Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer begint massaal de "reverse migration"?
Vanaf 2030 3 13,04%
Vanaf 2050 4 17,39%
Vanaf 2080 of zo 2 8,70%
Nooit 14 60,87%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2007, 11:43   #41
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAXIM Bekijk bericht
Ek kan u verseker dat 'n Vlaming weinig probleme behoort te ondervind om tussen ons Afrikaners in Suid Afrika 'n welkome tuiste te vind.
Dat is vriendelijk van jullie, maar het lijkt erop dat jullie zelf dat land proberen te verlaten, laat staan dat de ANC regering het prettig zou vinden dat blanken massaal naar Zuid-Afrika zouden trekken.

Citaat:
Maar soos ons in "goeie" Afrikaans sê: "Afrika is en was nog nooit 'n tuiste vir sissies nie!"
Dat is het nu net. Zolang er andere opties zijn zal niemand aan Afrika denken.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 19:52   #42
MAXIM
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad. Dit sou nie 'n wyse besluit wees om nou na Suid Afrika te verhuis nie. Maar feit is ook dat die beste geleenthede in moeilike en/of krisis tye te vinde is. Ongelukkig is dit ook korrek dat Europeërs in die nuwe Suid Afrika van die ANC regime, slegs as toeriste verwelkom word.

Vraag: Waarheen in Afrika sou u as Europeërs in 2007 emigreer, indien u voor so 'n keuse gestel sou word?
MAXIM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 20:49   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vraag: Waarheen in Afrika sou u as Europeërs in 2007 emigreer, indien u voor so 'n keuse gestel sou word?
Tunesië.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 23:06   #44
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Kaapstad!
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 00:29   #45
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ethiopië: daar lopen de knapste vrouwen op de planeet rond.

Meer realistisch gesproken: Mozambique, dat wordt een toeristisch paradijs, is al redelijk stabiel, en heeft veel natuurlijke hulpbronnen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 11:37   #46
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Borgerhout.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 19:02   #47
MAXIM
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Borgerhout.
Schaerbeek?
Oud 7 maart 2007, 19:03   #48
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ik naar Afrika moet gaan, dan kies ik natuurlijk voor Zuid-Afrika en meer bepaald voor Western Cape. Ik heb namelijk familie in Kaapstad
Oud 7 maart 2007, 19:08   #49
MAXIM
Vreemdeling

Standaard

U sal altyd welkom wees in die Wes Kaap en oral in Suid Afrika waar Afrikaners te vinde is!
Oud 8 maart 2007, 09:21   #50
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
U sal altyd welkom wees in die Wes Kaap en oral in Suid Afrika waar Afrikaners te vinde is!
Ik ben er al geweest ! Deze kerstvakantie We logeerden in Kaapstad bij mijn oom en hebben verder nog Paarl, Greyton, Stellenbosch, Hermanus enz bezocht. Ik heb met een paar Afrikaners gepraat maar het was eigenlijk heel moeilijk om elkaar te verstaan. Je herkent een heleboel woorden, maar het ging allemaal te snel en ik was niet "mee". De geschreven taal was geen probleem. Ik kon moeiteloos 80% begrijpen van alles wat ik las.

Sindsdien heb ik dat liedje van Bob Van Blerk 20x beluisterd en als je de tekst erbij neemt wordt het allemaal veel duidelijker. Volgens mij zou een nederlandstalige mits een vrij korte aanpassingsperiode perfect zijn plan kunnen trekken in het Afrikaans.
Oud 8 maart 2007, 15:50   #51
MAXIM
Vreemdeling

Standaard

[quote=Kaal;2500932]"Ik heb met een paar Afrikaners gepraat maar het was eigenlijk heel moeilijk om elkaar te verstaan. Je herkent een heleboel woorden, maar het ging allemaal te snel en ik was niet "mee". De geschreven taal was geen probleem. Ik kon moeiteloos 80% begrijpen van alles wat ik las."

Ja, eintlik is ek van mening dat Afrikaans 'n dialek van Nederlands/Vlaams is, wat oor honderd en meer jare in Suid Afrika ontwikkel het. Wes Vlaandere was een van die groot voedingsbronne van die Afrikaner. Vergelyk ook as voorbeeld die woord "baadjie" ipv "vest". Ek verneem dat "baadjie" 'n term is wat voorheen in die omgewing van Brugge gebruik is.

Indien u "oor" aan die Afrikaanse uitspraak gewoond raak, sal u die gesproke woord met gemak volg. Dieselfde probleem word aan die Afrikaanse kant ondervind betreffende ABN.

Laatst gewijzigd door MAXIM : 8 maart 2007 om 15:51.
Oud 9 maart 2007, 11:39   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, eintlik is ek van mening dat Afrikaans 'n dialek van Nederlands/Vlaams is, wat oor honderd en meer jare in Suid Afrika ontwikkel het. Wes Vlaandere was een van die groot voedingsbronne van die Afrikaner. Vergelyk ook as voorbeeld die woord "baadjie" ipv "vest". Ek verneem dat "baadjie" 'n term is wat voorheen in die omgewing van Brugge gebruik is.
Oook iets dat mij opgevallen is : het gebruik van "hulle" voor "jullie". Hulle wordt nog steeds elke dag gebruikt in Vlaams-Brabant.

Citaat:
Indien u "oor" aan die Afrikaanse uitspraak gewoond raak, sal u die gesproke woord met gemak volg. Dieselfde probleem word aan die Afrikaanse kant ondervind betreffende ABN.
Hoe lang had jij nodig om te wennen aan de ABN uitspraak?
Oud 9 maart 2007, 12:24   #53
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is een idee van mij uit 1980. Alle Afrikanen dromen van een betere toekomst in Europa & vele europeanen dromen van een paradijselijk tropisch klimaat. Wat zou er gebeuren indien we eenvoudigweg ruilden ? Laat alle Afrikanen met comfortabeler transportgerief dan gammele bootjes maar afkomen, wij zullen met graagte retour gaan en hun ontvolkte steden gaan
bevolken, hun landerijen gaan exploiteren. Zij kunnen gerust onze senaatsezetels, kamerzetels, directiekantoren, werkvloeren komen bemannen.

Dan zal blijken dat "de mensen" wel degelijk een verschil maken.. Waar het momenteel absoluut onaantrekkelijk is voor Afrikaanse afgestudeerden om een pioniersrol te gaan vervullen in hun "Heimat", zullen Europese Migranten dit dan met graagte doen ?

...

In feite dient er zich door het verdwijnen van het Ijzeren Gordijn in combinatie met de mislukking van het "wilde russische kapitalisme" en de zich onbeschaamd aandienende klimaatsveranderingen, het moslimterrorisme in combinatie met de politico-religieuze troebelen in o.m. de Angelsaksische en Latijns-Amerikaanse & Spaanse contreien zich opportuniteiten aan om
een "New Frontier" te vinden en te exploiteren. Oost-Europa en de Vlakten van siberië zijn die gebieden waar een massale "ontvolking" gaande is.

Mits een beetje creativiteit kunnen die gebieden "opengesteld" worden voor immigratie, zodat deze tot ontwikkeling gebracht kunnen worden, nieuwe
schonere industrieën kunnen ontwikkeld worden enz..

Tegen 2015 lopen de eerste chinezen op de maan rond en is er een "Novo-Antverpeno" gesticht in de buurt van Vladivostok ?
Oud 9 maart 2007, 18:30   #54
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Afrika heeft wel het probleem dat het geologisch heel slecht gelegen is voor zijn economie.
Het heeft weinig kustlijn, havens, bevaarbare rivieren en is in zn geheel veel te groot en slechte vorm. Heeft ook geen stabiel klimaat wat vrij belangrijk is om een voorspelbare economie te onderhouden.
Met te groot bedoel ik ivg met de landmassa van Europa, NA, Pasific en ZO-Azie.
vb.
Iemand al gedacht wat het wordt om een glasvezelkabel voor internet aan te leggen door Afrika?
In Europa leg je er een die van de US naar AMS-IX(Amsterdam) en van daaruit heb je snel een groot deel van Europa.
Gelijk waar ik dat in Afrika probeer krijg je veel moeite om in een ander deel te geraken.

Dat maakt nu net Afrika moeilijk om in zn geheel economisch van grote betekenis te worden.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 20:52   #55
MAXIM
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Oook iets dat mij opgevallen is : het gebruik van "hulle" voor "jullie". Hulle wordt nog steeds elke dag gebruikt in Vlaams-Brabant.

Ek het dit ook so ervaar

Hoe lang had jij nodig om te wennen aan de ABN uitspraak?
Indien die spreker "suiwer" ABN praat, bykans onmiddelik. Ek dink dat Afrikaans aanvanklik vreemd voorkom, omdat ons 'n meer vereenvoudigde grammatika het. Baie makliker om aan te leer, maar dit verras ABN aanhoorders met al die kort paaie (weg/roete) wat ons taal neem.

Ek besoek enkele van die Afrika state oor die volgende 10 dae en sal weldra rapporteer na welke staat ek as Suid Afrikaner sal emigreer!
Tot kyke...
Oud 10 maart 2007, 22:23   #56
luc broes

Standaard

Die migratie,is,nog niet voor morgen.
Zuid-Afrika is economisch hetbelangrijkste land van Afrika. zeer veel jonge goedopgeleide blanken emigreren naar Australië, Nieuwzeeland, engeland enz.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be