![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dieren zien veel minder af als ze thuis gewoon de keel word overgesneden. Het gaat dus helemaal niet over het dierenleed, maar over wat men ziet en denkt dat slecht is. Dieren zijn vaak dagen onderweg naar hun dood, en dit vaak zonder eten, amper voldoende drinken en dicht op elkaar gepakt. Wie sprak hier over dierenwelzijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dieren die onderweg zijn naar een islamitische badkuip ergens op het 10de verdiep om er op barbaarse wijze levend gevild te worden, die zijn natuurlijk nooit onderweg, die belanden daar door eens met de vingers te knippen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
|
![]() Citaat:
De stress waar die dieren onder staan vooraleer ze geslacht worden is onmenselijk, en dit is een aspect van de industrieële markt die vaak overzien wordt. Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Even ter verduidelijking van mijn persoonlijk standpunt:
Mij gaat het hoofdzakelijk om het humaan behandelen van dieren, in leven tot aan de dood. Een boer die zijn eigen koeien (of varkens, schapen....) ter plaatse slacht en het dier doodt in een zo pijnloos mogelijke manier kan voor mij perfect. Het doden van dieren voor comsuptie kan voor mij ook perfect, dieren doden voor ontspanning of religie echter, kan voor mij niet. Dieren kelen & laten doodbloeden, dat kan voor mij niet. Zaken zoals foie grass kan voor mij ook niet. Legbatterijen ook niet. Het is niet omdat dieren niet in staat zijn om te spreken dat men dermee mag doen wat men wilt, die dieren sterven (ongewild) voor ons, het minst wat wij kunnen doen is die dieren met respect behandelen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook de torah zegt dat trouwens. Ben je bereid om de consequenties van je "ik ben voor dieren"-standpunt aan te nemen ? Of ga je gewoon de andere kant opkijken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel de poco's vinden zo'n diervriendelijk standpunt 'racieeeeeeeestiiiiisch' omdat het niet in overeenstemming is met hun dogma over de immer verrijkende, vredelievende en vooral geweldloze islamitische religie en cultuur. Dan wordt het woord racisme al snel boven gehaald want toegeven dat het om pure barbarij gaat, dat krijgen ze natuurlijk niet over hun multiculturele hart. In de intimidatiecultuur die de poco's gecreëerd hebben, is het woord racisme echt een efficient handigheidje ... geweest. Door het veelvuldig misbruik heeft het gelukkig steeds minder effect. They can't fool all of the people all of the time. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat zelfs niet in de koran maar is een interpretatie die blijkbaar in België wordt gehanteerd. In sommige moslimlanden wordt immers wel verdoofd geslacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Geldt niet alleen voor moslims, ook voor Joden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er mogen zelfs slachtingen op de boerderijen zelf gebeuren. Onder de noemer van noodslachtingen.
Maar ook de zogezegde verdovingen zijn niet echt diervriendelijk hoor. Dieren die in de rij staan te wachten tot het hun beurd is om een pin in het hoofd te krijgen of om een stroomstoot door de hersens te voelen gaan, en ondertussen mogen zij lekker genieten van het zicht hoe hun soortgenoten worden opgehangen en verwerkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Dat de diervriendelijkheid in slachthuizen beter kan, daar geloof ik ook in. Moesten we echt diervriendelijk zijn, is het de vraag of we nog slachthuizen nodig zouden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier gaat het erom of de wet voor iedereen gelijk is, niet of het een goede wet is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want wat is een noodslachting en wat niet? En wat is volgens de wet diervriendelijk en wat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat diervriendelijk is en wat niet is een discussie die voor het goedkeuren van de wet gevoerd is hoop ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet alle slachters hebben een schotstang bij. En bij schapen en geiten word die ook niet gebruikt. En de veearst kan de dieren niet verdoven, want dan mag het vlees niet meer gebruikt worden, Trouwens die is meestal niet aanwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |