![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 februari 2007 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij vonden de racistische vakbonden hun inspiratie bij Filosoof. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Wat kunnen we weer trots zijn op de politiek
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe ga je om met onverdraagzamen en fascistoïde politici?
Vroeger kregen de VB ers geen hand, geen glimlach en las men ostentatief de krant indien ze hun gebalk verkondigden of ging men in de wandelgangen een koffie drinken. Hier trokken de fascistoïden natuurlijk profijt uit: ze deden het voorkomen alsof de democraten geen antwoord hadden op hun gebrabbel. Ondertussen handelen politici wat té poeslief, en wordt het VB niet langer behandeld als vuile vis. De reden is dat dit hen geen argumenten geeft om in hun geliefde slachtofferrol te duiken, en omdat gebleken is dat buiten de drie fuhrers er toch niemand zijn mond kan (mag?) opendoen. Uiteindelijk blijkt het min of meer hoffelijk behandelen van het VB hen de illusie te geven dat ze ook al deftige burgers zijn: ze gedragen zich steeds fatsoenlijker. Soms kunnen ze het niet laten van eens kwajongensachtig te doen en pas dan krijgen ze een bolwassing. Het is zo dat het VB goed reageert op deze behandeling: steeds meer zwakt het zijn extreme houding af en alhoewel ze het nooit zullen toegeven is de impact van de democraten op de fascistoïden zo groot dat men zich bijna (op de schijn afgaande die ze ophangen) als fatsoenlijk kunnen aanzien. Het is zo dat de wederopvoeding van het VB canaille gelukt is. Een voorbeeld van hoogstaande democratische cultuur. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 februari 2007 om 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Nù is de democratie gered. ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Schepen
|
![]() Samanli zijne uitleg: "Ik kan echter de logica niet begrijpen om twee fracties die rechtlijnig tegenover mekaar staan wat betreft levenshouding en maatschappelijk engagement broederlijk naast elkaar te laten zitten", aldus Samanli.
Hij beseft denk ik niet dat "rechtlijnig tegenover mekaar staan" ook een figuurlijke betekenis heeft. Als er wordt gesproken van "met getrokken messen tegenover mekaar staan" wil ik liever niet in die man zijn buurt zijn. ![]() en nu ff serieus... waar Samanli een probleem van maakt is ronduit belachelijk. Dat moet dan een "raads"lid voorstellen. Men verwacht dan toch dat zulk iemand geen kleutertuinmentaliteit meer heeft. Als hij al gaat janken bij de voorzitter omdat hij schrik heeft dat hij zijne pamper volplast als hij naast iemand van het VB zit, dan kan hij beter een andere job zoeken, "zelfstandige" bv dan kan hij dit probleem niet voorhebben. Voor mij voldoet Samanli meer dan voldoende om de alom gekende spotnaam voor een Lennikenaar namelijk "windheer" te dragen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kot was te klein. Heel de politieke wereld; de media en het CGKR stonden dit met grote verontwaardiging te bespreken en veroordelen, weken aan een stuk. Maar omgekeerd mag. Een allochtone SP.a lid, daar kan geen Vlaming tegenop. Laatst gewijzigd door Antoon : 3 februari 2007 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() het aantal reacties in deze post is dan ook aanzienlijk lager dan bij de zwarte schepen,meteen is de hypocrisie bevestigd van onze linkse vrienden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Ik ben alleszins benieuwd naar de reactie van de Lennikse burgemeester: geeft hij Samanli een andere plaats? Wat dan, dan kan men dus overal gaan eisen naast wie men wel of niet wil zitten.
Als ik ooit verkozen wordt, eis ik om naast die blonde stoot van Zwevegemse Gemeentebelangen te mogen zitten!
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() eens gemeenteraadslid Bülent Samanli door heeft hoe het politiek systeem dat democratie heet werkt , zal hij wel doorkrijgen dat hij in de oppositie zit en dat zijn taak net als die van de twee VB'ers erin bestaat oppositie te voeren i.e. democratische controle uit te oefenen op de bestuursploeg. het is derhalve vrij logisch dat alle oppositieleden, ongeacht de politieke overtuiging, gegroepeerd zetelen ...
Mr Bülent Samanli bewijst de gemeenschap een slechte dienst door zijn persoon en zijn overtuiging te laten primeren op zijn taak, zijn functie in de gemeente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
![]() Néén, niks met racisme te maken: dat is gewoon een diepgaand meningsverschil: ik begrijp dat hij niet naast een VuilB-er wil moeten zitten, ongeacht van welke afkomst of kleur(wit, zwart, bruin, blauw of groen met oranje nopjes) die is. Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank u Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 februari 2007 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou Bülent zijn zitprobleem ook hebben geopperd als zijn buurzitter Pieter van Boxel of Aisha Van zele was?
Of nee, Bulent mag dat. Enfin, zou een WITTE spa'er een bezwaar hebben mogen opperen om naast Aisha Van zele te zitten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 3 februari 2007 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het behoort tot onze Vlaamse kultuur (zo ben ik toch opgevoed door mijn ouders en door een hele rits van onderwijzenden, jeugdleiders, sporttrainers, zelfs buren, ... noem maar op) dat men respekt heeft voor iedere andere mens, maar zeker in het bijzonder voor een mens die "iets bewezen heeft of iets vertegenwoordigt", zelfs al is hij of zij van een andere opinie als jijzelf.
Voorbeeld: je bent beleefd tegen een protestantse dominee, zelfs al ben je rabiaat tegen godsdienst. Je mag je gedacht zeggen, als je maar weet waar en hoe ... (vb. niet tijdens de begrafenisplechtigheid van je gebuur ....) Voorbeeld: verkozenen des volks. Je respekteert hem, zelfs al haat je hem. (dit is niet in tegenstrijd met je gedacht dat het allemaal zakkenvullers zijn, dit laatste behoort tot onze humoristische Vlaamse manier van vrijemeningsuiting). Voorbeeld: in het parlement zegt men niet dat een andere parlementair "liegt", maar wel "dat de geachte kollega een loopje neemt met de waarheid" of soortgelijk. Het is dus overduidelijk dat onze janker van Lennik niet goed geïntegreerd is. Ik wens de kiezers van Lennik toe dat ze dit zich nog zullen herinneren binnen 6 jaar. We zijn ook benieuwd naar de reaktie van de voorzitter van de gemeenteraad. Want als die zou toegeven, dan zou ik aan die Vlaams (on)Belanger adviseren om op zijn beurt bezwaar te maken tegen zijn nieuw toegewezen buur (met als reden dat die buur wel erg op zijn ongemak moet zijn en dit misschien zelfs niet luidop durft zeggen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het een VB-ster is, zal hij er misschien rapper op zitten dan je denkt?
|
![]() |
![]() |