Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zou u een rechtse Vlaamse krant kopen?
Ja, want... 19 57,58%
Nee, want... 14 42,42%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2007, 11:08   #41
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Voor objectief nieuws, kan men moeilijk anders.

In een linkse krant wordt er bv nooit iemand doodgeslagen. Neen, daar sterft men aan de opwinding , en dan nog zelf uitgelokt ook.
Nadat jaren discussie over de onafhankelijkheid van journalisten, nadat het afschaffen van partij-organen, nadat de onafhankelijkheid van redacties met bloed, zweet en tranen is bevochten gaat een oude lul ons wijsmaken hoe het moet: zoals in de middeleeuwen.

Zijn plan om "bevriende" horecazaken en taxi bedrijven op te nemen in een foldertje �* la "wereldtijdschrift" is een goede zaak: dan weten we waar we niet moeten gaan
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 11:49   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Er is een deadline. Na deze verkiezingen moet het sowieso gesplitst worden of de verkiezingen zijn ongeldig.
Of er nu een deadline is of niet, feit blijft dat de regering op dit moment de grondwet schaamteloos negeert.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 februari 2007 om 11:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 12:18   #43
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Nadat jaren discussie over de onafhankelijkheid van journalisten, nadat het afschaffen van partij-organen, nadat de onafhankelijkheid van redacties met bloed, zweet en tranen is bevochten gaat een oude lul ons wijsmaken hoe het moet: zoals in de middeleeuwen.

Zijn plan om "bevriende" horecazaken en taxi bedrijven op te nemen in een foldertje �* la "wereldtijdschrift" is een goede zaak: dan weten we waar we niet moeten gaan
Precies iemand die problemen heeft moest er een krant komen die zou schrijven voor iedereen en niet alleen voor personen van het (s)linkse gedachtengoed. Het is niet omdat men als (s)linkse zich progressief voelt en dus denkt te behoren tot een moderne wereld, dat men dat ook is. Ze horen het wel niet graag, maar kijk maar hoe achterlijk dat ze de bevolking van het voormalig oostblok hebben gehouden met hun (s)links progressief gedachtengoed. Buiten export van hoeren en een samenleving van zuipers is er niet veel van hun paradijs van de arbeider terug te vinden. Nu hier in het westen voelen ze zich geroepen om het op te nemen voor personen die denken dat ze nog in de middeleeuwen verblijven en vrijen ze deze op om stemmenwinst. En zulke personen durven spreken over een oude "lul" die ons iets zou wijsmaken zoals in de middeleeuwen. Moet niet vragen afgemeten aan hun reactie hoe de angst erin zit moest er een krant komen die "vrij en vrank" aan berichtgeving doet en die niet zou toegeven aan de (s)linkse druk om een spreekbuis te worden voor hun haatpropaganda en hun leugenachtige berichtgeving. Telkens weerslagen ze erin om te laten zien uit welk hout ze zijn gesneden, hout vol memel.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 12:23   #44
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Zou u een rechtse krant kopen?

Waarom niet? Ik koop ook 'De Morgen', 'Het Laatste Nieuws', 'De Standaard' etc. Waarom dan eventueel geen nieuwe krant?

Ik denk trouwens dat men voorzichtig moet zijn met dat 'rechts'. Meer dan de eerder 'gematigde' kranten die allemaal van de linkse en rechtse walletjes eten, zou een strikt rechtse krant wel eens veel reclame-inkomsten kunnen mislopen en geen lang leven beschoren zijn.

Bovendien denk ik niet dat de krantenmarkt zich leent om een nieuw dagblad te initiëren. Die Van Gaever zal een verdomd sluitend business plan moeten kunnen voorleggen of de banken sturen hem wandelen.

Denk ik dat zo'n krant er écht komt? Neen. En als ze er komt, zal ze geen jaar op de markt zijn.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 6 februari 2007 om 12:23.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 12:50   #45
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Of het een rechtse of een linkse krant is, dat kan me weinig schelen. Wat ik wens is een Vlaamsgezinde krant.

Ook die gids vind ik een ontzettend goed idee. Ik zou er zeker rekening mee houden als ik mijn inkopen doe.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 12:53   #46
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg toch nee, het wordt hoog tijd dat een bende mensen die nu nog kranten lezen hun ding eens gaan zoeken op internet, niet dat het daar steeds de juiste berichtgeving is, maar je hebt meer bronnen. Daardoor kan je jezelf een beeld vormen, ipv het voorgekauwde beeld vn de huidige journalistiek
Oud 6 februari 2007, 13:01   #47
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Precies iemand die problemen heeft moest er een krant komen die zou schrijven voor iedereen en niet alleen voor personen van het (s)linkse gedachtengoed. Het is niet omdat men als (s)linkse zich progressief voelt en dus denkt te behoren tot een moderne wereld, dat men dat ook is. Ze horen het wel niet graag, maar kijk maar hoe achterlijk dat ze de bevolking van het voormalig oostblok hebben gehouden met hun (s)links progressief gedachtengoed. Buiten export van hoeren en een samenleving van zuipers is er niet veel van hun paradijs van de arbeider terug te vinden. Nu hier in het westen voelen ze zich geroepen om het op te nemen voor personen die denken dat ze nog in de middeleeuwen verblijven en vrijen ze deze op om stemmenwinst. En zulke personen durven spreken over een oude "lul" die ons iets zou wijsmaken zoals in de middeleeuwen. Moet niet vragen afgemeten aan hun reactie hoe de angst erin zit moest er een krant komen die "vrij en vrank" aan berichtgeving doet en die niet zou toegeven aan de (s)linkse druk om een spreekbuis te worden voor hun haatpropaganda en hun leugenachtige berichtgeving. Telkens weerslagen ze erin om te laten zien uit welk hout ze zijn gesneden, hout vol memel.
Haatpillekes gepakt? Of voel je jezelf gepakt?

Heb je het nu over onze kranten? Heb je het over de autoritaire regimes (die jij wil invoeren!) en die inderdaad de pers manipuleerden in Duitsland of in het Oostblok?

De vraag is dus: ben je lijdende aan zinsbegoocheling (want onze pers vergelijkende met de Pravda en de Izvestia) of lijdende aan paranoia.

De memel in je hersenen knaagt diep , moet ik vaststellen!
Oud 6 februari 2007, 13:05   #48
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht

Bovendien denk ik niet dat de krantenmarkt zich leent om een nieuw dagblad te initiëren. Die Van Gaever zal een verdomd sluitend business plan moeten kunnen voorleggen of de banken sturen hem wandelen.

Denk ik dat zo'n krant er écht komt? Neen. En als ze er komt, zal ze geen jaar op de markt zijn.
Deze krant vindt geen journalisten: wie gaat zijn deontologie van onafhankelijk en objectief journalist verloochenen om aan een politiek verkochte krant te gaan zitten liegen?
Deze krant vindt geen lezers: lezers zoeken naar objectieve, correcte informatie, niet naar politiek gerichte propaganda organen.
Deze krant vint geen sponsors, dus geen reclame inkomsten. Marx stelde al vast dat kranten reclame folders zijn met aan de andere kant wat artikels.
Een extreem rechtse krant (alle anderen zijn immers al rechts genoeg) zou betekenen dat sponsors extreem rechts steunen. Dit is bijlange na niet aan de orde.
Oud 6 februari 2007, 13:23   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ik koop al een centrum rechtse krant, nl De Morgen.
Maar als je bedoelt een extreemrechtse ofte een VB-gazet, dan zeg ik: "Neen, want... dat zou mijn eetlust verstoren tijdens mijn ontbijt."
geweldig als je overgewicht hebt: 10' lezen in zoiets en je verliest 10kg op één maand: beter dan de Wheight Watchers

Wil je gematigd rechts en je kan lezen: de Frut of HBL, eventueel HN of HV.
Wil je gematigd rechts en je denkt "intellectueel" te zijn:
de luxe-uitgave van HLN : DM*
of de luxe-uitgave van HN: DS*

Wil je gematigd rechts en je hebt geld: de FET
Wil je gematigd rechts en je kan geen moeilijke woorden lezen: HLN of DNG

Voor iets anders, nog rechtser, extreemrechts dus ..ja.... d�*n... koop dan maar 't Pallieterke (vreemd bij hoeveel kappers dat ligt (in verhouding tot hun oplage: zouden die soms gunsttarief of presentexemplaren krijgen? )

*een tip voor Concentra: is er dan plaats voor een luxe-Frut?
(waarschijnlijk al gepeild en verworpen)

Ik daag je uit een linkse krant te vinden....

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 februari 2007 om 13:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 13:40   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

De laatste poging om een krant te lanceren heette "De Krant" en mislukte jammerlijk, en aan een politieke opinie of stellingname kwam ze niet toe: voortijdig(?) overleden R.I.P.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:53   #51
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Ik informeer mij graag vanuit zoveel mogelijk verschillende hoeken. Maar wat zou 'rechts' dan inhouden... ik heb liefst onafhankelijke media die mij de feiten geven en niet hun persoonlijke mening erbij. Dus als het een propagandagazet is voor bepaalse partijen, dan is dat ook niet interessant.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 16:31   #52
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Ik informeer mij graag vanuit zoveel mogelijk verschillende hoeken. Maar wat zou 'rechts' dan inhouden... ik heb liefst onafhankelijke media die mij de feiten geven en niet hun persoonlijke mening erbij. Dus als het een propagandagazet is voor bepaalse partijen, dan is dat ook niet interessant.
Het wordt inderdaad tijd dat het VB eens duidelijk zegt wat hun "rechts" zijn nu uiteindelijk inhoud op economisch, sociaal en cultureel gebied. En dat ze het niet steeds hebben over de 4 procent vreemdelingen waar ze zo'n schrik van hebben. Stel je voor: overrompeld worden door een hutsekluts kansarmen (50 procent van de gevreedse Marokkanen zitten onder de armoedegrens) die volgens de angsthazen daarenboven ongeletterd zijn.... Dat moeten toch mensen zijn met bovennatuurlijke gaven!

Ik heb veel meer schrik van zotte economische en sociale maatregelen, die ons verborgen worden gehouden, en die meer effect zouden kunnen hebben op de bullshitslikkende VB stemmers dan hun en mij lief zou zijn...

Ik zou verdomd graag horen wat PDW van plan is met de 96 procent Belgen die geen vreemdeling zijn:
- wat met de sociale politiek (dop, leefloon, ziekenkas, transport, leger)
- wat met de interenationale betrekkingen (mensenrechten, rol van Brussel, rol van Wallonie, rol van VLaanderen binnen de UNO)
- wat met de vakbonden, de andere partijen ?

Vaag zijn ze... Ze kunnen alleen een mantra herhalen dat alle kwaad komt van Walen, van buitenlanders en dat alles opgelost is indien die "verdwijnen".

En wedden dat ik hier geen uitgebreid antwoord op krijg? De snullen die hier het VB volgen als schapen een herdershond weten het gewoon niet.
Het staat ook niet in hun programma. Er staat lucht in en onduidelijkheid in vier kleuren.

De obsessie voor een kleine groep mensen waar ze fobisch voor zijn laat mensen uit het oog verliezen dat rechts zijn iets anders is, en véél meer anders, dan tegen bruinen zijn. Dan tegen de roden zijn. Dan tegen de groenen zijn. Het is voorstander zijn van zwart. Zwarte ellende, zwarte onderdrukking, zwarte uitbuiting, toch?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 februari 2007 om 16:34.
Oud 6 februari 2007, 17:06   #53
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Haatpillekes gepakt? Of voel je jezelf gepakt?

Heb je het nu over onze kranten? Heb je het over de autoritaire regimes (die jij wil invoeren!) en die inderdaad de pers manipuleerden in Duitsland of in het Oostblok?

De vraag is dus: ben je lijdende aan zinsbegoocheling (want onze pers vergelijkende met de Pravda en de Izvestia) of lijdende aan paranoia.

De memel in je hersenen knaagt diep , moet ik vaststellen!
Moet men voor de waarheid, haatpillekes nemen? Uw teksten kennende zou men eerder geneigd zijn te denken aan een misvormd karakter laat staan dat daar nog een extra pil zou voor bestaan, het zou wat worden.

Wat beteft onze kranten, dat hebt u goed begrepen. De tekst slaagt op "uw" kranten dus volledig (s)links gemanipuleerd zonder vorm van onpartijdigheid. Zou mischien kunnen dat u dat niet begrijpt of wil begrijpen en/of u zich liever van de domme houd ben eerder geneigd dit laatste te denken. Maar zoals het een goede "democraat" past, let wel op staat "goede" democraat laat ik u daar volledig vrij in. Dus u hebt correct begrepen wat ik van "uw" pers denk.

Wat betreft de memel, moet zeggen knap gevonden dat u de bal zo terugkaatst. Hebt u dit gedaan met het gedacht dit kwetst mij, ik speel het terug. Of hebt u van zulks last, en wil u niet aangesproken worden over iets waar u aan lijdt.

Groetjes van wat u zou noemen,

een zwartzakje.
Oud 6 februari 2007, 17:47   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jawel, ik zou een rechtse krant raadplegen op het internet, met abonnement en dus volledig indien mogelijk. Het is héél interessant om meer dan één krant, van verschillende strekking, te raadplegen. De verschillen in toon en keuze van de artikelen zijn wel eens interessant...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:50   #55
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Wat beteft onze kranten, dat hebt u goed begrepen. De tekst slaagt op "uw" kranten dus volledig (s)links gemanipuleerd zonder vorm van onpartijdigheid. Zou mischien kunnen dat u dat niet begrijpt of wil begrijpen en/of u zich liever van de domme houd ben eerder geneigd dit laatste te denken. Maar zoals het een goede "democraat" past, let wel op staat "goede" democraat laat ik u daar volledig vrij in. Dus u hebt correct begrepen wat ik van "uw" pers denk.

Groetjes van wat u zou noemen,

een zwartzakje.
U vindt onze bestaande kranten, die er allen prat op gaan van een onafhankelijke redactie te hebben, te partijdig.
Dus gaat u ijveren voor een rechtse partijkrant?
EN u stelt onze kranten van allerlei pluimage zonder meer gelijk aan de Izvestia en de Pravda!

Gelukkig bent u ook trots op de term zwartzakje.

We volgen.
Oud 6 februari 2007, 17:52   #56
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
05/02 Plannen voor een rechtse Vlaamse krant nog niet opgeborgen

De plannen om een rechtse Vlaamse krant op de markt te brengen, zijn niet opgeborgen. Dat stelt Vlaams volksvertegenwoordiger Freddy Van Gaever (Vlaams Belang) in een reactie op recente berichten in de pers.

Wel is het zo dat Bruno Valkeniers wegens zijn drukke politieke agenda heeft afgehaakt, luidt het nog. Van Gaever wil dat de nieuwe krant - als hij er komt - de "Ryanair" van de Vlaams pers wordt. Net als de Ierse luchtvaartmaatschappij wil hij alles anders doen.

Zo denkt hij eraan om de krant op verschillende locaties te drukken, zodat de distributiekosten kunnen worden gedrukt. Er zal niet in heel Vlaanderen gestart worden, maar slechts op één plaats, bijvoorbeeld Groot-Antwerpen. Naarmate het succes en de kwaliteit groeien, kan geleidelijk uitgebreid worden. Ook van de klassieke redactiekantoren, wil Freddy Van Gaever af.

Hij hoopt tegen het einde van het jaar te kunnen starten. Eerst komt er een gids waarin iedereen die streeft naar een onafhankelijk Vlaanderen, een selectie vindt van gelijkgestemde horeca-, taxi- en andere bedrijven kan terugvinden. Van Gaever hoopt dat die nog voor de zomervakantie het licht kan zien.(bron: gva)

- - - -
Zouden jullie eventueel een rechtse krant kopen? waarom wel? waarom niet?

wat is dat nu voor een dwaze vraag? Hangt af van de kwaliteit eh. Als het NOG slechter dan de standaard is, dan lees ik nog liever de schaapjes van mijn toiletpapier.

Belgische kranten zijn zowiezo al van een slecht niveau. Als mister VG er zich mee gaat moeien zullen er wellicht meer taalfouten op de eerste pagina staan, dan er lezers zullen zijn.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:52   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En een krant gemaakt en uitgegeven door een VB-er gaat wel neutraal zijn ???
Btw, geen enkele krant is ooit neutraal geweest, en dat hoeft ook niet.
Of die krant door VBers gaat geschreven worden laat ik hier even in het midden. Wel zullen er zaken in staan die andere, vooral linkse kranten, verzwijgen of minimaliseren. Daarna kan er tenminste discussie ontstaan: waar of niet waar en waarom? We zullen zelf wel beslissen wat ervan te denken, dat moet ons niet voorgekauwd worden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:24   #58
ericferemans

Standaard Protest van PDW tegen beledigende posting!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of die krant door VBers gaat geschreven worden laat ik hier even in het midden..

Naam: ali chemicalie.jpg
Bekeken: 426
Grootte: 38,5 KB
IK KAN WEL SCHRIJVEN!

Naam: annemans.jpg
Bekeken: 345
Grootte: 5,6 KB

Ik ook !

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 februari 2007 om 18:25.
Oud 6 februari 2007, 18:45   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als jullie dat vinden, zou ik graag weten wat jullie zich voorstellen bij een "rechtse vlaamse krant". Iets als het pallieterke, maar dan dagelijks ??
Iets zoals "De Tijd" zaliger, maar dan wat minder beurskoersen (deze zijn trouwens op de dag van verschijnen al oud vuil) en beursnieuws, en wat meer politiek nieuws, met vooral een kritische kijk op de regering.
Maar ter zake. Zou hem wel kopen (al is het maar om te zien hoe een krant, niet tot de kliek behorende, er uit ziet). Maar of ik hem zou blijven kopen, dat zal van de krant afhangen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:58   #60
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
U vindt onze bestaande kranten, die er allen prat op gaan van een onafhankelijke redactie te hebben, te partijdig.
Dus gaat u ijveren voor een rechtse partijkrant?
EN u stelt onze kranten van allerlei pluimage zonder meer gelijk aan de Izvestia en de Pravda!

Gelukkig bent u ook trots op de term zwartzakje.

We volgen.
Tuurlijk ben ik trots op het koosnaampje "zwartzakje". Wel moet ik er in alle eerlijkheid bijvermelden dat ik dit naampje niet echt verdien. U zult zich mischien afvragen waarom, wel omdat de personen die zo worden/werden beschreven opofferingen hebben gemaakt en hebben bewezen met hart en ziel achter hun volk en geloof te staan en voor dat volk en geloof de grootste ontberingen en ellende hebben getrotseerd. Dus is het voor mij zeker geen schande met deze in één naam genoemd te worden maar eerlijkheidshalve dan wel onverdient wil niet met de pluimen van een ander prijken.

Terloops vermeld, is al wel de tweede maal, wat ik van "uw" kranten en "uw" media denk zal wel zeer duidelijk zijn. Indien niet overtuigd van hun partijdigheid. Raad ik u aan bepaalde stukken die ze brengen aandachtiger te lezen. Klein vb.: hoe men criminaliteit van allochtonen omschrijft en hoe men deze brengt van autochtonen terwijl deze beide over hetzelfde onderwerp gaan, criminaliteit. Dit even kort als één voorbeeld. Begin daar al eens op te letten in de toekomst is al een goed begin. Succes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be