Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 00:34   #41
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Handteken van Fonske:

Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu...

Men zou dat nochtans niet zeggen...
Waar slaat dit nu weer al op?
Waar is mijn quote van toepassing op mijn reacties in deze draad??
Ge bewijst hiermee enkel mijn punt, namelijk uw onvermogen om deftig te argumenteren of redeneren. Bovendien heb je net zoals uw geliefde spitsmuis duidelijk last van een tunnelvisie.
Oud 2 maart 2007, 01:25   #42
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Geeft gij soms een reactie waarin ge terechte kritiek NIET probeert weg te praten door andere losstaande feiten aan te halen.
Nee, dat heb ik hem nog nooit weten doen.
Oud 2 maart 2007, 01:32   #43
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Ook een duitser is door de CIA op een niet legitieme manier naar een afghaanse gevangenis gebracht.
Het proces hiertegen ondermijnt echter de samenwerking ?

Ferme samenwerking als ge ze al moet ontvoeren ....

Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 2 maart 2007 om 01:33.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 01:40   #44
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
De VS ontvoert niet alleen mensen, ze droppen ze daarna ook weer op de vreemdste plaatsen.
Meer nog... ze laten ze ook verdwijnen:

Citaat:
US accused on 'missing' prisoners
Thirty eight people believed to have been held in secret CIA prisons - or black sites - are missing, according to a report by a US human rights group.
Bron: BBC

Laatst gewijzigd door Edina : 2 maart 2007 om 01:40.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 08:26   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar slaat dit nu weer al op?
Waar is mijn quote van toepassing op mijn reacties in deze draad??
Ge bewijst hiermee enkel mijn punt, namelijk uw onvermogen om deftig te argumenteren of redeneren. Bovendien heb je net zoals uw geliefde spitsmuis duidelijk last van een tunnelvisie.
U maakt wel veel kabaal omwille van een bescheiden redenering van één individu..

Of moet die redenering door U, Fonske met zijn sponske, voorafgaandelijk goedgekeurd worden?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 08:53   #46
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.E. Bekijk bericht
Als de regeringen van de betrokken landen inderdaad wisten van de operaties, dan moeten die regeringen idd vervolgd worden; de scheiding der machten laat dit toe. Maar ik vrees dat de CIA chanteert en Europese landen dwingt om mee te werken, vandaar ook dat de CIA agenten toch ook een aandeel hebben in deze zaak...
Neen, ik denk echt niet dat de CIA Europese landen chanteert. Ik denk eerder dat de Europese regeringen baat hebben bij een verregaande samenwerking met Amerika op politioneel vlak. Geven en nemen weet je wel. Zeg me niet dat de CIA bij machte is om de Duitse regering te chanteren daar waar de Amerikaanse regering daar niet toe in staat is. Herriner je nog hoe Schröder te keer ging tegen Bush? En die man zou dan door de knieën zijn gezakt voor de CIA? Dat is nogal onwaarschijnlijk.

Ik herhaal het : ik ben zoals geweten meestal voorstander van wat de VS doen. Maar die ontvoeringen kunnen ook bij mij niet door de beugel. Ik draai wel de prioriteiten om : je moet eerst de verantwoordelijkheden van je eigen regering uitpluizen want die handelt in jouw naam. Dan pas kan je eventueel die CA mannen vervolgen. Of je kan de twee tegelijkertijd doen, maar de eigen regering kan toch niet buiten schot blijven. Dat zou pas verontrustend zijn, dat wij niet meer in staat zijn om onze eigen regeringen onder controle te houden.

Laatst gewijzigd door Kaal : 2 maart 2007 om 09:04.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 08:57   #47
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is een elementair principe van "staatsrecht" dat een staat ZELF bepaald wat er gebeurt met ingezetenen en niet-ingezetenen die zich op het grondgebied bevinden...

"Buitenlandse macht" = iedere organisatie die niet uitdrukkelijk op een lijstje "speelkameraadjes" staat.
Volledig mee eens.

Citaat:
...de CIA staat daar waarschijnlijk niet op bij ons......
Dat zou ik niet weten ! Volgens mij wel, alleen durft de regering daar niet voor uitkomen. Ik denk dat wij hier te maken hebben met realpolitiek die haar naam niet durft zeggen.

Laatst gewijzigd door Kaal : 2 maart 2007 om 08:57.
Oud 2 maart 2007, 09:03   #48
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gij zijt dan niet alleen kaal, maar ook potdoof!
OK, laat ons stellen dat wij Europeanen en zij in hetzelfde bedje ziek zijn op dat gebied. Geeft toch toe, in ons hoofd zijn wij alemaal overtuigd van onze superioriteit. Er is wel een verschil. Wij pronken met onze superioriteit tov Amerika. Amerika doet dat eerder tov iedereen. Maar het is duidelijk dezelfde mentaliteit. Enfin dat is mijn perceptie. Het is een beetje moeilijk omda te bewijzen.

Citaat:
Ook blind blijkbaar! Uitsluitend over de VS gediscutieerd, waar haal je dat vandaan??? Toch niet uit de draden in internationale politiek.
Toch wel. Det is normaal dat er meer over de VS wordt gepraat, want hun invloed reikt overal. Maar die bitsige toon, die verontwaardiging, die wordt uitsluitend gereserveerd voor wat de VS doet. Andere landen krijgen redelijke, rationale kritiek. Bij de VS is het altijd emotioneel, op het randje van haterig af.
Oud 2 maart 2007, 10:57   #49
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toch wel. Det is normaal dat er meer over de VS wordt gepraat, want hun invloed reikt overal. Maar die bitsige toon, die verontwaardiging, die wordt uitsluitend gereserveerd voor wat de VS doet. Andere landen krijgen redelijke, rationale kritiek. Bij de VS is het altijd emotioneel, op het randje van haterig af.
Dat ga ik evenmin ontkennen. Hier zijn wel wat mensen die de VS hartstochtelijk haten (sinds Bush is dit exponentieel vermenigvuldigd), maar hier zijn ook mensen die de Joden haten, of de Islamieten, of de Russen.... linksen en rechtsen.... gelovigen en ongelovigen.... die discusies zijn vaak even bitsig. Waarom jij oprecht lijkt te denken dat die bitsigheid enkel toepassing heeft op de VS is me een raadsel. Selectieve perceptie (die voorkomt uit jouw liefde voor de VS) mischien?
Ge moogt daar natuurlijk op reageren, maar door terechte kritiek goed te praten of weg te wuiven zak je op het niveau van die ongenuanceerde radicalen.
Oud 2 maart 2007, 11:00   #50
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U maakt wel veel kabaal omwille van een bescheiden redenering van één individu..

Of moet die redenering door U, Fonske met zijn sponske, voorafgaandelijk goedgekeurd worden?...
Ik wacht nog altijd op uw eerste redenering.
Een goede redenering staat trouwens op zichzelf en hoeft niet goed gekeurd (gezag) te worden. Dat is juist waar de quote op slaat.
Oud 2 maart 2007, 12:04   #51
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd op uw eerste redenering.
Een goede redenering staat trouwens op zichzelf en hoeft niet goed gekeurd (gezag) te worden. Dat is juist waar de quote op slaat.
En U bepaald wat een goede redenering is?...

Hopelijk gaat U nu stoppen met te reageren, want anders blijven we bezig...

Trouwens, ik heb in deze draad geen enkele goede redenering van U gezien en toch heb ik op geen enkele redenering van U geprotesteerd..

Maar ja, ik heb ook geen sponske...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:07   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat ga ik evenmin ontkennen. Hier zijn wel wat mensen die de VS hartstochtelijk haten (sinds Bush is dit exponentieel vermenigvuldigd), maar hier zijn ook mensen die de Joden haten, of de Islamieten, of de Russen.... linksen en rechtsen.... gelovigen en ongelovigen.... die discusies zijn vaak even bitsig. Waarom jij oprecht lijkt te denken dat die bitsigheid enkel toepassing heeft op de VS is me een raadsel. Selectieve perceptie (die voorkomt uit jouw liefde voor de VS) mischien?
Ik denk niet dat er veel posters zijn die hatelijk doen over Rusland maar ik begrijp wel wat jij bedoelt.

Ik heb het niet over posters in het algemeen maar over die posters die kritiek geven over Amerika. Velen onder hen gebruiken een bitsige en nijdige toon die zij enkel reserveren voor Amerika (en eventueel Israël) en niet voor andere zaken die zij ook afkeuren. Begrijp je wat ik bedoel? Uiteraard doen andere dat ook als het over moslims gaat bvb maar wij waren hier even specifiek bezig over Amerika.

Citaat:
Ge moogt daar natuurlijk op reageren, maar door terechte kritiek goed te praten of weg te wuiven zak je op het niveau van die ongenuanceerde radicalen.
Dat heb in deze draad althans niet gedaan. De kritiek wat die CIA ontvoeringen betreft is terecht en dat heb ik ook gezegd dacht ik. Ik heb enkel nuances aangebracht, omdat een paar mensen van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om zich weer eens goed te laten gaan.
Oud 2 maart 2007, 15:04   #53
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als de EU-landen toelaten dat buitenlandse organisaties spelletjes komen spelen op hun grondgebied,dan moeten ze dat maar openbaar verklaren.(dat heb ik van Polen,Duitsland,Belgie,Frankrijk,.... nog niet vernomen in zoveel woorden)

Het is een elementair principe van "staatsrecht" dat een staat ZELF bepaald wat er gebeurt met ingezetenen en niet-ingezetenen die zich op het grondgebied bevinden...

"Buitenlandse macht" = iedere organisatie die niet uitdrukkelijk op een lijstje "speelkameraadjes" staat.

...de CIA staat daar waarschijnlijk niet op bij ons......
Zoiets verklaart men niet openbaar maar men laat het wel toe.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 15:05   #54
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
En dat is wat men een troll noemt.
Weer zo'n indrukwekkende argumentatie.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be