Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2007, 18:01   #41
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Bij twijfel kun je er in die zaken meestal vanuit gaan dat de waarheid ergens in het midden zit. Tussen de 130.000 van het Instituut voor Nationale Rekeningen (INR) en de 203.000 van de Nationale Enquête naar de Arbeidskrachten (EAK) zou dat dan betekenen 166.500 jobs erbij.
Valt goed mee, zo zou ik denken.
Eigenaardige redenering. We nemen gewoon het gemiddelde en iedereen tevreden?

De cijfers van EAK zijn tot stand gekomen door extrapolatie dus met grove fouten. In de link die ik gaf in mijn eerste reactie in deze thread, kun je dit lezen in een tekst opgesteld door de mensen die de EAK uitvoerden.
De cijfers van het INR (ook raadpleegbaar via het NIS) zijn CORRECTE cijfers op basis van de sociale bijdragen etc. Die cijfers zijn - in tegenstelling tot die van het EAK - geen schatting.
Lees misschien dit even.

Ook economische redacties stellen zich ernstige vragen bij deze cijfers. Bijvoorbeeld:
"Dat verschil is verklaarbaar. De INR-gegevens zijn gebaseerd op de harde werkelijkheid van de inkomsten bij de RSZ, de socialezekerheidsdienst. En dus op betaalde sociale bijdragen. De gegevens van de administratie Economie zijn gepuurd uit verklaringen van 48.000 ondervraagde Belgen. Bij de juistheid van die verklaringen kan een vraagteken geplaatst worden.
Zo waren er volgens die EAK-gegevens in het derde kwartaal van 2006 plots 55.000 50-plussers meer aan het werk. Terwijl hun aantal in de twee voorgaande kwartalen met 42.000 was gedaald. Dat klinkt allemaal weinig geloofwaardig." - De Standaard, 08/02/2007.

Uit de correcte cijfers blijkt dat de netto-jobcreatie 135.747 bedraagt. Een surplus dat terug te leiden is door massale jobcreatie in het openbaar ambt en gesubsidieerde tewerkstelling (dienstencheques). Verder is de verklaring voor dit aantal te vinden in het feit dat de deeltijdse tewerkstelling steeg met 213.755 eenheden.
Ga we er vanuit dat - in het beste geval voor Verhofstadt - het allemaal om halfttime jobs gaat, dan mag je van de aangegeven reële jobcreatie 135.747 dus 106.877 eenheden aftrekken.
Wat rest dan? Een feitelijke netto-jobcreatie van 28.860 eenheden.

De tewerkstelling met dienstencheques (gesubsidieerde tewerkstelling!) bedroeg in 2004 reeds 15.077 mensen en in 2006 was dit opgelopen tot 28.933. Als we dit in acht nemen dan komen we aan een netto negatief saldo van 73 jobs en hebben we het nog niet gehad over de bijkomende terwerkstelling in het openbaar ambt.

Besluit? Er is GEEN bijkomende jobcreatie gerealiseerd.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 9 februari 2007 om 18:02.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 18:54   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

vrhfsdt heeft inderdaad heel wat echte jobs gecreerd.
In Duitsland b.v. (DHL, VW), ook in Turkije heel wat (Ford).

in belgie hebben we de dienstencheck "jobs" in ruil gekregen. De ministriele kabinetten (Die zogezegd niet meer bestaan) zullen ook wel hun bijdrage geleverd hebben aan de "jobcreatie" van purper.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 februari 2007 om 18:55.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 01:09   #43
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard 200.000 jobs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vind het wel relevant dat deze banen hier blijkbaar voornamelijk in de "openbare en gesubsidiëerde dienstensector" te situeren zijn.

Met andere woorden: verhofstadt heeft de economie niet aangezwengeld om nieuwe jobs te creëren, hij creëert er gewoon nieuwe met belastingsgeld!
Het aantal werklozen is in die periode toegenomen. Het aantal ingeschreven jobs ook. Wat hier niet vermeld staat is welke jobs. In de gesubsidieerde dienstverlening zijn inderdaad veel jobs bijgekomen, geen full time jobs maar toch dat de mensen kunnen zeggen dat ze een job hebben. Misschien zijn er een aantal die meerdere jobs hebben zoals Slangen, bijklussende werknemers, ...
Feit is dat er inderdaad meer ministers en politiek benoemde ambtenaren en kabinetiers zijn. Ook andere jobs die door de overheid, door ons worden gefinancierd en dus jobs op de kap van de belastingbetaler.
Verhofstadt en Slangen hebben ook altijd goed kunnen goochelen met cijfers en soms vertellen ze hun dromen voor waarheid. Er zal altijd wel iets blijven hangen, de perceptie van Slangen.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 02:10   #44
born2bewild
Banneling

Standaard

Volgens mij is het nog even wachten op de wraak van de CD&V (of anderen) op verhofstadt zijn truukje in 1999 toen hij met zijn fax de Belgische economie de dieperik inzwaaide.

Begonnen met een leugen, dat voorspelde al niet veel goeds.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 17:10   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
iedere liberaal weet indertussen wel al dat em voor LDD moet stemmen tenminste dat hoop ik
Toch niet voor Dedecker zeker. Die onverbeterlijke ruziemaker zoekt gewoon naar attentie, of het nu bij de VLD, bij NV-A, of als het nergens lukt, met een eigen lijst. Dan weer nooit met het Vlaams Belang, dan weer toch indien het niet anders kan.

Ik kan goed begrijpen dat mensen de VLD soms teveel compromissen ziet sluiten.
Maar ik heb het al langer gezegd, toen Dedecker nog dagelijks tegen zijn eigen partij oppositie voerde : het was toen al spijtig dat het alternatief binnen de VLD niet beter te bieden had dan Dedecker.

Ik stem nooit op deze incoherente man. Zeer zeker niet.

Laatst gewijzigd door Antoon : 10 februari 2007 om 17:13.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 17:42   #46
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Vanaf dat hij dat getal noemde lachte iedereen hem uit. Het leek inderdaad weinig verstandig zich vast te pinnen op dat getal. Nu blijft het stil in het kamp van de lachers en de criticasters.

Blijkbaar heeft hij het dan toch voor elkaar gekregen. Proficat, mijnheer de premier.
Lees je hier niks misschien?
Oud 10 februari 2007, 19:59   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maar op het einde van de rit is er maar één zaak dat telt : "it's the economy, stupid!"
En daar gaat het structureel slecht meer hier. Momenteel kan paars weer even genieten van een opflakkering zoals ze dat konden bij hun aantreden. Maar het ziet er grim uit.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 22:00   #48
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

de pot op met zijn 130000 nieuwe jobs,het mogen er nog 200000 zijn.het zijn de bedrijven die er voor zorgen dat de man in de straat aan werk geraakt dank zij een verbetering van de economische toestand.hij zou beter cijfers geven over de armoede in belgie.volgens een studie van de antwerpse universiteit zijn 1.500.000 belgen arm.de armoede in belgie stijgt .dank u wel.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 05:12   #49
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt discussiëren over de kwaliteit van de jobs, de hoogconjunctuur en ook de openbare en gesubsidieerde dienstensector.

Maar juist is juist : de belofte is nageleefd, hoe zwaar de kritiek er ook op was in het begin. Toch?
In de zinnen voor het fameuze getal beweerde hij dat dit zou gebeuren door belastingsverlagingen en een afgeslankte, meer efficiente overheid.

Aan dat getal kan hij op vier jaar tijd nauwelijks zelf iets doen, aan die andere beloften wel.
Oud 11 februari 2007, 06:16   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als die jobs er niet gekomen zijn via belastingverlagingen en een afgeslankte overheid, maar via de openbare en gesubsidieerde dienstensector, dan heeft Verhofstadt zijn woord niet gehouden maar lost hij zijn beloften in op dezelfde wijze dat de PS dit doet. We weten uit ervaring waarheen dat leidt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 februari 2007 om 06:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 11:37   #51
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

De laatste stunt van de liberalen ivm werkgelegenheid: Het toelaten van economische vluchtelingen.

Toch maar alles doen om Belgen hun job te laten verliezen of een pak loon te laten verliezen door laag te betalen buitenlanders in dienst te kunnen nemen.

Dank u wel, liberalen.

Terug naar de tijd voor 1900. Iedereen terug in de armenstand, terwijl een klein groepje niet meer weet wat ze met hun geld moeten doen.

Bende rotzakken.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 16:37   #52
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet voor Dedecker zeker. Die onverbeterlijke ruziemaker zoekt gewoon naar attentie, of het nu bij de VLD, bij NV-A, of als het nergens lukt, met een eigen lijst. Dan weer nooit met het Vlaams Belang, dan weer toch indien het niet anders kan.
Tjah, jij bent al goed geïndoctrineerd door de media en de VLD. Discussie zou bij liberalen juist wel mogelijk moeten zijn. Bij de N-VA is het de partijtop die hun woord dat nog niet koud was al terug verbroken hé.

En alleen kan het niet ... gezien de peilingen hier ... de reacties die ik voel ... en het gat in de politieke markt ..

Wacht maar

Anyway, zoiets pretentieus als Verhofstadt zeggen heb ik Dedecker nog nooit horen zeggen. Wij zullen 200.000 jobs creeëren. De economie zal dat creeëren ja.
Oud 12 februari 2007, 03:20   #53
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
de pot op met zijn 130000 nieuwe jobs,het mogen er nog 200000 zijn.het zijn de bedrijven die er voor zorgen dat de man in de straat aan werk geraakt dank zij een verbetering van de economische toestand.hij zou beter cijfers geven over de armoede in belgie.volgens een studie van de antwerpse universiteit zijn 1.500.000 belgen arm.de armoede in belgie stijgt .dank u wel.
Volgens The Conference Board, een Amerikaans onderzoeksinstituut, en het Groningen Growth and Development Centre was de Belgische bbp-groei in 2006 hoger dan het Europese gemiddelde, maar de stijging van het aantal gewerkte uren kleiner. Die combinatie van hoge economische groei en zwakke werkgelegenheid deed de productiviteit sterk toenemen en daardoor steeg België twee plaatsen op hun internationale ranglijst. Ze vergelijken elk jaar de arbeidsproductiviteit van tientallen landen, en definiëren productiviteit als het bruto binnenlands product (bbp) per gewerkt uur, uitgedrukt in koopkracht. België haalde in 2006 de derde plaats op die lijst. Jullie hebben dus niet langer maar harder gewerkt jongens en meisjes, wellicht voor hetzelfde loon.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:21   #54
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Oeps, nog vergeten te vermelden dat 80% van de winsten uit dat werk ging naar 20% van de bevolking. Als ik die winsten (iets meer dan 387.840 000 000 $ bnp) eerlijk zou delen door het aantal inwoners, haalt mijn gezinnetje met twee kinderen ongeveer de, ... 8000,- € per maand!
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:59   #55
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
De laatste stunt van de liberalen ivm werkgelegenheid: Het toelaten van economische vluchtelingen.

Toch maar alles doen om Belgen hun job te laten verliezen of een pak loon te laten verliezen door laag te betalen buitenlanders in dienst te kunnen nemen.

Dank u wel, liberalen.

Terug naar de tijd voor 1900. Iedereen terug in de armenstand, terwijl een klein groepje niet meer weet wat ze met hun geld moeten doen.

Bende rotzakken.
Wij zijn in vier jaar tijd terug in het stenen tijdperk beland. Ik ben dus mijn voorraad knotsen aan het bijvullen tegen dat onze mensvreemden terug huis aan huis komen leuren met hun zoveelste zever!

Laatst gewijzigd door FRoNT-international : 13 februari 2007 om 21:04.
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 00:43   #56
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht

Anyway, zoiets pretentieus als Verhofstadt zeggen heb ik Dedecker nog nooit horen zeggen.
Dan moet je je oren maar beter spitsen.
Oud 14 februari 2007, 01:14   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dan moet je je oren maar beter spitsen.
Verhofstadt heeft vooral gelogen. Die mens heeft er een leven totale leugens opzitten. Hij is in 1999 verkozen op basis van drie burgermanifesten waarvan hij geen letter (zelfs de lidwoorden niet) heeft uitgevoerd... integendeel zelfs... hij heeft de staat vetter gemaakt, hij heeft meer vreemdelingen dan ooit genaturaliseerd en pleit tegen separatisme en hield alle bevoedheidsverdeling tegen. Alles van dat in tegenspraak met de drie richtlijnen van zijn burgermanifesten. De vierde eis van hem (directe democratie) laat ik nog buiten beschouwing want het is voor iedereen duidelijk dat als er iemand tegen directe democratie is geweest de voorbije acht jaar, dan is dat wel Guy geweest.

Leugens, leugens en leugens. En die vent ga jij nu ineens weer ophemelen. Raar hoor... ik denk dat je toch een raar soort masochisme te pakken hebt. Wie nog op die vent stemt terwijl ie beter weet is gewoon geestelijk ziek.

Sorry. Ik stel geen eisen aan forumleden. Maar mensen die doen alsof ze kritische zin hebben en dan toch nog rap voor de verkiezingen ineens gaan aangeven dat de VLD wel goed doet, dat is erover. De VLD is de grootste ramp geweest in de laatste 20 jaar politiek belgië en ik hoop dat ze er een kleine en welgemeende totale en komplete vernedering bij de verkiezingen voor krijgen. Maar... net als de kranten staat ineens kriticus nummer 1 weer met bloemetjes te gooien naar een partij die gewoon de Sp.a is geworden. Om krankjorum van te worden... ff verkiezingen en de mensen waarvan je dacht dat ze kritisch inzicht genoeg hadden worden ineens propaganda-kwakende kikkers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 februari 2007 om 01:16.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 19:44   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Verhofstadt heeft vooral gelogen. Die mens heeft er een leven totale leugens opzitten. Hij is in 1999 verkozen op basis van drie burgermanifesten waarvan hij geen letter (zelfs de lidwoorden niet) heeft uitgevoerd... integendeel zelfs... hij heeft de staat vetter gemaakt, hij heeft meer vreemdelingen dan ooit genaturaliseerd en pleit tegen separatisme en hield alle bevoedheidsverdeling tegen. Alles van dat in tegenspraak met de drie richtlijnen van zijn burgermanifesten. De vierde eis van hem (directe democratie) laat ik nog buiten beschouwing want het is voor iedereen duidelijk dat als er iemand tegen directe democratie is geweest de voorbije acht jaar, dan is dat wel Guy geweest.

Leugens, leugens en leugens. En die vent ga jij nu ineens weer ophemelen. Raar hoor... ik denk dat je toch een raar soort masochisme te pakken hebt. Wie nog op die vent stemt terwijl ie beter weet is gewoon geestelijk ziek.

Sorry. Ik stel geen eisen aan forumleden. Maar mensen die doen alsof ze kritische zin hebben en dan toch nog rap voor de verkiezingen ineens gaan aangeven dat de VLD wel goed doet, dat is erover. De VLD is de grootste ramp geweest in de laatste 20 jaar politiek belgië en ik hoop dat ze er een kleine en welgemeende totale en komplete vernedering bij de verkiezingen voor krijgen. Maar... net als de kranten staat ineens kriticus nummer 1 weer met bloemetjes te gooien naar een partij die gewoon de Sp.a is geworden. Om krankjorum van te worden... ff verkiezingen en de mensen waarvan je dacht dat ze kritisch inzicht genoeg hadden worden ineens propaganda-kwakende kikkers.
Ik lees al wat je hier schrijft en neem het in overweging.

Niettegestaande was mijn opmerking op Dedecker. Beweren dat die gast nog nooit pretentieus is geweest kan er bij mij niet in. Dat is gewoon blindheid vermengd met doofheid.

Laatst gewijzigd door Antoon : 14 februari 2007 om 19:45.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be