![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer begint massaal de "reverse migration"? | |||
Vanaf 2030 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,04% |
Vanaf 2050 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 17,39% |
Vanaf 2080 of zo |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad. Dit sou nie 'n wyse besluit wees om nou na Suid Afrika te verhuis nie. Maar feit is ook dat die beste geleenthede in moeilike en/of krisis tye te vinde is. Ongelukkig is dit ook korrek dat Europeërs in die nuwe Suid Afrika van die ANC regime, slegs as toeriste verwelkom word.
Vraag: Waarheen in Afrika sou u as Europeërs in 2007 emigreer, indien u voor so 'n keuse gestel sou word? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Kaapstad!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Meer realistisch gesproken: Mozambique, dat wordt een toeristisch paradijs, is al redelijk stabiel, en heeft veel natuurlijke hulpbronnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Borgerhout.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() U sal altyd welkom wees in die Wes Kaap en oral in Suid Afrika waar Afrikaners te vinde is!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Sindsdien heb ik dat liedje van Bob Van Blerk 20x beluisterd en als je de tekst erbij neemt wordt het allemaal veel duidelijker. Volgens mij zou een nederlandstalige mits een vrij korte aanpassingsperiode perfect zijn plan kunnen trekken in het Afrikaans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Kaal;2500932]"Ik heb met een paar Afrikaners gepraat maar het was eigenlijk heel moeilijk om elkaar te verstaan. Je herkent een heleboel woorden, maar het ging allemaal te snel en ik was niet "mee". De geschreven taal was geen probleem. Ik kon moeiteloos 80% begrijpen van alles wat ik las."
Ja, eintlik is ek van mening dat Afrikaans 'n dialek van Nederlands/Vlaams is, wat oor honderd en meer jare in Suid Afrika ontwikkel het. Wes Vlaandere was een van die groot voedingsbronne van die Afrikaner. Vergelyk ook as voorbeeld die woord "baadjie" ipv "vest". Ek verneem dat "baadjie" 'n term is wat voorheen in die omgewing van Brugge gebruik is. Indien u "oor" aan die Afrikaanse uitspraak gewoond raak, sal u die gesproke woord met gemak volg. Dieselfde probleem word aan die Afrikaanse kant ondervind betreffende ABN. ![]() Laatst gewijzigd door MAXIM : 8 maart 2007 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een idee van mij uit 1980. Alle Afrikanen dromen van een betere toekomst in Europa & vele europeanen dromen van een paradijselijk tropisch klimaat. Wat zou er gebeuren indien we eenvoudigweg ruilden ? Laat alle Afrikanen met comfortabeler transportgerief dan gammele bootjes maar afkomen, wij zullen met graagte retour gaan en hun ontvolkte steden gaan
bevolken, hun landerijen gaan exploiteren. Zij kunnen gerust onze senaatsezetels, kamerzetels, directiekantoren, werkvloeren komen bemannen. Dan zal blijken dat "de mensen" wel degelijk een verschil maken.. Waar het momenteel absoluut onaantrekkelijk is voor Afrikaanse afgestudeerden om een pioniersrol te gaan vervullen in hun "Heimat", zullen Europese Migranten dit dan met graagte doen ? ... In feite dient er zich door het verdwijnen van het Ijzeren Gordijn in combinatie met de mislukking van het "wilde russische kapitalisme" en de zich onbeschaamd aandienende klimaatsveranderingen, het moslimterrorisme in combinatie met de politico-religieuze troebelen in o.m. de Angelsaksische en Latijns-Amerikaanse & Spaanse contreien zich opportuniteiten aan om een "New Frontier" te vinden en te exploiteren. Oost-Europa en de Vlakten van siberië zijn die gebieden waar een massale "ontvolking" gaande is. Mits een beetje creativiteit kunnen die gebieden "opengesteld" worden voor immigratie, zodat deze tot ontwikkeling gebracht kunnen worden, nieuwe schonere industrieën kunnen ontwikkeld worden enz.. Tegen 2015 lopen de eerste chinezen op de maan rond en is er een "Novo-Antverpeno" gesticht in de buurt van Vladivostok ?
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Afrika heeft wel het probleem dat het geologisch heel slecht gelegen is voor zijn economie.
Het heeft weinig kustlijn, havens, bevaarbare rivieren en is in zn geheel veel te groot en slechte vorm. Heeft ook geen stabiel klimaat wat vrij belangrijk is om een voorspelbare economie te onderhouden. Met te groot bedoel ik ivg met de landmassa van Europa, NA, Pasific en ZO-Azie. vb. Iemand al gedacht wat het wordt om een glasvezelkabel voor internet aan te leggen door Afrika? In Europa leg je er een die van de US naar AMS-IX(Amsterdam) en van daaruit heb je snel een groot deel van Europa. Gelijk waar ik dat in Afrika probeer krijg je veel moeite om in een ander deel te geraken. Dat maakt nu net Afrika moeilijk om in zn geheel economisch van grote betekenis te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ek besoek enkele van die Afrika state oor die volgende 10 dae en sal weldra rapporteer na welke staat ek as Suid Afrikaner sal emigreer! Tot kyke... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Die migratie,is,nog niet voor morgen.
Zuid-Afrika is economisch hetbelangrijkste land van Afrika. zeer veel jonge goedopgeleide blanken emigreren naar Australië, Nieuwzeeland, engeland enz. |
![]() |
![]() |