![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
22 ‘Hoe lang nog, onnozele mensen, hechten jullie aan je onvolwassenheid, willen jullie, spotters, blijven spotten, haten jullie, dwazen, kennis? 23 Luister, neem mijn berispingen ter harte – dan stort ik mijn geest over je uit, dan laat ik je delen in mijn wijsheid. 24 Maar toen ik je riep, wees je me af, toen ik je mijn hand bood, nam je die niet aan. 25 Al mijn goede raad heb je in de wind geslagen, elke berisping heb je genegeerd. 26 Daarom lach ik om je ongeluk, schater ik het uit om je ellende, 27 wanneer ellende op je afkomt als een storm, ongeluk als een onweer over je losbarst, leed en nood je treffen. 28 Dan zul je me roepen, maar ik antwoord niet, je zult me zoeken, maar je vindt me niet. 29 Want je was afkerig van mijn kennis en toonde geen ontzag voor de HEER. 30 Je nam mijn raad niet aan en verachtte mijn berispingen. 31 Daarom pluk je de wrange vruchten van je plannen, je daden liggen je zwaar op de maag. 32 Want wie onnozel is, gaat aan zijn halsstarrigheid ten onder, en zelfgenoegzaamheid brengt de dwazen om. 33 Maar wie naar mij luistert, zal veilig zijn, hij hoeft geen angst te hebben voor het kwaad.’ Helaas, nogmaals, ik volg u redenering niet. Daarom ben ik, volgens u, gezegend met uitgelachen te worden, dwaasheid, ellende, ongeluk, leed, wrange vruchten, moeilijke stoelgang, onnozel, halsstarrig en angstig voor het kwade. Dank. Graag on topic. GreetzZ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Ik ga hier geen boeken inscannen of een hele thesis over schrijven en dan die posten.
Enigste wat ik kan/wil doen is via google. Hetgeen ik post i.v.m. dit alles hebben jullie, normaal gezien, al lang gevonden via google... Das hier al een goe begin : The lost years of Jesus GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is dat gevecht van het geloof tegen comedie en spot of humor in het algemeen al niet in de 17e eeuw beslecht in het voordeel van de humor ?! Jezus ! ... of zijn jullie moslims misschien ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() De gehele Schrift is door God geinspieerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid.--- 2 Tim.3:16. In sommige gevallen kan iemand ook al worden hem talloze onweerlegbare bewijzen voor inspiratie van de Schrift getoond, zich toch verzetten tegen de conclusie waarop ze wijzen. Hoe komt dat? Wegens verlangens die diep in zijn hart schuilgaan (Jer.17:9). Hoewel iemand dus kan beweren belangstelling voor Gods voornemen te hebben, kan zijn hart naar goedkeuring van de wereld hunkeren. Misschien is hij niet bereid een levenswijze op te geven die in strijd is met de bijbelse maatstaven. Als iemand echter werkelijk hongert naar waarheid, eerlijk is tegenover zichzelf en nederig is, zal hij na verloop van tijd beseffen dat de bijbel Gods Woord is. Mensen de geholpen worden de bijbel te bestuderen, beseffen vaak in slechts enkele maanden dat zij al meer dan genoeg bewijzen hebben gezien dat de bijbel het Woord van God is. Hun diepste gedachten, verlangens en beweegredenen zullen geleidelijk worden gevormd door wat zij leren (Ps.143:10) In Romeinen 10:10 staat dat iemand "met het hart" geloof oefent. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GreetzZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Over Max Müller (Notovitch grootste "debunker").
