Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 16:22   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat Morel maandag beweerde, is het denkspoor met Jean-Marie Dedecker niet verlaten. Belang-kopstukken Filip Dewinter en Gerolf Annemans bieden hem het lijsttrekkerschap van de senaatslijst aan. De partij beseft wel dat de onzekerheid niet kan blijven duren. Er zal een ,,formeel moment'' worden georganiseerd om de episode al dan niet succesvol af te sluiten. De partij geeft zich hiervoor nog enkele weken.

Binnenskamers werd herhaald dat Jean-Marie Dedecker bij Vlaams Belang, of toch zeker bij een ,,Forza Flandria'' thuishoort. De militanten worden voorlopig opgeroepen om de gewezen VLD'er voorlopig niet als een vijand te beschouwen. DS.

De saga is nog niet afgelopen.

ik vond Coveliers' opmerking hierover de beste ! was iets als " Dedecker wordt altijd beter, nu creëert hij zelfs al ambras in een partij nog voor hij er lid van is" ... die humor van Coveliers kan ik best pruimen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 16:40   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Was het dan een humoristische opmerking? Ik kan me best inbeelden dat Coveliers het gedoe rond Dedecker ook meer dan beu is. De man heeft jaren gesmeekt en gezaagd om met hem een rechts-liberale partij uit de grond te stampen terwijl ie voorzitter wilde worden van de VLD, minister in de paarse regering, lid van de NVA, lijst Dedecker etc en al die tijd stond Coveliers daar in zijn Vlott.

Moest ie twee jaar geleden uit de VLD zijn gestapt samen met Coveliers en wijlen Beysen dan was er nu een rechtsere liberale partij met een behoorlijk stevige inplanting dat quasi zeker 5% haalde. Nu heb je een lijst rond één ego en one big mess ter aan de rechterkant van de rechterzijde en dat allemaal omdat Dedecker maar één doel heeft en dat is Dedecker. Enfin mij niet gelaten

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 januari 2007 om 16:44.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 16:44   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Was het dan een humoristische opmerking? Ik kan me best inbeelden dat Coveliers het gedoe rond Dedecker ook meer dan beu is. De man heeft jaren gesmeekt en gezaagd om met hem een rechts-liberale partij uit de grond te stampen terwijl ie voorzitter wilde worden van de VLD, minister in de paarse regering, lid van de NVA, lijst Dedecker etc en al die tijd stond Coveliers daar in zijn Vlott.

ola, je moet Coveliers beter observeren, die heeft een zeer droog gevoel voor humor, en kan behoorlijk relativeren (hij heeft het noodgedwongen geleerd in de VLD denk ik) ... jaja, dat was humor en zelfrelativering ... beetje in de stijl van Annemans, die kan dat ook (zonder dat iedereen dat meteen doorheeft)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 19:59   #44
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Moest ie twee jaar geleden uit de VLD zijn gestapt samen met Coveliers en wijlen Beysen dan was er nu een rechtsere liberale partij met een behoorlijk stevige inplanting dat quasi zeker 5% haalde. Nu heb je een lijst rond één ego en one big mess ter aan de rechterkant van de rechterzijde en dat allemaal omdat Dedecker maar één doel heeft en dat is Dedecker. Enfin mij niet gelaten
Hier scoor je wis en waarachtig een punt denk ik.....
Oud 26 januari 2007, 13:52   #45
lib
Vreemdeling

Standaard Morel valt Dewinter aan.

Zou de destructie binnen het Vlaams Belang dan toch begonnen zijn ?
Dat de politiek minst begenadigde Morel de aanstoker zou worden van deze storm verrast mij nauwelijks.Haar uitlatingen over het verwijderen van de staatsfotos uit de gemeenteraad van Mortsel geven gewillig aan
dat ambitie primeerd op kennis bij deze randfiguur.
Trouwens iemand met gemeentelijke ambities die zonder bouwvergunning een zwembad in haar tuin wil plaatsen heeft ofwel ontzettend veel misplaatste macht,wat volgens ingzetenen zeker het geval niet is ofwel
ontzettend veel branie,dit laatste heeft ze dan weer veel te veel.
Dat de schokgolf van 8 oktober het Vlaams Belang op zijn vestingen deed daveren was mij wel bekend doch dat zo kort na de feiten reeds met pijlen werd geschoten naar de heilige drievuldigheid is wel zeer vreemd te noemen en bewijst dat deze onderliggende frustratie bij dit blondje diep zaten en niet van vandaag dateren.
Het is geweten dat de deelname van Dewinter aan het fameuse RTBf programma "question �* la une"binnen de partijtop
lib is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:28   #46
lib
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Zou de destructie binnen het Vlaams Belang dan toch begonnen zijn ?
Dat de politiek minst begenadigde Morel de aanstoker zou worden van deze storm verrast mij nauwelijks.Haar uitlatingen over het verwijderen van de staatsfotos uit de gemeenteraad van Mortsel geven gewillig aan
dat ambitie primeerd op kennis bij deze randfiguur.
Trouwens iemand met gemeentelijke ambities die zonder bouwvergunning een zwembad in haar tuin wil plaatsen heeft ofwel ontzettend veel misplaatste macht,wat volgens ingzetenen zeker het geval niet is ofwel
Dat de schokgolf van 8 oktober het Vlaams Belang op zijn vestingen deed daveren was mij wel bekend doch dat zo kort na de feiten reeds met pijlen werd geschoten naar de heilige drievuldigheid is wel zeer vreemd te noemen en bewijst dat deze onderliggende frustratie bij dit blondje diep zaten en niet van vandaag dateren.
Het is geweten dat de deelname van Dewinter aan het fameuse RTBf programma "question �* la une"binnen de partijtop
lib is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 18:03   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Geloofde gij nu echt dat separatisme de reden is?
sjongens toch. het VB is racistisch en dit is de enige reden!
Beste Giserke, laat het liever aan de PS en het FDF om te schelden op het VB.
De PS is als de dood om de transfers, hun levensverzekering, te verliezen. En d�*t is het enigste dat hen interesseert. En daarom hebben ze schrik van het VB, en dat heeft niets te maken met 'racisme'.
Tracht maar je coalitiepartner CD&V te overtuigen om die transfers terug te schroeven dat is al moeilijk genoeg. En hou op met schelden onder vlaamsnationalisten
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:11   #48
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Morel heeft gelijk. Als je aan de macht wil deelnemen, moet je water bij de wijn doen.
Maw het wordt machtsdeelname of een hele partij vol 'losers'?
Oud 29 januari 2007, 14:11   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Zou de destructie binnen het Vlaams Belang dan toch begonnen zijn ? Geachte lib, je vraag laat het ergste vermoeden.
Dat de politiek minst begenadigde Morel wie in de politiek stapt heeft uiteraard nog geen politieke ervaring, maar als je denkt dat Morel geen talent heeft, dan ben je wel helemaal verkeerd.de aanstoker zou worden van deze storm verrast mij nauwelijks.Haar uitlatingen over het verwijderen van de staatsfotos uit de gemeenteraad van Mortsel mogelijk bedoel je Schoten, maar ja zelfs de meest begenadigde maakt al een een foutje. geven gewillig aan
dat ambitie wat heeft het verwijderen van staatsfoto's te maken met ambitie?primeert op kennis bij deze randfiguur die toch een univ diploma op zak heeft en een zeer succesvolle zaak uit de grond stampte..
Trouwens iemand met gemeentelijke ambities die zonder bouwvergunning een zwembad in haar tuin wil plaatsenneem eens wat betere inlichtingen! heeft ofwel ontzettend veel misplaatste macht,wat volgens ingzetenen zeker het geval niet is maar ze haalde wel de meeste voorkeurstemmen en de grootste partij; ofwel
Dat de schokgolf van 8 oktober het Vlaams Belang op zijn vestingen deed daveren waarbij de partij haar mandatarissen bijna verdubbelde (in Brugge van 4 naar 8) was mij wel bekend doch dat zo kort na de feiten reeds met pijlen werd geschoten naar de heilige drievuldigheid is wel zeer vreemd te noemen en bewijst dat deze onderliggende frustratie bij dit blondje (hopelijk heb jij bruin of zwart haar en bent dus veel verstandiger!)diep zaten en niet van vandaag dateren.
Het is geweten dat de deelname van Dewinter aan het fameuse RTBf programma "question �* la une"binnen de partijtop....
Ik weet niet of we veel belangrijke info moeten missen door deze onvolledige slotzin. Wij wachten met spanning.
Oud 29 januari 2007, 14:15   #50
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Maw het wordt machtsdeelname of een hele partij vol 'losers'?
Geachte NVA-er, jij moest toch weten dat de Volksunie meer invloed had in de oppositie dan tijdens regeringsdeelname, waar ze door het regimepartijen werd gebruikt om toegevingen mogelijk te maken.
De Volksunie is er nooit van hersteld
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be