Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2007, 17:15   #41
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Mijn vraag was hoe moet dat gedaan worden? hoe moet we dan de schaap slachten ? wat is een betere slacht-methode dan hetgeen wij nu doen?
en kom mij niet zeggen wat ik moet eten of waar ik dat moet gaat kopen.

groetjes

Yahya
Voor de slachting dient het dier verdoofd te worden.
Zo simpel is dat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 17:18   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Thuis slachten mag ook niet.

Wat zit je toch te klagen? Denk je dat een dier niet leegbloed met verdoving? Hoe lang duurt het voor alle bloed eruit is en hoe lang duurt het voor het dier dood is? Het moet niet levend zijn om het bloed eruit te halen slimmeke.

Als dieren beter worden geslacht in slachthuizen en deze hierdoor meer verdienen...zo moet het ook. Waarom willen mensen thuis slachten...omdat het dan goedkoper is. Komt op hetzelfde neer. Punt is hier, dierenwelzijn. Wat de slachthuizen liever willen zijn mijn zorgen niet. Indien enkel in slachthuizen mag geslacht worden en men hier volgens de regels moet slachten dan is dit voldoende.
Ge weet dus geen balle van wat die dieren meemaken vanaf het vertrek uit de stal tot het uitblazen van hun laatste adem.
De dieren zien veel minder af als ze thuis gewoon de keel word overgesneden. Het gaat dus helemaal niet over het dierenleed, maar over wat men ziet en denkt dat slecht is.
Dieren zijn vaak dagen onderweg naar hun dood, en dit vaak zonder eten, amper voldoende drinken en dicht op elkaar gepakt.

Wie sprak hier over dierenwelzijn?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 17:30   #43
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ge weet dus geen balle van wat die dieren meemaken vanaf het vertrek uit de stal tot het uitblazen van hun laatste adem.
De dieren zien veel minder af als ze thuis gewoon de keel word overgesneden. Het gaat dus helemaal niet over het dierenleed, maar over wat men ziet en denkt dat slecht is.
Dieren zijn vaak dagen onderweg naar hun dood, en dit vaak zonder eten, amper voldoende drinken en dicht op elkaar gepakt.

En dieren die onderweg zijn naar een islamitische badkuip ergens op het 10de verdiep om er op barbaarse wijze levend gevild te worden, die zijn natuurlijk nooit onderweg, die belanden daar door eens met de vingers te knippen.
Oud 31 januari 2007, 17:36   #44
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Mijn vraag was hoe moet dat gedaan worden? hoe moet we dan de schaap slachten ? wat is een betere slacht-methode dan hetgeen wij nu doen?
Een methode waarbij het dier niet langzaam doodbloedt terwijl het met de poten omhoog hangt. Hoe korter het lijden van het dier, hoe beter. (Hoe minder sadistisch)

Citaat:
en kom mij niet zeggen wat ik moet eten of waar ik dat moet gaat kopen.
'K zou nie durven, ge hebt er uw boekske voor
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 17:41   #45
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Helaas, dit is waar, niet alleen het slachten van de dieren zelf dient "humaan" te gebeuren, ook de behandeling van het dier terwijl het nog leeft dient op een "humane" manier te verlopen.

De stress waar die dieren onder staan vooraleer ze geslacht worden is onmenselijk, en dit is een aspect van de industrieële markt die vaak overzien wordt.

Citaat:
Of die dieren "veel minder afzien als ze de keel overgesneden worden" weet ik eigenlijk nog niet zo, wat ik wel weet, is dat al onnodig afzien van het dier dient bestreden te worden.

Citaat:

Het ene "kwaad" rechtvaardigd het ander niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 31 januari 2007, 17:51   #46
Amon_Re

Standaard

Even ter verduidelijking van mijn persoonlijk standpunt:

Mij gaat het hoofdzakelijk om het humaan behandelen van dieren, in leven tot aan de dood.

Een boer die zijn eigen koeien (of varkens, schapen....) ter plaatse slacht en het dier doodt in een zo pijnloos mogelijke manier kan voor mij perfect.

Het doden van dieren voor comsuptie kan voor mij ook perfect, dieren doden voor ontspanning of religie echter, kan voor mij niet.

Dieren kelen & laten doodbloeden, dat kan voor mij niet.
Zaken zoals foie grass kan voor mij ook niet.
Legbatterijen ook niet.

Het is niet omdat dieren niet in staat zijn om te spreken dat men dermee mag doen wat men wilt, die dieren sterven (ongewild) voor ons, het minst wat wij kunnen doen is die dieren met respect behandelen.
Oud 31 januari 2007, 18:11   #47
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dieren kelen & laten doodbloeden, dat kan voor mij niet.
Dus je bent racistisch tegen moslims ? Want in de koran staat letterlijk dat het zo moet. De keel langzaam oversnijden en dan het beest (meestal aan een haak ondersteboven) laten doodbloeden.

Ook de torah zegt dat trouwens.

Ben je bereid om de consequenties van je "ik ben voor dieren"-standpunt aan te nemen ? Of ga je gewoon de andere kant opkijken ?
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 18:39   #48
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Dus je bent racistisch tegen moslims ? Want in de koran staat letterlijk dat het zo moet. De keel langzaam oversnijden en dan het beest (meestal aan een haak ondersteboven) laten doodbloeden.

Ook de torah zegt dat trouwens.

Ben je bereid om de consequenties van je "ik ben voor dieren"-standpunt aan te nemen ? Of ga je gewoon de andere kant opkijken ?

Enkel de poco's vinden zo'n diervriendelijk standpunt 'racieeeeeeeestiiiiisch' omdat het niet in overeenstemming is met hun dogma over de immer verrijkende, vredelievende en vooral geweldloze islamitische religie en cultuur.

Dan wordt het woord racisme al snel boven gehaald want toegeven dat het om pure barbarij gaat, dat krijgen ze natuurlijk niet over hun multiculturele hart. In de intimidatiecultuur die de poco's gecreëerd hebben, is het woord racisme echt een efficient handigheidje ... geweest. Door het veelvuldig misbruik heeft het gelukkig steeds minder effect. They can't fool all of the people all of the time.
Oud 31 januari 2007, 18:43   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Ik denk dat je een stukje hebt gemist, die moslims doen voorlopig niets onwettig maar gelukkig zijn ze wel met een wet bezig die onbedwelmd slachten verbied.
Die wet bestaat, er is alleen een uitzondering voorzien voor rituele slachtingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 18:51   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik begrijp het allemaal niet meer.

ofwel zijn er slachtwetten en moeten die door iedereen gevolgd worden, ofwel schaft men de slachtwetten af.

En wil men dieren slachten volgens een methode die hier niet is toegestaan, dan verhuist men naar een land waar het wel is toegestaan.
Zo eenvoudig is dat.
Het staat zelfs niet in de koran maar is een interpretatie die blijkbaar in België wordt gehanteerd. In sommige moslimlanden wordt immers wel verdoofd geslacht.
Oud 31 januari 2007, 18:52   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

illwill... op welke manier verdoven ze slachtvee? Met een spuitje door een anesthesist?
Wettelijk.
Oud 31 januari 2007, 18:55   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

illwill je hebt gisteren niet goed geluisterd, ze hebben niet meer rechten want ze doen niets tegen de wet.

Natuurlijk wel, hoe noem je anders uitzonderingen ?
Oud 31 januari 2007, 20:14   #53
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk wel, hoe noem je anders uitzonderingen ?
Geldt niet alleen voor moslims, ook voor Joden.
Oud 31 januari 2007, 20:27   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geldt niet alleen voor moslims, ook voor Joden.
Er mogen zelfs slachtingen op de boerderijen zelf gebeuren. Onder de noemer van noodslachtingen.

Maar ook de zogezegde verdovingen zijn niet echt diervriendelijk hoor.
Dieren die in de rij staan te wachten tot het hun beurd is om een pin in het hoofd te krijgen of om een stroomstoot door de hersens te voelen gaan, en ondertussen mogen zij lekker genieten van het zicht hoe hun soortgenoten worden opgehangen en verwerkt.
Oud 31 januari 2007, 20:45   #55
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er mogen zelfs slachtingen op de boerderijen zelf gebeuren. Onder de noemer van noodslachtingen.

Dieren die in de rij staan te wachten tot het hun beurd is om een pin in het hoofd te krijgen of om een stroomstoot door de hersens te voelen gaan, en ondertussen mogen zij lekker genieten van het zicht hoe hun soortgenoten worden opgehangen en verwerkt.
Alles kan beter, maar ik geloof dat een stroomstoot rechtstreeks in de hersenen wel sneller werkt dan een halssnede.

Dat de diervriendelijkheid in slachthuizen beter kan, daar geloof ik ook in. Moesten we echt diervriendelijk zijn, is het de vraag of we nog slachthuizen nodig zouden hebben.
Oud 31 januari 2007, 20:51   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dat is een andere discussie.
Hier gaat het erom of de wet voor iedereen gelijk is, niet of het een goede wet is..
Oud 31 januari 2007, 23:34   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is een andere discussie.
Hier gaat het erom of de wet voor iedereen gelijk is, niet of het een goede wet is..
iedereen is gelijk voor de wet, maar de wet is niet voor iedereen gelijk.

Want wat is een noodslachting en wat niet?
En wat is volgens de wet diervriendelijk en wat niet?
Oud 31 januari 2007, 23:50   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedereen is gelijk voor de wet, maar de wet is niet voor iedereen gelijk.

Want wat is een noodslachting en wat niet?
En wat is volgens de wet diervriendelijk en wat niet?
Wordt een dier bij een noodslachting niet verdoofd ?
En wat diervriendelijk is en wat niet is een discussie die voor het goedkeuren van de wet gevoerd is hoop ik.
Oud 1 februari 2007, 07:36   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt een dier bij een noodslachting niet verdoofd ?
En wat diervriendelijk is en wat niet is een discussie die voor het goedkeuren van de wet gevoerd is hoop ik.
Een noodslachting is een slachting die thuis gebeurd en nee op de boerderijen is geen installatie voor stroomstoot voorzien.
En niet alle slachters hebben een schotstang bij.
En bij schapen en geiten word die ook niet gebruikt.
En de veearst kan de dieren niet verdoven, want dan mag het vlees niet meer gebruikt worden, Trouwens die is meestal niet aanwezig.
Oud 1 februari 2007, 08:25   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Neen, er is altijd een tijdsverschil. Het gaat hier weliswaar om milliseconden maar in extreme omstandigheden kan tijdsbeleving andere proporties aannemen. Pijn wordt er hoe dan ook gevoeld. Lokale of volledige anesthesie is de enige oplossing om zonder pijn te kunnen slachten.
Mij goed, maar alles beter dan enkele minuten ofzo é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be