![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dus geen laffaard, maar wel verstandig, of dom. Wie zal het zeggen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Beeldt u een ogenblik in, moest iemand stellen dat blanken intelligenter zijn dan zwarten dan zou onze vriend thePiano alle registers uittrekken om die fascist te ontmaskeren en te lijf te gaan. Onbewust is hij dus in het diepst van zijn gedachten toch een racist! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Het zijn niet noodzakelijk de intelligentste mensen die de hoogste opleidingen volgen, dat heb ik al vaak genoeg mogen merken. De opleidingsgraad heeft vaak te maken met stimulansen in uw direkte omgeving ! Ik heb ongelofelijk DOMME mensen op de universiteit zien zitten en zeer intelligente mensen niet verder zien gaan dan het lager middelbaar onderwijs.
En bovendien hebben wetenschappers ondertussen wel ontdekt dat er verschillende soorten "intelligentie" bestaan, de IQ-testen onderzoeken meestal alleen maar de zogenaamde "logische vaardigheden" en houden geen rekening met andere. Voorbeelden uit familiale sfeer ? Mijn grootmoeder zaliger, dochter van een cafébazin en een dokwerker, heeft begin jaren '30 van de 20ste eeuw voor secretaresse geleerd. Van haar drie dochters heeft er eentje haar diploma als tuinarchitect op de Hogeschool van Vilvoorde gehaald, de 2 anderen hebben voor secretaresse geleerd en de zoon van mijn grootmoeder heeft na de dood van zijn vader zich beperkt tot avondschool maar is uiteindelijk chemicus en vertegenwoordiger van chemische bedrijven geworden. De kleinkinderen dan, we zijn met 11, zes onder ons hebben universitaire diploma's : 1 briljante chirurg die momenteel in Afrika zit (dokterstitel summa cum laude), een gyneacologe (ook dokterstitel), een juriste, een zoöloge, een opvoedkundige voor mentaal gehandicapten en een communicatiewetenschapster/vrijetijdsagoge. De andere vijf hebben middelbaar of beroepsonderwijs genoten: een medisch secretaresse, een kunstschilder, een zelfstandige verkoper, een slager (na lager middelbaar onderwijs avondschool gevolgd) en een gewone secretaresse. De volgende generatie is veelbelovend: de zoon van de gyneacologe is pienter en spreekt (noodgedwongen door omstandigheden) reeds 3 talen, de dochter en zoon van mijn oudste broer (de zelfstandige verkoper) hebben speciale begeleiding op school nodig omdat ze te snel leren. Moraal van dit verhaal: de ontwikkeling naar hoogste scholing toe besloeg in onze familie 4 generaties want pas in mijn generatie zijn de universitairen opgedoken. Als ik dan andere families bekijk die ik ken: laaggeschoold met laaggeschoolde kinderen, maar sommige van die mensen hadden gemakkelijk universiteit kunnen doen omdat ze enorm intelligent zijn. Alleen was die stimulans in hun omgeving (het zijn niet alleen de ouders die invloed hebben) er niet. Volgens mij is het dus niet alleen het "talent" dat een mens intelligent maakt, maar ook de opvoeding en de omgevingsfactoren (aanmoediging, aangeboden mogelijkheden, goede voorlichting en begeleiding).
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() Op 15 jaar was't gebeurd met mij: arbeit macht frei. ![]() In de jaren vijftig/zestig was dat normaal: werken en geld naar huis brengen. Studeren was toen nog iets voor luiaarden ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Gebruikt men in heel die bespreking hier wel de juiste woorden?
Naar mijn mening duidt een IQ test ontwikkeling EN intelligentie aan. Intelligentie is eerder aangeboren, ontwikkeling hangt af van de kansen die men gekregen en benut heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wat is dat hier eigenlijk met dat gezever over IQ?
Alsof een hoog IQ leid tot een hogere scholingsgraad en of dat meer kansen biedt! Iedereen heeft zijn eigen keuze! Als ge ervoor werkt komt ge ergens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel de sociale achtergrond, en de omgevingsmotivatie wel een zekere rol zal blijven spelen. Hetgeen ik wel mis, in den topic, is het intelligentieniveau van de joden. Deze maken uiteindelijk een relevant deel uit van de leidinggevende functies in de USA. Oa in New-York maken zij het goede weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom zouden bepaalde volkeren niet intelligenter zijn dan andere? We zien toch ook die verschillen in de dierenwereld. Of mag men dat gewoon niet denken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal sukels. Ik heeft een QI van 320! 8)
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht dat de discussie tussen wetenschappers alleen was, welk van deze factoren nu de overheersende is (en waarschijnlijk zal men daar ondertussen ook al wel uit zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |