![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zoals reeds gezegd kan u persoonlijke aanvallen aan uw adres steeds melden, waarna wij zullen kijken of ze bestraft moeten worden of niet. Verder heeft u geen flauw idee of het nu ging om iemand met lange tenen of niet. Ik beslis namelijk zelf wat ik knip en ik heb daar niet altijd een melding voor nodig. Platvloerse opmerkingen horen hier niet thuis, ongeacht de schoenmaat van de gemiddelde poster. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als u beledigd wordt, of men schrijft een ongerechtigheid over u persoonlijk, dan heb ik er begrip voor dat u die verwijderd wenst. Als u echter de belediging of laster zélf bijkomend reproduceert en verspreidt via quote, dan klinkt uw klacht niet langer oprecht. Dan is uw wens niet langer dat de belediging verwijderd wordt, maar dan wil u eigenlijk dat diegene die ze uitte kleutersgewijs via het strafpuntensysteem gekoeioneerd wordt. De derde optie: u wil de belediging toch weg, maar u wenst daarbij de moderatie bijkomend knip-en zoekwerk wenst te bezorgen, wil ik niet eens overwegen........ Ik hoop dat u hierna begrip voor deze werkwijze kan opbrengen. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 10 april 2007 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brute pech dus voor onze zelfverklaarde "interessante poster" , die afgaat als een gieter omdat de moderatie hier verstandig genoeg was/is om niet op zijn voorstellen in te gaan, integendeel om ze resoluut af te wijzen ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 10 april 2007 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk bent u zo één van die posters waar ik het zelden mee eens geraak, maar is mijn mening toch wat genuanceerder. Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 april 2007 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat is juist. En je bent ook beleefder. ![]()
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan dit aanzien worden als een belediging(persoonlijke aanval)
Citaat:
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aha, een mod die dt-fouten maakt ![]()
![]() |
#49 |
Minister
|
![]()
#50 |
Europees Commissaris
|
![]()
#51 |
Parlementslid
|
![]() Hoe kan men nu een virtueel iemand beledigen.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees mijn onderschrift !!!!
#53 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op dit forum is het niet wenselijk om de posters te evalueren, maar wel hun ideeën. Er wordt iets negatiefs over een poster gezegd in plaats van over hetgeen hij schreef. Dus: persoonlijke aanval. Peter Johan |
||
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom pak je dan iemand op een stomme dt-fout?
Doet dat soms deugd?
#55 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Een dt-fout. Daar hebt u me zuiver! Daar heb ik niet van terug. Ik kan u echter geruststellen: het is niet tegen het forumreglement en wat ik ermee bedoelde is volkomen duidelijk. De dt-fout heeft immers nooit invloed op begrijpbaarheid van een zin: 'dt' wordt in spreektaal immers niet hoorbaar anders uit gesproken dan 't' Wat betreft het wijzen op spelfouten en taalfouten heb ik een tweeslachtig gevoel. Op vele fora en blogs is het not-done om op missers te wijzen of erover te emmeren. Desondanks is er op dit forum geen specifiek beleid daaromtrent. Argument om wijzen op fouten toe te laten: Het wijzen op een spelfout of taalfout kan pedagogisch verantwoord zijn: niemand is perfect en uit je fouten kan je heel vaak leren wanneer iemand zo vriendelijk is om je er op te wijzen. Dat lijkt me een goeie reden om op dit forum deze zonde tegen de netiquette toe te staan. Argument om wijzen op spelfouten niet toe te laten: In een discussie is het wijzen op spelfouten zonder twijfel volkomen irrelevant, totaal off topic en veelal bedoeld om gebrek aan argumentatieve slagkracht te maskeren en in een moeite door de tegenstander te irriteren. Er is trouwens nog een reden waarom ik het wijzen op kemels ten stelligste zou afraden: het is een mesje waar je je al heel gauw op jouw beurt aan terugsnijdt. Vaak begaan posters al heel snel (soms nog in dezelfde post waar ze iemands fout hekelen) zelf een blunder van jewelste. Wie gaat dan het hardst met de billen bloot? Een klein voorbeeld moge zulks duidelijk maken. Zoals gezegd: een dt-fout verandert niks wezenlijks aan de inhoud van een zin. Er bestaan echter fouten waarbij de schrijfwijze van een woord een totale betekenisverschuiving kan teweegbrengen. Op de site van Taalunieversum kan u een lijst vinden met dergelijke woorden. Een van die typische gevallen is het woord: uitweiden/uitwijden. Met 'ei' betekent het extra uitgebreide commentaar geven (een beetje zoals ik nu doe over uw opmerking) Met gestipte 'ij' betekent het verbreden. Wanneer iemand daar tegen zondigt (zoals hier b.v.) dan gaat zijn tekst al heel snel onbegrijpelijk worden of zelfs totaal nonsensicaal lijken, zelfs al werd de 'dt' daarbij correct gehanteerd. Ik moet plots denken aan het onvolprezen meesterwerk "Le huitième jour" van regisseur Jaco Van Dormael. In mijn favoriete scène ontspint zich een scheldpartij waarin de (mongoloïde) hoofdpersoon zijn vriend uitmaakt voor 'Mongole!' De uitgescholdene is verbouwereerd en ziet onmiddelijk het ultra-pijnlijke van de situatie in. Maar dan komt de mongool tot inzicht, zijn aggressie zakt, hij begint hartelijk te lachen en zegt:"Non! C'est moi, le mongole!" Een prachtige stemmingswisseling die subliem verschuift van tenenkrullende gegeneerdheid naar sympathie voor het snelle begrip van de eigen misser, waar vele 'normale' mensen vaak heel wat langer over doen, of zelfs niet eens aan toe komen. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 11 april 2007 om 00:56. |
||
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Maar verder is Peter Johan niet rancuneus of zo.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Als er iets kan ingewijd worden, kan het dan ook uitgewijd?
![]()
#60 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |