Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2007, 09:23   #41
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Door het Belgisch regime veroordeelden of achter het CS opgeslotenen, dat is de keuze.
Jouw argumentatie maakt van elke verkrachte vrouw een mededaderes.
Straf.
Het VB is geen verkrachte maagd.

Het VB durft niet handelen om uit het CS te geraken. Hun enige strategie is "wachten" en hopen op meer stemmen. Hierdoor wordt het CS alleen maar groter. Wachten op 50% + 1 stem is een utopie. Voor het zo ver komt, veranderen de anderen de wet zodat zij 60% nodig hebben of andere obstakels, enz ...

Als er enig uitzicht wil komen, voordat ze zelf in mekaar stuiken, is een frontale aanval op de belgische staat en haar establishment. Indien zij weigeren een dergelijk politiek te voeren zijn zij medeschuldig aan de situatie rond het CS. Het Calimero-effect ook als blijkt dat ze groter zijn dan de anderen. 25 % van de kiezers geeft ook recht op 25 % van de macht. Wordt die ongrondwettelijk afgenomen door het spel te vervalsen dan mag (moet) men rücksichtslos toeslaan.

Het is de macht die telt, niet het gelijk, stupids.
Oud 30 januari 2007, 09:25   #42
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Het is de macht die telt, niet het gelijk, stupids.
Hét adagio van het establishment...
Oud 30 januari 2007, 09:35   #43
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hét adagio van het establishment...
Jazeker.

Zonder macht kan je niets in beweging krijgen.
Het establishment kan links, rechts, nationalistisch, ... noem maar op, zijn. Je hebt er van alle soorten.
Het is ongezond een afkeer te hebben van zij die macht uitoefenen. Die job moet ook gedaan worden. Kontoleren ofdat ze goed uit gevoerd wordt is de boodschap, niet het verwerpen van het gezag en haar middelen.

Het is juist om niet in een anarchie te geraken dat men onmiddellijk moet optreden. Dat noemt men goed bestuur. (Waar blijven de tjeven ?)
Oud 30 januari 2007, 15:13   #44
Fieseler

Standaard

Citaat:
Jazeker.

Het establishment kan links, rechts, nationalistisch, ... noem maar op, zijn. Je hebt er van alle soorten.
Het is ongezond een afkeer te hebben van zij die macht uitoefenen. Die job moet ook gedaan worden. Kontoleren ofdat ze goed uit gevoerd wordt is de boodschap, niet het verwerpen van het gezag en haar middelen.

Het is juist om niet in een anarchie te geraken dat men onmiddellijk moet optreden. Dat noemt men goed bestuur. (Waar blijven de tjeven ?)
volgens mij is het establishment noch links, noch rechts, noch.... maar is ze een web van zelfsubsidiërende en voortdurend consoliderende machtsbastions die gewetenloos collaboreren met "de sterkste"...(ik denk trouwens dat het dat is wat jij ook wil zeggen maar alla)
voor de rest ben ik het volledig met jou eens...
Oud 30 januari 2007, 16:29   #45
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
volgens mij is het establishment noch links, noch rechts, noch.... maar is ze een web van zelfsubsidiërende en voortdurend consoliderende machtsbastions die gewetenloos collaboreren met "de sterkste"...(ik denk trouwens dat het dat is wat jij ook wil zeggen maar alla)
voor de rest ben ik het volledig met jou eens...
Alla, 't is OK, we bedoelen hetzelfde.

Toch moet je de macht betrachten als is het om het establishment kort te wieken. bvb de marxisten weten er alles van hoe je dat aanpakt.
Oud 30 januari 2007, 17:38   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jazeker.

De tjeven gaan niets doen, omdat leterme anders van de king en di rupo geen dernier mag spelen...

U zegt dat anarchie nie goe is, ik zeg dat als anarchie nodig is, om uiteindelijk tot goed bestuur te geraken, anarchie geoorloofd is.

