![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. er staat nergens in het Belgische wetboek dat 'men', noch 'mensen' verplicht worden om Nederlands te leren. dat is echter ook hélemaal niet wat ik gezegd, noch bedoeld heb. 2. De wet stelt overigens Nederlands, Frans en Duits op gelijke voet, elk met een erkenning die in zekere mate duidelijk terrirotiaal beperkt is. 3. Wat ik wel bedoelde is dat de wet (in Vlaanderen) het nederlands als enige taal van het openbare leven erkent (met enkele uitzonderingen zoals militairen, wat grensgemeenten met faciliteiten e.a.). 4. Die erkenning is dus, voor die allochtonen die hier aan ons openbare leven willen deelnemen een impliciete verplichting. Het is een nederlands-onkundige bijvoorbeeld niet doenbaar om 'het geheel van de wet' in Vlaanderen (d.w;z. Belgische en Vlaamse regels) te kennen zonder nederlands te beheersen. 5. Wat ik eveneens bedoelde is dat een zinvolle persoonlijke ontplooiing (beroep, sociaal en politiek leven, ...) eveneens kennis van het nederlands vereist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Werd een zekere Oostenrijker geen staatshoofd in Duitsland (tot ieders miserie trouwens) Werd een Duitser geen koning van België? Zoek je zelf nog wat andere voorbeelden of moet ik alles voor jou doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Binnenkort komt er een plaats als Paus vrij, schijnt het: haast je!! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Gouverneur
|
![]() Thomas, unhebt 100% gelijk. Mijn antworod was gericht aan DIES.
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |