Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 18:16   #41
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ophouden met anderen 'verantwoordelijkheid' aan te praten is daar dan ook een logische companion de route van.
Volgens mij worden de allochtonen toch wel aangaande de school op hun verantwoordelijkheden gewezen, maar blijkbaar hebben ze het moeilijk om die verantwoordelijkheid te nemen of zijn ze niet echt geïntresseerd, dat kan ook, de mogelijkheden zijn hier, alles is aanwezig en gaat het moeilijk.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:21   #42
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Volgens mij worden de allochtonen toch wel aangaande de school op hun verantwoordelijkheden gewezen, maar blijkbaar hebben ze het moeilijk om die verantwoordelijkheid te nemen of zijn ze niet echt geïntresseerd, dat kan ook, de mogelijkheden zijn hier, alles is aanwezig en gaat het moeilijk.
Zoals ik al eerder heb proberen duidelijk maken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Is het falen van autochtone studenten ook een gevolg van een gebrek aan wil om zich te integreren en te assimileren?

Of ben je selectief blind voor dat deel van de studie?

Is het zo krankzinnig om te denken dat de redenen dat autochtonen falen en allochtonen falen gewoon dezelfde zijn?
... zijn de redenen waarom allochtone studenten falen niet zo verschillend van de redenen waarom autochtone studenten falen.
Oud 26 januari 2007, 18:22   #43
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wat Barbarossa hierboven aangeeft is dat er een systematische doorverwijzing gaande is door leerkrachten, op basis van vooroordelen en niet op basis van capaciteiten. Als dat zo is, dan bepaalt de leerling dat niet zelf, en dan is dat een ernstige misstand.
Ja, dat kan maar ik zou toch eerst hun punten wel eens willen zien voor dat er vooroordelen aan te pas komen.

Maar ik weet van autochtonen die goeie punten haalden in hun eerste jaar aso maar die ze toch aanraden om om naar het technische over te stappen omdat er bepaalde vakken bij waren die niet zo goed scoorden en waar men zeker weet dat er binnen een jaar of twee problemen zouden komen en men mss wel een jaar zou moeten overdoen, waar voor hen in het technische geen problemen met die vakken zullen zijn.

Leerkrachten hebben niet altijd gelijk maar hebben toch wel ervaring en inzicht in de resultaten van hun leerlingen en meestal krijgen ze gelijk op een uitzondering na.

Laatst gewijzigd door alberto : 26 januari 2007 om 18:25.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:22   #44
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daar ben ik niet echt mee akkoord, met een beroepsgetuigschrift doe je geen minderwaardige jobs, ze zijn meestal minder betaald dat wat de hoger opgeleiden meestal verdienen en ik zeg meestal want ik ken beroepsmannen die meer verdienen dat graduaten.
U hebt gelijk,hoor.

Citaat:
Zo zie je maar, als iedereen zijn verantwoordelijk probeert op te nemen, dat het dan wel kan lukken.
Bedankt ouders
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:28   #45
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Het doet echt deugd om hier eens een thread te zien groeien over allochtonen die niet na 3 posts al over Koranverzen en ontploffende terroristen gaat !

Bedankt iedereen!
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:28   #46
Banneling

Standaard

Citaat:
Het doet echt deugd om hier eens een thread te zien groeien over allochtonen die niet na 3 posts al over Koranverzen en ontploffende terroristen gaat !

Bedankt iedereen!
Het is nochtans bij de categorie allochtonen die de koran als hoogste gedachtegoed achten, dat de meeste scholingsproblemen voorkomen en zullen blijven voorkomen met welwillende medewerking van de multiculmaffia, die dan om de regelmaat eens vist naar mogelijke 'oplossingen' bij het publiek, en die om de regelmaat een studie bestelt maar verder geen efficiënte en broodnodige maatregelen treft (bv hervorming wetgeving gezinshereniging e.d.) om de maatschappelijke overlast ervan in te perken. Waarom zouden ze ook? Het geimporteerde kiesvee stemt links en zorgt voor heel wat tewerkstelling van linkse jongens en meisjes in de 'allochtonenindustrie' (de beroepspamperaars, ...).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:37   #47
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het is nochtans bij de categorie allochtonen die de koran als hoogste gedachtegoed achten, dat de meeste scholingsproblemen voorkomen en zullen blijven voorkomen met welwillende medewerking van de multiculmaffia, die dan om de regelmaat eens vist naar mogelijke 'oplossingen' bij het publiek, en die om de regelmaat een studie bestelt maar verder geen efficiënte en broodnodige maatregelen treft (bv hervorming wetgeving gezinshereniging e.d.) om de maatschappelijke overlast ervan in te perken. Waarom zouden ze ook? Het geimporteerde kiesvee stemt links en zorgt voor heel wat tewerkstelling van linkse jongens en meisjes in de 'allochtonenindustrie' (de beroepspamperaars, ...).

