Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke.

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 09:36   #41
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als het eigen volk al zo moeilijk te definiëren valt dan is een leidcultuur al even moeilijk. In de toekomst zal het alleen maar moeilijker worden. Nogmaals alles heeft een keerzijde. Kennis maken met andere culturen houdt in dat men zijn eigen cultuur een beetje verliest. Als je 'vreemd' gaat eten dan eet je geen Vlaamse karbonaden......
Ik beschouw dat als een verrijking van het aanbod, u als een bedreiging voor de Vlaamse keuken.
Belangrijk is vooral de essentie. Men denke onder andere aan waarden en normen.

Dat we onze kledingstijl en voedingswijze laten beïnvloeden door bijvoorbeeld Japan of China is historisch gezien niet abnormaal en inderdaad zelfs bevorderlijk. De afbouw van de zuilen waarop onze beschaving is gebouwd, is echter niet bevorderlijk. We moeten dus een grens trekken tussen positieve en negatieve invloeden.

Citaat:
Ik denk dat het aanleren van tolerantie begrip voor elkaar en empathie niet kan beschouwd worden als indoctrinatie. Volgens mij is het beter naar elkaar toe te groeien in de toekomst dan van elkaar weg te drijven.
Ik ben ook een grote voorstander van het aanleren van tolerantie, begrip voor elkaar en empathie. Dat is niet waar ik het over heb.

Ik heb het over het aanleren van decadente non-waarden, intolerantie (tav andersdenkenden) en "inside the box"-denken. Dat is de indoctrinatie die onze scholen vandaag zo sterk beheerst.

Citaat:
Het hangt er van af wat u met zedenverval bedoelt. Als u de gay-parade een triestige bedoening vindt dan ga ik daar gedeeltelijk mee akkoord omdat het de holibi's niet in hun beste daglicht plaatst.
Als u holibi's het recht ontkent elkaar trouw te beloven dan vind ik dat echter helemaal verkeerd.
Het huwelijk is nu eenmaal niet bedoeld voor twee mannen of twee vrouwen. Iets als het "samenlevingscontract" kan alle legale voordelen van het huwelijk aanbieden zonder daarbij de betekenis van het huwelijk te veranderen. Waarom moet een instituut dat eeuwenoud is en heilig in de meeste culturen worden aangepast opdat een kleine minderheid van abnormalen zich niet gediscrimineerd zou voelen?!?

Ik heb er geen probleem mee dat er homoseksuelen onder ons leven en heb zelfs lesbische vriendinnen, maar ik vind niet dat deze mensen van ons mogen eisen dat wij eeuwenoude instituten voor hen aanpassen en dat wij homoseksualiteit als iets normaals gaan beschouwen.
IlluSionS667 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be