![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanavond op het nieuws, over een huis in Schaarbeek met tientallen reuzenratten.
Wat zijn de tekenen van verpaupering die jij al sinds jaren de kop op ziet steken in je woonplaats? OK.. Hier zijn er een paar die ik zie gebeuren. Misschien weet u er ook nog één of twee? - wasserettes (een eigen machine is te duur) - winkels met goedkope ramschpartijen (fin de stock) - goedkope supermarktketens (aldi, lidl) - nightshops met ranzige artikelen en slechte kwaliteit alcholische dranken - winkels met tweede hands spullen - horecazaken die over de kop gaan - dûrûm snackbars die in de plaats van restaurants komen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ontken ik niet, maar zie jij Belgen nog winkels opendoen? Oude mensen zijn maar wat blij dat ze nog een winkeltje vinden in de buurt, al is het dan bij "den turk" om de simpele reden dat ze geen uur ver meer kunnen wandelen en meestal geen vervoer hebben.
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Heb je al eens gekeken naar de kwaliteit van de asfalt op onze wegen? Als je de grens met België bereikt vanuit het buitenland word je snel wakker geschud van de putten en het beschadigde wegdek. Zelfs nen blinde zal ondervinden dat hier alles aan het verpauperen is.
Als je kijkt naar het aantal woningen die te huur staan. Maar zeker als je brusseln Antwerpen rondrijdt of in één of ander industriezone verdwijlt geraakt, zie je overal: TO LET, TO RENT. Alsof de helft van die kantoorgebouwen leegstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ratten zijn er niet van de ene dag op de andere.
Af en toe komen die bij mij ook op bezoek. De kwestie is ze tijdig te bestrijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() - Een volks cafe
- Een Vlaams Belang kantoor - vlaamse vlaggen - snorren - vrouwen van meer dan 80 kg met een joggingbroek - Mannen met een bierbuik en een marcelleke aan (meestal de echtgenoot van de bovenstaande vrouw) - braderijen - kermis (koersen)
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom den Marocaan op het einde van de straat nu de winkel heeft ingenomen van de oude Belg die er destijds was: hij kan veel in het zwart werken of koopt zijn groenten en fruit aan op de groothandelsmarkt die volledig, maar dan volledig in hande is van de Marocanen tegen 'speciale' prijzen.. Als je dit wil ondervinden, ga dan maandag, woensdag of vrijdag middag naar de groothandelsmarkt aan het slachthuis van Anderlecht. De oorzaak waarom ik dat volkje verafschuw, is dat mijn eigen ouders destijds (ongeveer 12 jaar geleden) door hun van de markt is weggepest geweest toen zij ook groothandelaar waren. De laatste dag dat mijn vader de brui eraan gaf, is toen hij zich begaf naar de markt, maar de toegang werd ontzegd door dit vokje. Hij werd bedreigd door een 30 tal bruine mensen enkel en alleen omdat hij zijn brood wou verdienen. Het is voor mij heel duidelijk dat deze secte enkel en alleen tot doel heeft, het veroveren van andere landen en culturen. Velen hier op het forum hebben dat nog niet begrepen, maar als ze een dergelijke feiten zoals die van mijn ouders zullen ondervinden, zullen ze zeer snel begrijpen dat dit bikkelharde realiteit zal zijn als me alles zo laat bedijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gent is bijna gans ingepalmd reeds. Maar dit terzijde, van onze kant zie ik ook nergens nog initiatief komen om iets te starten.
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar 't ligt in de natuur van de vlaming om vreemdelingen de schuld te geven van de fouten die wij maken.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 22 februari 2007 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel is dat ik een zeer goede relatie zien met de maffia praktijken van deze bevolkingsgroep tegenover de autochtonen. Ik zou graag eens willen weten hoe iemand anders zou reageren als je omsingeld word door deze gangsterbende als je gewoon de markt op wil. Nu heeft de Marocaanse gemeenschap de zondagmarkt aan het slachthuis van Anderlecht ook volledig in hun handen. Als je de kans hebt om daar naartoe te gaan zal je een hoop produkten vinden die ver onder de prijs liggen van grootwarenhuis ketens. Hoe kan men produkten zo goedkoop aanbieden? Ik kan alleen maar concluderen dat het overgrote deel van de goederen in het zwart worden verhandelt. Of zou het zijn dat deze bevolkingsgroep imuun is aan het Belgische belastings virus? Elke zelfstandige zal het bevestigen, dat je een minimum aan winst moet realiseren om je belastingsbriefje te betalen. Verkoop je je goederen te goedkoop, zal men snel failliet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit eigen ervaring.
Een verrijking. Geld is beter besteed aan boeken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 22 februari 2007 om 00:49. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou je willen als er dagelijks enkele duizenden auto's en busjes binnen en buiten rijden, die zijn niet leeg natuurlijk.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 22 februari 2007 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 22 februari 2007 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Dubai, echter, geldt het tegenovergestelde.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja hangt er van af wat je smokkelt zeker?
Persoonlijk heb ik niks tegen een paar goede flessen en wat farden sigaretten.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de aard van gastvrijheid die me er toe brengt. Dat is altijd al mijn mening geweest hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik ga wel degelijk naar de Aldi om geld uit te sparen voor boeken, gezellige avonden en reizen.
Tien tegen één is het er trouwens even lekker - of beter nog.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sigarettensmokkel, daar zat ik vroeger in. Zalige stiel, en nog perfect legaal ook. Legale smokkel, zalige dinges.
![]() |