![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na goed. Dat is wat ik heb gehoord en gelezen. Daarnaast waren er nog problemen dacht ik over brugpensioen en bedienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval ligt de werkloosheid in Wallonie stukken hoger dan in Vlaanderen, en als ge het mij vraagt, is de negatieve houding van de Waalse vakbonden, daar voor een flink stuk mee verantwoordelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet die sites eens bezoeken... Om U een kriek te lachen, moesten die dat niet menen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rust in vrede volkswagen vorst...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry Samsa, maar het is zo hé... Wat denkt ge nu dat die duitsers daar nog mee kunnen lachen... Moest ik nu nen auto moeten kopen het werd gene golf, als m uit vorst komt kant zijn dat ger 1 jaar op moogt wachten. ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten zijn niet de arbeiders baas over die fabriek, over het bedrijf, over Volkswagen. Zij komen er werken. Blijkbaar vergeten sommigen dat het de bedrijven zijn die werk genereren. Niet de vakbonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze leggen daar al jaren aan een stuk voor de minste scheet den band stil... ik had da fabriek al veel eerder dichtgedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een pc die maar 50 % van den tijd werkt smijt je ook buiten na een tijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die toegevingen gingen niet blijven nu gaan ze er waarschijnlijk een kruis mogen op maken of de regering ga weer mogen dokken da kan ook... R.I.P. V.V. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gisteren heb ik vernomen (informele bron LBC) dat er zo'n 700 arbeiders en bedienden tussen de blijvers zitten die daar door PS en Di Rupo gedropt zijn, waar VW eigenlijk vrij braaf moet tegen zijn en waar ze ook niet vanaf geraken. Jammer voor VW zijn de elementen, werknemers, waar ze wel iets mee konden aanvangen, de eerste geweest om te vertrekken. De reorganisatie lijkt dus niet op die van Ford Genk waar men wel "grote kuis" heeft gehouden, integendeel. Bijgevolg is het idee om het boeltje compleet sluiten iets wat bij de directie meer en meer bijval krijgt....Het wordt daar nog spannend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik wil 'alleen maar' zeggen dat zo'n systeem niet te rijmen valt met democratie.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en euh, bedrijven genereren juist zo weinig mogelijk werk, tiens... hoe harder ze mensen laten werken (onafhankelijk van bv wat een menselijk lichaam aankan of van wat rechtvaardig/wenselijk/nodig/nuttig is) of hoe meer ze mensen vervangen door machines, met hoe minder ze hetzelfde werk kunnen doen, dus hoe lager de productiekosten. daar hoef je geen econoom voor te zijn.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ter zake. De regimes waar de bedrijven gerund werden door de mensen die er werkten, zijn ondertussen zowat allemaal failliet. De geschiedenis bewijst in elk geval het tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Dat hoeft voor mij niet meer, gisteren was er een deligatie van ingenieurs die de mogelijkheden voor Audi kwamen bekijken, wat moeten die mensen niet gedacht hebben denk je? Zij moeten beslissen of hety mogelijk is om die band er te krijgen/bouwen en wees gerust de indruk van werkwilligheid speelt een grote factor. Wat 1 vakbond nu wil is dat de blijvers dezelfde premie zouden krijgen dan degene die vertrokken zijn .. lijkt me een extra voordeel dat ze vragen, en het is ook niet bepaald collegiaal t.o.v hun oude werkmakkers. Nee ik hoop eerlijk gezegd dat VW gewoon iedereen oneervol ontslaat wegens werkonwilligheid, dwz geen ontslagpremie en geen stempelgeld.. ben dan wel eens benieuwd hoelang ze dan nog als lammeren hun vakbondje zullen steunen.
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ford ligt ook al bijna plat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik koop alleszins geen VW meer.. en zeker geen schijtGroen!e...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kleur telt, maar de geur is doorslaggevend. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2007 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |