Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2007, 14:19   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Ik kan Duveltje enkel bijtreden. Het uitvoeren van een arbeid doet men niet voor de schone ogen van de baas, doet men niet om Verhofstad en consoorten gelukkig te maken, doe je niet om de staatskas te spijzen met de zekerheid dat je niets in retour krijgt.
Je werkt om iets te verdienen en liefst voldoende te verdienen om degelijk te kunnen leven.
En je wil bijdragen aan het sociaal systeem als je zeker bent dat je ooit iets zal terugkrijgen. Als je ziet dat iemand dat niet werkt even veel of meer verdient als iemand dat wel werkt dan zit het systeem met een groot probleem.
Ik heb na aftrek van alle belastingen tevens een heel laag inkomen, vergelijkbaar met Duveltje. En dit om 40 �* 45 uur te werken. En wat is de reden? Ik ben zelfstandige en moet voor mijn beschaamtelijk loon ongeveer 8 keer meer omzet realiseren dan de waarde van mijn loon. Als ik geen 8 keer meer omzet per maand realiseer ga ik in het negatief.
En waar gaat het geld naartoe? Aankoop goederen (1/2) betalen boekhouder om in orde te zijn met de onuitputtelijke wetten van vadertje staat, sociale bijdragen, bedrijfsbelasting, verkeersbelasting, algemene kosten, en ontelbare andere belastingen met hier een paar voorbeeldjes:
€ 10,50 voor het hebben van een volmacht om mijn eigen aangetekend schrijven te ontvangen... dommer kan niet;
Parkeren van voertuig bij klantenbezoeken in de steden;
bijdrage voor de VLAM;
gemeentetaks gewoon omdat de onderneming betaat;
gemeentetaks op verkoop oppervlakte;
gemeentetaks op het zetten van een informatie bord voor de firma;
taks voor SABAM enkel omdat de radio opstaat in de verkoopruimte;
taks voor het afhandelen van import van goederen;
taks op het laten controleren van eigen goederen door de douane!!;
import taksen
en ga zo door.

om een netto inkomen te bekomen van € 1000 betaal je al zowiezo € 1000 sociale bijdragen.

Nu ben ik eens ten rade gegaan hoeveel het kost om je eigen zorgverzekering af te sluiten in een land als America. Met € 300 �* 400 kan je je volledig laten verzekeren voor medische zorgen.
Ik moet dus vaststellen dat de overige € 600 �* € 700 ten voordele gaat voor de pensioen bijdrage. Maar daar spant nu het schoentje. Ik heb nooit een geschreven contract met de staat waar de staat zich verbind ten opzichte van mij om binnen 25 jaar mijn pensioen te betalen. Wanneer het mijn beurt gaat zijn, zal er geen pensioen meer zijn, zien de vergrijzing. En gezien de nieuwe Belgen geen enkele reden zullen zien om bij te dragen aan dit sociaal systeem dat zij niet hebben rechtgezet.
Het sociaal systeem en belastingssysteem gaat zijn volledig doel voorbij. Het sociaal systeem zou moeten de mensen helpen die geen andere mogelijkheid hebben. Ik denk dan in de eerste plaats aan gehandicapten, medische zorgen voor zieke mensen -en niet voor kwaaltjes zoals griep, verkoudheid-, werkloosheidsuitkering voor deze die kortstondig zonder werk komen te zitten.
Hoe komt het nu toch dat immigranten hier zonder maar enige tegenprestatie kunnen genieten van het volledig sociaal systeem? Hoe kan het dat bijvoorbeeld nieuwkomers hier vrijgesteld worden van belastingen wanneer ze hier een zaak beginnen, wanneer de Vlaming niet mag genieten van dergelijke voordelen.
Hoe komt het dat Belgen geen voorrang krijgen, wanneer deze zelfde autochtoon van generatie op generatie hebben meegeholpen en bijgedragen aan ditzelfde sociaal systeem.
De politiekers nemen elke dag nieuwe beslissingen die de autochtone bevolking benadelen. Het sociaal systeem zoals het nu word uitgewerkt is zijn eigen graf aan het graven.
Het voorbeeld van Duveltje is schrijnend. In België is de volgende wet van toepassing:
heb je niets, kan je rekenen op steun.
heb je iets, dan zal men je kaal plukken.
Oud 23 februari 2007, 14:21   #42
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

[quote=oz457;2456159]Ik kan Duveltje enkel bijtreden. Het uitvoeren van een arbeid doet men niet voor de schone ogen van de baas, doet men niet om Verhofstad en consoorten gelukkig te maken, doe je niet om de staatskas te spijzen met de zekerheid dat je niets in retour krijgt.
Je werkt om iets te verdienen en liefst voldoende te verdienen om degelijk te kunnen leven.
En je wil bijdragen aan het sociaal systeem als je zeker bent dat je ooit iets zal terugkrijgen. Als je ziet dat iemand dat niet werkt even veel of meer verdient als iemand dat wel werkt dan zit het systeem met een groot probleem.
Ik heb na aftrek van alle belastingen tevens een heel laag inkomen, vergelijkbaar met Duveltje. En dit om 40 �* 45 uur te werken. En wat is de reden? Ik ben zelfstandige en moet voor mijn beschaamtelijk loon ongeveer 8 keer meer omzet realiseren dan de waarde van mijn loon. Als ik geen 8 keer meer omzet per maand realiseer ga ik in het negatief.
En waar gaat het geld naartoe? Aankoop goederen (1/2) betalen boekhouder om in orde te zijn met de onuitputtelijke wetten van vadertje staat, sociale bijdragen, bedrijfsbelasting, verkeersbelasting, algemene kosten, en ontelbare andere belastingen met hier een paar voorbeeldjes:
€ 10,50 voor het hebben van een volmacht om mijn eigen aangetekend schrijven te ontvangen... dommer kan niet;
Parkeren van voertuig bij klantenbezoeken in de steden;
bijdrage voor de VLAM;
gemeentetaks gewoon omdat de onderneming betaat;
gemeentetaks op verkoop oppervlakte;
gemeentetaks op het zetten van een informatie bord voor de firma;
taks voor SABAM enkel omdat de radio opstaat in de verkoopruimte;
taks voor het afhandelen van import van goederen;
taks op het laten controleren van eigen goederen door de douane!!;
import taksen
en ga zo door.

om een netto inkomen te bekomen van € 1000 betaal je al zowiezo € 1000 sociale bijdragen.

Citaat:
Nu ben ik eens ten rade gegaan hoeveel het kost om je eigen zorgverzekering af te sluiten in een land als America. Met € 300 �* 400 kan je je volledig laten verzekeren voor medische zorgen.
Ik moet dus vaststellen dat de overige € 600 �* € 700 ten voordele gaat voor de pensioen bijdrage. Maar daar spant nu het schoentje. Ik heb nooit een geschreven contract met de staat waar de staat zich verbind ten opzichte van mij om binnen 25 jaar mijn pensioen te betalen. Wanneer het mijn beurt gaat zijn, zal er geen pensioen meer zijn, zien de vergrijzing. En gezien de nieuwe Belgen geen enkele reden zullen zien om bij te dragen aan dit sociaal systeem dat zij niet hebben rechtgezet.
Binnen 25 jaar is de vergrijzing voorbij.
Oud 23 februari 2007, 14:25   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
En eigenlijk kan je het wel vergelijken, want wij krijgen dus (als ik het dit keer goed bereken) iets van een 8,2 euro per uur, bruto. En zij 5,3. Nog altijd een gigantisch verschil. Elk uur. En voor dat geld, krijgen zij niet eens onze uitkeringen als ze werkloos vallen, ziek worden of op pensioen gaan. Het verschil in lasten ligt toch voor al op het nettoloon, niet ? ALS dat uiteindelijk op een gelijke hoogte uitkomt met ons, dan nog wil dat zeggen dat onze staat welvarender is, en dat we daar meer voordelen uitkrijgen.
Eerder iets van 7,5 euro per uur (er zijn iets meer dan 4 weken per maand). Maar soit, dat is nog altijd veel meer. En zelfs het nettoloon in de VS zal lager liggen dan hier (alhoewel het verschil kleiner zal zijn). Maar onze sociale zekerheid is natuurlijk inderdaad pakken beter! Maar dat neemt niet weg dat de minimumlonen ook hier nog te laag zijn hé.

Citaat:
Am I making any sense ? Het is al laat, en ik leef op een suikerkick op dit moment.
Ben je zeker dat je klok niet verkeerd staat?

Laatst gewijzigd door Edina : 23 februari 2007 om 14:34.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 14:31   #44
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Eerder iets van 7,5 euro per uur (er zijn iets meer dan 4 weken per maand). Maar soit, dat is nog altijd veel meer. En zelfs het nettoloon in de VS zal lager liggen dan hier (alhoewel het verschil kleiner zal zijn). Maar onze sociale zekerheid natuurlijk inderdaad is pakken beter! Maar dat neemt niet weg dat de minimumlonen ook hier nog te laag zijn hé.
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Die minimumlonen mogen hoger, en (hiermee ga ik me niet populair maken) de maximumlonen mogen lager...

Citaat:
Ben je zeker dat je klok niet verkeerd staat?
Nee, ik stop om vier uur, dan heb ik 16 uur gewerkt... Laat dus
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 14:36   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Die minimumlonen mogen hoger, en (hiermee ga ik me niet populair maken) de maximumlonen mogen lager...
Absoluut, maar ik vrees dat zeker dat laatste nog niet voor direct is...

Citaat:
Nee, ik stop om vier uur, dan heb ik 16 uur gewerkt... Laat dus
Wat voor werk is dat?!?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 14:39   #46
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

[quote=Edina;2460887]Absoluut, maar ik vrees dat zeker dat laatste nog niet voor direct is...[quote]

Daar kan maar één orgaan verandering in brengen... De mensen.

Citaat:
Wat voor werk is dat?!?
Leuk werk, jammer genoeg. Anders deed ik het niet. Vertalen van teksten voor het werk, en het vrijwilligerswerk (vertalen van een website) vielen wat jammerlijk samen. Maar dankzij cafeïne en suiker ga ik het halen! (leve de slowhchat )

Edit: en door op "enter" te drukken om dit bericht te verzenden, gooi ik mijn tas koffie over de bureau... :s

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 23 februari 2007 om 14:40.
Oud 23 februari 2007, 15:17   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedenk wel dat het probleem van belgie niet is om over voldoende laaggeschoolde (waarvan de meeste werkloos zijn) te beschikken, doch wel over hooggeschoolden. En deze laatsten laten het hoe langer hoe meer afweten...
En den tijd dat belgie een sociaal paradijs was, is ook al 10 jaar voorbij. Ondertussen zijn we het land met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen (die inderdaad hoger mogen, maar wie gaat ze betalen ?).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 15:19   #48
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
(maar wie gaat ze betalen ?).
Ik, en als het aan mij lag, iedereen. Je zegt dat we geen sociaal paradijs meer zijn, maar je kijkt alleen maar naar de pensioenen. Het is wel wat meer dan dat, maar je hebt gelijk. Toch gaan er meer en meer stemmen op om het "sociale vangnet" zoveel mogelijk af te bouwen. Dat lijkt me net de foute richting op te gaan.
Oud 23 februari 2007, 15:21   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar kan maar één orgaan verandering in brengen... De mensen.
De werkende vlaming ? of de nietsverdienende vlaming ? of de belastingsbetalende vlaming...
maw de mensen worden het ook beu om voor anderen te werken.
Oud 23 februari 2007, 15:24   #50
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De werkende vlaming ? of de nietsverdienende vlaming ? of de belastingsbetalende vlaming...
maw de mensen worden het ook beu om voor anderen te werken.
De stemmende belg. Misschien binnenkort de stemmende vlaming.
Het "voor anderen werken" is ten eerste een loos begrip, omdat je gaat werken voor je eigen geld. Je betaalt belastingen, dat moet, en daarna is het jouw geld niet meer. Natuurlijk moet een regering in jouw plaats kiezen, en dat doen volgens de wil van de kiezers (utopisch gesteld), maar dat is niet altijd de wil van een bepaalde kiezer, snap je ? En ten tweede is het voor mij de essentie van een samenleving dat de haves de have-nots helpen.
Oud 23 februari 2007, 15:27   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik, en als het aan mij lag, iedereen. Je zegt dat we geen sociaal paradijs meer zijn, maar je kijkt alleen maar naar de pensioenen. Het is wel wat meer dan dat, maar je hebt gelijk. Toch gaan er meer en meer stemmen op om het "sociale vangnet" zoveel mogelijk af te bouwen. Dat lijkt me net de foute richting op te gaan.
Solidariteit heeft ook zijn grenzen.
Maar wat het sociaal paradijs betreft. Heb van de week (weet alleen niet meer waar - dacht in de standaard, maar heb het op andere plaatsen ook nog horen vernoemen) nog de synthese gelezen van een rapport van de een of andere internationale instelling, die tot de conclusie kwam dat de sociale voortrekkersrol van Belgie in 1997 gestopt is. En dat we ondertussen tot de middelmoot (zal wel europese middelmoot zijn) behoren.
Oud 23 februari 2007, 15:31   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De stemmende belg. Misschien binnenkort de stemmende vlaming.
Het "voor anderen werken" is ten eerste een loos begrip, omdat je gaat werken voor je eigen geld. Je betaalt belastingen, dat moet, en daarna is het jouw geld niet meer. Natuurlijk moet een regering in jouw plaats kiezen, en dat doen volgens de wil van de kiezers (utopisch gesteld), maar dat is niet altijd de wil van een bepaalde kiezer, snap je ? En ten tweede is het voor mij de essentie van een samenleving dat de haves de have-nots helpen.
Alleszins de stemmende belg. Maar met te stemmen wordt geen welvaart gecreeerd.
Voor de rest is het hetgeen ge verkiest. Maar voor mij is het toch eerder neocommunistisch als ne mens van januarit tot en augustus voor de staat moet werken, en de resterende maanden voor zichzelf.
En gedenk wel dat alle regimes waar de haves de havenots, verplicht, en tot in het oneindige, hielpen, ter ziele zijn gegaan.
Er moet nu eenmaal een drijvende kracht zijn, om de mensen te laten presteren.
Oud 23 februari 2007, 16:27   #53
Don Quichote
Banneling

Standaard

La Belgique is een kweekvijver voor luierikken en een binnenhaler van steuntrekkers.

Het zal dus nog erger worden.
Paars heeft zuiver het geluk gehad van een internationale goed lopende economie.Maar dat verandert nogal eens.
En nepjobkes op kosten van de staat is gewoon oogverblinding geweest.

Alles komt op de kap van Vlaanderen.
Van afdragen van belastingen tot boetes...

Men zal in de toekomst de Vlaming-citroen nog wat harder uitpersen, goed weten.(Waar gaan ze het anders halen??)
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:30   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd wanneer we het zullen zien gebeuren dat de hardwerkende nietsverdienende Vlaming (Belg) het objectief wordt van de attenties van de politiekers.

In de VS hebben de democraten de minimumlonen 50% opgetrokken.

In Frankrijk belooft Segoulène Royal 15OOE/per maand SMIC, een stijging met 5OOE.

Le Pen wil dan weer de minimumloners van belasting vrijstellen.

Dergelijke attenties moeten wij van onze politiekers niet verwachten, gezien hun attenties uitsluitend op de hardwerkende goedverdienende
Vlaming (Belg) gericht zijn
wie gaat anders jaarlijks 13 miljard euro in de waalse putten storten ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:32   #55
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Er zijn geen hardwerkende nietsverdienende Belgen.

Enkel luierikken die profiteren van de goedheid van de ondernemers, die hun al zo karige winsten telkens afstaan aan loonsverhogingen.

Geen sarcasme bedoeld.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:50   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
La Belgique is een kweekvijver voor luierikken en een binnenhaler van steuntrekkers.

Het zal dus nog erger worden.
Paars heeft zuiver het geluk gehad van een internationale goed lopende economie.Maar dat verandert nogal eens.
En nepjobkes op kosten van de staat is gewoon oogverblinding geweest.

Alles komt op de kap van Vlaanderen.
Van afdragen van belastingen tot boetes...

Men zal in de toekomst de Vlaming-citroen nog wat harder uitpersen, goed weten.(Waar gaan ze het anders halen??)
op 10 juni kunnen we er weer iets aan doen ! als je durft tenminste !

hou op met klagen en zagen en stuur de 3 aapjes naar de zoo... kunnen ze een hele dag spelen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 18:48   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is de enige maatregel van de 3 die ik zonder voorbehoud als verstandig kan catalogeren.
[/quote]
Alle beetjes helpen, al zijn het rechtse beetjes.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 18:52   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wie gaat anders jaarlijks 13 miljard euro in de waalse putten storten ?
De Europese Gemeenschap?
Oud 23 februari 2007, 18:53   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Er zijn geen hardwerkende nietsverdienende Belgen.

Enkel luierikken die profiteren van de goedheid van de ondernemers, die hun al zo karige winsten telkens afstaan aan loonsverhogingen.

Geen sarcasme bedoeld.
We zullen dan toch een paar baasjes (politiekers) moeten kelen om op te vallen...

Niets sardonisch bedoeld...
Allez, 'k zal eens kijken of ik mijn belastingsaanslag nog terugvind uit die heuglijke jaren...

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2007 om 18:55.
Oud 24 februari 2007, 01:03   #60
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
eno2 ik moet U hier overschot van gelijk in geven,vandaag heb ik mijn belastingsbriefje gekregen van over de 500€ tebetalen,ik had al over de 2000€ bedrijfvoorafheffing betaald
Dus ik verdien+- 1030€ net -210€ per maand=820€ met kind ten laste
Conclusie,ik moet dringend gaan doppen ....
offerblokken duvelke ...offerblokken... zoals die gast die uw kameraden van de Vierde Wereld Syndikaat steunen Kunt ge uw pree verdubbelen! Totaal belastingvrij natuurlijk
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be