Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2007, 10:29   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
... waar doet de "rode ridder" je aan denken ?
Het gaat niet om de rode ridder, maar om de wijze waarop hij in je avatar afgebeeld wordt, namelijk naakt, terwijl hij duidelijk juist baadde. Dat jij het niet doorhebt, verbaast me allerminst, maar die avatar is uitgesproken homo-erotisch. Een heteroseksuele fan van de rode ridder zou hem wellicht eerder in een meer heldhaftige positie afgebeeld hebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:30   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Raf krijgt al ne stijven van Bert en Ernie.
Het is frappant dat jij met Bert & Ernie op de proppen komt... Ik waag het te veronderstellen dat de meeste volwassen mensen niet meteen een associatie maken met een kleuterprogramma. Waar het hart van vol is...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 10:37   #43
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is frappant dat jij met Bert & Ernie op de proppen komt... Ik waag het te veronderstellen dat de meeste volwassen mensen niet meteen een associatie maken met een kleuterprogramma. Waar het hart van vol is...

Uit bovenstaande blijkt nochtans dat je Bert&Ernie kent. Het zijn trouwens wij niet die overal homo-erotische connotaties in strip- en tv-figuren zien.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:24   #44
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Jullie zijn hier een aantal berichten reeds serieus bezig.

Bovendien richten een aantal onder u persoonlijke aanvallen tegen Raf, wat ik ten zeerste afkeur.

Nu even terug on topic: heeft dat bezoek van filip iets opgebracht? Want het kost telkens weer geld, die verplaatsingen.
Oud 8 februari 2007, 11:28   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Nu even terug on topic: heeft dat bezoek van filip iets opgebracht? Want het kost telkens weer geld, die verplaatsingen.
Een extra motivatie voor de leerlingen die aan die projecten werken, bijvoorbeeld. Schoolgaande jeugd kan m.i. niet genoeg gestimuleerd worden. Een verplaatsing van Brussel naar Mechelen zal wel geen onoverkomelijke verzwaring van de begroting uitmaken zeker? Dus zelfs als het bezoek niet veel opgeleverd heeft, heeft het zeker ook geen schade aangericht...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 8 februari 2007 om 11:29.
Oud 8 februari 2007, 11:40   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een extra motivatie voor de leerlingen die aan die projecten werken, bijvoorbeeld. Schoolgaande jeugd kan m.i. niet genoeg gestimuleerd worden. Een verplaatsing van Brussel naar Mechelen zal wel geen onoverkomelijke verzwaring van de begroting uitmaken zeker?
Die extra motivatie, daar heb je geen prins van miljoenen euro's voor nodig.

En die verplaatsingen, die gaan telkens gepaard met een aantal wagens en personeel (chauffeur, protocol, veiligheid). Niet te onderschatten.

Ik blijf erbij. Géén koninklijke familie komt ons land veel beter uit.

Een concreet voorbeeld? Een President.

Niet goegkoper dan de koninklijke familie die tientallen miljoenen euro's per jaar kost? Dat is zo fout als iets.

Een concreet voorbeeld? Neem bijvoorbeeld de voorzitter van de kamer als President. In het huidig geval zou dat Herman De Croo zijn. Hij heeft reeds een loon en alle nodige onkosten. Hij kan zeer goed ons land vertegenwoordigen bij officiële bezoeken door buitenlandse gasten aan ons land. En het aantal buitenlandse reizen die door onze koninklijke falmilie per jaar doen kunnen best door President De Croo gedaan worden. Tijdens die reizen (je kunt het aantal per jaar tellen met de vingers van één hand), kan hij in de kamer vervangen worden door een plaatsvervangende kamerlid.

We zouden af zijn van die onnutige , onbenullige en vooral dure familie. Behalve de kosten voor die paar reizen per jaar, zou de voorzitter van de kamer, en dus de President, geen bijkomende kosten betekenen voor ons land. Een bespraing van tientallen miljoenen euro's, elk jaar. Wie kan daar nu tegen zijn?

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 februari 2007 om 11:41.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:56   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die extra motivatie, daar heb je geen prins van miljoenen euro's voor nodig.

En die verplaatsingen, die gaan telkens gepaard met een aantal wagens en personeel (chauffeur, protocol, veiligheid). Niet te onderschatten.

Ik blijf erbij. Géén koninklijke familie komt ons land veel beter uit.

Een concreet voorbeeld? Een President.

Niet goegkoper dan de koninklijke familie die tientallen miljoenen euro's per jaar kost? Dat is zo fout als iets.

Een concreet voorbeeld? Neem bijvoorbeeld de voorzitter van de kamer als President. In het huidig geval zou dat Herman De Croo zijn. Hij heeft reeds een loon en alle nodige onkosten. Hij kan zeer goed ons land vertegenwoordigen bij officiële bezoeken door buitenlandse gasten aan ons land. En het aantal buitenlandse reizen die door onze koninklijke falmilie per jaar doen kunnen best door President De Croo gedaan worden. Tijdens die reizen (je kunt het aantal per jaar tellen met de vingers van één hand), kan hij in de kamer vervangen worden door een plaatsvervangende kamerlid.

We zouden af zijn van die onnutige , onbenullige en vooral dure familie. Behalve de kosten voor die paar reizen per jaar, zou de voorzitter van de kamer, en dus de President, geen bijkomende kosten betekenen voor ons land. Een bespraing van tientallen miljoenen euro's, elk jaar. Wie kan daar nu tegen zijn?
Herman De Croo heeft dan natuurlijk weer niet het cachet dat een koninklijke familie heeft. Cultuur en folklore mogen wat mij betreft best wat geld kosten. Ik zou er anderzijds geen bezwaar tegen hebben om de dotaties aan een aantal leden van de koninklijke familie te herbekijken. Fabiola, Astrid en Laurent mogen voor mijn part gerust van die lijst geschrapt worden.

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 12:03   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herman De Croo heeft dan natuurlijk weer niet het cachet dat een koninklijke familie heeft. Cultuur en folklore mogen wat mij betreft best wat geld kosten. Ik zou er anderzijds geen bezwaar tegen hebben om de dotaties aan een aantal leden van de koninklijke familie te herbekijken. Fabiola, Astrid en Laurent mogen voor mijn part gerust van die lijst geschrapt worden.
Het gaat toevallig om De Croo, wat mij goed uitkomt. Want qua cultuur kan dat tellen. Die man is honderd keer gecultiveerder dan Filip, Laurent en Astrid samen. En qua folklore, geef toe, De Croo maakt daar ook best deel van uit. Last but bot least : Wanneer een persoon tot President van een land wordt benoemd, dan staat het cachet er ook. Een buitenlands voorbeeld : Of je als buitenlandse gast wordt ontvangen in Frankrijk door President Chirac of in Spanje door Koning Juan Carlos maakt niet veel uit qua cachet. Het is maar hoe het land die functie zelf invult.
Oud 8 februari 2007, 12:06   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat toevallig om De Croo, wat mij goed uitkomt. Want qua cultuur kan dat tellen. Die man is honderd keer gecultiveerder dan Filip, Laurent en Astrid samen. En qua folklore, geef toe, De Croo maakt daar ook best deel van uit. Last but bot least : Wanneer een persoon tot President van een land wordt benoemd, dan staat het cachet er ook. Een buitenlands voorbeeld : Of je als buitenlandse gast wordt ontvangen in Frankrijk door President Chirac of in Spanje door Koning Juan Carlos maakt niet veel uit qua cachet. Het is maar hoe het land die functie zelf invult.
Da's een kwestie van smaak hé. Ik zou veel meer onder de indruk zijn van een ontvangst door een Koning dan door een ontvangst door een president.

Overigens twijfel ik geen ogenblik aan het cultivatiepeil van Herman De Croo. Het is zijn juridische kennis die hem bijwijlen al eens in de steek laat...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 8 februari 2007 om 12:07.
Oud 8 februari 2007, 12:08   #50
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Jullie zijn hier een aantal berichten reeds serieus bezig.

Bovendien richten een aantal onder u persoonlijke aanvallen tegen Raf, wat ik ten zeerste afkeur.

Als Raf een oogje heeft op Filip en er groeit wat tussen die twee wordt het toch wel on-topic.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 22:31   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Als Raf een oogje heeft op Filip en er groeit wat tussen die twee wordt het toch wel on-topic.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be