In England, MaCaulay* was looking for a Sanskrit scholar who possessed a deep knowledge of the Vedas and could be used for subtle proselyting propaganda. Through the offices of H.H. Wilson and Baron Bunson, he came to know of F. Max Muller, a reputed Vedic scholar of Germany, who seemed fit for the work which had in view. MaCaulay met Max Muller in December 1854. At that time, MaCaulay was 55 years old and Max Muller was a young man of 32. They had a discussion for a long time in which MaCaulay told Max Muller that East India Company was prepared to spend a lac of rupees (in those days one dollar equivalent to one rupee) if he could translate the Rigveda in a manner which would destroy the belief of the Hindus in the Vedic religion. He assured him that in creating disrespect in the hearts of the Hindus for the Vedas, his cooperation would be highly welcome to the British Government. It would strengthen the foundations of the empire by asking the Christianized Hindus the loyal and faithful allies of their rulers. To achieve this object, Max Muller was at first appointed as the Head of the Vedic Research Department in the Oxford University. During his tenure of service, from 1855 to 1900, he carried out the so-called Vedic research under the name of Oriental Studies. The unsuspecting God conscious people of India, ignorant of the deep game of these missionaries, thought that Max Muller was rendering a great service to India by promoting the Vedic research. They did not realize that Max Muller's real object was to launch an attack on the very basis of Aryan civilization, and to prepare a ground for the spread of Christianity. That this was the motive of Max Muller throughout his career is evident from his letters to his wife and to others. LETTER No. 1 This letter Mr. Max Muller wrote to his wife in 1866, in which he said, "I hope I shall finish my work and I feel convinced, though I shall not live to see it, yet this edition of mine, and the translation of the Vedas will hereafter, tell to a great extent, on the fate of India and on the growth of millions of souls in that country. It is the root of their religion and to show them what root is, I feel sure, is the only way of uprooting all that has sprung from it, during the last 3,000 years." LETTER No. 2 This is dated 16th December 1868, which Mr. Max Muller wrote to the Duke of Argyll, then Secretary of State for India, stating that the ancient religion of India is doomed, if Christianity does not step in, whose fault it will be ? LETTER No. 3 In 1899, Max Muller wrote to N. K. Mazumdar, a Brahma - Samajist leader to the effect, "You know for how many years I have matched your efforts to purify the popular religion of India, and thereby to bring it near to the purity and perfection of other religions, particularly, of Christianity; .... Tell me some of your chief difficulties that prevent you and your countrymen from openly following Christ." LETTER No. 4 A friend of Mr. Max Muller, Mr. E. B. Pussey writes to him thus: "Your work will form a new era in the efforts for the conversion of India, and Oxford will have reason to be thankful for that. By giving you a home, it will have facilitated a work of such primary and lasting importance for the conversion of India, and which, by enabling us to compare that early false religion with the true, illustrates more than blessedness of what we enjoy." *MaCaulay MaCaulay was born in a family of priests and rose to the rank of a Lord. He came to India in 1834 as the legal adviser to the Council of India. Here he became the Chairman of the Education Board, and stayed here for four years. During that period, he visited various parts of the country and found that the way in which the East India Company was running the Government, it was not possible to convert the Vedic followers (currently known as Hindus) to the Christian religion. The first thing, therefore, he did, was to recommend the stoppage of grants to the institutions where Sanskrit was taught. On reaching England in 1839, he explained that study and teaching of Sanskrit was stopped because if Sanskrit teaching had been allowed to continue, the propagation of the Bible among the Hindus and bringing them into the fold of Christianity would have been almost impossible. He knew that Sanskrit was the key to the Aryan religion and its scriptures. By putting an end to the learning of Sanskrit and promoting the compulsory teaching of the Bible through State-controlled schools and universities, he visualized that the Vedic followers, particularly the aristocratic Hindu families of Bengal, would voluntarily embrace Christianity without any effort on the part of the Government or the Church. Dus, mensen, als u ergens een vertaling hebt liggen van de hand van Max Müller kunt u die gerust naar de vuilbak verwijzen. Deze zijn zelfs nog zeer actueel. Meestal de standaard in de westerse universiteiten. In this connection, it would be relevant to quote here the object with which the Boden Trust was established in 1811: ".....the special object of his (i.e., Boden's) a munificent bequest was to promote the translation of the Scriptures into English, so as to enable his countrymen to proceed in the conversion of the Vedic followers of Aryavarta (currently known as India) to Christian Religion."... M. Monier William's Sanskrit- English Dictionary Preface to the New Edition, p. ix. Max Muller was the first who introduced the word Aryan to the European intelligentsia. It is through Muller that Aryan is first imbued with a sense of race rather than an attribute of virtuous, spiritual nobility. GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Meer dan eens hebben heersers gebrobeerd de geïnspieerde geschriften te vernietigen. In 168 V.G.T. richte de Syrische koning Antiochus Epiphanes in de tempel die aan Jehovah God was gewijd, een altaar voor Zeus op. Hij spoorde ook de boeken van de Wet op, verbrandde ze en verklaarde dat een ieder die dergelijke Geschriften bezat, ter dood gebracht zou worden. Evenzo verordende de Romeinse Keizer Diocletianus in 303 G.T. dat christelijke vergaderplaatsen met de grond gelijkgemaakt moesten worden en dat de daar aanwezige Geschriften door vuur verteerd moesten worden. Hoe verschrikkelijk de vervolging ook was, Diocletianus slaagde er niet in Gods geïnspireerde Woord uit te roeien. Door hun reactie op de verbreiding en de prediking van Gods Woord maakten de tegenstanders duidelijk kenbaar wat er in hun hart leefde. Zij identificeerden zich als mensen die door Satan waren verblind en zijn wil uitvoor brachten.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Dat begint hier sterk op "De verloren jaren van zeddie" te lijken. lol
GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God is 1. Vergelijk es : "1 Kronieken 21:1" met "2 Sam. 24:1" Wat vertelt de bijbel wie satan is ? GreetzZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De toorn van God = het geven in de handen van Satan.
