![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() [quote=oz457;2456159]Ik kan Duveltje enkel bijtreden. Het uitvoeren van een arbeid doet men niet voor de schone ogen van de baas, doet men niet om Verhofstad en consoorten gelukkig te maken, doe je niet om de staatskas te spijzen met de zekerheid dat je niets in retour krijgt.
Je werkt om iets te verdienen en liefst voldoende te verdienen om degelijk te kunnen leven. En je wil bijdragen aan het sociaal systeem als je zeker bent dat je ooit iets zal terugkrijgen. Als je ziet dat iemand dat niet werkt even veel of meer verdient als iemand dat wel werkt dan zit het systeem met een groot probleem. Ik heb na aftrek van alle belastingen tevens een heel laag inkomen, vergelijkbaar met Duveltje. En dit om 40 �* 45 uur te werken. En wat is de reden? Ik ben zelfstandige en moet voor mijn beschaamtelijk loon ongeveer 8 keer meer omzet realiseren dan de waarde van mijn loon. Als ik geen 8 keer meer omzet per maand realiseer ga ik in het negatief. En waar gaat het geld naartoe? Aankoop goederen (1/2) betalen boekhouder om in orde te zijn met de onuitputtelijke wetten van vadertje staat, sociale bijdragen, bedrijfsbelasting, verkeersbelasting, algemene kosten, en ontelbare andere belastingen met hier een paar voorbeeldjes: € 10,50 voor het hebben van een volmacht om mijn eigen aangetekend schrijven te ontvangen... dommer kan niet; Parkeren van voertuig bij klantenbezoeken in de steden; bijdrage voor de VLAM; gemeentetaks gewoon omdat de onderneming betaat; gemeentetaks op verkoop oppervlakte; gemeentetaks op het zetten van een informatie bord voor de firma; taks voor SABAM enkel omdat de radio opstaat in de verkoopruimte; taks voor het afhandelen van import van goederen; taks op het laten controleren van eigen goederen door de douane!!; import taksen en ga zo door. om een netto inkomen te bekomen van € 1000 betaal je al zowiezo € 1000 sociale bijdragen. Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 februari 2007 om 14:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=Edina;2460887]Absoluut, maar ik vrees dat zeker dat laatste nog niet voor direct is...[quote]
Daar kan maar één orgaan verandering in brengen... De mensen. Citaat:
![]() Edit: en door op "enter" te drukken om dit bericht te verzenden, gooi ik mijn tas koffie over de bureau... :s Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 februari 2007 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En den tijd dat belgie een sociaal paradijs was, is ook al 10 jaar voorbij. Ondertussen zijn we het land met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen (die inderdaad hoger mogen, maar wie gaat ze betalen ?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Ik, en als het aan mij lag, iedereen. Je zegt dat we geen sociaal paradijs meer zijn, maar je kijkt alleen maar naar de pensioenen. Het is wel wat meer dan dat, maar je hebt gelijk. Toch gaan er meer en meer stemmen op om het "sociale vangnet" zoveel mogelijk af te bouwen. Dat lijkt me net de foute richting op te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het "voor anderen werken" is ten eerste een loos begrip, omdat je gaat werken voor je eigen geld. Je betaalt belastingen, dat moet, en daarna is het jouw geld niet meer. Natuurlijk moet een regering in jouw plaats kiezen, en dat doen volgens de wil van de kiezers (utopisch gesteld), maar dat is niet altijd de wil van een bepaalde kiezer, snap je ? En ten tweede is het voor mij de essentie van een samenleving dat de haves de have-nots helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat het sociaal paradijs betreft. Heb van de week (weet alleen niet meer waar - dacht in de standaard, maar heb het op andere plaatsen ook nog horen vernoemen) nog de synthese gelezen van een rapport van de een of andere internationale instelling, die tot de conclusie kwam dat de sociale voortrekkersrol van Belgie in 1997 gestopt is. En dat we ondertussen tot de middelmoot (zal wel europese middelmoot zijn) behoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest is het hetgeen ge verkiest. Maar voor mij is het toch eerder neocommunistisch als ne mens van januarit tot en augustus voor de staat moet werken, en de resterende maanden voor zichzelf. En gedenk wel dat alle regimes waar de haves de havenots, verplicht, en tot in het oneindige, hielpen, ter ziele zijn gegaan. Er moet nu eenmaal een drijvende kracht zijn, om de mensen te laten presteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() La Belgique is een kweekvijver voor luierikken en een binnenhaler van steuntrekkers.
Het zal dus nog erger worden. Paars heeft zuiver het geluk gehad van een internationale goed lopende economie.Maar dat verandert nogal eens. En nepjobkes op kosten van de staat is gewoon oogverblinding geweest. Alles komt op de kap van Vlaanderen. Van afdragen van belastingen tot boetes... Men zal in de toekomst de Vlaming-citroen nog wat harder uitpersen, goed weten.(Waar gaan ze het anders halen??) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Er zijn geen hardwerkende nietsverdienende Belgen.
Enkel luierikken die profiteren van de goedheid van de ondernemers, die hun al zo karige winsten telkens afstaan aan loonsverhogingen. Geen sarcasme bedoeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hou op met klagen en zagen en stuur de 3 aapjes naar de zoo... kunnen ze een hele dag spelen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle beetjes helpen, al zijn het rechtse beetjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets sardonisch bedoeld... Allez, 'k zal eens kijken of ik mijn belastingsaanslag nog terugvind uit die heuglijke jaren... Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2007 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |