1 5,26%
ik weet het en ik ga het zeggen zie! 8 42,11%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2007, 13:37   #41
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
[/color][/b]

Geniaalste opmerking van de eeuw op dit forum
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
"Ik denk ook dat juist de sociale voorzieningen (leefloon en dop )armoede in de hand werken;"

In dit klote landje, is langzaam maar zeker een systeem ontstaan van profitariaat. De schuldigen hieraan waren en zijn de progressieven (rooien en aanhangsels) aan weerszijde van de taalgrens en vooral aan de Waalse kant kennen ze er iets van, van gesjoemel, van stelen, van onterecht geven van allerlei voordelen aan hun onderdanen en binnehalen van al dat vreemd tuig, om toch maar de stemmen te kunnen binnenhalen om aan de vetpotten te kunnen blijven lekken, noem dit maar profiteren. Aan onze kant (Vlaanderenland) is dit profitariaat minder verspreidt en dit omdat we god zij dank het Vlaams Belang hier kennen die regulerend optreden en omdat de Vlamingen een hardwerkend volkje zijn, in tegenstelling met de Walen die lui zijn en profiteurs in den hoogste graad, die liever onderhouden worden door de miljarden transfers van Vlaanderen naar de Walen.

Het is nu eenmaal een historisch feit dat de rooien en aanhangsels smijten met belastinggeld, inplaats van de bevolking te wijzen op hun plichten, waardoor we verzeilt zijn geraakt in een maatschappij waarin de een de ander moet onderhouden onterecht opgelegd door de wetgever!
Dus juist die sociale voorzieningen, die zich opgestapeld hebben gedurende een vijftigtal jaren, swingen nu de pan uit en worden langzaam maar zeker onbetaalbaar en zullen dus zoals “Omaplop” aangaf: armoede in de hand werken! Een rechtstreeks gevolg is de belasting verhoging die er nu al plaats vindt, gisteren nog een bericht in het HLN: 3 a 4 % energieprijs verhoging, wat dus leidt naar méér armoede en ocmw steuntrekkers van gezinnen die nu al op de limiet zitten om alles betaald te krijgen!

Feremanske u zegt dat de sociale zekerheid geen liefdadigheid is, voor een klein gedeelte hebt u gelijk, maar zwijgt als vermoordt over het profitariaat, over de vele mensen en de vele vreemdelingen die eigenlijk géén steungeld zouden mogen uitbetaald krijgen. De welvaart, geschapen door de industrie en aanhangsels, waarborgen sociale zekerheid, en niet de rooien en aanhangsels die beweren door meer sociale uitgaven de welvaart zouden vergroot hebben, dit is een flagrante leugen en is de realiteit geweld aandoen! en is een verdraaiing van de werkelijkheid.

Nog een leugen die u tracht te verkopen aan de goegemeente in verband met de lonen laten zakken, u verzwijgt hier wéér de loonkost, die veel te hoog is dus de belastingen zijn veel te hoog waarmee u en uw partij en aanhangsels het schoon weer kunnen maken en stemmen ronselen. Wees gerust, een ramp zoals in de jaren dertig van vorige eeuw zal zich niet méér voordoen, want men heeft toen veel geleerd uit die ramp met daarop volgende tweede wereldoorlog.

We zien alle dagen de armoede toenemen, door de veel te hoge immigratie die de rooien toelaten in ons land om méér stemmen te kunnen binnenruiven en door de veel te hoge belastingen die onze industrie kapot maakt en de bedrijven doet uitwijken naar het oosten, maar toch durft u te zeggen dat nergens ter wereld de ondernemers het zo winstgevend goed hebben, weeral prietpraat, vergeet niet, de bedrijven kunnen niet blijven bestaan door de liefdadigheid welig te doen tieren! Hé feremanske! Mensen die echt in nood zijn moeten geholpen worden en mensen die alleen maar uit zijn op profiteren op onze sociale zekerheid moeten eruit, hé rood feremanske van mijn K…

De politiemacht moet vergroot worden om de vreemdelingen eens diets te maken dat ze zich moeten gedragen en aanpassen of anders terug keren!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 14:22   #42
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar ambras bij SPIRIT?

De grote kritiek van in het begin met SPIRIT was dat helemaal niet duidelijk was waar SPIRIT voor stond. Normaal zet je eerst je partijprogramma op punt en begin je daarna de partij uit te bouwen. Bij SPIRIT dachten ze het juist omgekeerd te doen... met als gevolg dat nogal wat mensen blijkbaar niet content waren met wat er uit de bus kwam.

Het is jammer voor de mensen binnen SPIRIT die goed werk leveren. Van Grembergen vond ik destijds een goeie minister. Zo'n Lionel Vandenberghe levert in het parlement óók goed werk en zo zijn er ongetwijfeld nog wel enkele.

Voor de rest denk ik, Feremans, dat je je partij weinig dienst bewijst door de partijproblemen uit te smeren op een politiek forum: het geeft maar een zielige indruk en ze zullen het u ongetwijfeld in de partij niet in dank afnemen.
Op dat punt doet N-VA het toch iets beter: problemen worden uitgepraat binnen de partij en naar buitenuit is het één partij en één verhaal.
Ik kan je kritiek op je voorzitter volgen en er zit misschien iets in maar ik denk, zoals Zorroaster, dat je voor jezelf beter de conclusie trekt: geloof je nog in je partij of niet?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be