![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hertog, niet zo hokjesdenken, dat zet individuele vrijheden onder druk. De enige echte Franskiljons in België lijken mij de FDF'ers, de Vlamingen die nu hun eigen achtergrond bevechten.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
|
Citaat:
Wat betreft die vertegenwoordiging van België in de francofone wereld, ik herinner me dat ik ergens op een pro-Waalse site kritiek (Toudi?) kritiek las dat België vertegenwoordigd werd op zo'n top door Verhofstadt, als eerste minister van België, en door Marie Arena, van de Franse Gemeenschap. Hun kritiek was terecht : in plaats van een Vlaming die op federaal niveau werkt te sturen, zou je beter minstens een persoon sturen die echt Wallonië vertegenwoordigt.
|
|
|
|
#45 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Stel dat de minister al diplomaten kan ontslaan en Vlamingen in de plaast benoemen, wat doet de regering? Wat veranderd in de parktijk? Di Rupo blaast de regering op, of stapt naar een rechtbank om dat aan te vechten en in de tussentijd blijven die mensen op hun post... Een wetje of besluitje nemen is niks, dat laten uitvoeren is alles en helaas - met als BHV als summum - uitvoeren, daar zijn de Franstaligen alleen sterk in als het in hun voordeel is. Kunnen de Vlamingen het afdwingen? Ja hoor, maar ze durven het risico niet nemen dat de Franstaligen dit land de facto opblazen of ze durven hun postjes niet verliezen. Mijn vermoeden? Beide redenen spelen mee. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
Citaat:
Dan is het meer niet durven dan arrogantie van de andere.
|
|
|
|
#47 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat stond toch onderaan: ze durven het niet afdwingen. Dat belet niet dat wie zich democraat noemt toch moet neerleggen bij een verantwoorde wet?
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Ik begrijp jouw redenering niet. De Franstaligen hebben voor zover ik weet niets geweigerd uiteindelijk dat ze hadden moeten doen, de bal werd niet in hun kamp geschoten. Je moet dat dus steken op Vlamingen die stemmen op partijen die dat niet durven.
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je kent een taal, of je kan een taal spreken. Kunnen is" in staat zijn " en wordt meestal gevolgd door een werkwoord. Ga het maar eerst opzoeken voor je anderen de les spelt!! |
|
|
|
|
|
|
#51 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Hans1, die overigens begon met anderen de les te spellen, bedoelde onmiskenbaar het beheersen van de taalvaardigheid, niet of iemand een taal ként of kán spreken maar of iemand dat goed kan. Voor wat betreft je opmerking over 'kunnen': Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 maart 2007 om 12:20. |
|||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
Ik heb jullie Nederlanders trouwens nodig voor een experiment : www.myspace.com Als ik daarheen ga, dan krijg ik een uitsluitend Franstalige versie : "clique ici pour suggérer tes vidéos" "nouveaux membres" ........... Ik zou graag weten of de andere Vlamingen dat ook hebben, en niet in het minst of jullie dat in Nederland ook hebben.
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als ze niet vlot de taal van de meerderheid van de burgers van hun land (= hun opdrachtgevers) spreken, zijn ze niet goed.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
|
Hmm en liberalist had dat ook, dank je.
Ik heb wel gezien dat er een knopje onderaan is : Citaat:
Steun Oranje-Blauw!Laatst gewijzigd door evilbu : 5 maart 2007 om 14:35. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
|
Citaat:
Wijziging : ALS u Hans van de Cauter bent natuurlijk, niets is nog zeker...
Steun Oranje-Blauw!Laatst gewijzigd door evilbu : 5 maart 2007 om 23:08. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Vreemdeling
|
Ik wil u graag ontgoochelen. Bruine ogen, grote neerhangende neus, vroeger pikzwart haar, nu zilvergrijs. Mag ik u vragen waarom u die vraag stelde? Hebt u iets tegen Vlamingen die, op vredelievende wijze en zonder beledigende suggesties, ijveren voor gelijke rechten en plichten voor alle Belgen? Mogen Vlamingen hun rechten niet opeisen? Aan u het woord.
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
edit: oh, ik zie nu pas dat dit al ter sprake gekomen is in deze thread. edit 2: ik ben het niet eens met de Taalunie
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 april 2008 om 20:59. |
|
|
|
|