![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() sorry maar 't amerikaans systeem is allesbehalve veilig. Ze leren er rijden aan 16, denken tegen dat ze 21 zijn dat ze ervaren weggebruikers zijn en gooien zich dan in de drank.... Zeer wijs.
Eerst de gevolgen en gevaren van druggebruik leren, DAN pas met andere zaken beginnen combineren é. Het zou ook aangenaam zijn als mensen ophouden zaken waar ze zelf niet mee omkunnen proberen te verbieden voor anderen. GUN elkaar ook eens iets, 't is niet omdat uwen vader alcoholieker en dat je vroeger veel slaag gekregen hebt dat je iedereen die zuipt moet beginnen lastig vallen, het is niet omdat je in uwen kring iemand kent die van harddrug (alcohol) over joints naar heroine stapt dat je gezonde mensen hun weedgebruik moet verbieden. Het is een algemeen geweten FEIT dat het gebruik van cannabis ALLEEN onmogelijk tot sociaal ongepast gedrag leidt. Wie iets anders beweerd kent er niks van of wordt betaald door interbrew. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerst de gevolgen en gevaren van druggebruik leren, DAN pas met andere zaken beginnen combineren é.
Citaat:
Maar ik vind dat dronken mensen in feite een ander mens zijn die totaal niet kunnen instaan voor hun daden. Ik had verdorie zelfs leerkrachten op school die dronken voor onze klas stonden. Onmiddellijk ontslaan dus. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() weed mag ook maar gebruikt worden eenmaal de hersenen gevormd zijn é. da's pas watte....boven u 20ste denk ik. Voordien, afblijven, waarom alcoholgebruik op 16j staat is mij ook een raadsel, zal wel iets met winst en aandeelhouders te maken hebben.
Plus het spijt me, maar de ontsporing zal echt niet enkel aan het weedgebruik alleen liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() me dunkt dat je weinig te beslissen hebt over wanneer en hoe uw hersenen zich vormen?
![]() je mag gerust zelf beslissen, maar net zoals rokers niet moeten klagen over hun longkanker en fastfoodverslaafden niet moeten zeveren over hun vetlagen moet je achteraf niet komen zeveren dat cannabis slecht voor u is, enkel omdat je er onverantwoord mee omspringt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() ze zouden beter de mensen terug GEUZE leren drinken..... geenen brol van INBEV maar lekkere op ambachtelijke wijze gebrouwen GEUZE.... fris, gezond..... zonder chimique en overdrijven straft zichzelf want als ge er te zwaar in door gaat (of giet) zit ge s'anderendaags met den diarree..... de darmflora laat zich horen en de stem van je eigen lichaam is de beste rem om niet te overdrijven....
![]() ![]() ![]() voila........... drankprobleem opgelost ![]()
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iemand die een joint rookt, is geen junk, akkoord (het roken van die dingen is nu eenmaal in de mode omwille van het hip en jong karakter ervan en wie ben ik om mensen hun geneugte te ontzeggen). Iemand die een pint drinkt, is volgens u dan wel een junk/alcoholicus daar hij aan de harddrugs zit ? Voor alle duidelijkheid, ik heb ook nooit gerookt, drugs genomen en alcohol gedronken totdat mijn dokter mij heeft aangeraden om wekelijks toch een bepaalde minimumhoeveelheid rode wijn te drinken voor het bloed (hetwelk ik dan ook met de nodige tegenzin binnenspeel daar ik geen wijnfan ben). Kan ik nu zeggen dat mijn dokter mij heeft aangezet tot het gebruiken van harddrugs, zelfs al gaat het om een relatief kleine hoeveelheid ? Laatst gewijzigd door Wimpeus : 17 januari 2007 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Harddrugs mogen verboden worden, maar aangezien het maatschappelijk en sociaal af te raden, zo niet onmogelijk, is om acohol en tabak af te schaffen (het heeft veelal het averechtse effect), mag hiervoor een uitzondering gemaakt worden. Iedereen blij. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben ook tegen het legaliseren van weet, het is de meeste gevallen niet schadelijk, maar hier en daar zie wel een geval dat zo wel is. Ik spreek natuurlijk uit eigen mening en ervaring dat ik dit "product" liever niet gelegaliseerd wil zien worden. Het gebruik voor medische doeleinden voor weet is een andere discussie en daar ben ik wel voorstander van omdat het een bewezen effect geeft op bijvoorbeeld kankerpatienten die erge pijnen lijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mensen die na een blowperiode naar andere drugs grijpen zijn geen blowers,ze zijn het ook nooit geweest, dat zijn druggebruikers, ze zullen nooit stoppen om hun utopische roes te zoeken. Een onderscheidt maken in de beginfase is trouwens onmogelijk, daarvoor draagt iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid.
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Pillen vallen onder harddrugs
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is even dom als dat ik nu zou beweren dat iedereen die ooit één lijntje coke heeft gesnoven weet dat coke geen harddrug is. Het is het veelvuldig gebruik van een harddrug die pas de symptomen laten zien van de drug.
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Cocaine valt onder de klasse hard drugs, maar alcohol ook... Dat ontkennen ondermijnt je hele discours. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U kan gerust een paar lijnen snuiven achter elkaar zonder verslaafd te worden, dat is net het gevaarlijke aan drugs zoals cocaine. Het is niet zo dat als u één lijn snuift u verslaafd bent. U klinkt als een regelrechte drugsverslaafde (alcholicus)
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel beweer is dat het afstandsverschil tussen volgende enorm verschilt: - af en toe een glas alcohol drinken en alcoholverslaafd worden - af en toe met joints/pillen (of cocaïne) experimenteren en drugsverslaafd worden Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Tja, wie klinkt er dan als een drugsverslaafde ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hebt u ooit een joint gesmooord? Hebt u ooit een lijn gesnoven? Weet u eigenlijk wel waar u over praat?
![]() |