Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2004, 19:18   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bb
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
-Recente "aanwinst" Polen (als dader, niet als slachtoffer, en binnen enkele maanden volwaardig EU lid...)
Wat is er mis met Polen (behalve hun lastig gedrag in de EU?)?
Bekijk dit interessant lijstje eens, Polen heb ik in bold gezet:
http://www.meervrijheid.nl/index.html?kbgenocides.htm
Over de tien grootste genocides van de 20e eeuw
Er zijn, aan het einde van de vorige eeuw, heel wat lijstjes gemaakt. De invloedrijkste mensen, de grootste kunstenaars, de belangrijkste uitvindingen, en ga zo maar door. Eén lijstje ben ik nergens tegengekomen: de moordlustigste staten. Gelukkig is er een Amerikaanse professor, nog wel van de blije universiteit van Hawaii, die voor ons heeft uitgezocht wie de grootste massamoordenaars van de 20e eeuw waren. Deze R.J. Rummel heeft in zijn boek Death by Government (1994) een hitlijst samengesteld van misdadige regimes op basis van aantallen slachtoffers, dat wil zeggen, mensen die zijn vermoord of vroegtijdig aan hun einde zijn gekomen als gevolg van doelbewuste repressie en terreur van een staatsapparaat. In de strijd gesneuvelde soldaten zijn niet meegeteld. Hoewel Rummel jarenlang aan zijn statistieken heeft geschaafd, gaat het uiteraard om schattingen, maar dat mag, vind ik, de pret niet drukken. Op naar de top-tien.

Op de tiende plaats vinden we Pakistan. De Pakistaanse regering onder leiding van president Yahya Khan vermoordde in 1971 in een recordtijd van 267 dagen 1,5 miljoen Bengalezen die woonden in wat toen de Pakistaanse provincie Oost-Bengalen was, nu Bangladesh. Op basis van het aantal doden per dag zou Pakistan ongetwijfeld hoger zijn geëindigd, waarschijnlijk zelfs op de eerste plaats, maar we moeten hard zijn - het gaat om het totale aantal doden, niet om het moordtempo. Op de negende plaats vinden we, voor mij zeer verrassend, Polen, dat in de periode van 1945 tot 1948 1.585.000 leden van de Duitse minderheid in dat land om zeep blijkt te hebben geholpen. Wist ik niet. Zo blijkt maar weer - de geschiedenis wordt geschreven door de winnaars. Nummer acht is communistisch Vietnam (1945-87), met het respectabele aantal van 1.678.000 doden. (Dit is exclusief het aantal gesneuvelden in de Vietnam-oorlog). Zevende staat Turkije. De Jonge Turken, die van 1909 tot 1918 de macht hadden, ruimden in die paar jaar pakweg 1.883.00 Armeniërs uit de weg ? een welbewuste, puur racistische genocide uitgevoerd op een weerloze minderheid van de bevolking. Is ongetwijfeld een inspiratiebron geweest voor Hitler. Armeniërs proberen al jaren om in Nederland een monument op te richten voor de slachtoffers van deze holocaust, maar dat wordt door onze bestuurders verhinderd omdat dat aanstootgevend zou zijn voor de in Nederland wonende Turken, die het blijkbaar als een belediging beschouwen dat 1,8 miljoen Armeniërs zich zomaar hebben laten vermoorden door de Turkse staat. Plaats zes valt toe aan Cambodja onder de Khmer Rouge met ruim twee miljoen doden. Jammer voor Pol Pot net geen plaats in de top-vijf. Hij heeft zijn best gedaan, zullen we maar zeggen.

De spanning begint te stijgen. Wie horen er bij de wreedste vijf? Op de vijfde plaats is geëindigd het fascistische regime van Japan, dat in de periode 1936-45 bijna zes miljoen mensen de dood injoeg. Op de vierde plaats, voor mij enigszins een verrassing, nationalistisch China (1928-49). Dit is de eerste staat die boven de tien miljoen doden uitkomt, zij het maar net. Tussen plaats vier en drie is een duidelijk gat geslagen, want onze bronzen-medaillewinnaar, Adolf Hitler, u kent hem wel, scoort met 20,9 miljoen doden meteen het dubbele van Tjiang Kai-sjek en consorten. Niettemin moet Hitler het duidelijk afleggen tegen een andere held uit de vorige eeuw: Mao Tse-tung. Communistisch China onder Mao neemt een eervolle tweede plaats in met ruim 35 miljoen doden. (Vandaar waarschijnlijk dat Harry Mulisch de Culturele Revolutie ooit omschreef als "misschien de meest fantastische gebeurtenis uit de wereldgeschiedenis".) U heeft inmiddels wel geraden wie op nummer één staat. De winnaar is: de Sovjet-Unie (gefeliciteerd, kameraden!), dat met bijna 62 miljoen doden de genocide-competitie ruim wist te winnen.

Nu zegt u misschien, ja maar, dit lijstje is niet fair. In landen als China en Rusland wonen tenslotte een heleboel mensen, zodat een beetje zuivering meteen ook flink aantikt in aantallen slachtoffers. Kleine landen kunnen op die manier nooit winnen. Zit iets in, maar geen nood, want Rummel heeft ook uitgerekend wat, in verhouding tot de grootte van de onderdrukte bevolking in kwestie, de dodelijkste regimes zijn geweest. In dat lijstje komt de Khmer Rouge op de eerste plaats. Toch nog een succesje dus voor Pol Pot. Interessant om te bedenken wat er gebeurd zou zijn als Pol Pot een Chinees was geweest. In deze top-tien vinden we ook nog een paar nieuwe namen en gezichten, zoals Idi Amin (tiende) en Kroatië tijdens de Tweede Wereldoorlog (derde!).
Ik ben benieuwd hoe de top-tien er in 2100 uit zal zien. En of er nog records zullen worden gebroken.

Karel Beckman

(copyright ©: Karel Beckman, alle rechten voorbehouden)

Hoe juist die cijfers van Beckman zijn, kan ik niet natrekken, maar ze wijzen er alleszins op dat er zaken gebeurden waar noch Oost, noch Westeuropa aan wil herinnerd worden, en zéker Polen niet...

Nog te vermelden: de pogrom in Kielce, in 1946, onder de overlevenden van de naziterreur, toen de Polen n�* de oorlog nog even 41 mensen afslachten die aan de nazis levend ontkomen waren. Het werk afmaken" noemt men d�*t. Eichmann en Guderian hier houden er vast een natte droom aan over...
Waarom dacht je dat de nazis hun vernietigingskampen liefst d�*�*r oprichtten waar al een sterk antisemitisme heerste?

kijk hier eens:
http://www.kielce.org.il/content/pogrom_eng.html

The Impact of the Pogrom in Kielce / Sinai Leichter

Prior to world war II the city of Kielce in Western Poland had a population of 75,000, A third of them Jews , most of whom were deported and murdered by the Germans in Treblinka in the summer of 1942.When the war came to an end for Kielce in the first days on January 1945, there were no Jews left, but gradually some 200 Jews, mostly former residents returned from the death camps and forests where they had been hiding. Most of them were crowded in one building where they tried to work, waiting for an opportunity to emigrate to Israel.

On July 4th , 1946 - eighteen months after the city was liberated by the
soviet armies , in the morning hours, a rumor spread in the city that in the
building at no. 7 Planty street , polish children were being murdered by Jews who would use their blood for the Passover bread(Matsot) the fact that this was the month of July , two months after Passover, did not prevent the rumor from spreading like a wild fire.
Within a short time crowds gathered before the building starting a bloody
pogrom in which 42 Jews were massacred to death and twice as many
wounded.

Participating in the massacre were people from all walks of life: peasants,
factory workers, house wives, soldiers , students and even members of the intelligentsia.
Thousands rushed out into the streets to actively take part, or at least to
see the horrors.
Mr. Itzhak Zukerman , one of the heroes of the Warsaw Ghetto uprising ,
and one of the founders of the Kibbutz of Ghetto Fighters in northern
Israel , who happened to be in Poland at the time, arrived at Kielce in the
afternoon of July 4th , in a letter to his wife in the Kibbutz , the famous
Zivia Lubetkin , he describes the streets of Kielce, flowing with Jewish
blood and crazed multitudes of residents.

Although the mention of the kielce pogrom was taboo in Polish circles for
almost 50 years , various writers have tried to explain away the causes of
the events , suggesting that it was a provocation or a conspiracy by certain political elements , or even by the Zionists themselves, who would gain from the exodus of the Jews from Poland to Israel. The more intelligent among the poles maintained that polish animosity to Jews was caused by Germans fascists who coerced the Poles to cooperate with the Germans in locating and identifying the Jews.

All these "explanations" were lies because the pogrom occurred eighteen months after the city had been liberated and there were no more Germans. The pogrom proved to the whole world that the poles ,at least
the great majority of them , needed no German encouragement. Hence the eagerness of Poland today to make up with the surviving Jews of Poland, living overseas.

A recent film , produced by a German producer with Belorus cooperation, is based on the events in Kielce in 1946. It is a feature film with documentary background. The film is generally unfavorable to Poland , although there are some scenes putting the Poles in a human light ,e.g. the execution of a polish couple by SS men , for hiding a Jew in their home.
The film is entitled "From hell to hell". It is forbidden in Poland, though it is a candidate for several awards. It indicates the fact that when the remnants of the Jewish inmates of the Concentration camps came back, looking like skeletons , they were greeted by their former compatriots with astonishment: "what , you are still alive ? we thought the Germans have killed all of you. Never mind , we shall finish you off." No wonder that a French book , written in 1985 is entitled: "Le massacre Des survivants".

The Impact of the Kielce Pogrom was manifold:
For Poland - it finally freed the country from its Jewish minority , as some 200,000 surviving Jews, most of whom came back from Russia, eventually left Poland. However, the pogrom became known as the "mark of cain" on the forehead of Poland.

For Israel the exodus of Jews from Poland and other east European countries eventually brought some 200,000 Jews to the young state , following the end of the British mandate which , to some extent , was the result of this exodus.

For The Americans When the occupation authorities in Germany and Austria repatriated almost all non Jewish DP’s they tried forcibly to send back the Jews to Poland, claiming that after all it was their country of birth, their language and culture , their compatriots and homeland. It was after the Kielce pogrom when some Jewish repatriates came back badly
wounded, that the Americans understood that the Jewish problem is of a
different nature.

For the church - the fact that no priest was sent out to speak to the crowds at the site of the pogrom is a stigma on the church. According to survivors in Israel , several days before the tragic events a Jewish delegation, feeling tension in the air , went to the bishop , but were told that the church cannot intervene on behalf of the Jews, because they brought Communism upon Poland.

For Jewish history - those who still believed in the possibility of rebuilding
the Jewish communities in Poland and in Europe in general , had to change
their outlook and reconcile themselves to the fact that this chapter came to
an end.

Some Polish historians say that after all , compared with the crimes of the
Nazis against the Jewish people , the killing of 42 Jews in Kielce was a
minor event. However , considering the timing 18 months after the Germans were gone – and the mass participation of the polish populace ,
and the fact that in no place in Europe were Jews molested at that time – it
was a landmark and a watershed.

Despite half a century of suppression , distortion , falsification and
deliberate neglect, it is impossible to cover up the facts and the truth any
longer , since they are both unequivocal and shameful. Kielze ’46 has
already become a historical concept, which cannot be obliterated, in spite
of the efforts of all kinds of protagonists.

WELKOM in de EU dus??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 19:42   #42
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dat zijn schuldgevoel tegenover de derde wereld zo groot is dat hij het fijn vindt dat ze eindelijk eens kunnen terugslaan. Waarschijnlijk zat deze man in zijn zetel te juichen toen die vliegtuigen het WTC binnenvlogen.
Welpje,
IK zat niet te juichen, maar ik heb begrip voor slachtoffers van de US die dat wel deden... JIJ niet?
Oud 17 januari 2004, 19:59   #43
PAJOT
Banneling

Standaard

Leopold II is men vergeten in die lijst.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 21:07   #44
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat zijn schuldgevoel tegenover de derde wereld zo groot is dat hij het fijn vindt dat ze eindelijk eens kunnen terugslaan. Waarschijnlijk zat deze man in zijn zetel te juichen toen die vliegtuigen het WTC binnenvlogen.
Welpje,
IK zat niet te juichen, maar ik heb begrip voor slachtoffers van de US die dat wel deden... JIJ niet?
Nee, filosoof ik heb daar geen begrip voor. Staan juichen omdat duizenden onschuldige slachtoffers de dood worden ingejaagd gaat me te ver. Ik begrijp waar hun frustaties vandaan komen maar de manier waarop Al-Qaeda hun oorlog voert is immoreel.
Ze zitten overal in Europa, het terroristennetwerk van Osama Bin Laden. In zeker zeven Europese landen opereren goed georganiseerde terreurnetwerken van jong, in Afhghanistan getrainde mannen die zich bezighouden met het beramen van aanslagen op de Westerse wereld.
Denk je nu echt dat ze u zullen sparen omdat je begrip toont voor hun frustaties? Voor hun ben je het zoveelste "ongelovig varken" in de rij.
Moslimfundamentalisme moet hard aangepakt worden, fundamentalistische imams moeten uitgewezen worden, islamscholen (ze zijn er nog niet, maar dat is nog een kwestie van tijd denk ik, volgens de AEL toch) moeten verboden worden, dit zijn kweekvijvers voor fundamentalisme, speciale terreurcellen moeten zich uitsluitend bezig houden met dit soort zaken,... Met andere woorden, aanpakken niet aanwakkeren.
Ook uw vrijheid staat op het spel Filosoof.
Oud 17 januari 2004, 21:27   #45
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Welpje,
Je bedoelt zoals die allochtone jongeren die in Antwerpen zatten te juichen op straat?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 00:53   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Welpje,
Nee, filosoof ik heb daar geen begrip voor. Staan juichen omdat duizenden onschuldige slachtoffers de dood worden ingejaagd gaat me te ver. Ik begrijp waar hun frustaties vandaan komen maar de manier waarop Al-Qaeda hun oorlog voert is immoreel.
Ze zitten overal in Europa, het terroristennetwerk van Osama Bin Laden. In zeker zeven Europese landen opereren goed georganiseerde terreurnetwerken van jong, in Afhghanistan getrainde mannen die zich bezighouden met het beramen van aanslagen op de Westerse wereld.
Denk je nu echt dat ze u zullen sparen omdat je begrip toont voor hun frustaties? Voor hun ben je het zoveelste "ongelovig varken" in de rij.
Moslimfundamentalisme moet hard aangepakt worden, fundamentalistische imams moeten uitgewezen worden, islamscholen (ze zijn er nog niet, maar dat is nog een kwestie van tijd denk ik, volgens de AEL toch) moeten verboden worden, dit zijn kweekvijvers voor fundamentalisme, speciale terreurcellen moeten zich uitsluitend bezig houden met dit soort zaken,... Met andere woorden, aanpakken niet aanwakkeren.
Ook uw vrijheid staat op het spel Filosoof.
Welpje,
Je bent duidelijk full speed aan 't panikeren (dat verwondert me trouwens niet, als ik zie waar je je wijsheid haalt) en tegelijkertijd roep je op tot een godsdienstoorlog ipv tot een dialoog

Begrijp jij dan niet dat mensen waarvan de familie gedood werd, waarvan de huizen platgebombardeerd werden door Amerikanen, dat die op een bepaald moment een (toegegeven) ongepaste uiting geven aan het gevoel dat ze krijgen als hun beulen ook eens iets dergelijks overkomt?
Denk jij echt dat Westeuropeanen na de oorlogsmiserie bij het aanschouwen van platgebombardeerd Berlijn ook geen zeker gevoel hadden dat hen rechtvaardigheid gedaan was? Forget it, boy!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jij
de manier waarop Al-Qaeda hun oorlog voert is immoreel.
ELKE OORLOG IS IMMOREEL : een "morele" oorlog bestaat gewoon niet, de uitdrukking is een contradictio in terminis!, begrijp d�*t dan toch!
Vergeet vooral niet dat de 4000 of 5000 doden in het WTC een peulschil waren in vergelijking met bvb de 300.000 of 600.000 kinderen gestorven tgv de US-blokkade van Irak? Véél immoreler, en dan ben ik feitelijk véél te zacht in mijn appreciatie.. (die kinderen waren ook onschuldig..., (onschuldiger dan jij alleszins!) Het feit werd openlijk toegegeven door Madeleine Allbright en is dus geen propagandaleugen van één of andere anti-americaan) (It was a very hard choice, but it was worth it" verklaarde die woordelijk) Is dat niet immoreel? Met bvb de ganse groep Palestijnen die nooit iets anders dan kampen en miserie gekend hebben? (dat geldt niet voor alle Palestijnen, maar wel voor een grote groep onder hen)is dat niet immoreel? Met bvb de Cambodjanen die door B-52's terug naar het stenen tijdperk gebombardeerd werden, omdat dit de beter paste in de US-strategie? is dat niet immoreel? Met de inwoners van Hanoi, ook gebombardeerd door diezelfde B-52's is dat niet immoreel? en de plattelandsbevolking, rijkelijk bestrooid met Agent Orange?is dat niet immoreel? De inval in Irak, omwille van de olie maar onder het excuus van het magere excuus van nog altijd niet gevonden MDW's (ondanks de negatieve rapporten van UNO-expert Hans Blix), was d�*t niet immoreel??? Die wapens waren door de US-zélf geleverd aan Irak: was d�*t niet immoreel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jij
in Afghanistan getrainde mannen
Het terroristennetwerk van Osama Bin Laden, je wéét toch hoe dat ontstond? Het werd opgericht met US$$, US-wapens en CIA en SASopleiding in guerillatechnieken IN US-bondgenoot PAKISTAN... voorzien door de CIA van mogelijk echte, maar in elk geval zorgvuldig uitgekozen Koranteksten die tot de Jihad opriepen... De CIA heeft daar "de geest uit de fles gelaten", als een leerlingtovenaar in het "Verhaal van 1001 Nacht" is dat niet immoreel?en toen zaten ze en wij ook een beetje, met de gebakken peren...

Niet alléén de US en Europa, maar ook Algerije, de Filippijnen, Sri lanka, Irak, Syrië, Saoedi Arabië, Irak, Egypte, Jordanië, Libanon, Pakistan, Ethiopië, Soedan, en Marokko en Indonesië...(en ik vergeet er zéker)

Het is wel zo dat die mensen ook hun prioriteiten hebben, en een land als België staat logischerwijs zéér laag op hun prioriteitenlijst....Je kan dus nog gerust zijn: jouw tijd is nog niet gekomen.
Als ik jouw oproep tot een godsdienstoorlog (is d�*t niet immoreel?) lees zou daar natuurlijk reactie op kunnen komen en kom je iets hoger op hun prioriteitenlijst...

Ja, door de immorele stommiteiten van de US is de wereld weer iets gevaarlijker geworden, maar denk jij nu écht dat ik daardoor paniekerig geïmpressioneerd ben zoals jij?
Na 50 jaar koude oorlog met de mogelijkheid van de finale BIG BANG op de blauwe planeet, impressioneren een aantal terroristen me niet echt, neen Ik ben met serieuzer opgegroeid...
Slaap rustig deze nacht, en vergeet niet onder je bed te kijken of er geen islamiet onder ligt!
Oud 18 januari 2004, 01:08   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Terreurcellen in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Engeland zijn in het bezit van chemische wapens.
En het heet Tantist. Miljaar, die lookboter heeft voor nogal gas gezorgd zeg, heel het huis klaagt er over...
Oud 18 januari 2004, 01:50   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
En het heet Tantist. Miljaar, die lookboter heeft voor nogal gas gezorgd zeg, heel het huis klaagt er over...
Tantist, de chemische terrorist?
Oud 18 januari 2004, 01:57   #49
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Begrijp jij dan niet dat mensen waarvan de familie gedood werd, waarvan de huizen platgebombardeerd werden door Amerikanen, dat die op een bepaald moment een (toegegeven) ongepaste uiting geven aan het gevoel dat ze krijgen als hun beulen ook eens iets dergelijks overkomt?
ik herhaal mijn vraag: houdt dat ook die alllochtone jongeren in van 15 jaar die stonden te dansen en te vieren in Antwerpen?

Citaat:
Vergeet vooral niet dat de 4000 of 5000 doden in het WTC een peulschil waren in vergelijking met bvb de 300.000 of 600.000 kinderen gestorven tgv de US-blokkade van Irak? Véél immoreler, en dan ben ik feitelijk véél te zacht in mijn appreciatie.. (die kinderen waren ook onschuldig..., (onschuldiger dan jij alleszins!) Het feit werd openlijk toegegeven door Madeleine Allbright en is dus geen propagandaleugen van één of andere anti-americaan) (It was a very hard choice, but it was worth it" verklaarde die woordelijk) Is dat niet immoreel?
inderdaad, en is het niet nogal ironisch dat juist Bush daaraan een einde heeft gemaakt? Is het niet ironisch dat indien het van u afhing en de meeste Europese landen, dit embargo er nog steeds was?

Citaat:
Met bvb de ganse groep Palestijnen die nooit iets anders dan kampen en miserie gekend hebben?
is het niet ironisch dat de Amerikanen altijd het voortouw hebben genomen in het MO-conflict (waar ze zelfs objectiever zijn en meer doen dan de Europeanen).

Citaat:
Slaap rustig deze nacht, en vergeet niet onder je bed te kijken of er geen islamiet onder ligt!
jij hebt duidelijk die BBC-reportage nog niet gezien over het oprukkende extremisme in Londen en Parijs. Zelfs in Casablanca en Istanbul parkeren de fundi's nu al autos vol explosieven in joodse restaurants of synagoges, en neen Filosoof, niet omwille van de Amerikaanse buitenlandse politiek

de kapers van 9/11 waren bovendien geen onderdrukte arme Palestijntjes, maar steenrijke fundi's die opgeleid zijn in Frankrijk en Duitsland. Nu heeft men weer juist die aanslag in Frankrijk kunnen verijdelen, hier heeft men een zelfmoordaanslag op kleine Brogel kunnen redden etc., dus voor dat laatste geef ik je volmondig gelijk: slaap rustig verder Filossof
Oud 18 januari 2004, 02:05   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welpje
hier heeft men een zelfmoordaanslag op kleine Brogel kunnen redden
Ja, dat militair genie wou een bom gooien naar een basis waar al wat gevaarlijk of gevoelig is in atoomschuilkelders bewaard wordt. Wat had hij kunnen raken? een hangar, een bureel of het wachtlokaal?
Sorry, maar die historie stinkt naar manipulatie en intox van een mislukte voetballer door amerikaanse geheime diensten, om België te overtuigen, wat méér pro-amerikaanse standpunten in te nemen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door welpje
jij hebt duidelijk die BBC-reportage nog niet gezien over het oprukkende extremisme in Londen en Parijs. Zelfs in Casablanca en Istanbul parkeren de fundi's nu al autos vol explosieven in joodse restaurants of synagoges, en neen Filosoof, niet omwille van de Amerikaanse buitenlandse politiek
en in de spaanse badsteden doen de Baskische militanten hetzelfde, in Brighton waren het IRA-militanten...
In AJaccio plastikeren de nationalisten van het FNLC al jaren bezittingen van andere Fransen (en van corsicanen die hun "belasting" aan het FLNC niet betalen), In Istanboel en Antalya doen Koerden hetzelfde.....
Oud 18 januari 2004, 02:10   #51
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welpje
hier heeft men een zelfmoordaanslag op kleine Brogel kunnen redden
Ja, dat militair genie wou een bom gooien naar een basis waar al wat gevaarlijk of gevoelig is in atoomschuilkelders bewaard wordt. Wat had hij kunnen raken? een hangar, een bureel of het wachtlokaal?
Sorry, maar die historie stinkt naar manipulatie en intox van een mislukte voetballer door amerikaanse geheime diensten, om België te overtuigen, wat méér pro-amerikaanse standpunten in te nemen...
je acht het toch niet voor mogelijk
het was zelfs zo'n complot dat Trabelsi zelf bekend heeft en dat er verboden chemische stoffen bij hem thuis zijn gevonden
en waar blijft uw reply om andere 7/8 van mijn post?
Oud 18 januari 2004, 02:23   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Welpje, je bent te ongedurig, ik ben niet alleen op dit forum en deze site bezig!
Quote:

Citaat:
ik herhaal mijn vraag: houdt dat ook die alllochtone jongeren in van 15 jaar die stonden te dansen en te vieren in Antwerpen?
Puberreacties, meer niet...
Quote:
Vergeet vooral niet dat de 4000 of 5000 doden in het WTC een peulschil waren in vergelijking met bvb de 300.000 of 600.000 kinderen gestorven tgv de US-blokkade van Irak? Véél immoreler, en dan ben ik feitelijk véél te zacht in mijn appreciatie.. (die kinderen waren ook onschuldig..., (onschuldiger dan jij alleszins!) Het feit werd openlijk toegegeven door Madeleine Allbright en is dus geen propagandaleugen van één of andere anti-americaan) (It was a very hard choice, but it was worth it" verklaarde die woordelijk) Is dat niet immoreel?

Citaat:
inderdaad, en is het niet nogal ironisch dat juist Bush daaraan een einde heeft gemaakt? Is het niet ironisch dat indien het van u afhing en de meeste Europese landen, dit embargo er nog steeds was?
Hoe maakte Bush een einde aan het embargo? Door Irak binnen te vallen zonder Uno-mandaat gevraagd te hebben: is dat niet immoreel?

Quote:
Met bvb de ganse groep Palestijnen die nooit iets anders dan kampen en miserie gekend hebben?

Citaat:
is het niet ironisch dat de Amerikanen altijd het voortouw hebben genomen in het MO-conflict (waar ze zelfs objectiever zijn en meer doen dan de Europeanen
Het voortouw genomen hebben in het M O conflict, zéér zeker, altijd op dezelfde manier...
Objectiever zijn en meer doen dan de Europeanen????
Aan de objectiviteit twijfel ik toch enigszins , en dat méér doen heeft zich tot nu vooral geuit in het bewapenen van de regio: duidelijk de manier om er vrede te brengen!!
Oud 18 januari 2004, 04:09   #53
Seba
Europees Commissaris

Standaard

1) waarom noetmt u mij "welpje"? hebt u last van accute blindheid ofzo? 8)

2)
Citaat:
Hoe maakte Bush een einde aan het embargo? Door Irak binnen te vallen zonder Uno-mandaat gevraagd te hebben: is dat niet immoreel?
dus Filosoof, jij eeuwige beschermer van mensenrechter en eigenaar van het hoogste morele goed, zegt hier even dat een VN-mandaat dezelfde morele waarde vertegenwoordigt als een embargo dat duizenden kinderen doodt?

Citaat:
zeg dat maar eens aan de winkeliers op de Keyserlei en de gehandicapten en de flikken die op de dag van de anti-Westerse, euh..."pro-Palestijnse" betoging ontmoetten.
Oud 18 januari 2004, 08:51   #54
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Die Europese landen hebben regelmatig geeist om het embargo zwakker te maken nadat er geen WMD's gevonden waren. En het was steeds de VS die dit tegenhield.
Slecht argument dus .
Oud 18 januari 2004, 10:06   #55
Bolter
Gouverneur

Standaard

Ik zou als staatveiligheid toch dubbel op m'n hoede zijn...

Die discussie rond hoofddoeken kan de extremisten wel eens uit hun tent lokken...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 10:23   #56
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat is er mis met Polen (behalve hun lastig gedrag in de EU?)?
Uit dat lijstje leid ik af dat Duitsland toch nog veel slechter is dan Polen.
Moet Duitsland dan ook uit de Unie? Dan kunnen we hem beter afschaffen. De Unie is min of meer Duitsland.
Oud 18 januari 2004, 10:27   #57
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Ik zou als staatveiligheid toch dubbel op m'n hoede zijn...

Die discussie rond hoofddoeken kan de extremisten wel eens uit hun tent lokken...
't zou wel eens de bedoeling kunnen zijn!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 14:05   #58
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent duidelijk full speed aan 't panikeren (dat verwondert me trouwens niet, als ik zie waar je je wijsheid haalt) en tegelijkertijd roep je op tot een godsdienstoorlog ipv tot een dialoog
Waaruit lijd je af dat ik oproep tot een godsdienstoorlog, je verward me met duidelijk met iemand anders. Het is Osama en co die oproept tot een heilige oorlog en niet andersom. Panikeren doe ik helemaal niet maar ik voel ook niet zoveel voor een "bend over and take it" ontsproten uit een vastgeroest collectief schuldgevoel tegenover de derde wereld.
Citaat:
Het terroristennetwerk van Osama Bin Laden, je wéét toch hoe dat ontstond? Het werd opgericht met US$$, US-wapens en CIA en SASopleiding in guerillatechnieken
Hadden ze toen niet een gemeenschappelijke vijand in het communisme?
Citaat:
Het is wel zo dat die mensen ook hun prioriteiten hebben, en een land als België staat logischerwijs zéér laag op hun prioriteitenlijst....
Hier sla je de bal compleet mis beste filosoof. Het is al langer geweten dat Brussel fungeert als draaischijf in de financiering voor de wereldwijde jihad. Er werden vrijwel zeker onofficiele akkoorden afgesloten tussen de Belgische regering en de belangrijkste fundamentalistische organisaties. Je kunt met andere woorden stellen dat ze hun vrijheid hebben gekocht. Pas na de aanslagen van 11 september werd schoorvoetend van die maatregel afgeweken.
Oud 18 januari 2004, 16:54   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Uit dat lijstje leid ik af dat Duitsland toch nog veel slechter is dan Polen.
Moet Duitsland dan ook uit de Unie? Dan kunnen we hem beter afschaffen. De Unie is min of meer Duitsland.
BB,
Vanuit Duitsland zijn er 50 jaar tekenen van inkeer gekomen: geen inzetten meer van troepen buiten de grenzen, "Wiedergutmachung", er is het proces van Nuremberg geweest, de denazificatie.
Uit Polen nog niets....ook niet na 1990 (Er zijn Poolse troepen in Irak), de progrom in Kielce in 1946 greep spontaan plaats toen de nazis al verjaagd waren en de kerk kwam niet tussen "omdat het de schuld van de joden was dat de communisten in Polen waren..."
Oud 18 januari 2004, 17:24   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
1) waarom noetmt u mij "welpje"? hebt u last van accute blindheid ofzo? 8)
SEBA
kijk naar het uur van mijn antwoord en hou er rekening mee dat ik op 2 fora tegelijk bezig was...met verschillende mensen: als je me voor je alleen wil hebben, pb me dan Ik wou je niet met die mensen identificeren

2)
Citaat:
dus Filosoof, jij eeuwige beschermer van mensenrechter en eigenaar van het hoogste morele goed, zegt hier even dat een VN-mandaat dezelfde morele waarde vertegenwoordigt als een embargo dat duizenden kinderen doodt?

honderdduizenden kinderen, SEBA en ik betoogde dat
1° de blokkade immoreel was
2° een militaire inval zonder VN-mandaat ook immoreel is: ga je daar niet mee akkoord?

Citaat:
Citaat:
zeg dat maar eens aan de winkeliers op de Keyserlei en de gehandicapten en de flikken die op de dag van de anti-Westerse, euh..."pro-Palestijnse" betoging ontmoetten.
Je schreef dit:
Citaat:
d�*t zijn wel degelijk puberreacties: je haalt er nu een uit de handgelopen politieke betoging van de PVDA en AEL bij .....stel je dan ook eens eerlijk de vraag waarom de antwerpse politie die betoging uit de hand liet lopen... (en hou rekening in je antwoord met het gegeven dat de antwerpse politie sterk zwartblokgenoyauteerd is....)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be