U hebt wel gelijk, dat ge niet afkerig van macht moogt zijn nekeer ge ze hebt, maar ze gebruiken die ook. Het filibusteren vergeten bij het vreemdelingenstemrecht, ... en er zijn ook een boel voorstellen, die het na wijzeging door de tjeef of vld er van dienst ook halen.

Uiteindelijk voeren ze hun programma deels uit gewoon door de rest op de huid te zitten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 18:55   #47
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

een feit: de Grondwet werd inderdaad als es gepasseerd in 1918, mijns inziens gerechtvaardigd: België kwam net uit een oorlog van vier jaar, was verwoest en telde tienduizenden doden. Men kon het niet maken om eerst nog verkiezingen te organiseren volgens het Algemeen Meervoudig Stemrecht (AMV) alvorens men net dat AMV ging afschaffen, men zou dan immers de oorlogsprofiteurs nog meerdere stemmen geven en zij die het meest hadden geleden onder de oorlog (de soldaten en arbeiders) zouden er maar één hebben. Dit zou niet alleen bijzonder onrechtvaardig zijn, het zou gewoon een roep om revolutie zijn.

De huidige situatie: Die is totaal anders, er is helemaal geen oorlog of revolutionaire dreiging en men wist al jaren dat men moest werken aan de splitsing. Het is gewoon een logische stap die dient te gebeuren met de splitsing van BHV

Wat er zal gebeuren:Ik gok erop dat de regering er zich niets van aantrekt, een klacht dient te komen van de oppositie, maar wellicht zal CD&V zelf de volgende regering vormen, die zal wellicht niet tegen haar eigen verkiezingsoverwinning in beroep gaan.
Bovendien zou het kunnen dat een klacht achteraf wordt geseponeerd om reden dat men maar op voorhand klacht had moeten indienen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 21:27   #48
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die jurist is Mister Onckelinckx. Hij geeft advies voor multi-€€€€€'s.
Nee, nee, andere, gewone juristen
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 21:50   #49
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Wat er zal gebeuren:Ik gok erop dat de regering er zich niets van aantrekt, een klacht dient te komen van de oppositie, maar wellicht zal CD&V zelf de volgende regering vormen, die zal wellicht niet tegen haar eigen verkiezingsoverwinning in beroep gaan.
Bovendien zou het kunnen dat een klacht achteraf wordt geseponeerd om reden dat men maar op voorhand klacht had moeten indienen.
Ik zeg het reeds in mijn vorige posts. Nu moet men reageren. Wie is de oppositie ? De enigen die niet omgaan met de machtsbezitters of de machtsgeilen is het VB.

Zoals zij nu zoals een ziek vogeltje op hun stokske zitten, zijn ze rijp om afgeschoten te worden. Een cordon sanitair er rond en ze gaan hun geld afpakken. Na 14 'overwinningen' hopen dat de 15de en de 16de verandering zal brengen lijkt wel de koppigheid van idioten (de psychiatrische betekenis). Zij weten nu toch dat de 'democratische partijen' het spel vals spelen. Al halen ze 70 % , de 'belgen' zullen hun macht niet afgeven.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 30 januari 2007 om 21:51.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 22:05   #50
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het reeds in mijn vorige posts. Nu moet men reageren. Wie is de oppositie ? De enigen die niet omgaan met de machtsbezitters of de machtsgeilen is het VB.

Zoals zij nu zoals een ziek vogeltje op hun stokske zitten, zijn ze rijp om afgeschoten te worden. Een cordon sanitair er rond en ze gaan hun geld afpakken. Na 14 'overwinningen' hopen dat de 15de en de 16de verandering zal brengen lijkt wel de koppigheid van idioten (de psychiatrische betekenis). Zij weten nu toch dat de 'democratische partijen' het spel vals spelen. Al halen ze 70 % , de 'belgen' zullen hun macht niet afgeven.
en ik geef je volledig gelijk, maar misschien ziet het Belang niet onmiddellijk of er daar wel iets bij te winnen is.

Ik denk trouwens dat het Belang zuiniger gaat beginnen worden, de aanleg van een goede spaarpot zal noodzakelijk zijn, gezien de procedure ivm de partijsubsidies.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 22:16   #51
Cyrano
Minister

Standaard

Als het een optie is een uitputtingsslag te voeren dan zullen zij zich deerlijk misrekenen.

Natuurlijk kunnen zij winnen door de Belgsiche staat voor schut te zetten en de 'democraten' als totalitairen te ontmaskeren. Sedert Antwerpen lijden zij aan shellshock.

Zoals JMDD zei: er is niets oneervol om te vallen in de strijd.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 30 januari 2007 om 22:17.
Oud 31 januari 2007, 14:10   #52
the fox
Vreemdeling

the fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB pleegde een stukje over deze onwettige verkiezingen op 18/01/07 op haar website. In de stijl van "'t is erg dat het erg is" en "de anderen zijn fout bezig". Nadien niets meer. Ze zouden beter hun miljoenen gebruiken om België juridisch voor blok te zetten en zo hun buit binnen te halen. Maar het VB heeft een verschrikkelijke faalangst. Veel woorden liefst geen daden. Zij kruipen weg achter hun cordon. Lafaards of idioten, maak uw keuze..
Alles op zijn tijd. De verkiezingen zijn pas op 10 juni, en ik ben ervan overtuigd dat het VB het probleem B-H-V echt wel zal aankaarten tijdens hun campagne. Maar het is nu nog te vroeg om daar al echt werk van te maken, want dan is iedereen tegen 10 juni allang vergeten waarover het probleem echt gaat.
Oud 31 januari 2007, 14:34   #53
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the fox Bekijk bericht
Alles op zijn tijd. De verkiezingen zijn pas op 10 juni, en ik ben ervan overtuigd dat het VB het probleem B-H-V echt wel zal aankaarten tijdens hun campagne. Maar het is nu nog te vroeg om daar al echt werk van te maken, want dan is iedereen tegen 10 juni allang vergeten waarover het probleem echt gaat.
Ja,ja, morgen scheren we gratis. Wachten tot het te laat is en dan volgt de "kaakslag" politiek.

VB = Hou mij tegen of ik doe een ongeluk !(a.u.b. hou mij tegen, miauw )

Laatst gewijzigd door Cyrano : 31 januari 2007 om 14:35.
Oud 1 februari 2007, 11:21   #54
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ja,ja, morgen scheren we gratis. Wachten tot het te laat is en dan volgt de "kaakslag" politiek.

VB = Hou mij tegen of ik doe een ongeluk !(a.u.b. hou mij tegen, miauw )
Beste Cy, ik sympathiseer samen met meer dan een miljoen mensen met jouw frustratie.

Welke démarche van het VB stel jij voor zonder hiervoor als antidemocraat lokaal en internationaal te kakken worden gezet door de almachtige regimepers?
Oud 1 februari 2007, 18:01   #55
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Beste Cy, ik sympathiseer samen met meer dan een miljoen mensen met jouw frustratie.

Welke démarche van het VB stel jij voor zonder hiervoor als antidemocraat lokaal en internationaal te kakken worden gezet door de almachtige regimepers?

Ik ben geen partijstrateeg maar voel wel met mijn botten aan dat je het initiatief moet nemen.

1. Kom uit de loopgraven en uit het parlementaire pluche. Terug de straat op. Vroeger mobilseerde de VU en getrouwen 100,000 man in Brussel en ze waren kleiner dan het VB.

2. Herstel de relatie met de Vlaamse Beweging door een flinke scheut water in de etnische wijn en haal de rechtse allochtoon binnen.(er zijn er nog veel anderen dan islamieten) en stel de partij ter beschikking aan niet-partijgebonden vlaamse organisaties..

