Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 20:37   #41
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Jij anders wel gezien je onderschift tekening van het bekende logo van illegale acties in de nacht plegen, radicaal dierenactivisme ? en dat soort dingen.
De enige illegale actie die ik misschien nog eens zou plegen in de nacht, is het stelen van uw lief, dus ge moogt op beide oren slapen.
Oud 23 januari 2007, 20:39   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Een advokaat moet dus geen verantwoordelijkheid opnemen??
Als jij iemand verdedigt, waarvan je weet dat hij 100% schuldig is, dan ben je mee verantwoordelijk.
Mijn persoonlijke opinie.
zie post desiderius.
Oud 23 januari 2007, 20:44   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nochtans bejaardenverzorger,en werk in een berjaardenhuis,2500 verkrachtingen?lijkt mij heel sterk hoor!!!
Oud 23 januari 2007, 20:48   #44
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ben nochtans bejaardenverzorger,en werk in een berjaardenhuis,2500 verkrachtingen?lijkt mij heel sterk hoor!!!
De feiten speelden zich af in Nederland, niet in België. Ik weet eigenlijk niet of er cijfers zijn van het aantal bejaarden-verkrachtingen in België.
Oud 23 januari 2007, 20:59   #45
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De feiten speelden zich af in Nederland, niet in België. Ik weet eigenlijk niet of er cijfers zijn van het aantal bejaarden-verkrachtingen in België.
Dacht ik ook niet hoor,het zal wel voor komen hé,en ik vind het ziekelijk necrofilie nog veel erger hoor !!!!!
Oud 23 januari 2007, 21:50   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik w�*st dat ik daar om volledig te zijn een nuancering bij moest aanbrengen of dat anders dit ging gebeuren

Citaat:
Soms weet je het wel 100% zeker hoor. Bij verkrachting door bekenden, bijvoorbeeld. Of als je getuige bent van een misdaad gepleegd door een bekende. En ik denk dat Natasha Kampush, bijvoorbeeld, ook wel 100% zeker weet wie haar al die jaren opgesloten heeft gehouden.
dat is eerder regel dan uitzondering...
en op die bijzondere case van Natasha, die dus jarenlang die dader heeft gezien en zelfs zien veranderen, na zijn er dus voldoende gevallen bekend waar men dacht dat het om den dien of den dien van achter den hoek ging ... wat achteraf weer niet zo bleek
het is een heel normaal verschijnsel dat een getuige/waarnemer zijn/haar beeld vormt aan de hand van de bekende patronen in zijn/haar leefwereld
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 22:02   #47
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht ik ook niet hoor,het zal wel voor komen hé,en ik vind het ziekelijk necrofilie nog veel erger hoor !!!!!

dit heeft niet veel meer te maken met verkrachting medunkt...
ware het niet dat necrofilie in feite een vorm van lijkenschennis is en dit in het strafboek nog steeds valt onder zedenmisdrijf, dacht ik, was er zelfs geen 'vuiltje' aan de lucht geweest
Oud 23 januari 2007, 23:12   #48
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het is een heel normaal verschijnsel dat een getuige/waarnemer zijn/haar beeld vormt aan de hand van de bekende patronen in zijn/haar leefwereld
Ik weet het, dus ge moet mij niet proberen overtuigen

Een gigantisch groot deel van de verkrachtingen gebeurt echter nog steeds door bekenden, échte bekenden dan, niet diegene van achter den hoek.
Ik weet niet hoe het zit met zedendelicten tav bejaarden, maar ik denk dat ook hier een groot deel zal gebeuren door mensen die men kent. De buurman, verzorgers, familie. Het zijn echter meestal de zedendelicten gepleegd door vreemden die de pers halen, te meer omdat de drempel om naar de politie te stappen veel groter is als je verkracht bent door pakweg je kleinzoon.

Ziek
Oud 23 januari 2007, 23:14   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat ook niet alleen over verkrachtingen, maar ook over aanrandingen en betastingen. Ik zou eerder denken dat dat een onderschatting is.
Oud 23 januari 2007, 23:34   #50
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een gigantisch groot deel van de verkrachtingen gebeurt echter nog steeds door bekenden, échte bekenden dan, niet diegene van achter den hoek.
klopt
( ik had het hier nu niet meteen meer over verkrachtingen specifiek... mijn fout...ik verrruim nogal makkelijk )

Citaat:
Ik weet niet hoe het zit met zedendelicten tav bejaarden, maar ik denk dat ook hier een groot deel zal gebeuren door mensen die men kent. De buurman, verzorgers, familie.
ook daar ben ik van overtuigd... 90% zal wel op de één of andere manier weggefoefeld worden ... ik vermoed dat die 2500 verkrachtingen en laten we vooral niet vergeten betastingen of eender welke vorm van schending van de eerbaarheid, waarvan sprake is in het artikeltje, een schattting is

Citaat:
Het zijn echter meestal de zedendelicten gepleegd door vreemden die de pers halen, te meer omdat de drempel om naar de politie te stappen veel groter is als je verkracht bent door pakweg je kleinzoon.
ook hier volledig met je eens....
en dat mag men gerust verruimen naar delicten waar het een minderjarige betreft
nog niet zo héél lang geleden wat over gelezen... ruim over 70% van het aantal seksuele misdrijven ( uiteraard van de gemelde gevallen ) zou de dader iemand van de familie betreffen... het werkelijke percentage ligt dus nog beduidend hoger als je die drempelvrees incalculeert
daar hoor je natuurlijk niet zoveel van in de pers

Citaat:
Ziek
dat mag je wel zeggen
Oud 24 januari 2007, 00:08   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klopt
( ik had het hier nu niet meteen meer over verkrachtingen specifiek... mijn fout...ik verrruim nogal makkelijk )
geen fout, ik was in gedachten ook verruimd. ik dacht het gewoon even ietwat terug ontopic te brengen. De volgende keer schrijf ik er 'terug ontopic' voor of zo.

Citaat:
ook daar ben ik van overtuigd... 90% zal wel op de één of andere manier weggefoefeld worden ... ik vermoed dat die 2500 verkrachtingen en laten we vooral niet vergeten betastingen of eender welke vorm van schending van de eerbaarheid, waarvan sprake is in het artikeltje, een schattting is
Ik vermoed het ook. Allez, ik hoop het, want als dat het aantal gemelde gevallen is, ligt het aantal gevallen schrikwekkend hoog en ik hoop dat het nog niet zó erg gesteld is met Nederland. Vlaanderen zal wel vergelijkbaar zijn, zoals met andere zedendelicten.
Net als bij heel jonge kinderen zal hier trouwens ook een percentage zijn dat niet eens in staat is het te melden (zwaar gevorderde dementie, hersenletsels,...). Ik hoop voor hen dat hun geheugen zo slecht werkt dat ze het daarna gewoon vergeten, maar dat maakt het niet minder ziek.

Citaat:
ook hier volledig met je eens....
en dat mag men gerust verruimen naar delicten waar het een minderjarige betreft
nog niet zo héél lang geleden wat over gelezen... ruim over 70% van het aantal seksuele misdrijven ( uiteraard van de gemelde gevallen ) zou de dader iemand van de familie betreffen... het werkelijke percentage ligt dus nog beduidend hoger als je die drempelvrees incalculeert
daar hoor je natuurlijk niet zoveel van in de pers
Over dat werkelijke percentage zijn al verschillende cijfers gepubliceerd. Sommigen stellen zelfs dat in 95% van de gevallen het om familieleden of heel dichte vrienden van de ouders gaat. De aandacht gaat inderdaad vooral naar die gevallen waarin de dader een onbekende is, de 'minderheid' dus. De kans is niet zo groot dat er op dit moment iemand in je buurt een onbekende aan het verkrachten is, maar de kans dat er in je buurt een vader zijn dochter aan het verkrachten is, is helaas nogal groot (vooral gezien het uur van de dag). Hoewel het ontzettend erg is om verkracht te worden door een onbekende, hebben die slachtoffers soms nog het geluk te kunnen terugvallen op een 'vertrouwde basis'. Kinderen die verkracht worden door een ouder of broer hebben dat helaas niet. Ik hoop echt dat er ooit meer aandacht komt voor misbruik binnen het gezin. Dat het echt doordringt dat de aantallen zo groot zijn, én dat die leuke kennissen van je evengoed het leven van hun kinderen naar de verdoemenis kunnen helpen.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 januari 2007 om 00:08.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 00:45   #52
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over dat werkelijke percentage zijn al verschillende cijfers gepubliceerd. Sommigen stellen zelfs dat in 95% van de gevallen het om familieleden of heel dichte vrienden van de ouders gaat. De aandacht gaat inderdaad vooral naar die gevallen waarin de dader een onbekende is, de 'minderheid' dus. De kans is niet zo groot dat er op dit moment iemand in je buurt een onbekende aan het verkrachten is, maar de kans dat er in je buurt een vader zijn dochter aan het verkrachten is, is helaas nogal groot (vooral gezien het uur van de dag). Hoewel het ontzettend erg is om verkracht te worden door een onbekende, hebben die slachtoffers soms nog het geluk te kunnen terugvallen op een 'vertrouwde basis'. Kinderen die verkracht worden door een ouder of broer hebben dat helaas niet. Ik hoop echt dat er ooit meer aandacht komt voor misbruik binnen het gezin. Dat het echt doordringt dat de aantallen zo groot zijn, én dat die leuke kennissen van je evengoed het leven van hun kinderen naar de verdoemenis kunnen helpen.
idd ziek
en vreselijk cynisch als je dan bedenkt dat er niet dat moet gebeuren of een hele meute ouders staat paraat om zo'n stereotype pedofiel te lynchen onder de slogan 'van onze kinderen moet men afblijven !'

maar ja ... we zijn weer aan 't afwijken se

Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2007 om 00:46.
Oud 24 januari 2007, 00:48   #53
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd ziek
en vreselijk cynisch als je dan bedenkt dat er niet dat moet gebeuren of een hele meute ouders staat paraat om zo'n stereotype pedofiel te lynchen onder de slogan 'van onze kinderen moet men afblijven !'

maar ja ... we zijn weer aan 't afwijken se
iets gelijkaardigs zou kunnen gelden voor bejaarden, behalve dan dat de meesten daar nog minder van wakker liggen
Oud 24 januari 2007, 00:53   #54
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iets gelijkaardigs zou kunnen gelden voor bejaarden, behalve dan dat de meesten daar nog minder van wakker liggen
klopt...
het phenomeen is dan ook
1) totaal onderkend... dat zie je onmiddellijk aan de hand van de ongeloofwaardigheid van dat getal dat m'n aan de dag legt
2) op de één of andere manier minder ernstig in een maatschappij waar men die oudjes gretig wegstopt als afgedaan
Oud 24 januari 2007, 05:44   #55
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het paradoxale is net dat je in de situatie die je beschrijft in de eerste plaats je woede zou moeten richten op het Openbaar Ministerie dat de zaak verknoeid heeft. Het is een sprookje dat er 'aan de lopende band' daders worden vrijgesproken omwillen van kleine vormfoutjes; er moet in zo'n procedure écht al zwaar geknoeid worden wil e.e.a. de hele procedure definitief in de soep laten draaien. Maar uiteraard zal je als slachtoffer geneigd zijn om je net aan de kant van het O.M. te scharen, want d�*t zijn de goeie, d�*t zijn diegenen die de dader willen laten boeten...
Ik begrijp best je standpunt.
En ik blijf erbij dat ieder onschuldig is tot 'proven guilty'.
Even terugkomen op het aangehaalde voorbeeld (en nogmaals - extremen maken het gemakkelijk - er is nog enorm veel grijs)
Ik kan er niet mee leven dat een advokaat, die heel duidelijk weet dat zijn klant schuldig is, bvb. procedure fouten zou aanwenden om de klant vrij te krijgen.

Even terzijde:
Ik heb ooit eens iemand horen zeggen, dat het rechtssysteem in America (VS dan) verschillend zou zijn van Europa.
Ik weet de details niet meer, maar het zou hierom gaan:
In het ene systeem ben je schuldig tot bewezen onschuld.
In het andere system ben je onschuldig tot bewezen schuld.
Is daar iets van aan, dat je weet?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 05:47   #56
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
zie post desiderius.
Ik kan wel lezen. Ik hoef jouw vingerwijzing niet.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 06:57   #57
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige illegale actie die ik misschien nog eens zou plegen in de nacht, is het stelen van uw lief, dus ge moogt op beide oren slapen.
Dus je bent zo'n een salon-radicale activist ineens om niet hypocriet over te komen.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 07:00   #58
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik weet niet hoe het zit met zedendelicten tav bejaarden, maar ik denk dat ook hier een groot deel zal gebeuren door mensen die men kent. De buurman, verzorgers, familie. Het zijn echter meestal de zedendelicten gepleegd door vreemden die de pers halen, te meer omdat de drempel om naar de politie te stappen veel groter is als je verkracht bent door pakweg je kleinzoon.

