Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 21:54   #41
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Verhofstadt wist te melden dat om de positie van de prinses en rood kruis niet in de problemen te brengen de franstaligen zuinig met het geld moeten omspringen en de vlamingen constructief meewerken.

Lees: de franstaligen geven het geld uit aan wat zij goeddunken, ook als het teveel is maar wel zuining, en de vlamingen betalen contructief aan de waalse put. Aan Astrid moet je geen uitleg vragen want zij is haar consultant kwijt.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 4 maart 2007 om 21:57.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 22:49   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geloof je dat ik stilaan onpasselijk word van die nooit eindigende kruiperigheid van Verhofstadt voor zowel de Walen als de monarchie?
Oud 4 maart 2007, 22:52   #43
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geloof je dat ik stilaan onpasselijk word van die nooit eindigende kruiperigheid van Verhofstadt voor zowel de Walen als de monarchie?
Eerder geconstipeerd...maar een aanblik van de foto's van HET vorstenpaar verhelpt al veel

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 4 maart 2007 om 22:52.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 22:52   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Verhofstadt wist te melden dat om de positie van de prinses en rood kruis niet in de problemen te brengen de franstaligen zuinig met het geld moeten omspringen en de vlamingen constructief meewerken.

Lees: de franstaligen geven het geld uit aan wat zij goeddunken, ook als het teveel is maar wel zuining, en de vlamingen betalen contructief aan de waalse put. Aan Astrid moet je geen uitleg vragen want zij is haar consultant kwijt.

Schandalig is het, hoelang moeten we deze "premier" nog dulden?
Het Rood Kruis, en liefst niet alleen het Rood Kruis moet onmiddellijk scheiden. Wij Vlamingen betalen ons blauw voor het Waals profitariaat, het houdt gewoon niet op.
Oud 4 maart 2007, 23:11   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Schandalig is het, hoelang moeten we deze "premier" nog dulden?
Het Rood Kruis, en liefst niet alleen het Rood Kruis moet onmiddellijk scheiden. Wij Vlamingen betalen ons blauw voor het Waals profitariaat, het houdt gewoon niet op.
'We' hadden hem kunnen wegkrijgen als 'we' zijn regering hadden laten vallen over BHV, maar 'we' zaten nog maar pas in een regering en waren te bang voor de uitslag van nieuwe verkiezingen.
Oud 4 maart 2007, 23:19   #46
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik steun elk jaar het rode ruis door hun stickers te kopen.Ik vind het formidabel mensen die zich vrijwillig inzetten om andere mensen te helpen en het rode kruis heeft mijn volledige steun daarin . Maar ik mij altijd afgevraad waarom iemand die een land zou moeten vertegenwoordigen voorzitster moet worden van een onafhankelijke verreneging.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:20   #47
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'We' hadden hem kunnen wegkrijgen als 'we' zijn regering hadden laten vallen over BHV, maar 'we' zaten nog maar pas in een regering en waren te bang voor de uitslag van nieuwe verkiezingen.

Wie kon de regering laten vallen? De N-VA zeker niet.

Dit is geen Vlaamse bevoegdheid en de Vlaamse regering laten vallen voor een federale bevoegdheid, laat me niet lachen.
Oud 4 maart 2007, 23:22   #48
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik steun elk jaar het rode ruis door hun stickers te kopen.Ik vind het formidabel mensen die zich vrijwillig inzetten om andere mensen te helpen en het rode kruis heeft mijn volledige steun daarin . Maar ik mij altijd afgevraad waarom iemand die een land zou moeten vertegenwoordigen voorzitster moet worden van een onafhankelijke verreneging.
Dezelfde mening, is blijkbaar een traditie en tradities moeten schijnbaar in ere gehouden worden.

Alleen weet ik niet of Astrid ons land wel moet vertegenwoordigen!
Oud 4 maart 2007, 23:23   #49
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Dezelfde mening, is blijkbaar een traditie en tradities moeten schijnbaar in ere gehouden worden.

Ik schreef toch zou moeten
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:25   #50
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik schreef toch zou moeten

Inderdaad, en daar twijfel ik aan. Kijk naar Nederland waar uitgezonderd de "troonprins" iedereen werkt voor zijn eigen brood.
Oud 4 maart 2007, 23:32   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kijk naar Nederland waar uitgezonderd de "troonprins" iedereen werkt voor zijn eigen brood.
Nu is er eindelijk eens een Van Saksen-Coburg die iets uitsteekt en nu is het nog niet goed?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:32   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie kon de regering laten vallen? De N-VA zeker niet.

Dit is geen Vlaamse bevoegdheid en de Vlaamse regering laten vallen voor een federale bevoegdheid, laat me niet lachen.
De N-VA was inderdaad niet onmisbaar in de Vlaamse regering maar als jullie kartelpartner er niet mee was doorgegaan omdat de 'Vlaamse' parters hun woord niet hielden had de regering Verhofstadt er ook gelegen.
Zelfs de krantencommentatoren gaven toen toe dat het de schrik voor vervroegde verkiezingen was waardoor elk verraad geslikt werd.
Oud 5 maart 2007, 07:48   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politici zijn per definitie doortrapt.
Het ontbreekt hen enkel aan vijf minuten moed uitgerekend op de momenten dat het het hardst nodig is.

En nogmaals: 'We' hebben niks in de Belzieke pap te brokkelen.
Politci zijn idd altijd doortrapt, maar de onze zien enkel naar hun postjes die ze nu hebben. Zij zijn niet doortrapt genoeg om te zien dat ze zich beter kunnen bedienen uit de pot, als ze de geldverspillers opzij zetten.

Hoewel, we hebben nu wel 1 politicus die weet dat hij meer in eigen zak kan steken als het de PS uitschakeld. Alleen is hij verdomme zelf een waal van origine, het bewijs dat de vlaamse politici zuivere ja knikkers zijn.

En wij hebben meer te zeggen dan je denkt, enkel doen onze politici in hun broek omdat ze meer onderligen strijd leveren voor de postjes, dan echt te zorgen voor hun kiezers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 07:52   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Mijn vraag: Hoe slagen de franstaligen er in godsnaam in om een deficit van 6 euro bijeen te krijgen, terwijl de vlamingen blijkbaar een overschot van 22 miljoen realiseren?

Wel ne, Vlaming, werkt voor zijn centen, en let er ook op dat hij ze nie uitgeeft aan nutteloze dingen, er worden de nodige zaken gekocht en verder wordt er gespaard of geïnvesteerd...

Walen, wel kent ge D'Ardenne en Flahaut ? daarmee is zowat alles gezegd ... Het is een ziekte die ze zo goed als allemaal hebben, we leven maar ene keer en geld moet rollen, ... en na mij de zondvloed, ...

MENTALITEITSVERSCHIL dit is echt zo, ik heb al met genoeg walen samengewerkt om het steeds weer te zien opduiken, er is gewoon een wezenlijk verschil in het omgaan met "gemeenschapsgeld" of geld van het bedrijf, hun eigen portefeuille daar gaat ge mij niks over horen zeggen, ...

Een ingebakken onverschilligheid, wij willen dat iets goed gaat omdat dat dan afstraalt op ons eigen success, ik zal het anders zeggen, die vlamingen in het rode kruis, zouden zich doodschamen, moesten ze een euro verlies hebben of niet kunnen uitleggen waar hij naartoe is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 07:53   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik vraag me dan af: wat doet Astrid dan wel? Wat is haar taak? Wat doet ze eigenlijk precies?

Bij mijn weten wordt het grootste werk verricht door de mensen van het Rode Kruis zelf. Niet door die adellijke dame die meent dat zij de honneurs moet waarnemen.

bindmiddel, waalekes en vlamingen bijeen houden , meer niet.
Oud 5 maart 2007, 07:55   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel ne, Vlaming, werkt voor zijn centen, en let er ook op dat hij ze nie uitgeeft aan nutteloze dingen, er worden de nodige zaken gekocht en verder wordt er gespaard of geïnvesteerd...

Walen, wel kent ge D'Ardenne en Flahaut ? daarmee is zowat alles gezegd ... Het is een ziekte die ze zo goed als allemaal hebben, we leven maar ene keer en geld moet rollen, ... en na mij de zondvloed, ...

MENTALITEITSVERSCHIL dit is echt zo, ik heb al met genoeg walen samengewerkt om het steeds weer te zien opduiken, er is gewoon een wezenlijk verschil in het omgaan met "gemeenschapsgeld" of geld van het bedrijf, hun eigen portefeuille daar gaat ge mij niks over horen zeggen, ...

Een ingebakken onverschilligheid, wij willen dat iets goed gaat omdat dat dan afstraalt op ons eigen success, ik zal het anders zeggen, die vlamingen in het rode kruis, zouden zich doodschamen, moesten ze een euro verlies hebben of niet kunnen uitleggen waar hij naartoe is.

²
Oud 5 maart 2007, 08:03   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toen kwamen de boekhoudingen binnen per provincie en kon men dus direct zien welke provincie verspilde en die een halt toe roepen.
Maar men kon ook zien welke provincie zelfs winst maakte op zijn activiteiten.

Het ging toen dus niet tussen walen en vlamingen, maar men kon gewoon de plaatselijke besturen direct aanpakken. Nu ziet men enkel nog de twee grote boekhoudingen en weet men verder niets meer.

Een verder opdeling van alles in Belgie, komt enkel walonie ten goede.
Want dan kunnen zij doen wat ze willen zonder zich nog te moeten verantwoorden. Zoals elke opdeling al als een dure ballon in ons gezicht is ontploft. Het word tijd dat wij Vlamingen eens gaan beseffen dat we hun verspilzucht enkel kunnen stoppen door hun rekeningen zelf te doen en hen zelf geen geld meer in handen geven.
Wij moeten als een currator voor hen werken. Zij zijn fait en mogen dus geen eigen finaciele beslissingen meer kunnen nemen.
Ge hebt gelijk Jantje, maar wilt gij een burgeroorlog, ? ...
Oud 5 maart 2007, 08:08   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht

Dat is in elk geval de laatste plakker die ik gekocht heb van 't rood kruis...

als ze vanzeleven splitsen zal ik terug plakkers kopen maar tot dan, vergeet het maar...
Oud 5 maart 2007, 08:16   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge hebt gelijk Jantje, maar wilt gij een burgeroorlog, ? ...

Die vraag werd mij 30 jaar geleden ook gesteld.
Ik heb toen het zelfde antwoord gegeven.

Een burgeroorlog in Belgie kan enkel ontstaan vanuit Vlaanderen.

Want in Walonie is er geen eenheid en geen volksmener.
IN Vlaanderen heeft men wel eenheid en volksmeners.

Een waal kijk enkel naar zichzelf en zal proberen uit de nieuwe situatie zijn voordeel te doen, maar zal er zijn leven niet voor over hebben.
Oud 5 maart 2007, 08:18   #60
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een verder opdeling van alles in Belgie, komt enkel walonie ten goede.
Een waarheid als een koe!
Een reden te meer om onvoorwaardelijk naar Waalse onafhankelijkheid te streven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be