![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals, priesters en imams zijn geen gematigde belijders van hun geloof. So ? Citaat:
Maar ja, ik mag hierbij absoluut geen enkel vraagteken plaatsen daar u toevallig net één homofiele moslim kent dewelke het standpunt en de ideologie van duizenden andere compenseert naar de liefdevolle verdraagzame meridiaan toe ? Hoe kan je trouwens het homofiel-zijn vereenzelvigen met het moslim-zijn ? Jezelf onderwerpen aan een godsdienst waarvan de belijders uitdrukkelijk en meermaals stellen dat jouw eigen seksuele geaardheid des duivels is ? Doet mij denken aan Vlaams Belangers die ijveren voor een afschaffing der vakbonden doch er toch lid van willen worden/blijven. Citaat:
U mag uw hoofd nog in het zand steken tot u olie aanboort maar op dit vlak vertrouw ik liever de vele onafhankelijke rapporten die constant verschijnen over de radicalisering en absolute non-integratie van moslims binnen Europa boven uw eigen stellingen, uiteraard met alle respect daarvoor. Citaat:
Indien een heel aantal moslims zich op de islam baseren om misdaden te plegen, lijkt het mij dan ook niet meer dan normaal dat die islam ook eens kritisch bekeken wordt. Als ik morgen Terminator 7 zie en vervolgens iemand afknal, zeggende dat ik mij door die film heb laten inspireren, worden allerlei maatregelen genomen aangaande censuur, leeftijdscategorieën enz en komt het debat over geweld in films weer naar boven. Als ik echter de Koran lees, iemand afschiet zeggende dat ik mij door dat boek heb laten inspireren, ben ik gewoon geen echte moslim en alles is weer peis en vree. Citaat:
Vele gelovigen maken immers het onderscheid gematigd/niet-gematigd niet. Voor hen is de keuze immers simpel: je bent gelovig en volgt dan ook alle regels van dit geloof of je bent het niet, punt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ten tweede: je mag daar zeker een vraagteken bij plaatsen. Je mag dat zelfs aanklagen. Probeer die mensen zulke nonsens uit hun kop te praten. Denk je echt dat ik moslimgeweld gedoog ? Dan heb je niks van de hele discussie begrepen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je vergelijking met Terminator 7 gaat dan ook amper op, aangezien je Schwarzenegger wat te veel eer aandoet als je het werk bestempelt als een filosofisch werk waar iemand zijn levenspad mee kan verlichten. Maar stel dat het dit wel zo zou zijn, zou jij er dan achter staan om Terminator 7 uit de rekken te laten halen, en niemand ooit die film nog te tonen ? Sterker nog, zou jij die film als de schuldige aanduiden van de moorden, of diegene die de trekker overhaalde ? OF diegene die de dingen die in die film gebeuren letterlijk gaan opschrijven en in wetten gaan gieten, waar anderen zich aan moeten houden (de fundamentalistische 'regeringen'). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat sommige mensen fundamentalisten zijn, is de islam slecht. Dat is wat Tom zegt, en dat is wat jij nu aan het verdedigen bent, hè. Ik zeg het maar even, zodat je weet waar je voor vecht. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste groep Duitsers behoorden daar niet toe, hadden er geen zakens mee, wensten enkel gerust gelaten te worden enz, maar omdat er niet op tijd werd ingegrepen door hen, noch vanuit de andere landen, waar sommige politiekers met hun kop in het zand bleven steken, hebben we aan den lijve ondervonden wat er kon gebeuren. Toen die nazi's sterk genoeg waren om aan hun "uitbreidingsoorlog" te beginnen hadden al die brave Duitsers niet te kiezen: mee marcheren of zelf opgepakt worden en naar een kamp! Ik herhaal dus je vraag: is het de fout van de "gematigde Duitser"" dat de nazi's een slechte naam hadden? De vraag is irrelevant... De daders waren ook daar de schuldigen, niet het ganse Duitse volk, maar ze hebben allemaal ervoor mogen boeten! Ik denk dat we hier wel een paar vergelijkingspunten kunnen vinden met de "inval" van de islam in onze landen nu, ook al is die inval/nieuwe opkomst wat aangepast aan de nieuwe omstandigheden.. Laatst gewijzigd door andev : 30 januari 2007 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook zijn die "gematigde" moslims nog steeds schuldig aan gedwongen huwelijken en vrouwverdrukking. Zoals