Ziek
Een groot gedeelte van de verkrachtingen worden gedaan door buitenlanders, vooral door het islamitische soort

Citaat:
Muslim Rape Epidemic in Sweden and Norway - Authorities Look the Other Way
http://fjordman.blogspot.com/2005/02...weden-and.html

Lawyer Ann Christine Hjelm, who has investigated violent crimes in Svea high court, found that 85 per cent of the convicted rapists were born on foreign soil or by foreign parents.

http://www.faithfreedom.org/oped/Fjordman51213.htm

The number of rapes committed by Muslim immigrants in Western nations are so extremely high that it is difficult to view them only as random acts of individuals. It resembles warfare. Muhammad himself had forced sex (rape) with several of his slave girls/concubines. This is perfectly allowed, both in the sunna and in the Koran. If you postulate that many of the Muslims in Europe view themselves as a conquering army and that European women are simply war booty, it all makes perfect sense and is in full accordance with Islamic law. Western women are not so much regarded by most Muslims as individuals, but as "their women," the women who "belong" to hostile Infidels. They are booty, to be taken, just as the land of the Infidels someday will drop, it is believed, into Muslim hand. This is not mere crime, but ideologically-justified crime or rather, in Muslim eyes, attacks on Infidels scarcely qualify as crime. Western women are cheap and offensive. We Muslims are here, here to stay, and we have a right to take advantage of this situation. It is our view of the matter that should prevail. Western goods, like the land on which we now live, belong to Allah and to the best of men -- his Believers. Western women, too, essentially belong to us -- our future booty. No wonder there is a deep and increasing suspicion against Muslims in the Swedish and European public.

http://fjordman.blogspot.com/2005/08...ith-islam.html
rape nothing to do with the islam cult ? think again!

Western Muslims' Racist Rape Spree
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatc...ves/009563.php
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 07:46   #59
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp best je standpunt.
En ik blijf erbij dat ieder onschuldig is tot 'proven guilty'.
Even terugkomen op het aangehaalde voorbeeld (en nogmaals - extremen maken het gemakkelijk - er is nog enorm veel grijs)
Ik kan er niet mee leven dat een advokaat, die heel duidelijk weet dat zijn klant schuldig is, bvb. procedure fouten zou aanwenden om de klant vrij te krijgen.
Daar zit hem de clou van het hele verhaal: een advocaat 'wendt niets aan'; hij wijst er enkel op dat de procedure niet verloopt zoals ze zou moeten verlopen. Dit is geen truuk, maar zijn verdomde plicht! Als hij dat niet zou doen, dan heeft het ook helemaal geen zin om een advocaat in te schakelen. In sommige gevallen kan dat ook voor de advocaat in kwestie voor gewetensnood zorgen, maar verantwoordelijkheid...? D�*t is m.i. een brug te ver.

Citaat:
Even terzijde:
Ik heb ooit eens iemand horen zeggen, dat het rechtssysteem in America (VS dan) verschillend zou zijn van Europa.
Ik weet de details niet meer, maar het zou hierom gaan:
In het ene systeem ben je schuldig tot bewezen onschuld.
In het andere system ben je onschuldig tot bewezen schuld.
Is daar iets van aan, dat je weet?
Integendeel, in de meeste staten van de USA ('t is een enorm land) wordt de zgn. 'reasonable doubt' (de gerede twijfel) nog een stuk straffer toegepast dan in West-Europa. Anderzijds wordt er meer beroep gedaan op juryrechtspraak, wat meteen verklaart waarom advocaten er vaak halve (en hele) acteurs zijn. Doorgaans heeft de rechter er ook een verregaande bevoegdheid in het afregelen van de procedure (zo ook een voorzitter van het Hof van Assisen bij ons) én zijn er veel meer rechtsmiddelen (hoger beroep) om ervoor te zorgen dat de procedure in de praktijk afdoende wordt bewaakt. Een beetje advocatenkantoor in de USA beschikt over meerdere zgn. 'proceduralisten': specialisten die tot in het holst van de nacht een strafdossier uitvlooien op zoek naar procedurefouten. (je ziet dat ook vaak in die populaire televisieserietjes en films)

Laatst gewijzigd door Desiderius : 24 januari 2007 om 07:50.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 22:32   #60
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan wel lezen. Ik hoef jouw vingerwijzing niet.
dat is geen vingerwijzing, ik duidt gewoon aan dat ik de mening van desiderius hierin volg.
beetje paranoïde?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be