3. Koop een krantenuitgeverij. Vecht je terug de media in.

enz,enz...

Je moet je niets aantrekken van het imago. Erop en erover. Een grote bek opzetten. Als de doelstellingen correct zijn zal je veel vergeven worden. Indien een dergelijke politiek tot een scheuring binnen het VB leidt dan is dat helemaal niet erg. Je moet aan machtspolitiek doen niet aan brave democratische partijpolitiek. De anderen doen het ook niet, de valsspelers.15 % met harde acties en de andere 10 % als gesponserde duikboten bij het rechtse middenveld.

4. Organiseer zelf een scheuring en breek uit het cordon.

A la guerre comme �* la guerre.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 1 februari 2007 om 18:04.
Oud 5 februari 2007, 10:09   #56
k9

Standaard

Citaat:
Ik ben geen partijstrateeg maar voel wel met mijn botten aan dat je het initiatief moet nemen.

1. Kom uit de loopgraven en uit het parlementaire pluche. Terug de straat op. Vroeger mobilseerde de VU en getrouwen 100,000 man in Brussel en ze waren kleiner dan het VB.

2. Herstel de relatie met de Vlaamse Beweging door een flinke scheut water in de etnische wijn en haal de rechtse allochtoon binnen.(er zijn er nog veel anderen dan islamieten) en stel de partij ter beschikking aan niet-partijgebonden vlaamse organisaties..

enz,enz...

Je moet je niets aantrekken van het imago. Erop en erover. Een grote bek opzetten. Als de doelstellingen correct zijn zal je veel vergeven worden. Indien een dergelijke politiek tot een scheuring binnen het VB leidt dan is dat helemaal niet erg. Je moet aan machtspolitiek doen niet aan brave democratische partijpolitiek. De anderen doen het ook niet, de valsspelers.15 % met harde acties en de andere 10 % als gesponserde duikboten bij het rechtse middenveld.

4. Organiseer zelf een scheuring en breek uit het cordon.

A la guerre comme �* la guerre.
ALlemaal van geen belang zolang de huidige top aan de macht blijft . De partij moet eerst een zuivering ondergaan van een groot deel van zijn huidige top voordat het kan beginnen zich een ander imago aan te meten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:37   #57
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Dit vind ik wel interessant maar zijn er de mogelijkheden om dit te realiseren, ik heb het nu even niet over de bereidwilligheid!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 5 februari 2007 om 12:37.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:42   #58
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the fox Bekijk bericht
Blablabla...
Ben ook VB-lid, maar toch moeten we vaststellen dat het VB OOK vol met broekschijters zit.
Ik haal de wapenwetgeving aan, Filip De Man heeft zelfs tijdens zijn forumsessie gesteld dat tegenstemmen politieke zelfmoord was op dat moment.

En in deze kwestie gaat het net hetzelfde verhaaltje worden. Het VB kan nog eens een gefundeerde aanval op Belgie doen maar het ontbreekt hun aan de ballen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 18:43   #59
Catalyst
Banneling

Standaard

Zijn jullie ook voor de splitsing van BHV als heel Halle-Vilvoorde bij Brussel aansluit?
Catalyst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 18:59   #60
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Wie nu moet reageren, zijn de burgemeesters van BHV. Bij de Vlaamse verkiezingen hebben ze gedreigd om de verkiezingen te boycotten geen verkiezingen te organiseren. Dat zou hen echter zwaar in de problemen gebracht hebben.

Nu zijn die problemen er niet. De kieskring BHV is reeds afgeschaft door het arbitragehof. De kieskring BHV bestaat niet meer en er is nog geen alternatief. Het is onmogelijk om in een niet-bestaande kieskring grondwettelijk verkiezingen te organiseren. De oplossing is dus simpel: de burgemeesters van BHV moeten gewoon geen verkiezingen organiseren.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be