Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2007, 18:18   #41
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zever !!! Ook zijn ondergeschikten treden de geopperde beschuldigingen vh parket bij.
En dat is geen zever. Of kent ge het verhaal van Caesar en Brutus niet. Druk van bovenaf is aan zulk dossier niet vreemd. De ene flik heeft nogt een rekening te vereffenen met de ander en dan is dat soort gedrag niet zo vreemd hoor. In nood kent men zijn vrienden, zegt het spreekwoord. Debie bevindt zich in nood en heeft kennelijk geen vrienden bij bepaalde van zijn ex-ondergeschikten. Hoe dat mogelijk is niet noodzakelijk moeilijk uitlegbaar. Kijk maar naar de doorsnee werkvloer en ge weet perfect wat (ex-)collegae bereid zijn mekaar aan te doen.
"Rechtse zak" is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:22   #42
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Rechtse zak" Bekijk bericht
En dat is geen zever. Of kent ge het verhaal van Caesar en Brutus niet. Druk van bovenaf is aan zulk dossier niet vreemd. De ene flik heeft nogt een rekening te vereffenen met de ander en dan is dat soort gedrag niet zo vreemd hoor. In nood kent men zijn vrienden, zegt het spreekwoord. Debie bevindt zich in nood en heeft kennelijk geen vrienden bij bepaalde van zijn ex-ondergeschikten. Hoe dat mogelijk is niet noodzakelijk moeilijk uitlegbaar. Kijk maar naar de doorsnee werkvloer en ge weet perfect wat (ex-)collegae bereid zijn mekaar aan te doen.
Dat soort uitleg heet "kronkelen" en beschuldigden tot martelaar verheffen tot het zelfverklaard eigengelijk is bereikt.

Laatst gewijzigd door Pietje : 15 maart 2007 om 18:22.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:32   #43
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat soort uitleg heet "kronkelen" en beschuldigden tot martelaar verheffen tot het zelfverklaard eigengelijk is bereikt.
Dat soort uitleg heet, de belgische staat kennende, bijzonder gezonde scepsis. In de DDR waren er ook altijd wel leden van het apparaat te vinden die hun collegae aan de galg praatten.

En zelfs gesteld dat Debie gedaan heeft wat hem verweten wordt. Wat heeft die moreel hoogstaande collegae er dan van weerhouden om de praktijken van hun overste eerder aan de kaak te stellen. Waarom ageerden ze niet eerder. Ik lees immers het volgende: "en zijn team". En bij het parket zijn ze ook wel zo slim om alle betrokken tegen mekaar uit te spelen in ruil voor geen vervolging.

VB'er Bart Debie riskeert vier jaar effectief

Gewezen Antwerps politiecommissaris en huidig Vlaams Belang-gemeenteraadslid Bart Debie (32) riskeert een effectieve gevangenisstraf van vier jaar en een boete van 2.500 euro.

Die straf heeft het openbaar ministerie van de Antwerpse correctionele rechtbank donderdag gevorderd. Debie staat onder meer terecht voor buitensporig politiegeweld, machtsmisbruik, racisme en het vervalsen van tientallen pv's.

Vier jaar geleden dienden vijf leden van een Turkse familie een klacht in tegen Debie en zijn politieteam. Ze werden naar eigen zeggen extreem hard aangepakt op het politiecommissariaat en liepen ook zware verwondingen op. "Hier hebben we vijf lammetjes, het Offerfeest kan beginnen", was de uitspraak die de familie het meest tegen de borst stootte. Na de feiten schreef Debie zelf het proces-verbaal en minimaliseerde hij alles.

Debie maakte tientallen pv's in zijn voordeel

Door het incident, dat resulteerde in een preventieve schorsing van vier maanden, startte de politiedienst Intern Toezicht een uitgebreid onderzoek. Dat bracht volgens het openbaar ministerie aan het licht dat Debie al jaren geweld gebruikte, mensen onder druk zette en tientallen pv's in zijn voordeel opmaakte.

"Hij sleurde bovendien zijn collega's mee in zijn gestructureerd bedrog", stelde de procureur donderdag. Heel wat van zijn voormalige collega's verklaarden later dat Debie al dikwijls over de schreef was gegaan. Ze zouden nooit iets hebben durven zeggen, omdat Debie "in de bovenste schuif lag" bij hun oversten.

Complot

Debie zelf blijft alles minimaliseren en ontkende ook donderdag de tenlasteleggingen. Volgens hem kadert alles in een complot en kaderen de getuigenissen van collega's onder meer in suggestieve verhoortechnieken van het comité P. "Mijn cliënt heeft in 10 jaar tijd honderden arrestaties verricht als gewoon agent. Slechts in zijn laatste jaar, het jaar dat hij veel collega's voorbij steekt en gepromoveerd werd, komen er klachten", opperde zijn verdediging.

"Alle ingediende klachten komen bovendien van mensen die zelf een strafrechtelijke veroordeling hebben opgelopen." Het openbaar ministerie sprak donderdag van zeer ernstige feiten, gepleegd in een voorbeeldfunctie als commissaris en docent op de politieschool.

"Zijn gedrag zet ons hele rechtssysteem op de helling". Ook de advocaat van de Turkse familie was hard. "In totaal zijn er minstens 27 slachtoffers en minstens 30 inbreuken en misdrijven. Dit dossier zou gebruikt moeten worden in de politieschool als voorbeeld van hoe het vooral niet moet", sprak meester Kris Luyckx.

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding stelde zich ook burgerlijke partij in de zaak. Voor politie-inspecteur Allan Mens, medebeklaagde in de zaak, werd geen straf gevorderd. Het openbaar ministerie vond zijn gedrag laakbaar, maar achtte zijn aandeel in de zaak niet voldoende bewezen om strafrechtelijk hard te maken. (belga/dm)</STRONG></EM></U></I></B>

15/03/2007 12u22
Mail een vriend Printversie

Laatst gewijzigd door "Rechtse zak" : 15 maart 2007 om 18:32.
Oud 15 maart 2007, 18:34   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Willy Claes kreeg drie jaar voorwaardelijk (logisch dus dat hij niet "gebromd" heeft)gedurende vijf jaar, en werd gedurende vijf jaar uit zijn burgerrechten ontzet. Sinds 2003 heeft hij zijn burgerrechten terug.
Trouwens, ik vind mensen brutaal molesteren, afpersen en in mekaar slaan zoals de feiten waarvan Debie beschuldigd word, als mens bezwarender dan " de staat" bedriegen, iets wat in die jaren door ALLE partijen werd gedaan (ieder op hun manier, met hun eigen connecties). Claes heeft zijn opgelegde straf dus ondergaan.
Dat is ook alweer juist.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:40   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtse Zak
"En zelfs gesteld dat Debie gedaan heeft wat hem verweten wordt. Wat heeft die moreel hoogstaande collegae er dan van weerhouden om de praktijken van hun overste eerder aan de kaak te stellen. Waarom ageerden ze niet eerder."
In het begin allicht bang voor represailles. Tot het zo niet meer verder kon, natuurlijk.
Maar wat baat mijn uitleg, voor jou verdient hij allicht toch een medaille.
Oud 15 maart 2007, 19:00   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:

In het begin allicht bang voor represailles. Tot het zo niet meer verder kon, natuurlijk.
De beschuldigingen tegen de veiligheidsadviseur van het VB en Antwerps gemeenteraadslid van het Vlaams Blok, Bart Debie, luiden:
°foltering,
°afpersing,
°verduisteren van bewijsmateriaal,
°vervalsing van pv's
°racisme.

Benieuwd wat ervan weerhouden wordt door de rechtbank. Voorlopig is hij nog onschuldig dat is juist.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2007 om 19:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 19:02   #47
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Uit GVA van 15-3-07:
Citaat:
Debie zal er zich moeten verantwoorden voor onder meer afpersing, machtsmisbruik, foltering en inbreuken op de racismewetgeving.
Een politiecommissaris hoort er net voor te zorgen dat de wet wordt nageleefd. Hij dient die niet te overtreden. Punt.

Een partij die dweept met het komaf maken van de ongeregeldheden en het veiligheidsthema als stokpaardje heeft, hoort dit juist af te keuren.
Ik zou de reactie van de VB'ers hier eens willen lezen, moest de Debie naar de SP.a gegaan zijn !!!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:05   #48
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:

Voor jou verdienen Che, Mao en Stalin ongetwijfeld een medaille voor het 'rode licht' dat ze over de wereld hebben laten schijnen. Mijn scepsis voor wat door media wordt verteld over het geval Debie blijft. Van toevalligheid - net voor de verkiezingen - is wederom geen sprake meer.

Laatst gewijzigd door "Rechtse zak" : 15 maart 2007 om 20:05.
Oud 15 maart 2007, 20:06   #49
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Uit GVA van 15-3-07:

Een politiecommissaris hoort er net voor te zorgen dat de wet wordt nageleefd. Hij dient die niet te overtreden. Punt.

Een partij die dweept met het komaf maken van de ongeregeldheden en het veiligheidsthema als stokpaardje heeft, hoort dit juist af te keuren.
Ik zou de reactie van de VB'ers hier eens willen lezen, moest de Debie naar de SP.a gegaan zijn !!!
We lezen in elk geval genoeg reacties van mensen die weten dat Debie NIET voor SP.a heeft gekozen
Oud 15 maart 2007, 20:08   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor jou verdienen Che, Mao en Stalin ongetwijfeld een medaille voor het 'rode licht' dat ze over de wereld hebben laten schijnen. Mijn scepsis voor wat door media wordt verteld over het geval Debie blijft. Van toevalligheid - net voor de verkiezingen - is wederom geen sprake meer.
Het credo van het VB : de media is de echte schuldige. Ja jong, t'is allemaal de schuld vd media dat Debie zo'n "palmares" heeft.
Oud 15 maart 2007, 20:11   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat de heer Debie wellicht nog voor de verkiezingen zal gevonnist worden, spreekt boekdelen.

PS: Terzijde, speelt die anale fixatie in al jouw berichten een rol? Pardon, correct if i'm wrong, maar ik ga voort op die Avatar en die roze lettertjes.
Met je pseudo hang je al onder de gordel, nu sla je ook nog onder de gordel
Van "niveau" gesproken...

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2007 om 20:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:17   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Claes heeft nog geen enkele dag gebromd ondanks bewezen fraude/diefstal van gigantiche sommen geld.
Maar een man die zijn werkgever voor toen nog 100000 oude Belgische frank had bestolen kreeg die dag 1 jaar effectief.
Willy Claes werd veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf en werd voor een periode van vijf jaar ontzet uit zijn burgerrechten. Hij heeft zijn straf ondertussen achter de rug en heeft zijn "schuld" aan de maatschappij afgelost. Er is dus geen enkele reden waarom mijnheer Claes nog verder gestraft zou moeten worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:23   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat de heer Debie wellicht nog voor de verkiezingen zal gevonnist worden, spreekt boekdelen.
Het is een complot! Een complot, zeg ik u!

Citaat:
PS: Terzijde, speelt die anale fixatie in al jouw berichten een rol? Pardon, correct if i'm wrong, maar ik ga voort op die Avatar en die roze lettertjes.
De avatar en het onderschrift hebben niets te maken met het bericht waarop je reageerde. Je opmerking is dus niet alleen behoorlijk ongepast, maar bovendien ook nog eens pertinent onjuist. Als de avatar en het onderschrift je zicht vertroebelen en je verhinderen om de essentie van een bericht te lezen, dan beschik je over de mogelijkheid om via je gebruikersinstellingen de weergaven van de avatar en het onderschrift te blokkeren.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 maart 2007, 20:30   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als ge het zelf zegt, zal het wel waar zijn
Nu kom. Mij komt de datum toch ook eigenaardig voor.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:31   #55
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:

De avatar en het onderschrift hebben niets te maken met het bericht waarop je reageerde. Je opmerking is dus niet alleen behoorlijk ongepast, maar bovendien ook nog eens pertinent onjuist. Als de avatar en het onderschrift je zicht vertroebelen en je verhinderen om de essentie van een bericht te lezen, dan beschik je over de mogelijkheid om via je gebruikersinstellingen de weergaven van de avatar en het onderschrift te blokkeren.
De 'PS' was informatief geformuleerd. "Terzijde" laat zulks vermoeden. Ik beken het bijzonder grappig te vinden dat mensen permanent te koop lopen met hun geaardheid. Men kan zich immers de vraag stellen wat politieke discussies in het algemeen te maken hebben met de seksuele identiteit die men middels foto's en weblinks aanneemt. Hetzelfde geldt overigens voor geëtalleerde heteroseksualiteit. Het is niet relevant. Waarom is het dat voor u dan wel?

Laatst gewijzigd door "Rechtse zak" : 15 maart 2007 om 20:34.
Oud 15 maart 2007, 20:33   #56
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het credo van het VB : de media is de echte schuldige. Ja jong, t'is allemaal de schuld vd media dat Debie zo'n "palmares" heeft.
duidelijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belga
VB'er Bart Debie riskeert vier jaar effectief
Gewezen politiecommissaris en huidig Vlaams Belang-gemeenteraadslid Bart Debie riskeert een effectieve gevangenisstraf van 4 jaar. Dat heeft het Antwerpse openbaar ministerie donderdag voor de strafrechter gevorderd. Debie moet zich verantwoorden voor buitensporig politiegeweld en het vervalsen van tientallen pv's.

Debie zelf minimaliseert alle feiten en ontkende ook donderdag de beschuldigingen. Volgens hem kadert alles in een complot tegen hem. Het parket spreekt van zeer ernstige feiten, gepleegd in een voorbeeldfunctie als commissaris en docent op de politieschool. "Zijn gedrag zet ons hele rechtssysteem op de helling".

Voor politieman Allan Mens, medebeklaagde in de zaak, werd geen straf gevorderd. (belga)
Toch even de ten laste gelegde feiten in herinnering brengen:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF15032007_039
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HN
Vlaams Belang raadslid riskeert vier jaar cel -

15/03/2007 12:32:19 ANTWERPEN - ,,Als politiecommissaris en docent aan de politieschool moest hij een voorbeeld zijn, maar hij was een agressieve politieman die het niet nauw nam met de geldende rechtsregels. Zijn gedrag zet ons democratisch systeem op de helling. Een superflik als Debie hoort thuis in een politiestaat’’, zei de Antwerpse procureur. Ze vorderde vier jaar cel en een boete tegen het gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang.

Bart Debie, voormalig commissaris van de cel Schipperskwartier, moet zich verantwoorden voor elf valse processen verbaal, dertien feiten van slagen en verwondingen als politieman, afpersing, verduistering, het aanzetten tot racisme en het vernielen van onroerend goed. In totaal gaat het om 27 geïdentificeerde slachtoffers, velen zijn allochtoon, niet allemaal. Alle feiten speelden zich af tussen 1999 en 2003.
De bal ging aan het rollen toen een Turkse familie klacht neerlegde omdat ze in het Antwerpse politiekantoor aan de Lange Nieuwstraat hardhandig waren aangepakt. ,,Ik kwam op 12 februari 2003 ’s avonds laat thuis en ik zie een groep mensen vernielingen aanbrengen aan auto’s met ijzeren staven’’, vertelt Bilen Uludogan, een van de Turkse slachtoffers. ,,Ik loop naar boven, bel de 101 en ren terug naar beneden, die gasten achterna om te vermijden dat ze ontsnappen. Het was offerfeest, mijn familie kwam net aangereden, zij rijden met de auto met me mee. De groep vernielers had zich al in tweeën gesplitst. Even verderop zie ik een groepje mannen, ik had de ijzeren staven bij als bewijsmateriaal. Het bleken politiemannen in burger. Zij dachten dat wij de daders waren, we worden geslagen, hardhandig aangepakt, daarna in de combi gestoken en naar het politiebureau gebracht.’’
Daar begint de nachmerrie pas echt. Dilen wordt met zijn broer en drie schoonbroers in een kamer gebracht. Er zijn vijf lammetjes binnengebracht, het offerfeest kan beginnen, roept Debie. Ze worden geslagen, moeten met hun gezicht naar de muur gaan staan, op hun knieën gaan zitten, gsm’s worden stukgegooid, een van hen vliegt tegen de radiator, een andere wordt ondervraagd in een aparte kamer terwijl hij opzijn rug slagen krijgt met ijzerenstaaf. Een van hen is er zo erg aan toe dat hij met een ambulance wordt afgevoerd. Pas als de ondervragingen vorderen beseffen de politiemensen dat ze zich vergist hebben en laten de vijf gaan.
De Turken dienen klacht in bij de ombudsman, Interne Zaken begint een onderzoek. Daarbij komen nog tal van andere gevallen aan het licht.
Nauwgezet en gedetailleerde deed de procureur elke beschuldiging en het bewijs ervan, uit de doeken. Debie beperkte zich tot het ontkennen van alle feiten die hem ten laste worden gelegd. Volgens hem is het allemaal het gevolg van een hetze van zijn collega’s tegen hem die leugenachtige verklaringen aflegden en een complot tegen hem smeedden. Volgens Siffert, advocaat van Debie, legden zowel de vijf Turken als de politiemensen tegenstrijdige verklaringen af en is dat het bewijs van het complot tegen Debie. Maar het openbaar minsiterie ontkent. Volgens de procureur heerste er bij de politieinspecteurs een omerta en durfden de collega’s van Debie niet tegen hem optreden. In 2000 hadden enkelen al het wangedrag van Debie bij hoofdcommissaris Serge Muyters aangeklaagd maar die was pal achter Debie blijven staan. Daarom durfden ze eerst het wangedrag van Debie niet toe te geven en waren ze op een bepaald moment samengekomen om af te spreken of ze nu de waarheid zouden vertellen of niet, en als ze dat deden, dat ze dat dan allemaal zouden moeten doen.
Tijdens het pleidooi van wees de voorzitster de advocaat er regelmatig op dat hij moest ophouden met het gebruiken van suggestieve taal. Zo noemde hij de Turken criminelen, of ‘die soort’.
Tijdens de zitting kon Debie het vaak niet nalaten om hevig te gesticuleren of opmerkingen half luidop te maken. ,,U moet niet zo naar mij kijken, ik ben allesbehalve geïntimideerd’’, zei Kris Luyckx, advocaat van de Turkse slachtoffers. Hij vroeg voor elk van hen tussen de 2.500 en 5.000 euro morele en materiële schadevergoeding.
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen stelt zich burgerlijke partij voor 1 euro morele schadevergoeding.

Van onze redactrice Inge Ghijs
Nou, moe...

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2007 om 20:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:33   #57
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met je pseudo hang je al onder de gordel, nu sla je ook nog onder de gordel
Van "niveau" gesproken...
Slaan is een groot woord. Misschien is wrijven een betere omschrijving. Dat hebben sommigen daar wellicht bijzonder graag.
Oud 15 maart 2007, 20:34   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Willy Claes werd veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf en werd voor een periode van vijf jaar ontzet uit zijn burgerrechten. Hij heeft zijn straf ondertussen achter de rug en heeft zijn "schuld" aan de maatschappij afgelost. Er is dus geen enkele reden waarom mijnheer Claes nog verder gestraft zou moeten worden.
Hij werd schuldig bevonden aan ordinaire corruptie. En de vraag is maar, hoe ge bij corruptie de schuld kunt aflossen (ge kunt misschien wel, hetgeen ge zelf ontvangen hebt terugbetalen, maar wie gaat het gedeelte dat Dassault in zijne zak heeft gestoken, door Claes geld te geven, terugbetalen ?).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:35   #59
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:

Overigens, uw weblink werkt niet op mijn computer. Nu ja, misschien heb ik een "discriminerend apparaat". Zullen we daar meteen een discussie over beginnen?
Oud 15 maart 2007, 20:37   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'PS' was informatief geformuleerd. "Terzijde" laat zulks vermoeden. Ik beken het bijzonder grappig te vinden dat mensen permanent te koop lopen met hun geaardheid. Men kan zich immers de vraag stellen wat politieke discussies in het algemeen te maken hebben met de seksuele identiteit die men middels foto's en weblinks aanneemt . Hetzelfde geldt overigens voor geëtalleerde heteroseksualiteit. Het is niet relevant. Waarom is het dat voor u dan wel?
Hoegenaamd niets. Vandaar mijn opmerking dat je bericht niet alleen ongepast, maar ook pertinent onjuist was.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be