Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2007, 13:11   #41
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

De apartheid was slecht, maar het huidige beleid is niet veel beter; eerst discrimineerde blank zwart en nu andersom. Het liefst zou ik willen dat er een aparte staat komt voor Afrikaanssprekende( Afrikaners en Kleurlingen) in Noordkaap en Westkaap en een aparte staat voor Zoeloes, Xsosas etc..anders zou in Zuid-Afrika zo maar hetzelfde kunnen gebeuren als in Zimbabwe.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 13:48   #42
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De apartheid was slecht,
Waarom?

Citaat:
maar het huidige beleid is niet veel beter;
Wat een understatement, het huidige beleid is vele malen slechter en ik durf zelfs te beweren dat het etnische beleid vele malen destructiever en kwaadwillender is tov van verschillende bevolkingsgroepen.

Citaat:
eerst discrimineerde blank zwart en nu andersom.
Iedereen discrimineert iedereen in Zuid-Afika, dat is (soms) één van de charmes van het land.

Citaat:
Het liefst zou ik willen dat er een aparte staat komt voor Afrikaanssprekende( Afrikaners en Kleurlingen) in Noordkaap en Westkaap
Dus u wenst een volkstaat voor oa de Afrikaners in een gebied waar slechts een klein deel van deze Afrikaners woont?

Citaat:
en een aparte staat voor Zoeloes, Xsosas etc..
Veel Zoeloes staat niet afkeurend tegenover zo'n idee

Citaat:
anders zou in Zuid-Afrika zo maar hetzelfde kunnen gebeuren als in Zimbabwe.
Ja, Jacob Zuma wordt de nieuwe president, dus we kunnen ons borst natmaken voor de volgende ronde: een harde genocide ipv de zachte genocide die nu plaatsvindt.
Oud 18 december 2007, 14:19   #43
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Waarom?

Wat een understatement, het huidige beleid is vele malen slechter en ik durf zelfs te beweren dat het etnische beleid vele malen destructiever en kwaadwillender is tov van verschillende bevolkingsgroepen.

Iedereen discrimineert iedereen in Zuid-Afika, dat is (soms) één van de charmes van het land.

Dus u wenst een volkstaat voor oa de Afrikaners in een gebied waar slechts een klein deel van deze Afrikaners woont?

Veel Zoeloes staat niet afkeurend tegenover zo'n idee

Ja, Jacob Zuma wordt de nieuwe president, dus we kunnen ons borst natmaken voor de volgende ronde: een harde genocide ipv de zachte genocide die nu plaatsvindt.
De apartheid was niet slecht voor de blanken, maar voor de overige bevolkingsgroepen was het zijn zachts gezegd geen pretje. Ik kan nu allerlei wetten en maatregelen gaan opnoemen, maar kijk maar b.v. op wikipedia. Bovendien zijn Noordkaap en Westkaap het meest waarschijnlijke, omdat daar de meerderheid van de bevolking Afrikaans spreekt en daardoor meteen het meest haalbare. Misschien dat Bloemfontein en Pretoria ook erbij kunnen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 14:46   #44
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De apartheid was niet slecht voor de blanken, maar voor de overige bevolkingsgroepen was het zijn zachts gezegd geen pretje.
Wederom waarom? Ik durf zonder te knipperen te stellen dat de zwart Zuid-Afrikanen, de Kleurlingen, etc veel beter af waren onder apartheid dan dat ze nu af zijn.

Citaat:
Ik kan nu allerlei wetten en maatregelen gaan opnoemen, maar kijk maar b.v. op wikipedia.
Ik zou niet weten hoe het opnoemen van wetten en maatregelen verduidelijkt dat apartheid slecht was of geen pretje voor de overige bevolkingsgroepen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben de eerste om toe te geven dat er fouten zijn gemaakt onder apartheid en dat er onmenselijke kantjes aan zaten, maar het gros van de Zuid-Afrikanen (blank, zwart of gekleurd) was toen veel beter af dan dat ze nu af zijn. Met andere worden apartheid was goed voor Zuid-Afrika en de Zuid-Afrikanen als men het vergelijkt met het huidige ANC-regime of andere Afrikaanse overheden.

Citaat:
Bovendien zijn Noordkaap en Westkaap het meest waarschijnlijke, omdat daar de meerderheid van de bevolking Afrikaans spreekt en daardoor meteen het meest haalbare. Misschien dat Bloemfontein en Pretoria ook erbij kunnen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Het meest waarschijnlijke maak iets nog niet waarschijnlijk of een goed idee. Feit is dat de Afrikaners verspreid wonen over het hele land (+Namibië) en een thuisland creeëren in een relatief klein gebied zal altijd ontoereikend zijn.
Oud 19 december 2007, 18:48   #45
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Waarom?
Is het nou echt zo moeilijk toe te geven dat het systeem fout was?

Jammer, zo zul je nooit op begrip kunnen rekenen in Nederland.

Citaat:
Hetzelfde als met de thuislanden van de zwarte bevolkingsgroepen dus.

Overigens zouden taalgemeenschappen, zoals in België, best mogelijk zijn. De hele westelijke helft van het land, met Port Elizabeth en Bloemfontein als de oostelijkste uitschieters, zou dan inderdaad tot de Afrikaanse Gemeenschap behoren. En daar woonden in 2001 toch al bijna 4 van de 6 miljoen Afrikaanstaligen. Tel daarbij op de etnische en taalkundige lappendekken van Gauteng en aangrenzende steden en je zit ver over de 5 miljoen.

Voor de verspreid wonende Boeren in het oosten zitten er dan uiteraard geen privileges in. Zij kunnen desgewenst beginnen aan een Grote Terugtrek naar die delen waar het Afrikaans wel sterk staat (westelijke helft + Gauteng e.o.).

Citaat:
Gek, op extreemrechtse blanke websites in Zuid-Afrika is men juist blij met Zuma. Hij zou verdeeldheid zaaien onder de zwarten en het idee van culturele autonomie voor de verschillende bevolkingsgroepen niet ongenegen zijn.

Er zouden trouwens al gesprekken geweest zijn tussen Zuma en Pieter Mulder, de leider van het gematigd nationalistische Vrijheidsfront, die volgens Mulder erg positief waren verlopen.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 19 december 2007 om 18:50.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 23:07   #46
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Is in ieder geval een prachtig lied.
Ik zoek eigenlijk een vlag van Oranje-Vrystaat.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 4 augustus 2011, 23:28   #47
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Er zijn hier al zoveel topics over Zuid Afrika geweest dat ik nu twijfel of dit hier al gestaan heeft.

In elk geval, dit is de clip van het lied "De La Rey" van Bob van Blerk uit Zuid-Afrika, in het Afrikaans :

http://www.youtube.com/watch?v=UGh4lA1S7yc
Je link werkt niet meer.

De La Rey

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be