Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 december 2003, 14:27   #41
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Laten we het eens hebben over de verlegging van de belastingen naar producten en diensten.
Indien u de producten meer zal gaan belasten zonder dat de volledige EU u daar in volgt dan zal de Belgische staat heel wat belastingen verloren zien gaan. Wanneer u de BTW verhoogt dan zal er opnieuw grootschalige smokkel ontstaan tussen belgië en zijn buurlanden. Dit betekent dat je het in een Europese wetgeving moet uitvoeren. Ik weet niet of alle landen even snel zullen toehappen!?

Wat de belasting op diensten betreft wat bedoelt u daar concreet mee? Zullen mensen eerst €12 voorschot moeten betalen vooraleer de Politie een onderzoek start, voor de brandweer uw brandend huis blust? Dat zijn toch ook diensten.

Wat betreft het verderbouwen op de politiehervorming zal ik u waarschijnlijk niet moeten vertellen dat er tot nu toe enkel nog maar werd geïnvesteerd in matrieel en een al te duur maar overbodig nieuw communicatiemiddel genaamd Astrid. Het kan dan ook niet anders dan dat men er op verder bouwt. Misschien kan men nu ook eens de mensen uitleggen wat juist de verschillende taken zijntussen Fed en Lok Politie.
BCD is offline  
Oud 30 december 2003, 15:11   #42
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
De naam VIVANT opgeven betekent zijn identiteit verliezen. Dat wou niemand. Vivant heeft de bedoeling als beweging of partij zijn maatschappelijk doel in de toekomst verder na te streven en uit te breiden zonder zich met handen, ziel en voeten te laten binden aan doorwinterde politieke tentakel-bonzen.

En de besprekingen en affiniteit met VLD lag nu eenmaal iets beter dan met SPa-Spirit. En we kunnen onze naam behouden. Dat is geen flauw argument, dat is een niet te onderschatten extra plus voor deze vorm van kartel.
Maar als SP.A-spirit nu al uw standpunten aanvaarde, VLD niet. Maar met de sp.a kon je naam er niet bij, bij de VLD niet. Kiest VIVANT dan ook voor de VLD?

Thomas
Zeker niet. Maar de realiteit is wat ze nu is en we kunnen gelukkig zijn.

Overigens is SPa-Spirit de Vivant-ideeën ook gunstig gestemd en beide partijvoorzitters vinden ook wel dat Vivant een (kleine) puzzel-stuk vormt tussen het grote rode en de blauwe puzzelstuk. Op welke manier de puzzel tot stand komt heeft eigenlijk geen belang. Alleen vormde de kiesdrempel een mogelijk onoverbrugbaar probleem.

Deze oplossing draagt trouwens ook de goedkeuring weg van SPa. Misschien zorgt Vivant in de toekomst voor het versterkend cement tussen de grote blokken in de paarse coalitie. Wie zal het zeggen ?

Alles is constant ... tot het verandert, nietwaar ?
Descartes Jr is offline  
Oud 30 december 2003, 15:19   #43
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar als SP.A-spirit nu al uw standpunten aanvaarde, VLD niet. Maar met de sp.a kon je naam er niet bij, bij de VLD niet. Kiest VIVANT dan ook voor de VLD?

Thomas

Overigens is SPa-Spirit de Vivant-ideeën ook gunstig gestemd en beide partijvoorzitters vinden ook wel dat Vivant een (kleine) puzzel-stuk vormt tussen het grote rode en de blauwe puzzelstuk. Op welke manier de puzzel tot stand komt heeft eigenlijk geen belang. Alleen vormde de kiesdrempel een mogelijk onoverbrugbaar probleem.

Deze oplossing draagt trouwens ook de goedkeuring weg van SPa. Misschien zorgt Vivant in de toekomst voor het versterkend cement tussen de grote blokken in de paarse coalitie. Wie zal het zeggen ?

Steunt VIVANT de paarse coalitie?
Oud 30 december 2003, 15:22   #44
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vivant ziet in dat de paarse filosofie een geschikte voedongsbodem kan zijn voor de Vivant-ideeën. En beide partijen zijn de Vivant-ideeën min of meer genegen.

Het antwoord is dus zeker niet nee, al zijn er twistpunten (o.a. Zilverfonds, ...)
Descartes Jr is offline  
Oud 31 december 2003, 09:22   #45
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Laten we het eens hebben over de verlegging van de belastingen naar producten en diensten.
Indien u de producten meer zal gaan belasten zonder dat de volledige EU u daar in volgt dan zal de Belgische staat heel wat belastingen verloren zien gaan. Wanneer u de BTW verhoogt dan zal er opnieuw grootschalige smokkel ontstaan tussen belgië en zijn buurlanden. Dit betekent dat je het in een Europese wetgeving moet uitvoeren. Ik weet niet of alle landen even snel zullen toehappen!?

Wat de belasting op diensten betreft wat bedoelt u daar concreet mee? Zullen mensen eerst €12 voorschot moeten betalen vooraleer de Politie een onderzoek start, voor de brandweer uw brandend huis blust? Dat zijn toch ook diensten.

