Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2004, 17:29   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het zal u misschien niet opgevallen zijn, maar uw boorverkoper is verplicht u mede te delen dat hij niet aan particulieren verkoopt. Maw het gaat hier om een weigering omwille van objectieve criteria die vooraf bepaald en gekend zijn, en voor iedereen gelden.
Klopt als een bus, en het criteria is in dit geval het al dan niet hebben van een BTW nummer. Dus ben ik gediscrimeneerd zelfs ten opzichte van niet personen,maw een zaak.
Maar dat mag, want een BTWnummer ,dat word betaald aan de staat.

Citaat:
Taxichauffeurs die discrimineren op gebied van sexuele geaardheid zijn ook strafbaar bezig, maar dat is blijkbaar dan niet to the point ...
Taxichauffeurs die discrimineren op de geaardheid, die zijn strafbaar bezig. Helaas staat geaardheid niet op iemands gezicht getatoueerd.
Dus de chauffeur die een hoogblonde, kortgerokte, diepgedecolteerde dame weigert, en aangeklaagd word heeft nog een uitweg, namelijk, hij wou niet meewerken aan het plegen van ontucht.Maar diezelfde chauffeur die 2 mannen, die innig hand in hand lopen weigert ,heeft die uitvlucht niet.

Taxichauffeurs die een klant weigeren omdat de klant/klanten in kwestie niet voldoen aan de eisen die gesteld worden aan het clienteel-een BTW nummer bijvoorbeeld- dat mag wel?Of moeten taxichauffeurs een gewapend overvaller ook meenemen?
Oud 21 januari 2004, 18:06   #42
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

In het geval particulier/zaak gaat het gewoon niet om discriminatie, da's het punt. Het is immers zo dat het criterium dat wordt toegepast voor iedereen hetzelfde is, en die regel is duidelijk vooraf bepaald. Het criterium is ook inherent aan de zaak.
Dus kortgerokt = ontuchtig ????? En 2 mannen die hand in hand lopen ook al ! De Burka's zijn echt niet veraf meer blijkbaar !
Als die taxichauffeur niet btw-plichtig clienteel weigert, omdat hij dat als taxivervoergroothandel wettelijk niet mag dan is dat inderdaad ok. Dat hij ze weigert omdat die persoon een duidelijk gevaar voor zijn veiligheid betekent, is ook geen probleem (alhoewel een gewapende overvaller weigeren, dat zou pas zijn eigen veiligheid in gevaar brengen zijn...)
Dat hij er slechts sommigen weigert omdat hun gezicht hem toevallig niet aanstaat, of omdat hij niet akkoord is met hun kledij of levenswijze of zo, nee dat kan niet.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 18:20   #43
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Dit topic is weer zoon hoop extreem-rechtse propaganda.
Oud 21 januari 2004, 18:32   #44
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AJL'er
Dit topic is weer zoon hoop extreem-rechtse propaganda.
Waar ? Wat ?
Oud 21 januari 2004, 18:33   #45
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Het recht om te discrimineren: http://www.meervrijheid.nl/hrotd-1.htm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel
Dat hij er slechts sommigen weigert omdat hun gezicht hem toevallig niet aanstaat, of omdat hij niet akkoord is met hun kledij of levenswijze of zo, nee dat kan niet.
Waarom niet? Als een bepaalde taxichauffeur liever geen mensen met blond haar vervoert wie heeft daar dan last van? Er zullen voldoende andere taxichauffeurs zijn die maar al te blij zullen zijn met het geld dat zij extra kunnen verdienen omdat er bepaalde taxichauffeurs zijn die er nogal rare criteria op na houden om te bepalen wie zij al dan niet vervoeren. Lees een keertje het artikel waarnaar ik hierboven een link plaatste.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 21:04   #46
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Geen probleem! Is chocostoempen of strontboren beter? Wist ik veel dat "aars" tegenwoordig politiek niet correct is! 8)
Ik stel voor dat de hele andergeaard(! voor Jan Hyoens)e forumgemeenschap hierop springt en al haar orale kwaliteiten aanwendt om Jan te overtuigen dat anale seks niet de enige uitweg is voor opgewonden gelijklievenden.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 21:08   #47
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Aangebrande Phönix:
Ik stel voor dat de hele andergeaarde forumgemeenschap erop springt en anale seks ... (uitvoert?)
ydde:
Sorry Feun, dyslexie ...
Oud 21 januari 2004, 21:21   #48
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Aangebrande Phönix:
Ik stel voor dat de hele andergeaarde forumgemeenschap erop springt en anale seks ... (uitvoert?)
ydde:
Sorry Feun, dyslexie ...
De hoge raad voor ovenvogels vergeeft je mits 300 gebeden met de staartveren naar Phoenix.
Oud 21 januari 2004, 22:01   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Iedereen is vrij om zijn diensten aan te bieden of te weigeren.
Fout! Een dienst aan iemand weigeren op basis van seksuele voorkeur is niet toelaatbaar. Dat noemen we discriminatie en iemand die zich eraan bezondigt, overtreedt de wet.
die chauffeurs voelen zich bedreigt omdat die homo's altijd langsachter aanvallen en hij zijn handen aanhet stuur moet houden want handsfree bestaat daarvoor niet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 22:08   #50
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Fout! Een dienst aan iemand weigeren op basis van seksuele voorkeur is niet toelaatbaar. Dat noemen we discriminatie en iemand die zich eraan bezondigt, overtreedt de wet.
die chauffeurs voelen zich bedreigt omdat die homo's altijd langsachter aanvallen :roll: :lol: en hij zijn handen aanhet stuur moet houden want handsfree bestaat daarvoor niet :lol: :lol: :lol:
Vandaar al die zwarte taxi-chauffeurs, he ancapa?
Oud 21 januari 2004, 22:10   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:

die chauffeurs voelen zich bedreigt omdat die homo's altijd langsachter aanvallen en hij zijn handen aanhet stuur moet houden want handsfree bestaat daarvoor niet
Vandaar al die zwarte taxi-chauffeurs, he ancapa?
die hebben daar geen probleem mee... die zijn zwaar gebouwd
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 januari 2004, 22:12   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Geen probleem! Is chocostoempen of strontboren beter? Wist ik veel dat "aars" tegenwoordig politiek niet correct is! 8)
Ik stel voor dat de hele andergeaard(! voor Jan Hyoens)e forumgemeenschap hierop springt en al haar orale kwaliteiten aanwendt om Jan te overtuigen dat anale seks niet de enige uitweg is voor opgewonden gelijklievenden.
we moeten toch geen handje komen helpen zeker
Oud 21 januari 2004, 22:13   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet je waarom zoveel homo's in de politiek willen ?

Daar zijn veel vetpotten te vinden :o
Oud 21 januari 2004, 22:42   #54
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Ik vind dat ancapa en ik een subforum moeten krijgen.

"Cafépraat".

Ik ontdek mijn rasc/seksistische-moppen-makende ik. Het is een openbaring.

Citaat:

Daar zijn veel vetpotten te vinden
En een gym. Ik weet al wat Dedecker en Coveliers doen als Leduc weer eens aan het woord is in de Senaat.
Oud 22 januari 2004, 07:29   #55
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Aangebrande Phönix:
Ik vind dat ancapa en ik een subforum moeten krijgen. "Cafépraat".
ydde:
Ik ook!
Oud 22 januari 2004, 09:57   #56
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Volgens een recent onderzoek worden allochtone taxicauffeurs niet gevraagd door sommige klanten. In Nederland weten ze misschien waarom!

Islamitische taxichauffeurs weigeren homo's in ONS LAND! -
Telegraaf 1 Dec 2003

De Lijst Pim Fortuyn slaat alarm over islamitische taxichauffeurs in Amsterdam die naar verluidt steeds vaker homoseksuelen weigeren te vervoeren van en naar homo-uitgaansgelegenheden in de hoofdstad.

Volgens de LPF-Kamerleden Eerdmans en Hermans zijn bij de partij diverse meldingen binnengekomen van incidenten tussen taxirijders en homo's, die zich met name voordeden bij het Centraal Station en in de bekende Reguliersdwarsstraat. Eerdmans noemt het ,,stuitend" dat anno 2003 homo's op deze manier worden gediscrimineerd. De LPF heeft de ministers Peijs (Verkeer) en Donner (Justitie) om opheldering gevraagd en wil dat de onderste steen boven komt.

De fractie wil dat Donner ingrijpt en een einde maakt aan de discriminatiepraktijken.

Maar die homo's zullen ook wel racisten zijn, zeker?
Allé spacebrilleke,

Er zijn ook heel wat klanten die als ze naar een taxicentrale bellen zeggen dat ze geen vreemde chauffeur willen.
Dat komt meer voor dan wat gij hier neerkladderd.

Maar ja, wie weet dat je het nadat je het opnam voor de homo, misschien toch ook eens iets positiefs durft zeggen over de vreemdeling!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 09:59   #57
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar zijn veel vetpotten te vinden :o

Het blok gaat heeft dan alvast voldoende groeipotentieel!
Oud 22 januari 2004, 10:05   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ook heel wat klanten die als ze naar een taxicentrale bellen zeggen dat ze geen vreemde chauffeur willen.
Tja slechte ervaringen of puur racisme... maar als de taxicentrale geld wil verdienen is klant koning nietwaar.

En daar draait het hier om zou ik zeggen.

Geld verdienen. Als een taxichauffeur een klant laat staan, is dat niet goed voor de commerce.
Als een klant per se racistisch wil zijn, dan heeft hij een keuze gemaakt die zijn comfort kan aantasten.

Ik bijvoorbeeld zal niet terug gaan naar een zaak waar ik uitsluitend in het Frans (of Arabisch, Chinees of Sioux) word geholpen. Dat is mijn eigen keuze nietwaar.Racistisch, misschien, maar mij lijkt het eerder een keuze qua geholpen word'en. als ik mijn wensen niet kenbaar kan maken, hoe kan ik dan goeie service verwachten;

Dus als een islamitische taxichauffeur een homo laat staan.. zou het dan geen handigere actie van de klant wezen gewoon een andere taxi te vragen/roepen/bellen?
Oud 22 januari 2004, 10:16   #59
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
Tja slechte ervaringen of puur racisme... maar als de taxicentrale geld wil verdienen is klant koning nietwaar.

En daar draait het hier om zou ik zeggen.

Geld verdienen. Als een taxichauffeur een klant laat staan, is dat niet goed voor de commerce.
Als een klant per se racistisch wil zijn, dan heeft hij een keuze gemaakt die zijn comfort kan aantasten.

Ik bijvoorbeeld zal niet terug gaan naar een zaak waar ik uitsluitend in het Frans (of Arabisch, Chinees of Sioux) word geholpen. Dat is mijn eigen keuze nietwaar.Racistisch, misschien, maar mij lijkt het eerder een keuze qua geholpen word'en. als ik mijn wensen niet kenbaar kan maken, hoe kan ik dan goeie service verwachten;

Dus als een islamitische taxichauffeur een homo laat staan.. zou het dan geen handigere actie van de klant wezen gewoon een andere taxi te vragen/roepen/bellen?
Eigen keuze inderdaad!

Net hetzelfde als de taxichauffeur zijn eigen keuze.
Hij kan net zo goed een andere klant rondrijden zoals de homo ook een andere taxi kan pakken.

Ik noem jou reactie daarom nog niet tracistisch (heb ik dat dan ergens gezegd?), maar het is net zo slim als de taxichauffeur die een klant weigert.
Oud 22 januari 2004, 10:42   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net hetzelfde als de taxichauffeur zijn eigen keuze.
Hij kan net zo goed een andere klant rondrijden zoals de homo ook een andere taxi kan pakken
Als een taxichauffeur een allochtoon laat staan, krijgt ie op zijn best een uitbrander van zijn baas, in het slechtste geval een C4 ,en later een proces met boetes en schadevergoedingen([size=2]zeker als onze inquisitiepater gaat meespelen)[/size]-indien er klachten ingedient zijn, en mensen effectief de moeite willen doen om zo'n zaak aan te spannen.
( de hypothetische VZW CousCous levert advokaten die zulke zaken behandelen.)

Misschien een nieuwsflash, maar de meeste taxiservices werken op telefoonbasis, je belt, besteld en je krijgt een tijdsopgave wanneer je opgehaald kan worden. Indien de service ontoereikend blijkt, en je de centrale terugbelt, dan krijg je meestal een verontschuldiging en een excuus.En dan is het aan de klant zelf te beslissen door te gaan met de transactie, of gewoon Njet te zeggen en een andere centrale te bellen.

Alleen op enkele welbepaalde punten kan je proberen een taxi te vragen,meestal aan een centraal punt van het openbaar vervoer.
En alleen een onbeschofte chauffeur zal een klant weigeren.En in het meest diplomatieke geval een smoes geven, "ja ik sta te wachten op een klant die gebeld heeft." of "sorry ,lunchpauze"

Terug naar het topic.
Als een allochtone chauffeur een duidelijke mannenliefhebber laat staan[size=2](zoals al gezegt, je kan het normaal niet zien,de geaardheid van een persoon, indien er geen vlaggen, wimpels, neonverlichting en groepen lederjongens rondhangen), [/size]dan is de verontwaardiging over het feit dat het aangekaart word groter dan de het simpele feit dat er eentje nadien kan stamelen, jamaar mijn religie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be