![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Brussel ligt duidelijk IN Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Het Vlaams parlement ligt in Brussel als je doelt op het derde gewest die dient enkel opgeheven te worden en Brussel wordt een fusie stad in Vlaams Brabant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() Bedankt voor je vriendelijke advies, maar ik ken deze kaart uit het hoofd en hoef ik hem niet nog een keer te bekijken. Ook weet ik (en dat zou jij ook moeten weten, anders mag je zelf de kaart even bekijken) dat Brussel administratief geen deel uitmaakt van Vlaanderen. Het gaat er dus om hoe je de stad zover krijgt dat administratief deel van Vlaanderen wil gaan uitmaken. En dan moet je met betere argumenten aankomen bij zijn inwoners dan puur met het feit dat Brussel aardrijkskundig in Vlaanderen ligt.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 januari 2007 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Geografisch, historisch en economisch behoort Brussel tot Vlaanderen. Wat wil je nog meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Een reden voor Brussel om zich eventueel bij het Vlaamse gewest aan sluiten?
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En als ze niet tot Vlaanderen willen behoren, dat ze terug keren naar hun dorp. Ik woon in een Vlaamse grensgemeente. De grens met Nederland. Nu zijn er een 10% nederlanders hier. Als er morgen een hele invasie komt blijft dit een Vlaamse gemeente. Zo is het ook met Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge moet de Brusselaars zelf laten kiezen, dmv een referendum. Laat ze gewoon weten dat, indien ze voor wallonië kiezen, ze kunnen fluiten naar transfers EN naar onze luchthaven.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Voor Brussel is dit een onbestaand argument als de stad, tegen zijn belangen in, ervoor kiest om zonder Vlaanderen verder te gaan. In dit geval wordt het Vlaamse Parlement netjes (of niet netjes) verzocht om te verkassen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 januari 2007 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat heb ik je pas tig keer gezegd. Administratief maakt Brussel geen deel uit van Vlaanderen. Je kunt de Brusselaars je wil niet opleggen, wel zou je ze kunnen blijven overtuigen dat ze er baat bij hebben als ze met Vlaanderen meegaan na de splitsing van Belgie. Maar beslissen moeten de Brusselaars zelf.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 januari 2007 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Als ze niet bij Vlaanderen niet willen horen, dat ze terug keren naar hun dorp.
zo simpel is dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 januari 2007 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Lesotho ligt in Zuid-Afrika, Baarle ligt in Nederland, Brunei ligt in Maleisie, is dit genoeg om die landen/gebieden te verenigen? Nee en hetzelfde geldt voor Brussel, er zullen toch betere argumenten moeten worden aangedragen.
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo is het, in ieder geval wat de transfers betreft. Met de luchthaven ligt de zaak wat anders in elkaar (Vlaanderen is ook gebaat bij die passagiers en het is ook niet te controleren of ze naar Brussel of naar Vlaanderen reizen).
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 januari 2007 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben geen expert dus welke status spreek ik mij niet over uit. Maar wij gaan onze Vlaamse hoofdstad nooit laten afpakken door enkele waalse imperialisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Brussel behoord tot Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me logisch dat de Brusselaars zelf over hun lot kiezen. Het gaat toch over hun toekomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() Nogmaals, hoe krijg je dat voor elkaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat was de reden om Brussel uit Vlaanderen te rukken en een derde gewest te creëeren? De taal? Indien men voor elke tweetalige gemeente een apart gewest zou hebben gemaakt...
|
![]() |
![]() |