je zelf al gezegd hebt staan er meerdere directe opdrachten om te moorden. "Gematigde" moslims leren die opdrachten aan hun kinderen en vervolgens -oh verassing- zijn er terroristen. Die doen, zoals je zelf zegt, enkel "letterlijk" wat er in de koran staat. Dit is, ozymandias, wat men noemt "consequenties", en "verantwoordelijkheid". Laat ik je alvast je volgende stap uitleggen. Loop hard weg. Ontken alles wat hier staat. Vergooi alle verantwoordelijkheid, van iedereen. Zoals je al bezig bent. Zodat iedereen zich goed kan voelen en niemand weet wie de volgende kinderen zijn die hun ouders verliezen. Hard schreeuwen. Snel ! Laatst gewijzigd door tomcpp : 30 januari 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als moslims een vers interpreteren als een bevel tot moord, dan zijn het geen gematigden, hè ? Dus die gematigde moslims leren dat niet aan hun kinderen. Zij leren hen wat zij erin lezen. En hoe kom je dan aan terrorisme ? Het grootste probleem wat ik met jou heb, is dat je "de islam" als de schuldige aanwijst, terwijl "de islam" het slachtoffer is van de daden van sommige moslims. En zelfs Wim, met zijn vergelijking met de nazi's, vind dat de gematigden het slachtoffer zijn van de fundamentalisten. Niet de schuldige. Hebben ze daarom geen verantwoordelijkheid in deze zaak ? Natuurlijk wel. Maar kijk eens niet zo zwart-wit. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 31 januari 2007 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Problemen tussen onderscheiden bevolkingsgroepen ontstaan wanneer er tussen beide teveel onoverbrugbare verschillen bestaan. Hoe meer deze verschillen zichtbaar en benadrukt worden, hoe groter de de problemen.
In ons land kunnen Walen en Vlamingen al amper samenleven, louter omwille van het verschil in taal en een klein verschil in mentaliteit. West-Vlamingen en Antwerpenaren hebben ook al vaak problemen met elkaars mentaliteit en taalgebruik enz... Een verschil in godsdienst zorgt echter voor een veel diepere kloof. Elke godsdienst poneert immers de Absolute Waarheid te zijn waarvan de aanhangers het Uitverkoren Volk uitmaken dat uiteindelijk het Paradijs zal verdienen, ten koste van alle anderen die de Waarheid niet genegen zijn. Me dunkt kun je tussen mensen geen grotere verschillen creëren dan simpelweg te stellen dat iemands leven totaal onwaarachtig en overbodig is omdat ze toevallig niet uw eigen gelovige Waarheid volgen en daardoor gedoemd zijn om eeuwig in de hel te branden. En daar zit het probleem metde Islam. In het Westen heeft het Christendom inderdaad nog altijd enige invloed doch deze is qua kracht en impact nog moeilijk te vergelijken met de verregaande impact dewelke de Islam, en de impliciet daarin vervatte superioriteit van diens geloofsaanhanger, heeft op de gewone moslim. Ik ben blij dat ik vrij en openlijk kan verkondigen dat ik in geen godheden of dergelijke geloof zonder dat mijn directe omgeving mij hiervoor scheef bekijkt of vervalt in een vorm van bekeringsdrang. Ik vrees dat er enkel sprake zou kunnen zijn van een gematigde moslim indien de Islam op zich een soortgelijke (ik zeg niet, compleet gelijkaardige) evolutie doormaakt dewelke het christendom in onze streken heeft gekend, zijnde een trage doch gestadige evolutie naar gematigdheid als godsdienst in het algemeen. Slechts wanneer de Islam als sterk beïnvloedende factor naar gematigdheid evolueert, zal de moslim, als beïnvloed individu, eveneens met recht en rede gematigd kunnen genoemd worden. Ik vrees echter dat we daar vandaag de dag nog niet aan toe zijn en blijf erbij dat het samenwerpen van mensen dewelke het zelfs over sommige fundamentele zaken oneens zijn en dit zelfs zoveel mogelijk wensen te benadrukken, immer tot problemen zal leiden. Men kan onmogelijk de wolf en het schaap in hetzelfde hok zetten om hen dan op te leggen de tussen hen bestaande verschillen te negeren en vreedzaam samen te leven. Een oplossing voor het conflict Israël-Palestina is er nooit gekomen en zal er wellicht nooit komen binnen onze beperkte levenscyclus omdat hier net twee volkeren tegenover elkaar staan dewelke elk van zichzelf denken dat ze Uitverkoren zijn, dat zij het Beloofde Land dienen te bezitten en dat ze ongestoord tot de dood kunnen vechten daar het Paradijs wacht. Het zou spijtig zijn moest zulk een mentaliteit overwaaien naar onze streken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door psychische (we verstoten je als je niet meespeelt) of fysische (dreigen met eremoord, aggressie: slaan) druk.