Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 23:34   #41
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ben stiekem verliefd op je
Hoeveel moet je kosten?

Inderdaad...domme islamitische idioten die hetzelfde boekje hanteren als jij.
Neen je moet het niet zo bekijken!
Het zijn domme mannelijk idioten, die dan toevallig ook nog moslim zijn en die hierdoor de hele kijk van niet-moslims op moslims verpesten.

Je moet niet denken omdat ik moslim ben dat ik deze wetten van dat bepaald land accepteer: Totaal dus niet, ik niet, iedereen die ik ken is er totaal op tegen.

p.s hierbij wordt de koran duidelijk NIET gehanteerd
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:44   #42
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Neen je moet het niet zo bekijken!
Het zijn domme mannelijk idioten, die dan toevallig ook nog moslim zijn en die hierdoor de hele kijk van niet-moslims op moslims verpesten.

Je moet niet denken omdat ik moslim ben dat ik deze wetten van dat bepaald land accepteer: Totaal dus niet, ik niet, iedereen die ik ken is er totaal op tegen.

p.s hierbij wordt de koran duidelijk NIET gehanteerd
Als uw sektarische gemeenschap nu eens hun krachten bundelen doorheen Europa en zich tegen deze door geloof goedgekeurde misdaden verzetten hé...
Maar nee, dat zit er blijkbaar niet in...wel op straat komen als er eens een grappige cartoon in de krant komt en een hoop misdaden uitsteken...dat wel.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:14   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Fout, ik reageerde op Fox' invulling van het transitiviteitsprincipe, een invullig die volgens mij niet geheel klopte.

Een denkfout m.a.w! En het doel van een vruchtbare discussie is het achterwege laten van denkfouten, en eventueel ook je discussiegenoot op denkfouten wijzen. Anders discussieer je niet zuiver meer.Neen, ik wil niet van het onderwerp afdwalen. Maar ik doe wel een poging paralellen te trekken tussen de islam en het christendom. Want me dunkt meten velen - ook niet-gelovigen - de islam met een andere maat en een ander gewicht dan dat zij dat met het christendom doen.

En meten met twee maten en twee gewichten bevordert ook al niet de zuiverheid van de discussie.

Mag ik daar dan niet op wijzen?

Ik besluit uit je repliek dat dit je petje blijkbaar te boven gaat... maar uiteraard kan ik me vergissen.

Volledig naast de kwestie, maar toch: wat je opmerking betreft over de 13e eeuwse Inquisitie in Frankrijk en de katharenvervolging, kan ik je de raad geven even de kerkgeschiedenis na te pluizen. Dan zal je al spoedig merken dat die gebeurtenissen, buiten de benaming, bitter weinig te maken hadden met de latere Spaanse Inquisitie: dat was een bijzonder machtig rechtsorgaan, waarvoor zelfs de koning bang was.

Zoveel macht had de vroegere Inquisitie nooit kunnen vergaren. Ook de methode van vervolgen was onder de Spaanse Inquisitie geperfectioneerd, en door en door gesystematiseerd en geïnstitutionaliseerd. De vroegere Inquisitie daarentegen ging nogal "�* l'improvisatoire" aan het werk, met groveborstelmethodes. Die gebeurtenissen speelden zich dan ook af tijdens de Middeleeuwen, terwijl de Spaanse Inquisitie een fenomeen van de Renaissance was!

Dus nogmaals: een dergelijke inquisitie heeft in Frankrijk nooit bestaan. Maar goed, dat was niet het punt van discussie...
de vervolging van de katharen was een afspraak tussen de koning van Frankrijke en de Paus.De éne om de macht van de zuidfranse edelen te breken, en hun land leeg te roven, de ander om zich van de katharen te ontdoen.De kruistocht door de beide gangsters georganiseerd begon na de moorddadige aanslag op leden van de Inquisitie, gevestigd te Albi, zogezegd door Katharen...
Maar nogmaals, dit heeft geen moslimballen te maken met de sharia.Dus, ZotteVlaming, ter zake per favor
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 14:28   #44
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Als uw sektarische gemeenschap nu eens hun krachten bundelen doorheen Europa en zich tegen deze door geloof goedgekeurde misdaden verzetten hé...
Maar nee, dat zit er blijkbaar niet in...wel op straat komen als er eens een grappige cartoon in de krant komt en een hoop misdaden uitsteken...dat wel.
Zoals ik al eerder zei: Dit is niet goed gekeurd door ons geloof! Jullie hebben het verkeerd, het is eerder de cultuur van het land dan het geloof.

En ertegen verzetten, ja dat zouden we moeten doen, Ik zou niets meer willen dat de situatie zou veranderen! Maar niet enkel mensen als ik, maar iedereen zou hiertegen moet opkomen en zich verzetten!

By the way: Cartoon was hélemaaaaal niet grappig, het toonde geen respect tegen over ons geloof! Je mag ze niet uitbeelden, sterker nog je mag ze nooit beledigen! De reactie erop was wel té, dat geef ik wel toe (vandalisme moest er niet bijkomen) Maar ik geef eerlijk toe, ik was er ook wat kwaad van geworden.
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 14:43   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder zei: Dit is niet goed gekeurd door ons geloof! Jullie hebben het verkeerd, het is eerder de cultuur van het land dan het geloof.
Nochtans staat de straf netjes vermeld in uw koran, en wordt er NERGENS maar dan ook NERGENS ooit melding gemaakt van het feit dat de vrouw toestemming moest geven. Daarom dat verkrachting dan ook onder het begrip overspel valt en dus gestraft wordt met zweepslagen of steniging (beiden worden vermeld in uw koran).
Dit afdoen als "cultuur van het land" is dus dikke zever. Ze baseren zich op de sharia.

Citaat:
En ertegen verzetten, ja dat zouden we moeten doen, Ik zou niets meer willen dat de situatie zou veranderen! Maar niet enkel mensen als ik, maar iedereen zou hiertegen moet opkomen en zich verzetten!
Me dunkt dat "wij" zich daar al lang tegen verzetten en dit ook nog pogen te uiten. Dat laatste wordt echter hoe langer hoe moeilijker, wegens onderhuids "racisme". Daarom zal het aan UW bevolkingsgroep zijn om zich daarover uit te spreken, in dat geval is er nl. geen sprake van racisme, doch van recht op eigen cultuur.

Citaat:
By the way: Cartoon was hélemaaaaal niet grappig, het toonde geen respect tegen over ons geloof! Je mag ze niet uitbeelden, sterker nog je mag ze nooit beledigen! De reactie erop was wel té, dat geef ik wel toe (vandalisme moest er niet bijkomen) Maar ik geef eerlijk toe, ik was er ook wat kwaad van geworden.
Of de cartoons grappig waren of niet ligt aan de smaak van de lezer/kijker. Niemand verplicht U om die grappig te vinden.
IK mag uitbeelden wie ik wens juffrouw! Jij wordt niet verplicht ernaar te kijken, noch het te lezen.
Wat U beledigen vindt is voor mij een raadsel. Blijkbaar vindt U het niet beledigend een boek te volgen waarin klaar en duidelijk wordt aangemaand om mensen zoals mij te vermoorden. Of om mensen zoals mij als "apen en zwijnen" te bestempelen. Dit blijkt niet beledigend te zijn?

Heeft U ook zo'n probleem met de afbeeldingen van UW profeet Jezus? Heeft U er een probleem mee dat deze als god wordt afgebeeld? Of heeft U er een probleem mee dat er ook regelmatig spotprenten over verschijnen?

Waarom hebben we nog geen acties gezien om de afbeeldingen van Jezus te verwijderen? Om de musea te sluiten en de schilderijen van de Oude Vlaamse Primitieven te vernietigen? Of komt dat nog als jullie in de meerderheid zijn?

U leeft in de westerse wereld waar spotprenten en hekeldichters een deel van de cultuur uitmaken. Wij hebben nu eenmaal geen profeet gehad die zulke mensen vakkundig een kopje kleiner liet maken. (zelfs een zwangere hekeldichteres moest eraan geloven).

Ik zou zeggen: leer ermee leven of emigreer naar een land waar spotprenten en hekeldichters reeds jarenlang verboden zijn. En amuseer U ginder!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 maart 2007 om 14:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 15:16   #46
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Het grote probleem met de islam is dat er nog geen enkele verlichte periode is geweest. Enige relativering is hier op zijn plaats maar wordt (bewust of onbewust?) onmiddellijk terechtgewezen.
Oud 9 maart 2007, 15:24   #47
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja...ik vond de cartoons best wel te pruimen...en zeker de reacties daarop.
Verbluffende sektarische gemeenschap eigenlijk
Voor de rest zie posting van circe...sluit er mij bij aan.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:11   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Het grote probleem met de islam is dat er nog geen enkele verlichte periode is geweest. Enige relativering is hier op zijn plaats maar wordt (bewust of onbewust?) onmiddellijk terechtgewezen.
U hebt een intrigerende 'avatar'. Enigmatisch mooi.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2007 om 16:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:23   #49
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige land waar jij uw mening mag over uitspreken is Belgie...and that's it.
Laat elk land zijn eigen gebruiken erop nahouden welke het zelf wil, het zijn de bewoners zelf die het zo willen, anders kwamen ze in opstand.
Grappig. De Taliban moet worden uitgeroeid omdat het extremisten, terroristen, enz... zijn maar niemand pakt de bron (en sponsor?) van het extremisme, Saoedie-Arabië dus, aan. Best wel hypocriet, niet?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:14   #50
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is islamitisch geloof en de islamitische cultuur zijn verweven ; het zijn communicerende vaten. Die praktijk wordt goedgekeurd door de sharia, en de sharia maakt deel uit van het islamitisch systeem.
Voor een rake* cartoon komen jullie de straat op maar als mensenrechten in naam van jullie geloof-cultuur geschaad worden, is er geen moslimkat te zien.
* Mo was een terroriste avant la lettre
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:24   #51
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cultuur & fundamentalisme, dus indirect wel een religieus aspect.

Citaat:
Je gebruikt zelf de term zou moeten, wat indirect betekent dat je dit niet doet.
Dit is geen verwijt, een groot deel van ons is apathisch voor het lijden van anderen, apathie & defaitisme komen maar al te vaak voor, en ik moet bekennen dat ook ik vaak apathisch reageer op zulke berichten.

Citaat:
By the way: Cartoon was hélemaaaaal niet grappig,
Smaken verschillen, niet iedereen houdt van Mr. Bean bv.

Citaat:
het toonde geen respect tegen over ons geloof!
Waarom zouden wij respect moeten tonen voor uw persoonlijk geloof?
Ik heb evenveel respect voor de islam als voor het christen geloof, namelijk, geen.

Citaat:
Je mag ze niet uitbeelden,[
Correctie, moslims mogen ze niet afbeelden.

Citaat:
sterker nog je mag ze nooit beledigen!
Correctie, moslims mogen ze niet beledigen.

Citaat:
De reactie erop was wel té, dat geef ik wel toe (vandalisme moest er niet bijkomen) Maar ik geef eerlijk toe, ik was er ook wat kwaad van geworden.
Kleingeestige, bekrompen reactie op een cultureel aspect van de westerse wereld.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 9 maart 2007 om 21:25.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:35   #52
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Grappig. De Taliban moet worden uitgeroeid omdat het extremisten, terroristen, enz... zijn maar niemand pakt de bron (en sponsor?) van het extremisme, Saoedie-Arabië dus, aan. Best wel hypocriet, niet?
De Taliban waren een dreiging die vroeg of laat aangepakt moesten worden, maar de sponsors van zulke organisatie's moeten inderdaad ook aangepakt worden.

Dit wil niet zeggen dat ik vind dat we SA moeten binnenvallen morgen, ik geloof niet dat geweld de beste noch de enige oplossing is voor het probleem "fundamentalisme"
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 9 maart 2007, 23:25   #53
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

zo een paar onschuldige tekeningskes is lang niet genoeg.Een gans stripverhaal , of beter, een film zou er over de moslims moeten gemaakt worden.Iets echt komisch, t'moet niet speciaal sarcastisch zijn, maar een beetje toch Gaande over zulk een onderwerp zal het trouwens anders niet mogelijk zijn..verplicht zwarte humor...
Oud 9 maart 2007, 23:33   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
De Saoudis mogen van mij ook "aangepakt " worden.Best ging een Europees leger heel de regio bezetten.Dan roepen we de "Pax Euopeana"uit , ontwapenen alle herrieschoppers en fusilleren hun aanvoerders.
De oliebronnen worden "Universeel Bezit" en worden gratis verdeeld tussen de Europese landen.De andere naties kunnen op min of meer goede prijs olie van ons kopen, naargelang ze onze wensen tegemoet komen.
Oud 10 maart 2007, 07:54   #55
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Sarah, voor zover ik weet zijn de regels uit de Koran niet van toepassing op anders gelovigen, het zou dus gepaster zijn als je zou zeggen dat juliie geen religieuze afbeeldingen mogen maken of niet met jullie geloof mogen spotten, wij hebben hier nog altijd iets dat 'vrije meningsuiting' heet.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 09:38   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zo een paar onschuldige tekeningskes is lang niet genoeg.Een gans stripverhaal , of beter, een film zou er over de moslims moeten gemaakt worden.Iets echt komisch, t'moet niet speciaal sarcastisch zijn, maar een beetje toch Gaande over zulk een onderwerp zal het trouwens anders niet mogelijk zijn..verplicht zwarte humor...
zo'n stripverhaal bestaat al lang (sorry ik vind de link niet meer)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:40   #57
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Sarah, voor zover ik weet zijn de regels uit de Koran niet van toepassing op anders gelovigen, het zou dus gepaster zijn als je zou zeggen dat juliie geen religieuze afbeeldingen mogen maken of niet met jullie geloof mogen spotten, wij hebben hier nog altijd iets dat 'vrije meningsuiting' heet.
ga dat aan het CGKR wijsmaken
Oud 10 maart 2007, 14:50   #58
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Heel fijn voor "jullie". Echt waar. Kunnen "jullie" me dan ook eens uitleggen welke mening er precies werd geuit met die cartoons?
Oud 10 maart 2007, 14:52   #59
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit wil niet zeggen dat ik vind dat we SA moeten binnenvallen morgen, ik geloof niet dat geweld de beste noch de enige oplossing is voor het probleem "fundamentalisme"
Maar de Taliban moeten wél op zo'n manier worden aangepakt? Vind je dat zelf niet een beetje contradictorisch klinken?
Oud 10 maart 2007, 14:54   #60
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Maar de Taliban moeten wél op zo'n manier worden aangepakt? Vind je dat zelf niet een beetje contradictorisch klinken?
Lees mijn post nog eens
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be