Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2007, 21:35   #41
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Tijd voor de moslims me dunkt. Kunnen ze eindelijk eens beginnen aan hun Verlichting.
Ik zou niet weten waarom moslims een eigen Verlichting zouden moeten doormaken. Cultuurimperialisme is niet iets dat wij moeten gaan uitdragen. Uiteraard moeten ze zich in Europa onderhevig maken aan Europese wetten. Een moslim die de koran/hadith/sharia boven onze seculieren wetten stelt, is dan ook niet welkom in Europa in mijn ogen.

Los daarvan, Europa is christelijk gebied, net zoals Noord-Afrika islamistisch gebied is. Geen andere partij heeft daar wetten te stellen, zich af te zonderen van de Leidkultur daar of daar baas te gaan spelen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 21:44   #42
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom moslims een eigen Verlichting zouden moeten doormaken. Cultuurimperialisme is niet iets dat wij moeten gaan uitdragen. Uiteraard moeten ze zich in Europa onderhevig maken aan Europese wetten. Een moslim die de koran/hadith/sharia boven onze seculieren wetten stelt, is dan ook niet welkom in Europa in mijn ogen.

Los daarvan, Europa is christelijk gebied, net zoals Noord-Afrika islamistisch gebied is. Geen andere partij heeft daar wetten te stellen, zich af te zonderen van de Leidkultur daar of daar baas te gaan spelen.
Dat vereist een verlichtingsproces.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 21:58   #43
Metternich

Standaard

Citaat:
De moslims in Europa in de staten die de Verlichting als basis voor hun wetten leggen dan, ik doelde op de moslims in de wereld.

Laatst gewijzigd door Metternich : 20 januari 2007 om 21:59.
Oud 20 januari 2007, 22:52   #44
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

de moslims staan 600 jaar achter tegenover het christendom.Zes eeuwen terug zaten wij volop in de godsdienstoorlogen.Zoals zij nu.Dat is uitleg, natuurlijk geen verontschuldiging, en zeker en vast geen oproep om het maar voorbij te laten waaien.We moeten ons tegen hun geweld verdedigen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 22:57   #45
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de moslims nog door de Verlichting moeten, moeten ze dan ook nog door al die andere fraaie pagina's in de Westerse geschiedenis na 1789?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 23:01   #46
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
@Flippend Rund

Geen probleem.

Aisha was 6 jaar

En wat de profeet met aisha deed toen ze maandstonden had

(menses = maandstonden, al vind ik mijn boekje met termen niet direct)
Dat is een heel interessante site waar je me mee hebt leren kennismaken, bedankt!
Oud 20 januari 2007, 23:09   #47
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En wat de profeet met aisha deed toen ze maandstonden had

(menses = maandstonden, al vind ik mijn boekje met termen niet direct)
Ik zal je dan meteen ook uitleggen wat nu het punt is van al die uitspraken over de menstruatie.

In die tijd, in dat deel van de wereld, werd een menstruerende vrouw als "onrein" beschouwd; ze moest dan ook haar intrek nemen in een apart vertrek, en mocht niet samen slapen met haar man; ze mocht hem zelf niet aanraken. Als ik mij niet vergis zijn orthodoxe joden dit principe nog steeds toegedaan. Ook in ons eigen christelijk landje bestonden dergelijke gewoontes en opvattingen nog tot vorige eeuw.

Wat met al die anecdotes wordt uitgelegd, is dat Mohammed niet vond dat de vrouw tijdens de menstruatie onrein is, want hij had er geen enkel probleem mee om ze aan te raken.

Waarom denk je anders dat Aisha het de moeite vond om te vertellen dat ze het haar van Mohammed kamde tijdens haar menstruatie?

Citaat:

Narrated 'Aisha:
While in menses, I used to comb the hair of Allah's Apostle .
Oud 20 januari 2007, 23:34   #48
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de moslims staan 600 jaar achter tegenover het christendom.
Geloof ik niet in. Dit zou betekenen dat wij ongeveer 1500jaar achter staan op het hindoeïsme.

Dat de islam door een Verlichting zou en zal moeten gaan, staat ook niet vast. Ik geloof niet in de lineaire geschiedenis waar het eindresultaat altijd democratie en Verlichting is, ik geloof ook niet dat die laatste twee objectief een verbetering zijn. Het zou immers betekenen dat primitieve stammen ongelukkig leven, terwijl zij perfect gelukkig kunnen zijn zonder onze "luxe".

Laatst gewijzigd door Metternich : 20 januari 2007 om 23:34.
Oud 21 januari 2007, 10:43   #49
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Met de psychotische regelmaat van een islamofobe klok verschijnt hier iets over de Profeet die pedofiel zou zijn. Dat bepaalde figuren hier een pathologische fascinatie hebben voor dit deel van de intimiteit van een man van 1400 jaar geleden is zorgwekkend. Vooral de interpretatie van antieke geschriften baart mij zorgen. Om te interpreteren moet er al het een en ander tussen de twee oren en onder de hersenpan aanwezig zijn.

Andere tijden, andere zeden. Ook hier in West-Europa waren huwelijken tussen volwassenen en kinderen niet ongewoon tot relatief kort geleden.
Ik ben ooit eens een thread over de Europese voorliefde voor huwelijken met jonge meisjes begonnen. Kinderhuwelijken in Europa

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 21 januari 2007 om 10:44.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 10:53   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kénan: als men het voorbeeld van zijn profeet moet volgen, dan moet men rekening houden met zijn sexuele escapades (én met zijn overvallen, slavernij, verkrachtingen en moordpartijen).

Gelukkig is niet iedereen pedofiel en zal dus niet elke moslim met een kind huwen.
Nochtans werd in Iran de huwbare leeftijd voor meisjes op 9 jaar gebracht en is het schering en inslag dat hun vader hen aan een "man op respectabele leeftijd" uithuwelijkt tegen een lekkere bruidsschat.
Allemaal IN NAVOLGING van hun profeet.

Dit ontkennen zal niks aan de leefwijze van de na te volgen profeet veranderen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 11:03   #51
Jéhan
Partijlid

Standaard

ik heb de indruk dat er meer moslimfundamentalisten bestaan onder de christenen dan onder moslims zelf.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 11:06   #52
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kénan: als men het voorbeeld van zijn profeet moet volgen, dan moet men rekening houden met zijn sexuele escapades (én met zijn overvallen, slavernij, verkrachtingen en moordpartijen).

Gelukkig is niet iedereen pedofiel en zal dus niet elke moslim met een kind huwen.
Nochtans werd in Iran de huwbare leeftijd voor meisjes op 9 jaar gebracht en is het schering en inslag dat hun vader hen aan een "man op respectabele leeftijd" uithuwelijkt tegen een lekkere bruidsschat.
Allemaal IN NAVOLGING van hun profeet.

Dit ontkennen zal niks aan de leefwijze van de na te volgen profeet veranderen.
In India gebeurt dit ook met heel jonge meisjes bij de Hindoes. Waarom lees ik hier weinig tot niets over op dit forum?
Oud 21 januari 2007, 11:23   #53
tomcpp
Banneling

Standaard

Ow jeej het "jama de anderen zijn even erg" argument.

Wel Ke Nan. Er bestaan moslim moordenaars. Dus als ik je vermoord dan ben ik nog bij lange na niet even erg "als sommige moslims". Dus is dat perfect ok. Akkoord ?

Ik dacht het niet.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 11:24   #54
tomcpp
Banneling

Standaard

Met andere woorden : wijs niet naar de splinter in andermans oog tot je de balk uit je eigen oog haalt. Laat eerst moslims stoppen met aanmoedigen en plegen van pedofilie en dan kan je kakken op hindoes, ok ?
Oud 21 januari 2007, 11:29   #55
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De laatste jaren is één religie sterk in opspraak geraakt omdat nogal wat priesters van die religie blijkbaar niet van de kindjes konden blijven. Bovendien hebben de hoge gezagsdragers van die kerk dergelijke praktijken blijkbaar systematisch weggemoffeld.

Maar ik kan me nu totaal niet herinneren om welke religie het gaat, noch in welk deel van de wereld dit allemaal gebeurde.

Het merkwaardige is nu, dat ik daar nog nooit 1 moslim heb over horen zagen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 januari 2007 om 11:40.
Oud 21 januari 2007, 11:38   #56
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ow jeej het "jama de anderen zijn even erg" argument.
Neen. Sinds mijn geboorte, ik ben als Turk geboren, 38 jaar geleden heb ik niet één keer geweten dat dat ergens in mijn onmiddellijke omgeving of zelfs maar een gerucht gehoord dat een meisje van negen jaar uitgehuwelijkt werd. Voor mij is jouw verhaaltje over de Profeet en Aisha iets uit de prehistorie. In de tijd van de Profeet gebeurde hier precies hetzelfde.
Mijn ervaringen zijn dat zoiets door mijn moslimomgeving afgekeurd worden. Je ben niets meer of minder dan een pantoffelkruisvaarder.

Citaat:
Wel Ke Nan. Er bestaan moslim moordenaars. Dus als ik je vermoord dan ben ik nog bij lange na niet even erg "als sommige moslims". Dus is dat perfect ok. Akkoord ?

Ik dacht het niet.
Al dat als-dit-dan-datgedoe. Een hypothese is per defenitie een hersenspinsel.
Oud 21 januari 2007, 11:44   #57
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met andere woorden : wijs niet naar de splinter in andermans oog tot je de balk uit je eigen oog haalt. Laat eerst moslims stoppen met aanmoedigen en plegen van pedofilie en dan kan je kakken op hindoes, ok ?

Ja ja. Twee maten, twee gewichten. Het past precies niet in je kruistocht tegen de Islam om ook de pedofilie in andere landen aan te klagen. Sinds je registratie op dit forum heb je je ook al serieus wat ontlasting op de Islam gedropt.
Oud 21 januari 2007, 11:48   #58
tomcpp
Banneling

Standaard

Vertel me dan eens Ke Nan. Waarom zijn er zoveel verhalen over minderjarige meisjes die naar turkije "op vakantie" gaan voor een huwelijk bij te wonen. Waar dat ze dan tegen hun wil en voor ze meerderjarig zijn huwen ?

Verklaar gerust.

Blij dat je al akkoord bent dat mohamed inderdaad een pedofiel was. Hij was ook een massamoordenaar en een racist, zoals de "heilige tekst" zelf zegt.

Ten eerste was het helemaal niet normaal, ook niet hier, voor meisjes om te trouwen voor ze op zijn minst 16 waren (wettelijke minimumleeftijd was 14 in Belgie in 650, onder de vroege franse wet, die geinspireerd was op de bijbel.

Wist je trouwens dat Aisha de nicht van mohamed was ? Maar geen nood. Allah heeft mohamed speciaal uitzonderlijk het recht gegeven om een meisje dat veel te jong was te trouwen tegen de wet in.

Alle dat is toch wat de pedofiele profeet er zelf over te zeggen had.

Heb jij al een 9 jarig meisje gevingerd tijdens haar maandstonden ? Want een goede moslim dient de profeet te imiteren.

deel 1
deel 2

Dus wanneer verkracht jij je eerste kind ? De profeet beweerd er 30 verkracht te hebben. Het wordt tijd dat je begint, want dat lijkt me veel werk.
Oud 21 januari 2007, 11:51   #59
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Moest het echt waar zijn dat je als moslim minderjarige meisjes cadeau kunt krijgen, een kwart van Vlaanderen zou zich al bekeerd hebben.
Oud 21 januari 2007, 11:56   #60
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vertel me dan eens Ke Nan. Waarom zijn er zoveel verhalen over minderjarige meisjes die naar turkije "op vakantie" gaan voor een huwelijk bij te wonen. Waar dat ze dan tegen hun wil en voor ze meerderjarig zijn huwen ?

Verklaar gerust.

Blij dat je al akkoord bent dat mohamed inderdaad een pedofiel was. Hij was ook een massamoordenaar en een racist, zoals de "heilige tekst" zelf zegt.

Ten eerste was het helemaal niet normaal, ook niet hier, voor meisjes om te trouwen voor ze op zijn minst 16 waren (wettelijke minimumleeftijd was 14 in Belgie in 650, onder de vroege franse wet, die geinspireerd was op de bijbel.

Wist je trouwens dat Aisha de nicht van mohamed was ? Maar geen nood. Allah heeft mohamed speciaal uitzonderlijk het recht gegeven om een meisje dat veel te jong was te trouwen tegen de wet in.

Alle dat is toch wat de pedofiele profeet er zelf over te zeggen had.

Heb jij al een 9 jarig meisje gevingerd tijdens haar maandstonden ? Want een goede moslim dient de profeet te imiteren.

deel 1
deel 2

Dus wanneer verkracht jij je eerste kind ? De profeet beweerd er 30 verkracht te hebben. Het wordt tijd dat je begint, want dat lijkt me veel werk.
Je hebt psychologische begeleiding nodig. Ik raad je aan dat zo spoedig mogelijk te doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be