![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige illegale actie die ik misschien nog eens zou plegen in de nacht, is het stelen van uw lief, dus ge moogt op beide oren slapen.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zie post desiderius.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nochtans bejaardenverzorger,en werk in een berjaardenhuis,2500 verkrachtingen?lijkt mij heel sterk hoor!!!
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() De feiten speelden zich af in Nederland, niet in België. Ik weet eigenlijk niet of er cijfers zijn van het aantal bejaarden-verkrachtingen in België.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dacht ik ook niet hoor,het zal wel voor komen hé,en ik vind het ziekelijk necrofilie nog veel erger hoor !!!!!
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
en op die bijzondere case van Natasha, die dus jarenlang die dader heeft gezien en zelfs zien veranderen, na zijn er dus voldoende gevallen bekend waar men dacht dat het om den dien of den dien van achter den hoek ging ... wat achteraf weer niet zo bleek het is een heel normaal verschijnsel dat een getuige/waarnemer zijn/haar beeld vormt aan de hand van de bekende patronen in zijn/haar leefwereld |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dit heeft niet veel meer te maken met verkrachting medunkt... ware het niet dat necrofilie in feite een vorm van lijkenschennis is en dit in het strafboek nog steeds valt onder zedenmisdrijf, dacht ik, was er zelfs geen 'vuiltje' aan de lucht geweest |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een gigantisch groot deel van de verkrachtingen gebeurt echter nog steeds door bekenden, échte bekenden dan, niet diegene van achter den hoek. Ik weet niet hoe het zit met zedendelicten tav bejaarden, maar ik denk dat ook hier een groot deel zal gebeuren door mensen die men kent. De buurman, verzorgers, familie. Het zijn echter meestal de zedendelicten gepleegd door vreemden die de pers halen, te meer omdat de drempel om naar de politie te stappen veel groter is als je verkracht bent door pakweg je kleinzoon. Ziek ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat ook niet alleen over verkrachtingen, maar ook over aanrandingen en betastingen. Ik zou eerder denken dat dat een onderschatting is.
![]() |
#50 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( ik had het hier nu niet meteen meer over verkrachtingen specifiek... mijn fout...ik verrruim nogal makkelijk ) Citaat:
Citaat:
en dat mag men gerust verruimen naar delicten waar het een minderjarige betreft nog niet zo héél lang geleden wat over gelezen... ruim over 70% van het aantal seksuele misdrijven ( uiteraard van de gemelde gevallen ) zou de dader iemand van de familie betreffen... het werkelijke percentage ligt dus nog beduidend hoger als je die drempelvrees incalculeert daar hoor je natuurlijk niet zoveel van in de pers Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Net als bij heel jonge kinderen zal hier trouwens ook een percentage zijn dat niet eens in staat is het te melden (zwaar gevorderde dementie, hersenletsels,...). Ik hoop voor hen dat hun geheugen zo slecht werkt dat ze het daarna gewoon vergeten, maar dat maakt het niet minder ziek. Citaat:
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 januari 2007 om 00:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en vreselijk cynisch als je dan bedenkt dat er niet dat moet gebeuren of een hele meute ouders staat paraat om zo'n stereotype pedofiel te lynchen onder de slogan 'van onze kinderen moet men afblijven !' maar ja ... we zijn weer aan 't afwijken se Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2007 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het phenomeen is dan ook 1) totaal onderkend... dat zie je onmiddellijk aan de hand van de ongeloofwaardigheid van dat getal dat m'n aan de dag legt 2) op de één of andere manier minder ernstig in een maatschappij waar men die oudjes gretig wegstopt als afgedaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik blijf erbij dat ieder onschuldig is tot 'proven guilty'. Even terugkomen op het aangehaalde voorbeeld (en nogmaals - extremen maken het gemakkelijk - er is nog enorm veel grijs) Ik kan er niet mee leven dat een advokaat, die heel duidelijk weet dat zijn klant schuldig is, bvb. procedure fouten zou aanwenden om de klant vrij te krijgen. Even terzijde: Ik heb ooit eens iemand horen zeggen, dat het rechtssysteem in America (VS dan) verschillend zou zijn van Europa. Ik weet de details niet meer, maar het zou hierom gaan: In het ene systeem ben je schuldig tot bewezen onschuld. In het andere system ben je onschuldig tot bewezen schuld. Is daar iets van aan, dat je weet?
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Ik kan wel lezen. Ik hoef jouw vingerwijzing niet.
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 24 januari 2007 om 07:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is geen vingerwijzing, ik duidt gewoon aan dat ik de mening van desiderius hierin volg.
beetje paranoïde?