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarbovenop echter: nazi duitsland wordt nog altijd als groot voorbeeld gegeven hoe fout dergelijke ideologieen zijn. Dat is ondertussen bijna 70 jaar geleden. Het is voorbij: het is geschiedenis en eenieder, die nog maar probeert nazistisch te doen, wordt zelfs opgesloten. Islam daarentegen, die al 1400 jaar aantoont, dat het geen vrijheid in zich heeft, dat het ook een totalitair regime is, dat heden ten dage nog altijd zonder blikken en blozen de rechten van de mens schendt, wordt niet verboden. Krijgt alles toegestaan. Mogen zelfs hun sharia wet (die indruist tegen de staatswetten) implementeren. Maar alles wordt toegelaten... Omwille van de smeer, likt de kat de kandeleer. Omgezet: omwille van de olie, vrijt het westen de islam op. Ook als dat ons onze vrijheid kost of gaat kosten - en wij hebben al HEEL VEEL verloren.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En daar zijn alle middelen goed voor en toegelaten. Takya, leugentjes vertellen, doen alsof je in de democratie gelooft, verdragen sluiten met de andere partij -zolang je als islam niet sterk genoeg bent-, rechttoe rechtaan jihad, terreur, belastingen heffen en innen op een vernederende manier... alles is toegelaten. En daar zijn al 1400 jaar lang bewijzen van. Maar wij blijven geloven dat islam geen probleem is en vredelievend.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef mij dan 1 bewijs! kruistcohten en oorlog in Vietnam, Irak, kosovo, servië, afghanistan enzo .. is da wat jij bedoeld?
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 31 januari 2007 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vraag het maar aan die twaalfjarige dochter (in Duitsland), waarvan de vader het goed vond dat hij zijn dochter ten huwelijk gaf aan zijn partner. En dat meisje ging daar natuurlijk volledig mee akkoord. ![]() Dat is in Duitsland.... en hoe denk je dat huwelijken worden afgesloten in islam landen? Waarschijnlijk omdat meisjes en jongens daar vrij onder mekaar mogen uitgaan en elkaar leren kennen? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat is het probleem dan? ![]() Tegen de wet ?? dan mogen ze dat inderdaad niet doen .. wet respecteren is een Islamitische MUST, want een niet-moslim moet ook de islamitische wet in een islamitische staat respecteren en respect if voor respect.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 31 januari 2007 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laya, van waar hebben wij dat dat jonge moslimmeisjes bvb "op vakantie" naar het moederland mogen/moeten, en daar tot hun eigen ontsteltenis een bruidegom krijgen aangemeten die ze van haar noch pluimen kennen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Amerikanen hebben over de ganse wereld al een beetje een soort "politie" gespeeld en vele mensen in landen waar reeds oorlog heerste en de bevolking er onder leed waren blij te Amerikanen en de geboden menselijke hulp te zien afkomen! OK, dat kan niet voor elk geval gezegd worden, en er spelen ook minder menslievende elementen meer zoals olie, maar geef jij me eens een voorbeeld waar de islam en zijn adepten zijn neergedaald en waar het voor de inwoners een "vooruitgang" was of de oplossing van andere problemen? In Irak hebben de Amerikanen tenslotte de massamoordenaar-leider uitgeschakeld, maar we zien nu dat de plaatselijke inwoners elkaar aan het uitmoorden zijn, weeral vanwege en dankzij hun achterlijk middeleeuws geloof, en daar hebben de Amerikanen nu toch geen schuld aan, of wat? Wanneer er hier een allochtoon sneuvelt moet het land in rep en roer worden gezet en betogingen en concerten georganiseerd om die grote ramp aan de kaak te stellen: in hun eigen landen vermoorden ze elkaar als waren het konijnen, krijgen we elke dag te horen hoeveel er nu weer ontploft, neergeschoten en vermoord werden... alsof het bijna de normaalste zaak van de wereld was... Rare mensen... |
|
![]() |
![]() |