Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2007, 11:53   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
De Standaard, 9 maart 2007
Kamerlid Guido Tastenhoye overleden

Vlaams Belang verliest Guido Tastenhoye. Wellicht gaat het om zelfmoord. Zijn carrière was voorbij.

BRUSSEL. In januari 1999 maakte Guido Tastenhoye (47) een opgemerkte overstap van de journalistiek - hij werkte bij Gazet Van Antwerpen - naar de politiek. Tastenhoye had zich steeds geprofileerd als Vlaams-nationalist en had ook op het vlak van migratie uitgesproken ideeën. Als politicus zou hij echter nooit gelukkig worden. ,,Ik had als journalist onweerlegbaar meer invloed,'' zo vertelde hij vorig jaar in Tertio. Hij worstelde met zijn carrière.

Als politicus haalde Tastenhoye twee keer de media. Enkele jaren geleden pleitte hij ervoor om Brussel desnoods uit te hongeren wanneer de hoofdstad zou weigeren aansluiting te zoeken bij een zelfstandig Vlaanderen. Een jaar geleden lekte zijn lobbywerk uit voor een Kazachs gezin dat geen asiel kreeg in België. Zo bracht Tastenhoye de partij twee keer in verlegenheid. Maar het werd hem vergeven.

Tastenhoye woonde in Deurne, een Antwerps district waar Vlaams Belang bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen 43procent haalde. Na de verkiezingen verzaakte Tastenhoye (hij trok nochtans de districtslijst) zijn mandaten in de districts- en gemeenteraad. Volgens de gewezen journalist was de combinatie van een plaatselijk met een nationaal mandaat te zwaar. Hij wilde zich concentreren op een nieuwe termijn als kamerlid.

Zware privé- en gezondheidsproblemen ondergroeven zijn politieke toekomst. Tastenhoye had met de komst van Bruno Valkeniers en Rita De Bont geen uitzicht meer op een verkiesbare plaats. De partij wil zo inzetten op meer communautaire knowhow, uitgerekend het sterke punt van Tastenhoye.

Vlaams Belang bood hem nog een functie aan op de studiedienst, maar het kamerlid verkoos uiteindelijk een andere optie.
Tastenhoye laat een vrouw en een kind achter. Paul Meeus volgt hem op. (bbr)

Indien dit waar is... verschrikkelijk !
Waarom zou ik er trouwens aan twijfelen, voor de Bloktop telde nooit het menselijke , alleen de koele berekening uit eigen belang...
Guido was een goede man, mijn deelneming aan de familie...

dit is de plaats noch het moment Lucien ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:12   #42
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit is de plaats noch het moment Lucien ...
U bent mijn vijand niet, ge weet dat ik dit meen. Maar als wat Brinckman
schrijft waar is -en ik heb tot nader order geen reden om het niet te geloven- dan heeft de partij een zoveelste drama veroorzaakt. Een zoveelste slachtoffer. Ik voel mij niet goed en zal dat gevoel de ganse dag meedragen. Omdat ik weet dat Guido een toffe pee was. Het zijn de rotte appels die viktorie kraaien.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:16   #43
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
schrijft waar is -en ik heb tot nader order geen reden om het niet te geloven- dan heeft de partij een zoveelste drama veroorzaakt. Een zoveelste slachtoffer. Ik voel mij niet goed en zal dat gevoel de ganse dag meedragen. Omdat ik weet dat Guido een toffe pee was. Het zijn de rotte appels die viktorie kraaien.
Rotte appels zoals u die ze dan buitenwerken bedoelt u toch?
Oud 9 maart 2007, 12:27   #44
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1- Collega's- journalisten onder elkaar weten veel, Brinckman is veel te intelligent (materie is ook te delicaat) om dit zomaar uit zijn duim te zuigen. Het treft hem persoonlijk msschien meer dan u denkt.
2- Zelfdoding wordt meestal met de nodige terughoudendheid behandeld. Bij publieke figuren (regeringsleden, parlementsleden) is dit uiterst zeldzaam. Hoeft eigenlijk ook niet op de keper beschouwd. De pers heeft overgenomen uit de Blok-persmedeling zonder bijkomende informatie.
3- Indien er (belangrijke) achtergronden zijn heeft het publiek (de kiezer) recht op correcte inbformatie.
3. Dat kan ook na een uitvaart. Het lijkt me niet dat dit nu al de essentie van de zaak is.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:28   #45
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Net zoals ik bij eerdere gelegenheden gezegd heb, in dergelijke gevallen vervalt de politiek en kan er alleen medeleven zijn bij het overlijden van iemand die als zeer belangrijke verdienste heeft gehad dat hij de Vlaams -Brabantse situatie bevattelijk maakte voor de Vlamingen elders en gerust als één van de vele inspirators mag gelden voor de huidige actie in de ons zo dierbare rand.
Oud 9 maart 2007, 12:34   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
do 08/03/07 - In Deurne is Kamerlid Guido Tastenhoye van Vlaams Belang overleden. Dat meldt zijn partij.

De 47-jarige Tastenhoye overleed in zijn huis in Deurne. Hij kampte al langer met gezondheidsproblemen.
De politicus was journalist bij Gazet van Antwerpen voor hij in 1999 in de politiek stapte.
Vorig jaar haalde Tastenhoye het nieuws toen hij lobbyde om een uitgewezen Kazachs gezin dat al zes jaar in België verbleef, een verblijfsvergunning te geven.
Dat gebeurde tegen het standpunt van Vlaams Belang in. Hij werd daarvoor op de vingers getikt door de partijtop.
In oktober nam Tastenhoye nog deel aan de verkiezingen, maar hij paste voor een zitje in de gemeenteraad van Antwerpen en de districtsraad van Deurne.
In de Kamer zal Tastenhoye worden opgevolgd door Paul Meeus.

VRT.

Hoewel hij als journalist werkte bij GVA, vind ik er nergens iets van terug op hunne site.
Ook HLN maakt er geen berichtgeving over.

Citaat:
Hoewel hij als journalist werkte bij GVA, vind ik er nergens iets van terug op hunne site.
Zou 't kunnen dat ze niet appreciëren dat hij zo lang de VB-mol in de redactie was?
R.IP.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:44   #47
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De man die lobbyde om een uitgewezen Kazachs gezin dat al zes jaar in België verbleef, een verblijfsvergunning te geven.
Is het alleen daarom dat hij bekend was?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:50   #48
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ondanks het feit dat hij "van den boerenbuiten" was & nog erger "van achter Kontich" was hij een echte antwerpse, deurnese politicus : dweers.

Ik beschouwde zijn "oorlogsverklaring" aan de brusselse franstaligen eerder als een ironische uitval. Die mannen namen dat helaas serieus en we hebben in feite aan hem de franskiljonse eis voor een "corridor" tussen BXlles en de Wallonie te danken.

Een mens is dood, laten we het goede in hem gedenken;; het zal helaas vervagen samen met die daden en uitspraken van hem die blijk gaven van een grote politieke voortvarendheid. Hij stierf veel te jong. Laat ons zijn privé sfeer ongeschonden houden en dat zijn familie dit voor hen grote verlies te boven moge komen.
Oud 9 maart 2007, 12:52   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Is het alleen daarom dat hij bekend was?
Het VuilB nam hem ook nog zijn huwelijk kwalijk...
mijn medeleven aan de familie

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2007 om 12:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:56   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ondanks het feit dat hij "van den boerenbuiten" was & nog erger "van achter Kontich" was hij een echte antwerpse, deurnese politicus : dweers.

Ik beschouwde zijn "oorlogsverklaring" aan de brusselse franstaligen eerder als een ironische uitval. Die mannen namen dat helaas serieus en we hebben in feite aan hem de franskiljonse eis voor een "corridor" tussen BXlles en de Wallonie te danken.

Een mens is dood, laten we het goede in hem gedenken;; het zal helaas vervagen samen met die daden en uitspraken van hem die blijk gaven van een grote politieke voortvarendheid. Hij stierf veel te jong. Laat ons zijn privé sfeer ongeschonden houden en dat zijn familie dit voor hen grote verlies te boven moge komen.
van die corridor spraken de Walen al in de jaren zestig ...
Oud 9 maart 2007, 12:58   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1- Collega's- journalisten onder elkaar weten veel, Brinckman is veel te intelligent (materie is ook te delicaat) om dit zomaar uit zijn duim te zuigen. Het treft hem persoonlijk msschien meer dan u denkt.
2- Zelfdoding wordt meestal met de nodige terughoudendheid behandeld. Bij publieke figuren (regeringsleden, parlementsleden) is dit uiterst zeldzaam. Hoeft eigenlijk ook niet op de keper beschouwd. De pers heeft overgenomen uit de Blok-persmedeling zonder bijkomende informatie.
3- Indien er (belangrijke) achtergronden zijn heeft het publiek (de kiezer) recht op correcte inbformatie.
1. Ongetwijfeld is Brinckman intelligent. Of hij echter wijs is, is evenwel een andere zaak. Daar heb ik zo mijn twijfels over als we nagaan welke strategie hij ontwikkelt tegenover het Vlaams Belang. Geen enige vorm van objectiviteit, wel van pure gebondenheid. Dit alleen al is een journalist onwaardig.
2. Indien men echt de nodige terughoudendheid aan de dag had gelegd, stond er zelfs geen vermoeden van zelfmoord. Dat "wellicht gaat het om zelfmoord" is in hoge mate suggestief en sterk twijfelachtig over. Bij dergelijke zaken had men beter gezwegen en pas bij zekerheid hierover gemeld. Ook verbazend is het feit dat er in het ene krantenbericht niets daarover staat, terwijl het andere spreekt over een ziekenhuis waar hij overleed.
3. Van een krant mogen we verwachten dat die inderdaad de correcte informatie weergeeft en dus niet speculeert rond vermoedens van een journalist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:59   #52
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat was er met zijn huwelijk misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:59   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze frietenbakker is weer volop op zijn leugeneiland aangespoeld. Wie zou er nu "viktorie" kraaien bij het overlijden van een man als Tastenhoye? Wat valt er te vieren bij het heengaan van een man op zo'n leeftijd?

Eens te meer verraadt u dat er in uw hart slecht haat, nijd en bitterheid woekert.
Oud 9 maart 2007, 13:00   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat was er met zijn huwelijk misschien?
Hij was met een buitenlandse getrouwd. Als VB'er kan ik evenwel ontkennen dat het Vlaams Belang daar enig probleem mee had. Dat zijn pure leugens.
Oud 9 maart 2007, 13:01   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Pure verzinsels.
Oud 9 maart 2007, 13:02   #56
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat zijn pure leugens.
Ja, dat is de stijl tegenwoordig.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:17   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ergerlijke laster

Guido was al getrouwd toen hij zijn kamerzetel bij het vb kreeg.
Oud 9 maart 2007, 14:38   #58
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ergerlijke laster

Guido was al getrouwd toen hij zijn kamerzetel bij het vb kreeg.
Er zijn trouwens nog genoeg Vlaams Belangers die moet 'buitenlanders' getrouwd zijn en geen haan die er naar kraait.
Oud 9 maart 2007, 14:43   #59
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Moest het Herman De Croo zijn of een politiek correct iemand dan waren er al meer dan 100 replies, nu zwijgen ze als vermoord.

Zegt hij om 3 uur s nachts over een topic die om 23h is gestart ofzo.
Nu ben je zelf wel een beetje aan recuperatie aan het doen ten koste vn een dood iemand.
Beetje onrespectvol vind ik dan.
Oud 9 maart 2007, 15:02   #60
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit op hem gekakt, wist goed dat hij zich schromelijk heeft misrekend. Guido besefte pas véél te laat dat hij terecht gekomen was in een koude en gevoelloze partij. Bij een regime dat het rekenmachientje gebruikt en mensen die het beste van zichzelf gaven (én hun toekomst op het spel gezet hebben, zie ook Geert van Cleemput), als een vuile dweil in de hoek te gooien. De man moet door een hel zijn gegaan.

JIJ BENT EEN SCHANDE MAN.Hetgeen jij hier godverdomme doet is deze topic verkloten door hier doodleuk de man z'n dood misbruik van te maken en dan maar vlug op het vb gaat kakken ect....
Je bent een echte dommekloot die nog veel zal moeten leren.Ik kan echt niet geloven dat sommige mensen hier al volwassen mensen zijn.

Hou uw domme goedkope zever voor u in zo'n topic.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be