![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik blijf dat idee belachelijk vinden.
"Vlamingen moeten PS kunnen afstraffen" en omgekeerd? Om als kiezer de PS te kunnen afstraffen, moet je in het verleden WEL op hen gestemd hebben. Je kan maar op een partij stemmen. Misschien zouden we dan ook een puntensysteem moeten invoeren. Dan zou ik natuurlijk de Vlaamse partijen voorop zetten en dan binnen de Franstalige partijen FN en PS laatst. Maar zolang je maar op een partij kan stemmen snap ik niet hoe wij als Vlamingen de Franstaligen kan bekeuren.
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor zover ik weet mogen de Franstaligen ter compensatie wel 50% van de ministers leveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar zo ver komt het niet.
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een uitspraak die sinds de jaren '60 grote toegevingsfestiviteiten vooraf ging...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vreemde manier om "de monarchie zo wel afgebouwd te krijgen"... |
|
![]() |
![]() |