Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2004, 02:19   #41
RomeoAvioli
Vreemdeling

Standaard

Die meneer en mevrouw, hoorden die daar ook bij ? In dat geval feeft die ambassadeur hen in de rode vloeistof gegooid, want op TV stonden ze er niet meer. Hopelijk leven ze nog.
Ach, adrenaline... soms goed, soms ook niet.
RomeoAvioli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 11:11   #42
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
akkoord, maar dat Europa dan ook maar eens wat "kritischer" wordt t.o.v Arafat en de terroristen
Het is een aangeboren reactie denk ik, maar als mensen met valse argumenten wandaden willen goedkeuren en critici de mond snoeren, dan roept dat vragen op. Israël, met al zijn militaire macht, lijkt mij nog altijd degene die zelf ook wel es zouden eerlijk mogen worden.
Kritiek tegen je regering afdoen als jodenhaat is nogal simpel, en op die manier hoef je geen echte argumenten aan te halen om jezelf te verdedigen. Moesten ze dat wel doen, dan zou Europa al meer oor hebben voor hen, denk ik. Met het pesten van journalisten komen ze evenmin goed voor de dag.
Toegegeven, extremisten aan de andere zijde zijn even verwerpelijk, zelfmoordaanslagen ook geen manier om te discussiëren.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 11:15   #43
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
En de muur? Dat doet bij u geen bellen rinkelen?
Hoe is dat discrimineren? Er staat ook een muur tussen de VS en mexico hoor, ga je daar ook tegen protesteren?

Ik bedoel over de wetten in israel en daar is de situatie veel verbeterd tegenover 10 jaar geleden.
De VS en Mexico zijn bij mijn weten nog steeds twee onafhankelijke staten, terwijl die muur boeren van hun grond afsluit, dorpen van hun watervoorraad, mensen van hun werk.
De arrogantie die ervan af straalt is ongelooflijk.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 21 januari 2004, 11:27   #44
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

De VS en Mexico zijn bij mijn weten nog steeds twee onafhankelijke staten, terwijl die muur boeren van hun grond afsluit, dorpen van hun watervoorraad, mensen van hun werk.
West bank en israel zijn ook 2 afzonderlijke gebieden sinds oslo.

Het is geen perfecte oploosing maar liever een boer wat minder grond dan nieuwe doden .

Dorpen van hun watervoorraad en mensen van hun werk doet niet terzake als dat water en werk in israel ligt.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 11:34   #45
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het is geen perfecte oploosing maar liever een boer wat minder grond dan nieuwe doden .

Dorpen van hun watervoorraad en mensen van hun werk doet niet terzake als dat water en werk in israel ligt.
Je vergeet dat de muur die grens helemaal niet respecteert en dwars door Palestijns gebied loopt.
En dat water ligt NATUURLIJK in Israël, dat hebben ze net ingenomen, want dat is van levensbelang in die regio (overal eigenlijk). Satellietfoto's van het gebied tonen duidelijk hoe goed Israël wel van water voorzien is, de grenzen zijn bijna te herkennen aan de kleur van de bodem. De Golan hoogvlakte is niet alleen van militair belang, het water uit de meren wordt netjes afgeleid naar Israël.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 21 januari 2004, 11:59   #46
k9

Standaard

Citaat:

Je vergeet dat de muur die grens helemaal niet respecteerd en dwars door Palestijns gebied loopt.
Onvermijdelijk spijtig maar het is nu eenmaal zo.
Oud 21 januari 2004, 12:00   #47
k9

Standaard

Citaat:

Je vergeet dat de muur die grens helemaal niet respecteert en dwars door Palestijns gebied loopt.
En dat water ligt NATUURLIJK in Israël, dat hebben ze net ingenomen,
Als israel een ontziltingsfabriek bouwt moet het dan water geven aan zijn buurlanden? nope zelfde voor meren en dergelijke.

Citaat:
want dat is van levensbelang in die regio (overal eigenlijk). Satellietfoto's van het gebied tonen duidelijk hoe goed Israël wel van water voorzien is, de grenzen zijn bijna te herkennen aan de kleur van de bodem. De Golan hoogvlakte is niet alleen van militair belang, het water uit de meren wordt netjes afgeleid naar Israël.
Als de arabieren de golan hoogte hadden willen behouden hadden ze israel niet moeten aanvallen of dreigen met aanvallen.
Oud 21 januari 2004, 12:01   #48
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat minder grond?

Citaat:
Volgens een VN-rapport raken ongeveer 400.000 Palestijnen geïsoleerd, als de muur wordt voltooid zoals gepland.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 12:07   #49
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

Wat minder grond?

Citaat:
Volgens een VN-rapport raken ongeveer 400.000 Palestijnen geïsoleerd, als de muur wordt voltooid zoals gepland.
Ach die komen bij israel ze zouden blij moeten zijn vanonder het corrupte arafat regime en ze zullen meer vrijheden kregen dan dat ze ooit gehad hebben.

Die muur is niet perfect maar het is beter dan de vorige oplossing van sharon erop meppen tot ze opgeven.
Oud 21 januari 2004, 12:19   #50
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat minder grond?
Ach die komen bij israel ze zouden blij moeten zijn vanonder het corrupte arafat regime en ze zullen meer vrijheden kregen dan dat ze ooit gehad hebben.
Ah, het 'wij-weten-wat-goed-is-voor-U' argument. Toch vreemd dat de Palestijnen dat niet willen hé? Misschien is dat omdat ze weten dat als er één aanslag komt, het weer van 't zelfde is. Het 'corrupte Arafat-regime' bestaat trouwens zo goed als niet meer. Sharon heeft er hard genoeg op gemept. Nu kan hij ongestraft de grond inpalmen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 21 januari 2004, 12:22   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hadden de palestijnen aan moeten denken voor dat ze begonnen met het dagelijks opblazen van bussen, pizzeria's, kindertuinen, enz...

Trouwens, is het jullie niet opgevallen dat de zwaar bekritiseerde politiek van Sharon, namelijk de herbezetting van de gebieden, de harde aanpak van de islamisten en nu de bouw van de muur als gevolg heeft dat er nagenoeg geen aanslagen meer worden gepleegd in Israel?

Ik zou zeggen, zijn politiek heeft de Israeli's veel veiliger gemaakt dan toen hij aan de macht kwam en er dagelijks tientallen onschuldige mensen omkwamen in Israel.

Wanneer de Palestijnen die muur weg willen, dan moeten ze maar eens serieus gaan nadenken over hun gruweldaden. Want vandaag worden er nog steeds dagelijks (!) pogingen tot aanslagen verijdeld!!

"Marseilles mayor: Israel dealing well with terror: The mayor of Marseilles says that France can learn a lot from Israel on how to deal with terror. Jean-Claude Goddet said Wednesday that he does not expect militant Islam to defeat Israel, which is responding to the challenge admirably. Jan. 21, 2004 - JPCS"
Oud 21 januari 2004, 12:30   #52
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hadden de palestijnen aan moeten denken voor dat ze begonnen met het dagelijks opblazen van bussen, pizzeria's, kindertuinen, enz...
Je maakt dezelfde fout als anti-amerikanisten. Zij zien een idioot in het Witte huis en zeggen dat alle Amerikanen dom zijn, unilateraal handelen,... U zegt op basis van enkele fundamentalistische groepen dat een gans volk fout is.

Citaat:
Trouwens, is het jullie niet opgevallen dat de zwaar bekritiseerde politiek van Sharon, namelijk de herbezetting van de gebieden, de harde aanpak van de islamisten en nu de bouw van de muur als gevolg heeft dat er nagenoeg geen aanslagen meer worden gepleegd in Israel?
En hoe komt dat? Omdat hij alles mooi afsluit, of omdat hij de frustratie heeft weggenomen bij de Palestijnen?
Oud 21 januari 2004, 12:38   #53
k9

Standaard

Citaat:

Ah, het 'wij-weten-wat-goed-is-voor-U' argument. Toch vreemd dat de Palestijnen dat niet willen hé? Misschien is dat omdat ze weten dat als er één aanslag komt, het weer van 't zelfde is. Het 'corrupte Arafat-regime' bestaat trouwens zo goed als niet meer.
Bestaat niet meer ? Tuurlijk geloof jij dat maar.

Citaat:
Sharon heeft er hard genoeg op gemept. Nu kan hij ongestraft de grond inpalmen.
Sharon moest er helemaal niet op meppen om dat te doen al vanaf jaren 67 konden de israelies zowat doen wat ze wilde ze waren militair sterk genoeg. Dat ze in die bijna 40 jaar de palestijnen niet verjaagd hebben en al de grond ingepakt is het beste bewijs dat ze dat niet van plan zijn. Waarom de langzame manier die honderden israelische levens kost aan aanslagen als je het in enkele weken kan?
Oud 21 januari 2004, 12:42   #54
k9

Standaard

Citaat:

Je maakt dezelfde fout als anti-amerikanisten. Zij zien een idioot in het Witte huis en zeggen dat alle Amerikanen dom zijn, unilateraal handelen,... U zegt op basis van enkele fundamentalistische groepen dat een gans volk fout is.
Die bevolking steunt wel die groepen het is niet de ETA die 5% van de bevolking achter zich heeft he. Onderzoek toont aan dat 3/4e van de palestijnen voor aanslagen op burgers in israel is.

Citaat:
En hoe komt dat? Omdat hij alles mooi afsluit, of omdat hij de frustratie heeft weggenomen bij de Palestijnen?
Dat de palestijnen gefrustreerd zijn is niet het probleem van sharon hij moet voor de israelies uitkijken. Arafat en co moeten grotendeels voor de palestijnen zorgen zo is het afgesproken in oslo.
Oud 21 januari 2004, 12:53   #55
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bevolking steunt wel die groepen het is niet de ETA die 5% van de bevolking achter zich heeft he. Onderzoek toont aan dat 3/4e van de palestijnen voor aanslagen op burgers in israel is.
2 Conclusies mogelijk: 3/4e van de Palestijnen zijn totaal onredelijke wezens. Of er is een reden waarom zo'n onmenselijke acties worden gesteund.
Oud 21 januari 2004, 12:59   #56
k9

Standaard

Citaat:

2 Conclusies mogelijk: 3/4e van de Palestijnen zijn totaal onredelijke wezens. Of er is een reden waarom zo'n onmenselijke acties worden gesteund.
Maakt niet uit voor israel zij willen veiligheid en omdat te doen is zo'n muur niet zo'n slecht idee. Dat de palestijnen gefrustreerd zijn omdat ze geen werk hebben of omdat ze keer op keer verliezen van israel of omdat ze gebrainwashed worden door arafat en co is niet het probleem van israel.
Oud 21 januari 2004, 13:49   #57
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dat water ligt NATUURLIJK in Israël, dat hebben ze net ingenomen,
Als israel een ontziltingsfabriek bouwt moet het dan water geven aan zijn buurlanden? nope zelfde voor meren en dergelijke.
Mag ik u erop wijzen dat de Golan bij Jordanië hoorde en dat Israël zo de watervoorraden van de hele regio beheert en zelf volledig gebruikt. Dat is niet zomaar spijtig, dat is gewoon misdadig.

Citaat:
Citaat:
want dat is van levensbelang in die regio (overal eigenlijk). Satellietfoto's van het gebied tonen duidelijk hoe goed Israël wel van water voorzien is, de grenzen zijn bijna te herkennen aan de kleur van de bodem. De Golan hoogvlakte is niet alleen van militair belang, het water uit de meren wordt netjes afgeleid naar Israël.
Als de arabieren de golan hoogte hadden willen behouden hadden ze israel niet moeten aanvallen of dreigen met aanvallen.
Als er een nucleaire dreiging uitgaat van een landje in het oosten zijn we er als de kippen bij om ze te veroordelen, te bedreigen en zelfs hen aan te vallen, maar Israël is nog nooit door de VS aangevallen voor het bezit van nucleaire, chemische en biologische wapens, terwijl ze die wel degelijk hebben.
Het gaat hier ook vooral niet over het verleden, het gaat hier over vandaag. Als wij morgen de Maas droogleggen denk ik niet dat de Nederlanders daar mee zullen kunnen lachen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 21 januari 2004, 13:55   #58
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maakt niet uit voor israel zij willen veiligheid en omdat te doen is zo'n muur niet zo'n slecht idee. Dat de palestijnen gefrustreerd zijn omdat ze geen werk hebben of omdat ze keer op keer verliezen van israel of omdat ze gebrainwashed worden door arafat en co is niet het probleem van israel.
Uw reactie getuigt van arrogantie en korte-termijn-denken: Die palestijnen, daar trek jij je niks van aan, je drukt ze dus allemaal achter hun extremisten met de grootste monden;
De oplossingen van Sharon zullen op de lange termijn nooit een bevredigende oplossing bieden voor het conflict, je moet de grond van de zaak aanpakken en dat is het ongenoegen dat leeft onder de Palestijnen (voor onder andere het dagelijks gepest worden aan checkpoints).

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 21 januari 2004, 14:11   #59
k9

Standaard

Citaat:

Mag ik u erop wijzen dat de Golan bij Jordanië hoorde en dat Israël zo de watervoorraden van de hele regio beheert en zelf volledig gebruikt. Dat is niet zomaar spijtig, dat is gewoon misdadig.
Mag ik u erop wijzen dat de golan hoogte van syrie was voor 67'? Dat er vanop de golan hoogt regelmatig sluipschutters schoten op israelies in de vallei onder de golan hoogte? Dat de fatah van arafat geregeld langs daar aanviel omdat syrie hen dat toeliet dat in 65 en 66 de syriets vandaar mortiergranaten afschoten op israel . Dat nadat het duidelijk was dat egypte israel ging binnevallen israel jordanie en syrie melde zich niet te moeien in het conflict. Dat jordanie en syrie die waarschwing langs zich neerlegde en toch aanvielen,...

En nog het belangrijkste het meer waar jij op doelt (lake tiberias) was al voor 67 door israel gecontroleerd de rest van de golan hoogte is qua water niet belangrijk.

Citaat:
Als er een nucleaire dreiging uitgaat van een landje in het oosten zijn we er als de kippen bij om ze te veroordelen, te bedreigen en zelfs hen aan te vallen, maar Israël is nog nooit door de VS aangevallen voor het bezit van nucleaire, chemische en biologische wapens, terwijl ze die wel degelijk hebben.
En wat heeft dat in godsnaam met de oorlog in 67 te maken? Of is dit gewoon het standard antwoord als je niet weet wat te zeggen?

Israel heeft al 30 jaar nucleaire wapens en nog nooit zijn er problemen mee geweest . Israel is sterk genoeg om gelijk welke aanval van de arabische landen af te slaan zonder het gebruik van NBC wapens, waar maak jij je dus druk over?

Vergelijk dat met pakweg iraq dat al verschillende keren chemische wapens gebruikte.

Citaat:
Het gaat hier ook vooral niet over het verleden, het gaat hier over vandaag. Als wij morgen de Maas droogleggen denk ik niet dat de Nederlanders daar mee zullen kunnen lachen.
Als morgen nederland ons aanvalt en wij nemen in die oorlog zeeuws vlaanderen in moeten ze daarna niet komen zagen.
Oud 21 januari 2004, 14:13   #60
k9

Standaard

Citaat:

Uw reactie getuigt van arrogantie en korte-termijn-denken: Die palestijnen, daar trek jij je niks van aan, je drukt ze dus allemaal achter hun extremisten met de grootste monden;
Israel heeft geprobeerd, israel heeft ze zelfs bewapend en wat voor gevolg? Ze worden nu beschoten met hun eigen wapens.

Zeg me eens welke oplossing stel jij voor die de aanslagen zullen verminderen en de palestijnen tevreden maakt?

Je spreekt over de checkpoints? Afschaffen? Zal hamas leuk vinden rijden ze zo israel binnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be