Wat betreft het verderbouwen op de politiehervorming zal ik u waarschijnlijk niet moeten vertellen dat er tot nu toe enkel nog maar werd geïnvesteerd in matrieel en een al te duur maar overbodig nieuw communicatiemiddel genaamd Astrid. Het kan dan ook niet anders dan dat men er op verder bouwt. Misschien kan men nu ook eens de mensen uitleggen wat juist de verschillende taken zijntussen Fed en Lok Politie.
Is dat wat er bedoeld wordt misschien had eigenlijk op een antwoord met argumenten gewacht.
BCD is offline  
Oud 31 december 2003, 12:15   #46
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vivant ziet in dat de paarse filosofie een geschikte voedongsbodem kan zijn voor de Vivant-ideeën. En beide partijen zijn de Vivant-ideeën min of meer genegen.

Het antwoord is dus zeker niet nee, al zijn er twistpunten (o.a. Zilverfonds, ...)
Maar ondertussen vrij je in Wallonië met CDH en écolo. Logica hebben jullie toch echt niet. Of hoor je daar ook al bij thuis?
Oud 31 december 2003, 13:00   #47
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar ondertussen vrij je in Wallonië met CDH en écolo. Logica hebben jullie toch echt niet. Of hoor je daar ook al bij thuis?
Het is u waarschijnlijk ontsnapt, maar vòòr het tot besprekingen met VLD en SPa kwam, werden gesprekken gevoerd met (toen nog) AGALEV , omdat deze partij feitelijk het dichtst de post-materialistische Vivant-principes benaderde.

Maar Agalev blies de zaak af en wou verder solo slim spelen. Nu dus onder de naam Groen ! Wij wensen hen succes.

En vermits in Wallonië gesprekken aan de gang zijn tussen Ecolo en CDH ....

Tenslotte denk ik dat Vivant weer blijk geeft van het hoogste democratiegehalte in België door zijn leden via een bindend referendum te laten spreken. Als de waalse partijgenoten zich via deze weg uitspreken voor of tegen zo'n kartel, dan is dat een onbediscuteerbare zaak. Zowel voor de voorzitter, de vlaamse leden, en zeker voor de afstandelijke critici.

Leve het BROV !
Descartes Jr is offline  
Oud 31 december 2003, 14:30   #48
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het is u waarschijnlijk ontsnapt, maar vòòr het tot besprekingen met VLD en SPa kwam, werden gesprekken gevoerd met (toen nog) AGALEV , omdat deze partij feitelijk het dichtst de post-materialistische Vivant-principes benaderde.

Maar Agalev blies de zaak af en wou verder solo slim spelen. Nu dus onder de naam Groen ! Wij wensen hen succes.

Tenslotte denk ik dat Vivant weer blijk geeft van het hoogste democratiegehalte in België door zijn leden via een bindend referendum te laten spreken. Als de waalse partijgenoten zich via deze weg uitspreken voor of tegen zo'n kartel, dan is dat een onbediscuteerbare zaak. Zowel voor de voorzitter, de vlaamse leden, en zeker voor de afstandelijke critici.

Leve het BROV !
U negeert mijn vraag,

eigenlijk vrijt u met alle strekkingen in België. Je moet het maar kunnen. En dan mag ik VIVANT niet opportunistisch noemen.

Dat de leden er zelf over mogen beslissen, dat zou er nog moeten bijkomen!

Leve het BROV!
Ik steun ook veel standpunten van VIVANT, maar voor mij hebben ze afgedaan.
Oud 1 januari 2004, 16:19   #49
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leve het BROV !
U negeert mijn vraag,

eigenlijk vrijt u met alle strekkingen in België. Je moet het maar kunnen. En dan mag ik VIVANT niet opportunistisch noemen.

Leve het BROV!
U negeert mijn antwoord.

Ik zeg u duidelijk : bij Vivant wordt het BROV onverkort toegepast. En dat BROV kan aanleiding geven tot een ander standpunt in Wallonië dan in Vlaanderen. Het ene vloeit voort uit het andere. NIET omgekeerd !

U laat dat niet toe ?

Zou het kunnen dat u nu vaststelt dat u niet thuishoort in een superdemocratische partij die het BROV (dat u overigens bejubelt) als één van zijn 4 hoofdthema's naar voor schuift ?

Veel geluk bij de hypo's van het CD&V. Daar komt u zeker aan uw trekken !
Descartes Jr is offline  
Oud 2 januari 2004, 14:10   #50
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

U negeert mijn vraag,

Leve het BROV!
U negeert mijn antwoord.

1) Ik zeg u duidelijk : bij Vivant wordt het BROV onverkort toegepast. En dat BROV kan aanleiding geven tot een ander standpunt in Wallonië dan in Vlaanderen. Het ene vloeit voort uit het andere. NIET omgekeerd !

U laat dat niet toe ?

Zou het kunnen dat u nu vaststelt dat u niet thuishoort in een superdemocratische partij die het BROV (dat u overigens bejubelt) als één van zijn 4 hoofdthema's naar voor schuift ?

2) Veel geluk bij de hypo's van het CD&V. Daar komt u zeker aan uw trekken !
1) Ik negeer u antwoord niet. En ik heb al verscheidene keren gezegd dat het er nog zou moeten bijkomen dat de leden niet zelf mogen beslissen. Maar ik wil wijzen op de dubbelzinnigheid van VIVANT, maar neen, u wordt persoonlijk.

2) Heb ik iets gemist?
Oud 15 januari 2004, 19:48   #51
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Een vierde invalshoek gaat over meer slagkracht in Vlaanderen, in Europa en in de wereld. Een uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden is nodig om tot behoorlijk bestuur en duidelijke verantwoordelijkheden te komen.

Vivant kán hier niet voor zijn, omdat Vivant zo'n beslissing aan een BROV wil onderwerpen.
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be