Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2007, 16:02   #41
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Blijkbaar is een twist geven aan de historiek uw dada 30 jaar geleden moest de kruidenier zijn boeken dicht doen wegens de concurrentie van de supermarkten. Veel kruideniers hebben toen jaren leeg gestaan. En ja zo'n 20 jaar terug zijn er de eerste turkse en marokaanse bakkers en beenhouwers verschenen. En die doen gewoon goede zaken omdat in tegenstelling tot wij vlamingen marokanen en turken wel begaan zijn met het lot van hun zelfstandigen. Wij wandelden fluitend voorbij onze zelfstandigen richting supermarkt ook toen we de bordjes "overname" zagen verschijnen.

Maar 't ligt in de natuur van de vlaming om vreemdelingen de schuld te geven van de fouten die wij maken.
Uhu er is meer chauvinisme nodig hé We vinden niet eigen producten beter dan onze eigen "belgische" producten, mss komt dat weer door het verplichtte unitarisme dat er daardoor een afkeer ontstaat ?
Oud 22 februari 2007, 16:50   #42
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Wat jij hier komt te vertellen is wel waar, maar even de historiek kennen waar het nen Turk of eerde Marocaan is.... De 15 �* 20 jaar geleden kruidenier op de hoek van de straat, heeft zijn boeken moeten neerleggen wegens de concurrentie met Mohammed op de hoek van de andere straat en met de aanwezigheid van grote warenhuizen.
Waarom den Marocaan op het einde van de straat nu de winkel heeft ingenomen van de oude Belg die er destijds was: hij kan veel in het zwart werken of koopt zijn groenten en fruit aan op de groothandelsmarkt die volledig, maar dan volledig in hande is van de Marocanen tegen 'speciale' prijzen..
Als je dit wil ondervinden, ga dan maandag, woensdag of vrijdag middag naar de groothandelsmarkt aan het slachthuis van Anderlecht.
De oorzaak waarom ik dat volkje verafschuw, is dat mijn eigen ouders destijds (ongeveer 12 jaar geleden) door hun van de markt is weggepest geweest toen zij ook groothandelaar waren.
De laatste dag dat mijn vader de brui eraan gaf, is toen hij zich begaf naar de markt, maar de toegang werd ontzegd door dit vokje. Hij werd bedreigd door een 30 tal bruine mensen enkel en alleen omdat hij zijn brood wou verdienen.
Het is voor mij heel duidelijk dat deze secte enkel en alleen tot doel heeft, het veroveren van andere landen en culturen. Velen hier op het forum hebben dat nog niet begrepen, maar als ze een dergelijke feiten zoals die van mijn ouders zullen ondervinden, zullen ze zeer snel begrijpen dat dit bikkelharde realiteit zal zijn als me alles zo laat bedijen.
Vreemdelingen die hier een eigen zaak openen moeten enkele jaren geen belastingen betalen. Na 5 jaar laten ze broer of neef de zaak overnemen, en hup, ze zijn weer vertrokken. Da's de oorzaak van de massa kleinschalige nachtwinkels, belwinkels en videotheken die in handen zijn van dikwijls dezelfde familie "arme" buitenlanders. Deze racistische maatregel kan natuurlijk niet gelden voor de arme, werkloze autochtone sukkelaar die maar wat graag een eigen zaak zou starten, maar er het kapitaal niet voor heeft. Neen, die kan er alleen van dromen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:51   #43
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is een twist geven aan de historiek uw dada 30 jaar geleden moest de kruidenier zijn boeken dicht doen wegens de concurrentie van de supermarkten. Veel kruideniers hebben toen jaren leeg gestaan. En ja zo'n 20 jaar terug zijn er de eerste turkse en marokaanse bakkers en beenhouwers verschenen. En die doen gewoon goede zaken omdat in tegenstelling tot wij vlamingen marokanen en turken wel begaan zijn met het lot van hun zelfstandigen. Wij wandelden fluitend voorbij onze zelfstandigen richting supermarkt ook toen we de bordjes "overname" zagen verschijnen.

Maar 't ligt in de natuur van de vlaming om vreemdelingen de schuld te geven van de fouten die wij maken.
Het heeft eerder te maken met onheuse beschermingsmaatregelen van de overheid dan met allochtone solidariteit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 22 februari 2007, 16:53   #44
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hoe meer arabieren in een buurt komen wonen, hoe meer ze verpauperd, zo simpel is dat.
Toch vind ik het schandalig dat een Arabier in zo'n krot moet wonen. Voor mijn part mogen ze die verhuurder aanklagen, of 't ie nou allochtoon of autochtoon is.

Oud 22 februari 2007, 16:57   #45
eno2
Banneling

Standaard

[quote=PollyCorrect;2456560]

Citaat:
Wat zijn de tekenen van verpaupering die jij al sinds jaren de kop op ziet steken in je woonplaats?
Eno2 die nog alleen buiten komt om zich naar strand en bos te begeven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 17:08   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Sigarettensmokkel, daar zat ik vroeger in. Zalige stiel, en nog perfect legaal ook. Legale smokkel, zalige dinges.
ls het legaal is, waarom spreek je dan over smokkel?
Oud 22 februari 2007, 18:31   #47
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is zoals iemand die ingeschreven staat als werkzoekende werkloze, maar geen werk zoekt..;

Begrijpt u?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 18:34   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat is zoals iemand die ingeschreven staat als werkzoekende werkloze, maar geen werk zoekt..;

Begrijpt u?
Gelieve te beginnen met jouw achterlijke obscurantistische convoluties zelf te begrijpen vooraleer er anderen lastig mee te vallen.

Gebruneerde bleekscheet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2007 om 18:35.
Oud 22 februari 2007, 19:14   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Citaat:
Uit de EU voeren naar het GOS en dan terug invoeren.

Nou ja, bijna legaal.
Oud 22 februari 2007, 21:43   #50
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Lombas ge maakt uw eigen iets wijs als ge echt denkt dat het eten van den aldi hetzelfde smaakt of beter. Tijd dat ge nog eens naar een echte supermarkt gaat om het verschil te proeven en kiest dan niet voor 365 of van dien derby rommel.

Tickle your senses!
Oud 22 februari 2007, 22:04   #51
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vanavond op het nieuws, over een huis in Schaarbeek met tientallen reuzenratten.

Wat zijn de tekenen van verpaupering die jij al sinds jaren de kop op ziet steken in je woonplaats?

OK.. Hier zijn er een paar die ik zie gebeuren. Misschien weet u er ook nog één of twee?

- wasserettes (een eigen machine is te duur)
- winkels met goedkope ramschpartijen (fin de stock)
- goedkope supermarktketens (aldi, lidl)
- nightshops met ranzige artikelen en slechte kwaliteit alcholische dranken
- winkels met tweede hands spullen
- horecazaken die over de kop gaan
- dûrûm snackbars die in de plaats van restaurants komen...
Dit is een reëel probleem. Hier in Brussel is het in verschillende buurten zichtbaar, en ook in het centrum. De gemiddelde inkomens van stedelingen evolueren met twee snelheden : de europarlementariërs hier vergaren fortuinen (taxfree), en de grote meerderheid aan laaggeschoolden en werklozen slaagt er steeds minder in om in zijn levensonderhoud te voorzien, met de immer stijgende prijzen (zeker van het vastgoed). Mensen die niet veel geld verdienen gaan naar goedkope winkels, proberen met "les moyens du bord" zelf hun huis of appartement wat op te lappen, enz. Dit resulteert uiteindelijk in het verval van de buurt. Huiseigenaars spelen hier handig op in door hun eigendom in minuscule appartementjes op te delen, en je ziet hier in de hoofdstad dan ook geen enkel huis meer waar niet minstens 3 deurbellen naast de deur staan.

Met allerlei initiatieven, zoals "Wonen in Brussel" wordt geprobeerd om mensen met een middelbaar inkomen naar de stad te lokken, maar tegelijk moet er een strategisch plan komen om de verarming van de lage inkomens te bestrijden.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 22:58   #52
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lombas ge maakt uw eigen iets wijs als ge echt denkt dat het eten van den aldi hetzelfde smaakt of beter. Tijd dat ge nog eens naar een echte supermarkt gaat om het verschil te proeven en kiest dan niet voor 365 of van dien derby rommel.

Tickle your senses!
Salonlinks kent het verschil wel...
'Den Aldi', zeggen zij, 'dat is iets voor de geborneerde monoculturele Vlaming'...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 februari 2007 om 23:00.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 23:00   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lombas ge maakt uw eigen iets wijs als ge echt denkt dat het eten van den aldi hetzelfde smaakt of beter.
Ging het over smaak? Ah, tiens, niets van gemerkt. Ik dacht dat het over kwaliteit ging.

Citaat:
Tijd dat ge nog eens naar een echte supermarkt gaat om het verschil te proeven en kiest dan niet voor 365 of van dien derby rommel.

Tickle your senses!
Ik kies niet voor "derby rommel".
Oud 22 februari 2007, 23:00   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Den Aldi, zeggen zij, dat is iets voor het crapuul...
Páf. Recht erop zeg.
Oud 22 februari 2007, 23:03   #55
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Ging het over smaak? Ah, tiens, niets van gemerkt. Ik dacht dat het over kwaliteit ging.

Ik kies niet voor "derby rommel".
Ok mijn fout, ik kan geen onderscheid maken tussen smaak en kwaliteit als het op eten aankomt. Voor mij is eten dat niet smaakt van mindere kwaliteit.
Oud 22 februari 2007, 23:07   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok mijn fout, ik kan geen onderscheid maken tussen smaak en kwaliteit als het op eten aankomt. Voor mij is eten dat niet smaakt van mindere kwaliteit.
Eten is iets banaal. Als ik nu meer waarde acht aan boeken, drank en reizen, dan doe ik dat, en als jij lekkere peultjes wilt verorberen, dan doe jij dat.

Gelijk in keuzes.
Oud 22 februari 2007, 23:15   #57
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
'Den Aldi', zeggen zij, 'dat is iets voor de geborneerde monoculturele Vlaming'...

Salonlinks Goh ik voel me geflateerd, precies of ik zit hier in mijn jil sander badjas.

Maar ik moet u wel effe verbeteren. Voor mij is "den aldi" voor mensen die financiele problemen hebben of mensen die enkel belang hechten aan de voedingswaarde van hun eten maar niet aan de smaak. Afkomst en dergelijke heeft daar voor mij niets mee te maken.

Mijn bomma is zo'n aldikoopster en daar heeft ze een reden voor. "In den oorlog had eten helemaal geen smaak maar we hadden niets anders" Wel tis geen oorlog en we hebben anders ...
Oud 22 februari 2007, 23:16   #58
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Eten is iets banaal. Als ik nu meer waarde acht aan boeken, drank en reizen, dan doe ik dat, en als jij lekkere peultjes wilt verorberen, dan doe jij dat.

Gelijk in keuzes.
U heeft gelijk, maar verbeter dan wel uw opmerking dat eten van de aldi hetzelfde smaakt of soms beter. Hetzelfde kan in sommige gevallen kloppen, maar beter heb ik nog niet gemerkt of bent u ook zo iemand die na het eten vraagt "was het lekker?" "ja" "wel t was van den aldi"

Sommige mensen willen gewoon beleefd zijn

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 22 februari 2007 om 23:19.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 23:22   #59
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Dubai, echter, geldt het tegenovergestelde.
niet onnozel doen hé...Het gaat over buurten HIER, in Europa.En in Dubai zijn ze enkel rijk, omdat ze ons geld krijgen, voor de benzine die er toevallig in de bodem zit ginder.Beter hadden ze ( de westerse mogendheden) het boeltje gewoon overgepakt van de Turken, en nooit geen rotte frank betaald voor die naft.Vijftig jaar geleden had dat makkelijk gekund.Inplaats van aan die kerels miljarden dollars te schenken, die slecht gebruikt worden.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 23:24   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk, maar verbeter dan wel uw opmerking dat eten van de aldi hetzelfde smaakt of soms beter. Hetzelfde kan in sommige gevallen kloppen, maar beter heb ik nog niet gemerkt of bent u ook zo iemand die na het eten vraagt "was het lekker?" "ja" "wel t was van den aldi"

Sommige mensen willen gewoon beleefd zijn
Ik verbeter nougabollen, het gaat over smaak. De gustibus et coloribus, weet je?

En nee, ik ben niet zo iemand. Als er mensen komen, ga ik trouwens altijd naar een grotere supermarkt, meestal de Delhaize, gewoon omdat het aanbod er veel groter is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be