![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() voor de prijs van één onbewoonbaar planeetje te gaan kolonizeren ![]() ![]() ![]() ![]() Eéns we d�*t doel bereikt hebben kunnen we geld aan SF uitgeven! Men noemde me al "jood" en "islamiet" hier ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het huidig tempo van verspillen (en het gaat nog sneller gaan), zullen we ooit wel moeten.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof. Ik dacht dat het resultaat van de uitroeiingkampen(waar ik het zoals vermeld heb,niet mee eens ben) 6 miljoen was.
Duitsland heeft met zijn Oorlogsmachine geen 34 miljoen doden gemaakt. Nu Stalin daarentegenover heeft er maar 20 miljoen burgers doorgedraaid tijdens zijn dictatuur.En Ja waarschijnlijk nog 20 miljoen soldaten. Wat Japan in China heeft uitgevreten, daar zijn zelfs geen naspeurbare gegevens van, daar Tjang Kai Chek en Mao Tse Tsung er meer nut bij hadden zelfs deze gevens te verbloemen/veranderen/verergeren wegens eigenlijk de ideale verbergplaats voor hun eigen attrociteiten. Maar kom, als ik niet mag vermelden dat Duitsland,weliswaar met verkeerde redenen, van een uitgeput, lusteloos land naar een trotse staat is veranderd op een korte tijd, dan word de cencuur hier ook al pittig hoor. Maar terug on topic. Als de mens niet is voorbestemd op plaatsen te komen waar ie niet kan overleven zonder technologische hulpmiddelen, dan zullen we al eerst eens beginnen met terug te keren naar een ecologisch verantwoord aantal mensen op deze aardkloot. namelijk een paar miljoen.
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() We kunnen ipv de planeten aan te passen aan de menselijke behoeften misschien ook door genetische manipulatie de mens aanpassen aan het leven op de planeten - we maken gewoon een mens die op mars kan leven ?
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk toch een beetje dat AI en robots gewoon de volgende stap is in de evolutie. Ik denk dat er misschien ooit een tijd zal zijn dat de robots onafhankelijk van de mensheid zullen leven en evolueren. Misschien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
6mio joden, enkele mio anderen in de uitroeingskampen en een 20 of 40 mio Russen... zonder kampen : tel daar de andere oorlogsslactoffers bij.... en je komt aan [size=6]VEEL! (VEEL TE VEEL)[/size] Was Hitler dan op de goede weg om jouw idee te realiseren? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zelfs een fantast zoals ik weet dat 1 genotype geen gezonde basis is voor een gezonde populatie. Voor zoiets als wat ik in gedachte heb.. The stand lijkt me een leuke hypothese hoe het te doen. Wel effe de strijd tussen goed en kwaad zo laten. Andere truk, en die is wat minder "menselijk gruwelijk" , Lees eens het boek, "Lucifer", ook in oudere vorm "de hamer van Lucifer", van Larry Niven.. effe een Global killer op een moderne aarde doen donderen.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu we het over SF boeken hebben: Dan Simons schreef in Hyperion al over het probleem van menselijke kolonisatie over de melkweg: planeten aanpassen aan ons, of omgekeerd? Ik denk dat dit probleem samenhangt met het al of niet bestaan van andere beschavingen. Als die er zijn en ze zijn vijandig, zal de mens wel één blok moeten blijven. Als we geen tegenwerking hebben, kan de mens uiteenvallen in nieuwe soorten (het zou trouwens voorbarig zijn te veronderstellen dat we aan het eind van de evolutie zijn)
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar volg ik u wel in, ja. Trouwens, als die ruimtevaart er ooit komt, moet die ook voor het algemeen nut van de mensheid zijn, niet voor een paar privé ondernemingen die de ruimte als hun privebezit gaan beschouwen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah dus efficient is per definitie alleen mogelijk als privebedrijven het doen?
Ruimtevaart moet voor iedereen van nut zijn. De maan moet bijvoorbeeld niet als privebezit verdeeld worden onder een paar kapitaalkrachtige bedrijven en mensen.
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of het ook ethisch kan? Daar wil ik gerust een nieuw topic over openen. Het wordt hier anders nogal druk.
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
cfr. Parmalat, Swissair, Enron... LHSP ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als je de kolonisatie van de ruimte gaat vergelijken met de kolonisatie van Amerika zal je hel wat verontrustende toekomst perspectieven zien.
1) Iedereen gaat in de wilde weg ruimte en planeten beginnen opeisen 2) Heel wat oorlogen zullen daarover uitgevochten worden 3) De plaatselijke bevolking (ET, Alf, de Wookie's, aliens,Klingons,...) zal uitgeroeid worden (stel dat de mensheid die oorlog wint) 4) Die interstellaire oorlog zal een gemeenschappeijke vijand teweegbrengen waardoor alle kolonisten zich onder dezelfde vlag scharen (cfr. Onafhankelijksoorlog VS 5) Na de overwinning (als die er is) is ieder ander ras welkom maar daar moet eerst een burgeroorlog voor uitgevochten worden. 6) De winnaar van de oorlog richt een "federatie" op zodat samenwerking beter wordt en een nieuwe ruimtemacht die de plak zwaait in het heelal is geboren. Conclusie: Star Trek heeft gelijk ![]() De mens gaat naar de ruimte en ik hoop dat we lessen uit het verleden getrokken hebben.
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |