Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2003, 21:36   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik vind alleen een discussie over het EVRM onzinnig en onrealistisch en ik verdoe mijn tijd daar niet aan.
Daar ging de discussie dan ook hoegenaamd niet over.
Misschien dat het zinvol zou zijn indien u dit topic eventjes (opnieuw) doorleest. Dan weet u in 1klap wat ik wel afwijs en wat niet, wat in mijn ogen noodzakelijke rechten zijn en waar deze discussie eigenlijk oorspronkelijk over diende te gaan. Het zijn slechts 2pagina's, dus ik neem aan dat het voor u slechts een kleine moeite is om deze eventjes door te nemen.
Sorry, maar ik vind een discussie over het EVRM onbespreekbaar, en zeker niet met iemand die mij graag voor Adolf Hitler wil verslijten. 't Amusement nog met je topic.
Oud 31 december 2003, 02:29   #42
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Amusement nog met je topic.
Sorry thePiano, maar u probeert met de verkeerde man zijn voeten te spelen.

Citaat:
Sorry, maar ik vind een discussie over het EVRM onbespreekbaar
Hier ging de discussie namelijk helemaal niet over. Het was u die het EVRM bij deze discussie betrok en daar begon over door te bomen.
De discussie ging oorspronkelijk als volgt van start:

Citaat:
Citaat:
Hoe langer dit spel voortduurt, hoe meer schrik ik krijg van zelfverklaarde democraten als thePiano. Van een Nazi weet tenminste iedereen - inclusief hijzelf - dat hij voorstander van censuur, het inperken van vrijheden, ongelijkheid, ... is!
Kan je dat even aantonen waar ik dat allemaal heb gezegd?
(dat zal iets moeilijker worden vrees ik)
De discussie ging met andere woorden over censuur en het inperken van vrijheden. (meerbepaald de vrijheid van meningsuiting) Om een of andere duistere reden wenst u daar echter liever niet op in te gaan.

Citaat:
en zeker niet met iemand die mij graag voor Adolf Hitler wil verslijten
Dat deed ik hoegenaam niet, maar goed ik laat u in uw waan indien dat uw leven aangenamer maakt. Bepaalde onderwerpen onbespreekbaar (willen) verklaren, kan je echter bezwaarlijk democratisch, liberaal of progressief noemen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2003, 08:42   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik vind een discussie over het EVRM onbespreekbaar,
Lap, nu doet hij al aan zelfcensuur.

Citaat:
en zeker niet met iemand die mij graag voor Adolf Hitler wil verslijten. 't Amusement nog met je topic.
Een valse beschuldigig.
Je werd hier noch door mij noch door Dies als Hitler gebrandmerkt.

Sommige van jouw ideeën horen echter wel thuis in dictatoriale regimes.
Van censuur, inperken van de vrije mening, betonneren van wetten, inperken van de vrije mening, sexisme en racisme,........... kan je moeilijk ontkennen dat ze thuishoren in absolutistische maatschappijen.

En zeggen dat je die opinies toch van onzentwege, vrijuit mag ventileren, zonder dat wij de discussie ontvluchten..............
Oud 2 januari 2004, 21:09   #44
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Voor deze topic helemaal uit het beeld verdwijnt, ga ik toch nog een ultieme poging ondernemen om de discussie levendig te houden door hem opnieuw naar boven te heisen.
Voor diegene die niet weten waar de discussie overgaat:
Onderwerp: censuur vs. vrije meningsuiting
Spelers: Dies (+Superstaaf) vs. thePiano
Stand: (+/-) 3-0
Waar wachten we op: antwoord van thePiano
But: feel free to join!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 22:30   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor deze topic helemaal uit het beeld verdwijnt, ga ik toch nog een ultieme poging ondernemen om de discussie levendig te houden door hem opnieuw naar boven te heisen.
Voor diegene die niet weten waar de discussie overgaat:
Onderwerp: censuur vs. vrije meningsuiting
Spelers: Dies (+Superstaaf) vs. thePiano
Stand: (+/-) 3-0
Waar wachten we op: antwoord van thePiano
But: feel free to join!
Ook de B&H topic is weer terug van weggeweest.
Die werd een paar dagen terug door thePiano zelf opgehaald.
Niks nieuws, gewoon een herhaling van het gezagsargument.
http://forum.politics.be/viewtopic.p...=asc&start=195
Ook filosoof maakt rare linken tussen meningen en daden. Zonder slechte bedoelingen overigens. De taktiek om woorden in de mond te leggen en te beginnen fulmineren tegen die onuitgesproken of verdraaide argumenten, is hem vooralsnog onbekend.
Oud 5 januari 2004, 16:07   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens:
(bron: http://www.amnesty.nl/overamnesty_verdragen_uvrm.shtml)

(maakt dit Stalinisten en soortgelijke niet strafbaar?)

Stalin was nen klootzak. Als je communisten of marxisten als soortgelijke beschouwd is dit al fout. En nog steeds is communisme hierom niet strafbaar : Er is gemeenschappelijk bezit.
Communisme voorzag enkel in de nationalisatie van grootschalige productiemiddelen, privébezit was niet strafbaar en werd ook niet gestraft.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 16:14   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gerolf Annemans (VB-Kamerlid) op 15 juni 1992: "Het Vlaams Blok voelt zich niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening mee houden "
Philip D. herhaalde dat hetzelfde jaar ook nog eens voor de VRT-cameras in "de Zevende dag".
Men kan dat dus wel als een partijlijn beschouwen, ook al willen ze het niet op papier zetten...(zoals nog een aantal andere zaken...)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be