![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is het nu echt noodzakelijk dat miljardairs de democratie moeten leiden in de VS? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 16,92% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
54 | 83,08% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS is al evenmin democratisch als ons eigen land. Of het nu een twee-partijensysteem of een meer-partijensysteem is, het blijft een poppenkast om de massa de illusie te geven van inspraak, terwijl de plutocraten alles vanuit hun ivoren torentje dirigeren en geen enkele uitleg aan het publiek verschuldigd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Via een staatsgreep aan de macht komen & een aanzienlijk deel van je bevolking uitmoorden, je land in een uitzichtloze en heilloze oorlog storten dat is vanzelfsprekend democratisch. Als democratie de regering is van een zo groot mogelijke meerderheid zal er vanzelfsprekend altijd een minderheid zijn die dat systeem niet rechtvaardig vindt.
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de corporate accountability achterhaalt ze wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Soros buys Halliburton Foreign Policy | February 28, 2007 Mike Boyer Normally, I'm willing to overlook the hypocrisy of the liberal elite. If Al Gore and his Hollywood cronies want to fly around on gas-guzzling, atmosphere-polluting private jets while railing against global climate change, I'm willing to overlook it. But the latest move by globe trotting, hyper-liberal billionaire George Soros borders on being too much. According to papers filed with the SEC, in the fourth quarter of 2006 Soros purchased nearly 2 million shares of ... hold your breath ... Halliburton. The Halliburton shares reportedly went for an average purchase price of $31.30 a share . That puts Soros' total investment in Halliburton at around $62.6 million, or about 2 percent of his total portfolio. Soros, of course, is the dean of Democratic money giving. And Halliburton, of course, is the company that embodies everything the Democrats see as evil. Dick Cheney is its former chief, for goodness' sake. But Soros is also a man of contradictions. He supported campaign finance reform for years, only to declare that defeating President George W. Bush was the " central focus " of his life. To prove it, he sunk $24 million of his own "soft" money into the 2004 campaign, helping make that election one of the most divisive in modern history. Soros' position in Halliburton is reported to be his first, which means he bought it with a full understanding of Halliburton's reputation. Soros may not see a problem with profiting from a company that has been accused of everything from sweatheart deals to cooking the books to serving U.S. troops lousy food in Iraq. The real question, however, is whether MoveOn.org , the Center for American Progress , and other organizations that have benefitted from Soros' charity will see a problem with accepting money earned off Halliburton shares? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat de VS niet democratischer kan en mag zijn, maar ik vindt dat enkel meer democratische landen recht van spreken hebben daarover, anders is het hypocrisie. Dus Zwitserland mag de VS op dat vlak met het vingertje wijzen, maar als inwoner van Belgique zou ik het al een hele verbetering vinden als we tot het niveau van de VS zouden geraken. Er valt wel iets voor te zeggen dat bedrijven geen politici mogen sponsoren om belangenvermenging te vermijden, maar als ik zie hoe dit an sich goede idee in Belgique gebruikt wordt om de democratie te fnuiken heb ik ook daar mijn twijfels over. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 april 2007 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarom wordt deze draad nog opgevolgd??
Laat het ten eerste duidelijk zijn dan ik op de vraag "Is het nu echt noodzakelijk..." NEEN geantwoord heb. Laat het ten tweede duidelijk zijn dat de vraagstelling zelf geen enkele politieke relevantie heeft. In deze context is "Is het noodzakelijk" ongeveer vragen of de strontvlieg zijn recht op stront heeft. Het antwoord op dergelijke vragen is natuurlijk overduidelijk. Belachelijk, lame. Geen reden tot antwoorden buiten deze opmerking. Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 27 april 2007 om 03:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() aan de macht willen komen om de kans te hebben de ideale kondities te scheppen , om daarn�* miljardair te worden is ook niet netjes...Ik denk hier aan bvb Sarkozy, die daarin de Amerikanen wil na-apen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van u weet ik het natuurlijk niet, maar de meeste mensen leven op krediet.En voor alles wat ze "bezitten" moeten ze dan ook nog eens belastingen betalen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das nogal logisch é, het is ook hun geld.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Economie is de eenvoudigste van alle wetenschappen. Wie met onverstaanbare systemen en terminologie een idee verdedigd, tracht vaak te verdoezelen dat ie het zelf niet volledig snapt of, wil u misleiden.
Dit tekenfilmpje legt het bedrog eenvoudig uit 'Money as debt' http://video.google.com/videoplay?do...=money+as+debt "The process by wich banks create money is so simple, that the mind is repelled." |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Hoe kunnen ze anders nog rijker worden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() begin dan al maar met vooral de democraten de mantel uit te vegen, tarzan.
Die hebben de big $$$ en de media in handen. Hetgeen dat wicht binnenhaalt aan $$$, daar kunnen meerdere republikeinen samen niet aan tippen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 april 2007 om 01:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten ze verlies draaien misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En de privélegers, zoals Blackwater USA, (filiale van de Cheney-firma Halliburton via BKR)... Blackwater USA lijkt zo'n 50.000 man daar gelegerd te hebben: je moet hun site eens bekijken: http://www.blackwaterusa.com/ Allemaal Halliburton... Citaat:
Zou 't Belgisch legers nog 50.000 manschappen tellen? ![]() Een artikeltje uit de Figaro: http://www.lefigaro.fr/magazine/2006...r_en_irak.html bekijk dit eens: http://www.ulg.ac.be/capri/blackwaterusa.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Blackwater_USA Eén van hun trainingskampen in de USA: een 24km², herinner ik me: http://www.ulg.ac.be/capri/overhead.jpg Citaat:
En dat is maar één oorlog, één huurlingenleger (In Ex-Yoegaslavië was vooral Dyncorp met hetzelfde bezig, dacht ik) Dan spreken we nog niet over het militair industriëel complex... Je moet een hier kijken wat de "grap" aan de Amerikaanse belastingbetaler kost: http://costofwar.com/wrappedindex.html The War in Iraq Costs $421,377,622,614 Denk je écht dat die de Democraten veel geld toesteken? Op de nieuwssite Acrimed vind ik dit: http://www.acrimed.org/article1620.html Citaat:
Wou iemand vrede? Waarom? ![]() PS,Het artikel van Le Monde zit in hun betalend archief: wie wil betalen... Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2007 om 12:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() born2bewild,
If you wannabe wild, get overthere, it pays for guys like you ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2007 om 13:00. |
![]() |
![]() |