Hier ga ik nu eens niet op in zie. Als je iets zinnigs bij te dragen hebt aan het debat, dan graag. Zoniet, start dan in een hoekje ergens een zoveelste haatdraadje op.
Oud 26 januari 2007, 19:41   #48
/Sarah/
Partijlid

Standaard

ik was verrast dat het zo laag ligt, ik had het echt niet zo laag verwacht! Maar ja deze tekst is helemaal niet van toepassing (bij mij), de mensen die ik ken hebben hun diploma's en studeren nog verder...
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:44   #49
Banneling

Standaard

Citaat:

Hier ga ik nu eens niet op in zie. Als je iets zinnigs bij te dragen hebt aan het debat, dan graag. Zoniet, start dan in een hoekje ergens een zoveelste haatdraadje op.
Het heeft geen iets zinnigs bij te dragen tot het debat want de multiculmaffia heeft toch alleen maar oren naar onzinnige reacties. Ten bewijze daarvan het falend integratiebeleid van de laatste 50 jaar, dat volledig gestoeld is op onzinnig progressief verrijkingsgelul.
Het zou trouwens gewoon energieverspilling zijn. Binnen 10 jaar, binnen 20 jaar, binnen 30 jaar, komt Doki nog eens vissen naar efficiënte oplossingen. Dweilen met de kraan open ... dat kunnen die verrijkingslullers goed.
Oud 26 januari 2007, 19:46   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het heeft geen iets zinnigs bij te dragen tot het debat want de multiculmaffia heeft toch alleen maar oren naar onzinnige reacties. Ten bewijze daarvan het falend integratiebeleid van de laatste 50 jaar, dat volledig gestoeld is op onzinnig progressief verrijkingsgelul.
Het zou trouwens gewoon energieverspilling zijn. Binnen 10 jaar, binnen 20 jaar, binnen 30 jaar, komt Doki nog eens vissen naar efficiënte oplossingen. Dweilen met de kraan open ... dat kunnen die verrijkingslullers goed.
maar natuurlijk Online, je hebt gelijk
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:47   #51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
maar natuurlijk Online, je hebt gelijk
Tuurlijk.
Laten we elkaar nog eens over het zelfde thema spreken binnen 10 of 20 jaar.
Oud 26 januari 2007, 19:49   #52
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.
Laten we elkaar nog eens over het zelfde thema spreken binnen 10 of 20 jaar.
Uitstekend idee. Kom over 10 of 20 jaar nog eens terug.

Er zijn twee mogelijkheden:

Ofwel krijg je gelijk,en dan heeft al uw gezaag dus niks uitgehaald, dus je had het evengoed kunnen laten.

Ofwel krijg je geen gelijk, en dan was uw gezaag ook voor niets, dus je had het evengoed kunnen laten.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 26 januari 2007 om 19:51.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:50   #53
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 26 januari 2007, 19:54   #54
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
ik was verrast dat het zo laag ligt, ik had het echt niet zo laag verwacht! Maar ja deze tekst is helemaal niet van toepassing (bij mij), de mensen die ik ken hebben hun diploma's en studeren nog verder...
Het is inderdaad heel laag. Ben jij van allochtone afkomst Sarah?
Oud 26 januari 2007, 19:57   #55
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn twee mogelijkheden:

Ofwel krijg je gelijk,en dan heeft al uw gezaag dus niks uitgehaald, dus je had het evengoed kunnen laten.

Ofwel krijg je geen gelijk, en dan was uw gezaag ook voor niets, dus je had het evengoed kunnen laten.
Je bent het levende bewijs dat met progressieve simplismen er nooit aarde aan de dijk zal gezet worden.
Mij een zorg. Uiteindelijke zijn het uw verrijkers die in de marginaliteit belanden en uiteindelijk is het de multiculmaffia die zichzelf alweer slecht te kijk zet en zichzelf steeds meer marginaliseert.
Oud 26 januari 2007, 20:01   #56
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Kan er eens iemand de knop van Online naar "Offline" draaien aub?
Het is moeilijk lezen met al die klodders zever tussen de postings.
Oud 26 januari 2007, 20:11   #57
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan er eens iemand de knop van Online naar "Offline" draaien aub?
Het is moeilijk lezen met al die klodders zever tussen de postings.
Niets kwetst meer dan de waarheid.
De multiculfnaieveling eens stevig in het kruis genomen. Aiaiai, dat doet zeer.
Enfin ik laat ze nu nog eens 10 jaar verder zeveren over hoe ze ervoor gaan zorgen dat hun verrijkingen zo weinig mogelijk maatschappellijke overlast bezorgen. Blijkbaar hebben ze ter multiculzijde nooit het woord "verrijking" begrepen. Of houden ze er een alles behalve normale interpretatie van op na. Mits voor de multiculmaffia verrijking gelijk staat met maatschappellijke overlast, wordt haar appreciatie van de islam plots veel duidelijker.
Oud 26 januari 2007, 20:20   #58
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan maar ik zou toch eerst hun punten wel eens willen zien voor dat er vooroordelen aan te pas komen.

Maar ik weet van autochtonen die goeie punten haalden in hun eerste jaar aso maar die ze toch aanraden om om naar het technische over te stappen omdat er bepaalde vakken bij waren die niet zo goed scoorden en waar men zeker weet dat er binnen een jaar of twee problemen zouden komen en men mss wel een jaar zou moeten overdoen, waar voor hen in het technische geen problemen met die vakken zullen zijn.

Leerkrachten hebben niet altijd gelijk maar hebben toch wel ervaring en inzicht in de resultaten van hun leerlingen en meestal krijgen ze gelijk op een uitzondering na.
Het is inderdaad gevaarlijk om het advies of oordeel van een leerkracht zomaar als bevooroordeeld af te doen, en leerkrachten zijn nu eenmaal ook maar feilbare mensen, maar de posting van Barbarossa is wel alarmerend.

In geval van twijfel vind ik dat de leerkracht eerst en vooral de mening van de leerling (die misschien niet echt weet wat hij wil op die leeftijd, maar meestal wel zal weten waar het probleem zit) moet vragen, en dan een advies moet uitbrengen dat het meeste mogelijkheden openlaat, desnoods door de leerling een jaar te laten overdoen in plaats van hem door te verwijzen naar het BSO. Je moet dat natuurlijk ook niet forceren, en als duidelijk blijkt dat een leerling beter met zijn handen dan met zijn hoofd werkt is de keuze evident.
Oud 26 januari 2007, 20:54   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat met dat resultaat!

Als daar echt een systematiek in zit, in het doorverwijzen van allochtone jongeren naar het BSO op basis van vooroordelen, dan is die situatie heel ernstig.
Ik lees daar dat hij terecht, wegens slechte resultaten, doorverwezen werd.
Dank zij zijn ouders is hij zich beter gaan inzetten.
Ik vraag mij trouwens af wat minderwaardig is aan de job van een A3.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:55   #60
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Nieuw gepubliceerde cijfers tonen aan dat jongeren van allochtone origine gemiddeld sneller afhaken op school dan autochtonen.

"De resultaten van het onderzoek - op basis van een bevraging bij 9.000 Vlaamse jongeren - werden gebundeld in het boek ‘Wit krijt schrijft beter’. Daaruit blijkt dat minder dan één op de vijf allochtone jongens en minder dan één op de vier meisjes hoger onderwijs volgt. Bij autochtone jongeren is dat respectievelijk bijna zes en ruim zeven op tien. Bovendien beginnen vier op de tien allochtone jongeren later dan op hun twaalfde jaar op de middelbare school, wat een achterstand op vroegere leeftijd laat vermoeden.
Daarnaast schort er ook iets aan de doorstroming. Ruim de helft (55%) van de allochtone jongens blijft minstens één keer zitten. Bij Turkse meisjes is dat 32,5%, bij Noord-Afrikaanse studentes 42%. De allochtone jongeren zijn ook opvallend oververtegenwoordigd in het beroepsonderwijs, vooral de meisjes. Bijna zeven op de tien Turkse en zes op de tien Noord-Afrikaanse meisjes volgen een beroepsopleiding, tegenover slechts één op zes autochtone studentes."

http://www.metrotime.be/Helft_alloch...r_diploma.html

Wat is jullie mening hierover, en hoe kan dit best geremedieerd worden?
Ik was gestopt op de tweede graad eerste jaar beroep !
Oorzaak; Ik was op het ASO onderwijs ,de laatste jaar voor het ASO was voor mij de tweede jaar eerste graad,. Ik had een onvoldoende voor frans en engels ('k ben daar zelfs naar het avond-school geweest ) daarna moest ik een vakantie-werk afleggen, wat blijkt onvoldoende door het schooldirectie waarop ze mij naar een "BEROEP" school stuurden !!!
Nou iemand van het aso naar het bso sturen ? is helemaal absurd! Ik kon de beroeps lessen niet volgen (mechanica) ik werd zelfs ziek, en ja ,het hele jaar aan het verkloten... Daarna, fuck u....je weet wel hoe het eindigt, maar het verhaal was nog niet beindigt tot dusver...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be