Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 22:38   #41

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hadden de bondgenoten van de VS niet geweigerd, na de beëindiging van de oorlog, mee te helpen bij het afschermen van de grenzen, dan konden de terroristen het nu niet zo bont maken...

Precies alsof de VS ginder onze belangen niet verdedigt...
(aaiai... ik sluit mij oren en ogen nu af)
Tja, actie staat volgens de natuurwetten nog steeds gelijk aan reactie. Mocht de Amerikaan wat minder bemoeizucht overal in de wereld aan de dag leggen hadden we misschien al lang geen ter oor tisten meer. Ondertussen al een paar honderdduizend slachtoffers ginder ten gevolge van de (schurken)inval van onze lieve vriend Bush en al die slachtoffers hebben familie die nu hun overledenen willen wreken. Een deel daarvan zal wel zijn gevoelens in daden willen overzetten en die noemen we dan "wrede" en "barbaarse" terroristen natuurlijk. 't Is maar hoe je het bekijkt. Maar zolang we met de auto kunnen blijven rijden blijft het natuurlijk wel "onze belangen" om verder te doen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:39   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ik weet het niet ... heeft zowel voor- als nadelen voor Europa ... wat is afgaan als een gieter, want zijn ze dat nu al niet afgegaan?
Tja, het begint toch alleszins te trekken op een zandloper zonder zand..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:43   #43
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Tja, actie staat volgens de natuurwetten nog steeds gelijk aan reactie. Mocht de Amerikaan wat minder bemoeizucht overal in de wereld aan de dag leggen hadden we misschien al lang geen ter oor tisten meer. Ondertussen al een paar honderdduizend slachtoffers ginder ten gevolge van de (schurken)inval van onze lieve vriend Bush en al die slachtoffers hebben familie die nu hun overledenen willen wreken. Een deel daarvan zal wel zijn gevoelens in daden willen overzetten en die noemen we dan "wrede" en "barbaarse" terroristen natuurlijk. 't Is maar hoe je het bekijkt. Maar zolang we met de auto kunnen blijven rijden blijft het natuurlijk wel "onze belangen" om verder te doen.
Jaja, Karma, maar ze zitten ze nu eenmaal, hé...

En idd, wss zou er dan geen barbaars terrorisme meer zijn in India, Indonesië, Sudan, Rusland, Egypte, Tunesië en noem maar op...
Oud 19 maart 2007, 22:43   #44
Babylonia
Parlementslid

Standaard

domme spitsmuizen
sorry zoveel naiviteit doet me dat toch even ontsnappen
Je goedgelovigheid in de oprechtheid en betrouwbaarheid van de grote broer de VS pleit voor je, maar is echt gevaarlijk Chipie
Vertrouw je hun echt? Of zou je het gewoon graag willen?
tegen beter weten in?

God bless Amerika
De grootste geloofsfanaten zijn de Bushen met hun clan
In naam van God alles wat ie doet
De new cruisade...
mij is alles ingegeven van boven
vergeet dat niet .......Dit zijn zijn eigen woorden....
ze bidden onze lieve heer van het kruis daar.
in het witte huis

weet je wat moeikijk te vatten is als je zelf eerlijk bent?
zoals een spitsmuis...
dat er veel mensen NIET doen wat ze zeggen
dat je NIET moet luisteren naar hun bedwelmende woorden
maar moet zien wat ze DOEN
het leven schenken of doden....

Je hebt geleerd in t school en overal dat je moet luisteren naar gezagdragers
Kijk es effe tien minuten naar hun DADEN
ben je niet in de spitsmuizenval aan het lopen?

we worden bedrogen door gezagsdragers
eindeloos veel keren
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:45   #45
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is uw belang?
hetzelfde als dat van 90% van de planeet: vreedzaam samenleven, samenwerken en onze energie, creativiteit en intelligentie gebruiken in functie van de emancipatie van de mens. Een einde maken aan de uitbuiting.

Citaat:
Als de VS nu verdwijnen dan vallen er minsten tienmaal meer doden..
Een wilde gok, Losjes uit de mouw geschud? Gebasseerd op?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:51   #46
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
domme spitsmuizen
sorry zoveel naiviteit doet me dat toch even ontsnappen
Je goedgelovigheid in de oprechtheid en betrouwbaarheid van de grote broer de VS pleit voor je, maar is echt gevaarlijk Chipie
Vertrouw je hun echt? Of zou je het gewoon graag willen?
tegen beter weten in?

God bless Amerika
De grootste geloofsfanaten zijn de Bushen met hun clan
In naam van God alles wat ie doet
De new cruisade...
mij is alles ingegeven van boven
vergeet dat niet .......Dit zijn zijn eigen woorden....
ze bidden onze lieve heer van het kruis daar.
in het witte huis

weet je wat moeikijk te vatten is als je zelf eerlijk bent?
zoals een spitsmuis...
dat er veel mensen NIET doen wat ze zeggen
dat je NIET moet luisteren naar hun bedwelmende woorden
maar moet zien wat ze DOEN
het leven schenken of doden....

Je hebt geleerd in t school en overal dat je moet luisteren naar gezagdragers
Kijk es effe tien minuten naar hun DADEN
ben je niet in de spitsmuizenval aan het lopen?

we worden bedrogen door gezagsdragers
eindeloos veel keren
Tja, ik ben ook maar een spitsmuis, hé...

Denkt U nu echt dat de democraten niets zouden ondernomen hebben om 'iets' te doen, indien ze de macht zouden behouden hebben?

En ja, ik heb over gezagdragers geleerd en naar hun DADEN gekeken, zelfs langer dan tien minuten...

Ik zag de ongelooflijke aantal doden in de ex-USSR, in China, in Noord-Korea, in Cambodja, in Irak...
Toevallig alle linkse regimes en leiders die het niet in naam van de almachtige deden...

Maar wss zat U tijdens die lessen in Babylon...

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 maart 2007 om 22:54.
Oud 19 maart 2007, 23:00   #47

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, Karma, maar ze zitten ze nu eenmaal, hé...

En idd, wss zou er dan geen barbaars terrorisme meer zijn in India, Indonesië, Sudan, Rusland, Egypte, Tunesië en noem maar op...
Ja Chipie, in andere postings kan ik je wel eens volgen maar niet hier. Geloof jij nu echt die hypocriet van een Bush? Bekijk dan toch eens de resultaten van zijn machtsdrang. Meestal heeft men het over de Amerikaanse slachtoffers in Irak maar eigenlijk wordt er relatief weinig stilgestaan bij de lokale slachtoffers (de Irakezen). Da's toch massamoord op grote schaal? En dat er wantoestanden in Soedan of zo zijn is geen excuus om hetzelfde te doen eerlijk gezegd. Eigenlijk moest Bush op dezelfde manier worden berecht als Sadam.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:15   #48
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk dan toch eens de resultaten van zijn machtsdrang. Meestal heeft men het over de Amerikaanse slachtoffers in Irak maar eigenlijk wordt er relatief weinig stilgestaan bij de lokale slachtoffers (de Irakezen). Da's toch massamoord op grote schaal? En dat er wantoestanden in Soedan of zo zijn is geen excuus om hetzelfde te doen eerlijk gezegd. Eigenlijk moest Bush op dezelfde manier worden berecht als Sadam.
En volgens de minister van consternatie zijn de meeste aanslagen nochtans gericht tegen de amerikanen. De waarheid is dat Irak eenmaal Saddam de macht kwijt zou raken er zowiezo een interne strijd ging losbarsten met een hoop doden. De VS aanwezigheid voorkomt in feite dat het land compleet de lucht ingaat.

Door wat er in Irak gebeurt gelijk te stellen met wat er in Sudan aan de gang is toont u mooi aan dat u er niets van afweet.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:18   #49
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Om te begrijpen waarom de bezetters met hun overwicht in materiaal, geld, munitie, enz toch nooit de overwinning zullen kunnen behalen in Irak: bekijk dit filmpje.

Hij doet me wat denken aan de moedige Chinees die op Tien'Anmen voor de tank ging staan. Dit is niet alleen even moedig, het is een pak efficiënter ...
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien en zeggen dat je met guerrilla ook nooit een oorlog kunt winnen, het mooiste voorbeeld is Afganistan en Kongo, guerrilla-troepen komen aan de macht en worden verdreven door nieuwe guerrilla-troepen die voor iets anders vechten, een vicieuze cirkel van bloed.

Volgens mij is het filmpje fake, er is geen enkel leger zo dom (zelfs niet de VS) om een tank helemaal alleen in een steegje te laten in het land van rpg's en zelfmoordenaars.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:20   #50
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Soms vraag ik me af of het niet beter zou zijn of de VS zich snel wegtrekt tot ,pakweg,Basra zodat het Iraakse leger en politie GEDWONGEN worden "all-out" te gaan.Sjia- en sunni- moeten eens met hun koppen tegen mekaar geslagen worden,kwestie van te beseffen dat ze nu echt moeten opschieten,ofwel poppetjes worden in een spelletje tussen Saudi-Arabie en Iran !
Bij wijze van alternatief kan Amerika zich ook geheel wegtrekken, de shia en sunni mekaar met de koppen tegeneen laten slaan en terugkomen als er genoeg strijdende partijen wederzijds geelimineerd zijn.
Oud 19 maart 2007, 23:21   #51
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja Chipie, in andere postings kan ik je wel eens volgen maar niet hier. Geloof jij nu echt die hypocriet van een Bush? Bekijk dan toch eens de resultaten van zijn machtsdrang. Meestal heeft men het over de Amerikaanse slachtoffers in Irak maar eigenlijk wordt er relatief weinig stilgestaan bij de lokale slachtoffers (de Irakezen). Da's toch massamoord op grote schaal? En dat er wantoestanden in Soedan of zo zijn is geen excuus om hetzelfde te doen eerlijk gezegd. Eigenlijk moest Bush op dezelfde manier worden berecht als Sadam.
Of ik al Bush geloof doet momenteel weinig terzake (althans volgens mij, hé)... Ze zitten er nu... Ik kan ze niet meer weg toveren en U wss ook niet...

En natuurlijk zijn de wantoestanden in de door mij aangehaalde landen geen excuus, maar U zei, dacht ik, dat er zonder de oorlog in Irak er geen terrorisme zou zijn...

En wat de Irakese slachtoffers betreft, die worden momenteel niet door de VS gemaakt (of toch weinig)...
Over de slachtoffers tijdens het Saddam regime zullen we maar wijselijk zwijgen (Koerden, oorlog tegen Iran, politieke tegenstanders...).
Pas op, hé,
ik ben ook geen voorstander van oorlogen... Maar 'geen oorlogen' speelt steeds/meestal in het belang van tirannieke regimes en in het nadeel van de burger...

Oud 19 maart 2007, 23:25   #52
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
En volgens de minister van consternatie zijn de meeste aanslagen nochtans gericht tegen de amerikanen.
U mag het in twijfel trekken, maar de cijfers lijken het te bevestigen. Wekelijks zijn er zo'n 1000 aanslagen, waarvan de meeste gericht op de bezettingstroepen.
Hoeveel aanslagen halen hier het nieuws? Juist, die één of twee die het meeste slachtoffers maken. Het is geen tegenspraak dat de meeste slachtoffers burgers zijn ook al zijn ze niet altijd het doelwit.

Citaat:
De waarheid is dat Irak eenmaal Saddam de macht kwijt zou raken er zowiezo een interne strijd ging losbarsten met een hoop doden.
Dat is niet de waarheid maar een loze toekomstvoorspelling die nooit gecheckt kan worden. De tegenstelling tussen Shiiten en Soenieten is in Irak van recente datum, weet u? Tot voor de sectarische prietpraat van de VS, woonden Soenieten en Shiiten in peis en vree samen, huwden ze elkaar, werkten ze samen en zaten ze samen in de Baathpartij met Koerden en Christenen. Het sectarische element is een resultaat van de oorlog en Irak binnengebracht door de VS.

Citaat:
De VS aanwezigheid voorkomt in feite dat het land compleet de lucht ingaat.
Grapjas. Hoe zou u de huidige situatie omschrijven misschien? Bizniz as usual? De VS zijn de oorzaak van de hel die Irak geworden is en hetzelfde geldt voor Afghanistan. Het zijn pyromanen die de wereld in de fik steken, land per land.

Oud 19 maart 2007, 23:42   #53
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik ben ook maar een spitsmuis, hé...

Denkt U nu echt dat de democraten niets zouden ondernomen hebben om 'iets' te doen, indien ze de macht zouden behouden hebben?
In Irak?

Citaat:
En ja, ik heb over gezagdragers geleerd en naar hun DADEN gekeken, zelfs langer dan tien minuten...

Ik zag de ongelooflijke aantal doden in de ex-USSR, in China, in Noord-Korea, in Cambodja, in Irak...
Toevallig alle linkse regimes en leiders die het niet in naam van de almachtige deden...
Irak? Links?
Oud 19 maart 2007, 23:42   #54
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is niet de waarheid maar een loze toekomstvoorspelling die nooit gecheckt kan worden. De tegenstelling tussen Shiiten en Soenieten is in Irak van recente datum, weet u? Tot voor de sectarische prietpraat van de VS, woonden Soenieten en Shiiten in peis en vree samen, huwden ze elkaar, werkten ze samen en zaten ze samen in de Baathpartij met Koerden en Christenen. Het sectarische element is een resultaat van de oorlog en Irak binnengebracht door de VS.
Dat niemand komt beweren dat u geen gevoel voor humor heeft.

Mijn bewering kan zeer goed gechecked worden. Als de VS zich van vandaag op morgen terugtrekt zullen we het wel zien. Zijn we allebei gelukkig. U omdat de VS weg is uit Irak en ik krijg gelijk.
Oud 19 maart 2007, 23:54   #55
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wase wolf Bekijk bericht

Volgens mij is het filmpje fake, er is geen enkel leger zo dom (zelfs niet de VS) om een tank helemaal alleen in een steegje te laten in het land van rpg's en zelfmoordenaars.
Ik betwijfel het, en het is niet 'helemaal alleen', kijk maar in de omgeving en op de achtergrond.

Hier is het volledig filmpje te zien, het vraagt inderdaad veel lef:
http://www.zshare.net/download/em-rar-2v0.html
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:58   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Waar komen de foto's vandaan? Enig idee wat de commentaar betekent?

Oud 20 maart 2007, 00:01   #57
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Mijn bewering kan zeer goed gechecked worden.
Hoe ga je zoiets checken? Je schreef:

Citaat:
De waarheid is dat Irak eenmaal Saddam de macht kwijt zou raken er zowiezo een interne strijd ging losbarsten met een hoop doden.

Oud 20 maart 2007, 00:02   #58
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waar komen de foto's vandaan? Enig idee wat de commentaar betekent?
Heb een link van iemand gekregen, maar is een Arabische site. Nee, ik zal eens horen.
Oud 20 maart 2007, 00:03   #59
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe ga je zoiets checken? Je schreef:
Als de "sectaire invloed van de amerikanen" een tijd achterwege blijft en het geweld blijft duren dan is het duidelijk dat die sectaire tendenzen er ook zonder amerikanen zijn en bijgevolg dat ik gelijk heb.
Oud 20 maart 2007, 00:08   #60
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther Bekijk bericht
Heb een link van iemand gekregen, maar is een Arabische site. Nee, ik zal eens horen.
http://www.muslm.net/vb/showthread.php?t=217058

Zouden gewoon aanduidingen zijn:
- dit is een Amerikaanse post in Ramadi
- dit is een tank die de wacht houdt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be