Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 22:08   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Grappig dat Vlamingen een dier op hun vlag hebben dat hier niet bestaat, en de Walen wel. Zouden de Vlamingen afstammen van mensen die wonen waar er ook leeuwen zijn/waren?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 22:13   #42
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Grappig dat Vlamingen een dier op hun vlag hebben dat hier niet bestaat, en de Walen wel. Zouden de Vlamingen afstammen van mensen die wonen waar er ook leeuwen zijn/waren?
Plankendael?
Oud 28 februari 2007, 22:15   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Grappig dat Vlamingen een dier op hun vlag hebben dat niet bestaat, en de Walen wel. Zouden de Vlamingen afstammen van mensen die wonen waar er ook leeuwen zijn/waren?
Tja,
Is nochtans heel bekend hoor
Oud 28 februari 2007, 22:40   #44
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever, dan vraag ik me ook af waar de Albanezen en de Bhutanesen vandaan komen.

Oud 28 februari 2007, 22:44   #45
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Nochtans liepen er vroeger in deze contreien leeuwen rond.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 22:58   #46
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nochtans liepen er vroeger in deze contreien leeuwen rond.
Wel hier zou ik nog niet zeggen, maar tot in Zuid-Europa.
De habitat van diersoorten verandert en dat is niet alleen een fenomeen van de voorbije eeuwen.
Zo wordt er gezegd dat Noord-Afrika vroeger veel leeuwen had maar dat de Romeinen met hun drang naar vertier daar mooi een einde aan gemaakt hebben.
Oud 1 maart 2007, 03:04   #47
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
VNV heeft er in Geraardsbergen tegen de muur gezet toen de Dinaso's weigerden te stappen in een eenheidspartij.
Dat lijkt me wel heel sterk. Kan je misschien iets meer vertellen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 03:07   #48
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de verzetsbewegingen, de ANTI-nazi's dus, waren per definitie unitair belgiscistisch, vaderlandslievend.
laten we dat vooral onthouden.
Of radicaal communistisch, met een door Moskou gedicteerde agenda. Net als in Griekenland was er ook hier stevige concurrentie tussen de belgicistisch-conservatieve verzetsbeweging en de communistische.

De communistische was trouwens een stuk radicaler en bloediger: Zo werd in de Rode Vaan eind '41 al opgeriepen VNV'ers neer te kogelen, hoewel die helemaal niet bewapend waren.
Oud 1 maart 2007, 16:02   #49
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel hier zou ik nog niet zeggen, maar tot in Zuid-Europa.
De habitat van diersoorten verandert en dat is niet alleen een fenomeen van de voorbije eeuwen.
Zo wordt er gezegd dat Noord-Afrika vroeger veel leeuwen had maar dat de Romeinen met hun drang naar vertier daar mooi een einde aan gemaakt hebben.
Gebruikten de Romeinen daarvoor geen Aziatische leeuwen?
Oud 1 maart 2007, 16:03   #50
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Gebruikten de Romeinen daarvoor geen Aziatische leeuwen?
Lijkt me een beetje ver als je ziet dat Noord Afrika gewoon "over het water" was. Maar ik beschik niet over bronnen.
Oud 1 maart 2007, 16:18   #51
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Lijkt me een beetje ver als je ziet dat Noord Afrika gewoon "over het water" was. Maar ik beschik niet over bronnen.
De leeuwen met manen tot op de buik, die je nu nog in Indië terugvindt, leefden ook in Anatolië.
Oud 1 maart 2007, 16:42   #52
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ben voor de aardigheid even gaan kijken bij de armbanden van de weerstandsbewegingen.

nope, geen vlaamse leeuwkes te bespuren. alleen belgische vlaggen.

Was ook de reden dat die uit 99,99% uit lafaards en smeerlappen bestonden. Die na hun zelfvernoemde heldedaden andere er lieten voor opdraaien en na die zogenaamde bevrijding zich te buiten gingen aan het mishandelen van vrouwen en familie van wat zij vonden, de verkeerde. Is een heel deftige bladzijde in de belzieke geschiedenis, zeker de zo geprezen bevrijdingsdagen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:49   #53
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vlaamse Kommunistische Partij met Van Extergem en Van Hoorick. Extergem is omgekomen in de vernietigingskampen van de nazi's, Van Hoorick is levend teruggekomen. Ook Michielsen was sympathisant van die groep, hij keerde als enige van zijn groep terug uit de vernietigingskampen.
Hebben die twee zich moeten dood werken? of waren ze verschoten van het woord werken? Zou kunnen rode spreken veel over werken dit in naam van de arbeider, maar er zelf deel aan nemen is een ander paar mouwen. Alléz waren er dan toch twee minder om na de oorlog deel te nemen aan het vervolgen en mishandelen van vrouwen, kinderen en alles wat maar hoorde bij de familie's van de "zogenaamde " verkeerde.
Oud 1 maart 2007, 18:41   #54
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Dat lijkt me wel heel sterk. Kan je misschien iets meer vertellen?
Gelezen in de reeks van M. De Wilde, blijven fantastische boeken. Ik dacht collaboratie deel 2.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 maart 2007 om 18:43.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:43   #55
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hebben die twee zich moeten dood werken? of waren ze verschoten van het woord werken? Zou kunnen rode spreken veel over werken dit in naam van de arbeider, maar er zelf deel aan nemen is een ander paar mouwen. Alléz waren er dan toch twee minder om na de oorlog deel te nemen aan het vervolgen en mishandelen van vrouwen, kinderen en alles wat maar hoorde bij de familie's van de "zogenaamde " verkeerde.
En nu eens verduidelijken wat jouw gezever te maken heeft met dit onderwerp? Ik vraag me af of jij überhaupt ooit iets terzake zegt? Het enige wat ik lees van jouw hand, is dat er een complot is tussen joden, communisten, vakbonden en sociaal-democraten om de mensheid op het verkeerde been te zetten over het nazisme.
Zet het misschien in jouw signature, bespaart je veel werk.
Oud 1 maart 2007, 19:23   #56
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
En nu eens verduidelijken wat jouw gezever te maken heeft met dit onderwerp? Ik vraag me af of jij überhaupt ooit iets terzake zegt? Het enige wat ik lees van jouw hand, is dat er een complot is tussen joden, communisten, vakbonden en sociaal-democraten om de mensheid op het verkeerde been te zetten over het nazisme.
Zet het misschien in jouw signature, bespaart je veel werk.
Oeps, in het poepke gepakt. Wat hebben die drie (s)linkse nullen met het onderwerp van doen die u hier aanhaalt? is het mischien de benaming SS dat u doet grijpen naar uw zever over vernietigingskampen en hoopt op symphatie voor die drie aangehaalde? Wat betreft complot, in uw (s)links brein ziet u toch niets anders dan complotten gepleegd door wat u en uw (s)linkse kameraden noemen het "kapitalisme". Wat betreft, zet het mischien in je signature. Dat men niet meer vrij is van zeggen en denken hebben we aan het complot te danken dat u hier zo goed hebt aangehaald, hiervoor mijn dank moet ik zelf dit niet meer herhalen. Door dit complot mag u het symbool van massamoordenaars zonder schande en schaamte gebruiken en moogt u uzelf en de rest van de stal democraat noemen. Voor een klein voorbeeldje, wat het eerste deel van het complot verstaat onder democratie moet u eens gaan kijken in het midden oosten. Voor het tweede deel van het complot moet u eens gaan kijken in de voormalige oostbloklanden wat daar is gepresteerd onder uw signature en wat ze daar hebben nagelaten.

Dus terug on-topic, het gaat over het verschil tussen Vlaamse en Waalse SS-ers. Heeft niets vandoen met symphatie zoeken voor (s)linkse "zogenaamde" slachtoffers. Indien u vindt van wel, komen we automatisch terug bij de slachtoffers gemaakt door dat (s)links krapuul. Of denkt u dat men na 62 jaar dat "enkelzijdig" singeltje nog niet is moe gehoord.
Oud 1 maart 2007, 20:17   #57
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gelezen in de reeks van M. De Wilde, blijven fantastische boeken. Ik dacht collaboratie deel 2.
Da's, ongeacht haar verdiensten in de tijd dat ze uitkwamen, nogal verouderde literatuur hoor. Voor het VNV kan je beter Nico Wouters en Bruno De Wever nemen. In het licht van mijn nogal grondige studie van die twee werken voor mijn thesis momenteel lijkt het me toch nogal vreemd dat het VNV twee Dinaso's kon en mocht executeren omdat zij zich niet wilden aansluiten bij de VNV-Eenheidsbeweging. Zeker dat er niet meer in het spel was dan dat?
Oud 1 maart 2007, 20:33   #58
Praetorian

Standaard

Citaat:
Da's, ongeacht haar verdiensten in de tijd dat ze uitkwamen, nogal verouderde literatuur hoor. Voor het VNV kan je beter Nico Wouters en Bruno De Wever nemen. In het licht van mijn nogal grondige studie van die twee werken voor mijn thesis momenteel lijkt het me toch nogal vreemd dat het VNV twee Dinaso's kon en mocht executeren omdat zij zich niet wilden aansluiten bij de VNV-Eenheidsbeweging. Zeker dat er niet meer in het spel was dan dat?
Dat was wat ik mij kon herinneren, ik zal dit week-end dit nog eens opzoeken. Ik weet ook uit andere literatuur dat Dinaso's daadwerkelijk werden gedwongen om in de eenheidspartij te stappen, maar het geval in Geraardsbergen was wel natuurlijk een exces.
Mijn studie voor thesis betreft de naoorlogse Vlaamse Beweging, dus aub mij enigzins wat respijt geven inzake precieze details. Maar ik beloof het op te zoeken!

Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 maart 2007 om 20:34.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 21:04   #59
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn studie voor thesis betreft de naoorlogse Vlaamse Beweging, dus aub mij enigzins wat respijt geven inzake precieze details. Maar ik beloof het op te zoeken!
Ah, schrijf jij ook een thesis voor Geschiedenis? Welke univ?
Oud 1 maart 2007, 21:15   #60
Praetorian

Standaard

Citaat:
Ah, schrijf jij ook een thesis voor Geschiedenis? Welke univ?
UGent.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be