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Satan, god, twee zijdes van één munt
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat hij hier nu zegt denk dat het meer op u zelf komt dan op mij ja de waarheid kan zeer doen hé. In de laaste dagen [zullen er] spotters ... komen met hun spotternij, die overeenkomstig hun eigen begeerten te werk gaan. 2 Petrus 3:3. De valse leraren van wie Petrus zei dat zij "het vlees achternagaan met de begeerte het te verontreinigen" behoren waarschijnlijk tot deze spotters die geen geestelijke gezindheid hebben. Smalend vragen zij aan getrouwen christenen : "Waar is nu de beloofde tegenwoordigheid van Hem? Ach wat van de dag af dat onze voorvaders zijn ontslapen, blijven alle dingen precies zo als sedert het begin der schepping (2 Petrus 2:1, 10; 3:4). Waarom dit gespot? Welnu door het gevoel van dringenheid waarvan het Woord van God doortrokken is te ondermijnen, proberen deze dierlijke spotters andere in slaap te sussen zodat zij in een toestand van geestelijke apathie geraken en aldus tot een gemakkelijke prooi voor zelfzuchtige verleidingen worden gemaakt. Wat een krachtige aanmoediging voor ons in deze tijd om geestelijk wakker te blijven! Mogen wij Jehovah's dag goed in gedachten houden en altijd bedenken dat zijn ogen op ons gevestigd zijn! Aldus zullen wij ertoe worden bewogen Jehovah God met ijver te dienen en onze morele zuiverheid te bewaren: Ps.11:4; Zef 1:12. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En leest ook maar eens Rom. 14:4, 10-13 "Wie zijt gij, dat gij de huisknecht van een ander oordeelt? Hij staat of valt voor zijn eigen meester. Hij zal trouwens staande worden gehouden, want Jehovah God kan hem staande houde. Maar waarom oordeelt gij uw broeder? Of waarom ziet hij ook neer op uw broeder? Want wij zullen allen voor de rechterstoel van God staan ... laten wij elkaar daarom niet langer oordelen." Groet Ronny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ronny, zie avatar Amon Re...
GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geloven maar voor de laatste 1900 jaar hebben ze het overgrote deel van het volk verwart door luid in de kerken te roepen dat het einde nabij is.(Openbaringen) Deze voorspellingen hebben honderden oorlogen teweeggebracht en beschavingen vernietigd over deze wereld. Elke poging tot vredig leven verstoord. De historische redenatie van twaalf Joodse stammen in de woestijn zullen u niet redden, integendeel, ze zullen u strikken in oorlog en geruzie. Mijn beste vrienden, u hebt mijn woord, de wereld zal niet vergaan. Ja, hun einde is nabij... GreetzZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Christen zullen mischien hervormd worden in hun christen zijn ...stel je voor
![]() Dat Jezus jaren en jaren en jaren verspilde aan jaloezieke griftgeleerden en wijzen die de wetten mee opstelde verbaast me niets dat kuntge zo uit geschiedenis en bijbel halen . Trouwens het verloren gezalfde lam gods moest ook moh overleven als koning in een arme maatschapij en mé een groot bakkes achja dan zo van die roddelaars oei oei oei. http://niburu.nl/index.php?showartic...rticleID=16146 Laatst gewijzigd door duncan : 20 mei 2007 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() KLEINE TOEVOEGING :
Armoede was er al in die tijd & NU NOG ! |
![]() |
![]() |