Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 20:38   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard Verpaupering: tekenen aan de wand.

Vanavond op het nieuws, over een huis in Schaarbeek met tientallen reuzenratten.

Wat zijn de tekenen van verpaupering die jij al sinds jaren de kop op ziet steken in je woonplaats?

OK.. Hier zijn er een paar die ik zie gebeuren. Misschien weet u er ook nog één of twee?

- wasserettes (een eigen machine is te duur)
- winkels met goedkope ramschpartijen (fin de stock)
- goedkope supermarktketens (aldi, lidl)
- nightshops met ranzige artikelen en slechte kwaliteit alcholische dranken
- winkels met tweede hands spullen
- horecazaken die over de kop gaan
- dûrûm snackbars die in de plaats van restaurants komen...
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:28   #2
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vanavond op het nieuws, over een huis in Schaarbeek met tientallen reuzenratten.

Wat zijn de tekenen van verpaupering die jij al sinds jaren de kop op ziet steken in je woonplaats?

OK.. Hier zijn er een paar die ik zie gebeuren. Misschien weet u er ook nog één of twee?

hoe meer arabieren in een buurt komen wonen, hoe meer ze verpauperd, zo simpel is dat.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:10   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hoe meer arabieren in een buurt komen wonen, hoe meer ze verpauperd, zo simpel is dat.

Dat ontken ik niet, maar zie jij Belgen nog winkels opendoen?
Oude mensen zijn maar wat blij dat ze nog een winkeltje vinden in de buurt, al is het dan bij "den turk" om de simpele reden dat ze geen uur ver meer kunnen wandelen en meestal geen vervoer hebben.
Oud 22 februari 2007, 00:15   #4
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Heb je al eens gekeken naar de kwaliteit van de asfalt op onze wegen? Als je de grens met België bereikt vanuit het buitenland word je snel wakker geschud van de putten en het beschadigde wegdek. Zelfs nen blinde zal ondervinden dat hier alles aan het verpauperen is.
Als je kijkt naar het aantal woningen die te huur staan.
Maar zeker als je brusseln Antwerpen rondrijdt of in één of ander industriezone verdwijlt geraakt, zie je overal: TO LET, TO RENT. Alsof de helft van die kantoorgebouwen leegstaan.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:17   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ratten zijn er niet van de ene dag op de andere.
Af en toe komen die bij mij ook op bezoek.
De kwestie is ze tijdig te bestrijden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:22   #6
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

- Een volks cafe
- Een Vlaams Belang kantoor
- vlaamse vlaggen
- snorren
- vrouwen van meer dan 80 kg met een joggingbroek
- Mannen met een bierbuik en een marcelleke aan (meestal de echtgenoot van de bovenstaande vrouw)
- braderijen
- kermis (koersen)
Oud 22 februari 2007, 00:26   #7
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat ontken ik niet, maar zie jij Belgen nog winkels opendoen?
Oude mensen zijn maar wat blij dat ze nog een winkeltje vinden in de buurt, al is het dan bij "den turk" om de simpele reden dat ze geen uur ver meer kunnen wandelen en meestal geen vervoer hebben.
Wat jij hier komt te vertellen is wel waar, maar even de historiek kennen waar het nen Turk of eerde Marocaan is.... De 15 �* 20 jaar geleden kruidenier op de hoek van de straat, heeft zijn boeken moeten neerleggen wegens de concurrentie met Mohammed op de hoek van de andere straat en met de aanwezigheid van grote warenhuizen.
Waarom den Marocaan op het einde van de straat nu de winkel heeft ingenomen van de oude Belg die er destijds was: hij kan veel in het zwart werken of koopt zijn groenten en fruit aan op de groothandelsmarkt die volledig, maar dan volledig in hande is van de Marocanen tegen 'speciale' prijzen..
Als je dit wil ondervinden, ga dan maandag, woensdag of vrijdag middag naar de groothandelsmarkt aan het slachthuis van Anderlecht.
De oorzaak waarom ik dat volkje verafschuw, is dat mijn eigen ouders destijds (ongeveer 12 jaar geleden) door hun van de markt is weggepest geweest toen zij ook groothandelaar waren.
De laatste dag dat mijn vader de brui eraan gaf, is toen hij zich begaf naar de markt, maar de toegang werd ontzegd door dit vokje. Hij werd bedreigd door een 30 tal bruine mensen enkel en alleen omdat hij zijn brood wou verdienen.
Het is voor mij heel duidelijk dat deze secte enkel en alleen tot doel heeft, het veroveren van andere landen en culturen. Velen hier op het forum hebben dat nog niet begrepen, maar als ze een dergelijke feiten zoals die van mijn ouders zullen ondervinden, zullen ze zeer snel begrijpen dat dit bikkelharde realiteit zal zijn als me alles zo laat bedijen.
Oud 22 februari 2007, 00:31   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Wat jij hier komt te vertellen is wel waar, maar even de historiek kennen waar het nen Turk of eerde Marocaan is.... De 15 �* 20 jaar geleden kruidenier op de hoek van de straat, heeft zijn boeken moeten neerleggen wegens de concurrentie met Mohammed op de hoek van de andere straat en met de aanwezigheid van grote warenhuizen.
Waarom den Marocaan op het einde van de straat nu de winkel heeft ingenomen van de oude Belg die er destijds was: hij kan veel in het zwart werken of koopt zijn groenten en fruit aan op de groothandelsmarkt die volledig, maar dan volledig in hande is van de Marocanen tegen 'speciale' prijzen..
Als je dit wil ondervinden, ga dan maandag, woensdag of vrijdag middag naar de groothandelsmarkt aan het slachthuis van Anderlecht.
De oorzaak waarom ik dat volkje verafschuw, is dat mijn eigen ouders destijds (ongeveer 12 jaar geleden) door hun van de markt is weggepest geweest toen zij ook groothandelaar waren.
De laatste dag dat mijn vader de brui eraan gaf, is toen hij zich begaf naar de markt, maar de toegang werd ontzegd door dit vokje. Hij werd bedreigd door een 30 tal bruine mensen enkel en alleen omdat hij zijn brood wou verdienen.
Het is voor mij heel duidelijk dat deze secte enkel en alleen tot doel heeft, het veroveren van andere landen en culturen. Velen hier op het forum hebben dat nog niet begrepen, maar als ze een dergelijke feiten zoals die van mijn ouders zullen ondervinden, zullen ze zeer snel begrijpen dat dit bikkelharde realiteit zal zijn als me alles zo laat bedijen.
Dat is idd zo en gaande weg zullen ze gans het land en europa in handen krijgen zonder één druppel bloed verloren te hebben. Dat zeggen ze zelf ook.
Gent is bijna gans ingepalmd reeds.
Maar dit terzijde, van onze kant zie ik ook nergens nog initiatief komen om iets te starten.
Oud 22 februari 2007, 00:35   #9
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is een twist geven aan de historiek uw dada 30 jaar geleden moest de kruidenier zijn boeken dicht doen wegens de concurrentie van de supermarkten. Veel kruideniers hebben toen jaren leeg gestaan. En ja zo'n 20 jaar terug zijn er de eerste turkse en marokaanse bakkers en beenhouwers verschenen. En die doen gewoon goede zaken omdat in tegenstelling tot wij vlamingen marokanen en turken wel begaan zijn met het lot van hun zelfstandigen. Wij wandelden fluitend voorbij onze zelfstandigen richting supermarkt ook toen we de bordjes "overname" zagen verschijnen.

Maar 't ligt in de natuur van de vlaming om vreemdelingen de schuld te geven van de fouten die wij maken.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 22 februari 2007 om 00:36.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:48   #10
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Blijkbaar is een twist geven aan de historiek uw dada 30 jaar geleden moest de kruidenier zijn boeken dicht doen wegens de concurrentie van de supermarkten. Veel kruideniers hebben toen jaren leeg gestaan. En ja zo'n 20 jaar terug zijn er de eerste turkse en marokaanse bakkers en beenhouwers verschenen. En die doen gewoon goede zaken omdat in tegenstelling tot wij vlamingen marokanen en turken wel begaan zijn met het lot van hun zelfstandigen. Wij wandelden fluitend voorbij onze zelfstandigen richting supermarkt ook toen we de bordjes "overname" zagen verschijnen.

Maar 't ligt in de natuur van de vlaming om vreemdelingen de schuld te geven van de fouten die wij maken.
Ik zal je even erbij vermelden dat indertijd, weinig kruideniers zaken in hande waren van vreemden, maar op de groothandelsmarkt was die evolutie al een hele tijd gaande.
Wat ik bedoel is dat ik een zeer goede relatie zien met de maffia praktijken van deze bevolkingsgroep tegenover de autochtonen.
Ik zou graag eens willen weten hoe iemand anders zou reageren als je omsingeld word door deze gangsterbende als je gewoon de markt op wil.
Nu heeft de Marocaanse gemeenschap de zondagmarkt aan het slachthuis van Anderlecht ook volledig in hun handen. Als je de kans hebt om daar naartoe te gaan zal je een hoop produkten vinden die ver onder de prijs liggen van grootwarenhuis ketens.
Hoe kan men produkten zo goedkoop aanbieden? Ik kan alleen maar concluderen dat het overgrote deel van de goederen in het zwart worden verhandelt. Of zou het zijn dat deze bevolkingsgroep imuun is aan het Belgische belastings virus? Elke zelfstandige zal het bevestigen, dat je een minimum aan winst moet realiseren om je belastingsbriefje te betalen. Verkoop je je goederen te goedkoop, zal men snel failliet zijn.
Oud 22 februari 2007, 00:49   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Uit eigen ervaring.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Een verrijking. Geld is beter besteed aan boeken.

Citaat:
Een verrijking. Geld is beter besteed aan interessante debatavond met een goed glas wijn.

Citaat:
Een verrijking. Geld is beter besteed aan reizen voor de verruiming van de geest.

Citaat:
Een verrijking. Geen charmantere plaats om sigaretten te kopen.

Citaat:
Een verrijking. Je vindt er mode eerder dan in de chique zaken.

Citaat:
Een verrijking. Er is nog keuze genoeg.

Citaat:
Een verrijking. Je kunt niet elke dag het zelfde eten.

Laatst gewijzigd door lombas : 22 februari 2007 om 00:49.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:51   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal je even erbij vermelden dat indertijd, weinig kruideniers zaken in hande waren van vreemden, maar op de groothandelsmarkt was die evolutie al een hele tijd gaande.
Wat ik bedoel is dat ik een zeer goede relatie zien met de maffia praktijken van deze bevolkingsgroep tegenover de autochtonen.
Ik zou graag eens willen weten hoe iemand anders zou reageren als je omsingeld word door deze gangsterbende als je gewoon de markt op wil.
Nu heeft de Marocaanse gemeenschap de zondagmarkt aan het slachthuis van Anderlecht ook volledig in hun handen. Als je de kans hebt om daar naartoe te gaan zal je een hoop produkten vinden die ver onder de prijs liggen van grootwarenhuis ketens.
Hoe kan men produkten zo goedkoop aanbieden? Ik kan alleen maar concluderen dat het overgrote deel van de goederen in het zwart worden verhandelt. Of zou het zijn dat deze bevolkingsgroep imuun is aan het Belgische belastings virus? Elke zelfstandige zal het bevestigen, dat je een minimum aan winst moet realiseren om je belastingsbriefje te betalen. Verkoop je je goederen te goedkoop, zal men snel failliet zijn.
Smokkel, btw carrousel en feitelijk kunnen ze dat niet meer de baas ook.
Wat zou je willen als er dagelijks enkele duizenden auto's en busjes binnen en buiten rijden, die zijn niet leeg natuurlijk.
Oud 22 februari 2007, 00:51   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kletter anders meteen heel de bevolking van Cassiopeia ook mee in je veralgemeningshoop.

Laatst gewijzigd door lombas : 22 februari 2007 om 00:52.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:51   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Smokkel
Dat is pas leven.
Oud 22 februari 2007, 00:52   #15
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Uit eigen ervaring.

Een verrijking. Geld is beter besteed aan boeken.

Een verrijking. Geld is beter besteed aan interessante debatavond met een goed glas wijn.

Een verrijking. Geld is beter besteed aan reizen voor de verruiming van de geest.

Een verrijking. Geen charmantere plaats om sigaretten te kopen.

Een verrijking. Je vindt er mode eerder dan in de chique zaken.

Een verrijking. Er is nog keuze genoeg.

Een verrijking. Je kunt niet elke dag het zelfde eten.
amai lombas die openlijk durft toegeven dat de multicultuur een verrijking is

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 22 februari 2007 om 00:52.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:52   #16
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Voor Dubai, echter, geldt het tegenovergestelde.
Oud 22 februari 2007, 00:53   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat is pas leven.
Tja hangt er van af wat je smokkelt zeker?
Persoonlijk heb ik niks tegen een paar goede flessen en wat farden sigaretten.
Oud 22 februari 2007, 00:54   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
amai lombas die openlijk durft toegeven dat de multicultuur een verrijking is
Ik gebruik dat woord niet graag. Voor mij mag iedereen bepalen waar hij woont, zolang hij daar anderen niet mee lastig valt.

Het is de aard van gastvrijheid die me er toe brengt.

Dat is altijd al mijn mening geweest hoor.
Oud 22 februari 2007, 00:55   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik ga wel degelijk naar de Aldi om geld uit te sparen voor boeken, gezellige avonden en reizen.

Tien tegen één is het er trouwens even lekker - of beter nog.
Oud 22 februari 2007, 00:56   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja hangt er van af wat je smokkelt zeker?
Persoonlijk heb ik niks tegen een paar goede flessen en wat farden sigaretten.
Sigarettensmokkel, daar zat ik vroeger in. Zalige stiel, en nog perfect legaal ook. Legale smokkel, zalige dinges.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be