![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat mag, want een BTWnummer ,dat word betaald aan de staat. Citaat:
Dus de chauffeur die een hoogblonde, kortgerokte, diepgedecolteerde dame weigert, en aangeklaagd word heeft nog een uitweg, namelijk, hij wou niet meewerken aan het plegen van ontucht.Maar diezelfde chauffeur die 2 mannen, die innig hand in hand lopen weigert ,heeft die uitvlucht niet. Taxichauffeurs die een klant weigeren omdat de klant/klanten in kwestie niet voldoen aan de eisen die gesteld worden aan het clienteel-een BTW nummer bijvoorbeeld- dat mag wel?Of moeten taxichauffeurs een gewapend overvaller ook meenemen?
|
|
|
|
#42 |
|
Lokaal Raadslid
|
In het geval particulier/zaak gaat het gewoon niet om discriminatie, da's het punt. Het is immers zo dat het criterium dat wordt toegepast voor iedereen hetzelfde is, en die regel is duidelijk vooraf bepaald. Het criterium is ook inherent aan de zaak.
Dus kortgerokt = ontuchtig ????? En 2 mannen die hand in hand lopen ook al ! De Burka's zijn echt niet veraf meer blijkbaar ! Als die taxichauffeur niet btw-plichtig clienteel weigert, omdat hij dat als taxivervoergroothandel wettelijk niet mag dan is dat inderdaad ok. Dat hij ze weigert omdat die persoon een duidelijk gevaar voor zijn veiligheid betekent, is ook geen probleem (alhoewel een gewapende overvaller weigeren, dat zou pas zijn eigen veiligheid in gevaar brengen zijn...) Dat hij er slechts sommigen weigert omdat hun gezicht hem toevallig niet aanstaat, of omdat hij niet akkoord is met hun kledij of levenswijze of zo, nee dat kan niet. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Minister
|
Dit topic is weer zoon hoop extreem-rechtse propaganda.
|
|
|
#44 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#45 | |
|
Europees Commissaris
|
Het recht om te discrimineren: http://www.meervrijheid.nl/hrotd-1.htm
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Aangebrande Phönix:
Ik stel voor dat de hele andergeaarde forumgemeenschap erop springt en anale seks ... (uitvoert?) ydde: Sorry Feun, dyslexie ...
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#49 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
|
|
|
|
|
#50 | ||
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#51 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weet je waarom zoveel homo's in de politiek willen ?
Daar zijn veel vetpotten te vinden :o
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Minister
|
Ik vind dat ancapa en ik een subforum moeten krijgen.
"Cafépraat". Ik ontdek mijn rasc/seksistische-moppen-makende ik. Het is een openbaring. Citaat:
|
|
|
|
#55 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Aangebrande Phönix:
Ik vind dat ancapa en ik een subforum moeten krijgen. "Cafépraat". ydde: Ik ook!
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn ook heel wat klanten die als ze naar een taxicentrale bellen zeggen dat ze geen vreemde chauffeur willen. Dat komt meer voor dan wat gij hier neerkladderd. Maar ja, wie weet dat je het nadat je het opnam voor de homo, misschien toch ook eens iets positiefs durft zeggen over de vreemdeling! |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daar draait het hier om zou ik zeggen. Geld verdienen. Als een taxichauffeur een klant laat staan, is dat niet goed voor de commerce. Als een klant per se racistisch wil zijn, dan heeft hij een keuze gemaakt die zijn comfort kan aantasten. Ik bijvoorbeeld zal niet terug gaan naar een zaak waar ik uitsluitend in het Frans (of Arabisch, Chinees of Sioux) word geholpen. Dat is mijn eigen keuze nietwaar.Racistisch, misschien, maar mij lijkt het eerder een keuze qua geholpen word'en. als ik mijn wensen niet kenbaar kan maken, hoe kan ik dan goeie service verwachten; Dus als een islamitische taxichauffeur een homo laat staan.. zou het dan geen handigere actie van de klant wezen gewoon een andere taxi te vragen/roepen/bellen?
|
|
|
|
#59 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Net hetzelfde als de taxichauffeur zijn eigen keuze. Hij kan net zo goed een andere klant rondrijden zoals de homo ook een andere taxi kan pakken. Ik noem jou reactie daarom nog niet tracistisch (heb ik dat dan ergens gezegd?), maar het is net zo slim als de taxichauffeur die een klant weigert. |
||
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
( de hypothetische VZW CousCous levert advokaten die zulke zaken behandelen.) Misschien een nieuwsflash, maar de meeste taxiservices werken op telefoonbasis, je belt, besteld en je krijgt een tijdsopgave wanneer je opgehaald kan worden. Indien de service ontoereikend blijkt, en je de centrale terugbelt, dan krijg je meestal een verontschuldiging en een excuus.En dan is het aan de klant zelf te beslissen door te gaan met de transactie, of gewoon Njet te zeggen en een andere centrale te bellen. Alleen op enkele welbepaalde punten kan je proberen een taxi te vragen,meestal aan een centraal punt van het openbaar vervoer. En alleen een onbeschofte chauffeur zal een klant weigeren.En in het meest diplomatieke geval een smoes geven, "ja ik sta te wachten op een klant die gebeld heeft." of "sorry ,lunchpauze" Terug naar het topic. Als een allochtone chauffeur een duidelijke mannenliefhebber laat staan[size=2](zoals al gezegt, je kan het normaal niet zien,de geaardheid van een persoon, indien er geen vlaggen, wimpels, neonverlichting en groepen lederjongens rondhangen), [/size]dan is de verontwaardiging over het feit dat het aangekaart word groter dan de het simpele feit dat er eentje nadien kan stamelen, jamaar mijn religie.
|
|