![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mijn part DESNOODS Brussel dan, hoewel minder centraal gelegen; afschaffing van het dure verhuisgedoe moet in ieder geval, wat een kinderachtige toestand.
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belangrijk is wat de bevolking wil en niet de politike elite Vroeg of laat loopt dat spaak. Verenigen prima ,maar geen Superstaat Europa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Superstaat Europa is zo'n kreet waarmee je de mensen bang maakt. In Nederland is dat aardig gelukt door onder andere de Nederlandse SP. Maar er zijn tussenvormen mogelijk. Bijvoorbeeld niemand spreekt over superstaat Zwitserland. Niet dat de EU het Zwitserse model achterna moet, maar er zijn meer keuzen dan alleen losse statenbond of superstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ging het niet over coalitieonderhandelingen? In dat geval kan ik me voorstellen dat je compromissen sluit. Maar dat is wat anders dan een partijpolitieke opstelling wijzigen of terugkomen op eerder afgesproken standpunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarenboven staat het volk achter de EU in de kern-landen waar ik over sprak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
??? Verklaar je nader.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien moet je er rekening mee houden dat België als een eenheidsstaat begonnen is, om nadien te federaliseren. Bij de EU ligt dit net omgekeerd. Slechte vergelijking, sonny. Een van de redenen waarom België uit elkaar valt heeft trouwens te maken met de EU. Men spreekt wel eens van het Europa der regio's. Wat is het nut van een federatie binnen een federatie? België, of beter Vlaanderen, maakt nu deel uit van een groter geheel en gedraagt zich daarnaar. Dat heeft niet te maken met een afkeer van Wallonië, maar alles met een duidelijke stem in de Europse arena en een effectief en slagvaardig bestuur. Daarenboven zou het einde van België een onafhankelijke Brusselse stadstaat betekenen, wat weer een troef is voor de EU. Laatst gewijzigd door Dycore : 13 april 2007 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wat je zegt. Zeg je dat Nederland unilateraal een tekst moet opstellen en ga je er daarbij van uit dat iedereen dat zonder slag of stoot zal aanvaarden? Je schat je eigen land wel hoog in. Wie gaat er luisteren naar Balkenende of Bos? Die mannetjes worden gewoon weggelachen in de EU. Of begreep ik je verkeerd? Wat ik veronderstel...
Laatst gewijzigd door Dycore : 13 april 2007 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Wat een illusie. Me dunkt dat Luxemburg bv al een betere kandidaat is. Me dunkt dat een multi-nationaal forum het meest geschikt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ach zo. Ik had je verkeerd begrepen. Excuses. Mooi gebaar, maar niet realistisch. Er moet een nieuw verdrag komen, geen nieuwe grondwet. Als Nederland daar actief aan wil bijdragen, zal niemand je tegenhouden denk ik. Maar dat Nederland de klus alleen zou klaren, lijkt me te ver gezocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Een plan dat uitgaat van een nekele lidstaat, kan volgens mij nooit werken. Psychologische redenen volstaan al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Frankrijk dan? Twee founding fathers?
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 april 2007 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Engeland ,Denemarken en de landen die nog moeten beslissen.
Het lijkt me beter dat Belgie samen met de Jezuiten-landen weer een Rooms rijk gaan oprichten, dan kunnen wij in een Noord Europesche Alliantie verder gaan. Natuurlijk gaat dan ook Vlaanderen met het Noorden mee ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 april 2007 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |