![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe een natuurproduct aanhalen. Eentje wat jarenlang met alle plezier is gebruikt. Zelfs iets dat in mijn jeugdjaren ( ocharmkes 25 jaar geleden) alom in gebruik was, wegens zijn milieuvriendelijke eigenschappen.
Goed isolerend, brandwerend, goedkoop, en geen kunststof. Asbest. Helaas bleek dit spul ook kankerverwekkend in sterke mate. Maar het is het quintessieel voorbeeld van fijnstof. Stof zo fijn dat het cellen kan beschadigen. Om een vergelijking te geven. Iedereen heeft wel de beelden al gezien van een cel waar een naald in geprikt word. Stel je een nog fijnere naald voor en doe dit dan een paar miljoen keer in een stelletje gemartelde longen. Eneuh Mambo. Als ze een telling en spektroscopie moeten gaan uitvoeren op het verzamelde stof, gaat dat wel een heel dure grap worden. Neen, onze politici doen het simpeler. Ze laten gewoon de "Doemdenkers" de klok luiden in dit geval. Dat brengt meer geld in het laatje op korte en middellange termijn. Als er genoeg over gebruld word door de semi meloengroenen, gaat er binnen een jaar of 2 niemand over zeuren dat diesel meer kost dan benzine. Met als achterliggende gedacht, de kans dat mensen hun moderne wagen snel gaan wegdoen en inwisselen voor een andere is klein, en dan nog is het nog steeds kassa kassa. Inschrijvingstaks, 21% BTW, etc etc....
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() Heel raar...
Die stofwolk vertrok in de verre sahara... maakte een grote bocht... en kwam in ons land neerslaan, alsof het die wolk haar bedoeling was om juist hier te landen. Mooie uitleg achteraf niet? Tijdens de Tsjernobylramp gingen de radioactieve wolken mooi rond onze grenzen, en alléén de rondomons liggende landen werden zwaar bestraald. Ook een mooi verhaal niet? Nu sterven de Belgen met bosjes aan allerlei soorten kankers en worden de niet radioactief besmette migranten met open armen binnengehaald om het bevolkingsaantal op peil te kunnen houden !!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Popi Jopi vloog ff voorbij.
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat woestijnzand helemaal niet zo onschadelijk is voor de longen, er valt alleen met geen goed fatsoen belasting op te heffen.
![]() |
#45 |
|
![]() Ik denk dat je gelijk hebt Willem.
Fijnstof is tenslotte fijnstof ... Maar afgelopen week kon je nauwelijks vijftig meter ver zien. Ieder gebouw hing in een soort waas. Was dat mist of smog?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 april 2007 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kankers der Belgen zijn voor plus/minus 0.0001% toe te wijten aan Tjernobil en 0.001% aan de verzuring. Maar dat effe terzijde. Je hebt wel gelijk dat de windpatronen in Europa rare bokkesprongen maken als het de politici goed uitkomt. Groentje 18, als ik de berichten en semi-wetenschappelijke onderbouwingen over fijnstof moet geloven zijn we allemaal ten dode opgeschreven vanaf onze eerste ademteug met onze eigen longetjes bij de geboorte. Och ja, dat zijn we al. Niemand heeft het eeuwige leven. De hoofdvraag is, is alle fijnstof schadelijk, en in welke mate? Het staat vast dan asbest een ideale fijnstofveroorzaker is, en dat dat zeer schadelijk is voor de gezondheid. Zou katoenstof hetzelfde effect kunnen hebben? Of miniscule druppeltjes waterdamp?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 april 2007 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Uit de mijnen is een ziekte "stoflongen / silicose" bekend.
![]() |
![]() |
#48 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens de Marly brand kwam er een klacht uit het Roergebied, dat ze hun vervuiling niet meer konden meten, wegens miniem in vegelijking met de rotzooi van bij ons.
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 1 april 2007 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]()
![]() |
#52 |
|
![]() mja da zand ging natuurlijk in een veel bredere band die heel ons land bedekte, maar bovenstaande grafiek geeft aan waar een luchtdeeltje (op 5000m hoogte) vandaan komt, gegeven dat het in de nacht van 25 op 26 maart over ons grondgebied zweefde.
Uiteraard zijn er nog veel andere luchtdeeltjes, eronder, erboven, erlangs, die allemaal een benaderend traject volgen met veel variaties zodat de uiteindelijke "stofpluim" een gigantisch ding is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Ik vermoed dat men ginds in die woestijn opzettelijk veel met kamelen loopt te stuiven, om ons hier te pesten.
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
80% van alle kankers zou veroorzaakt worden door alles wat je onder externe factoren kan rekenen. Maar doordat de ziekte pas zo'n 10 jaar later te voor schijn komt is het natuurlijk heel moeilijk te achterhalen aan welke factor(en) het precies lag. Wat je tegenwoordig allemaal inademt wil ik al lang niet meer weten. Zuivere lucht zonder 1000den deeltjes van allerlei komaf, ik weet al niet meer hoe dat ruikt/voelt. Zelfs in onze eigen achtertuin, die thans relatief landelijk gesitueerd is, pakken de chemische stoffen die voorbijkomen regelmatig op je adem en weet je dat binnenblijven veiliger is door de geur alleen al. (Wat ik overigens niet doe.) Citaat:
Ik vind nu even geen bron voor België maar in Nederland worden meer dan 10% van de jaarlijkse sterfgevallen door fijnstof veroorzaakt. Bovendien betekenen hart-en vaatziekten maar vooral longziekten vaak ook een ernstige vermindering van de levenskwaliteit.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 april 2007 om 00:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Duizenden kamelen, en als die scheten laten tonnen methaan in de lucht, niet alleen fijn stof maar ook broeikasgassen!
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Eigenlijk zijn mensen en dieren rondlopende stofzuigers, en eens de niet vervangbare stofzuigerzak vol, of verstopt is... kan de stofzuiger op de vuilhoop verbrand worden.
Als al die miljarden stofzuigers niet op onze ardkloot zouden rondlopen, dan zagen we dus geen steek meer voor ogen! Kweken is dus de boodschap, en kweken heeft twee voordelen. 1) Er komen meer stofzuigers, zodat de economen de lucht nog meer mogen vervuilen om hun winsten de hoogte in te jagen. 2) Er komen meer belastingbetalers wat goed is voor de politieke zakkenvullers. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10 micrometer. Da's 1 honderste van een mm. Da's op cellulair niveau geen stof, da's een rotsblok. De cellen in je lijf zijn niet veel groter dan 3 micron, tenzij je de eicel erbij neemt, wat een mastodont is onder de cellen. Met andere woorden, gewoon op je voeten staan zou miljoenen cellen tegelijk martelen en vermangelen. Alsof ze je onder een enorme pers steken. Fijnstof? La maar. Ander punt. Sinds de jaren 80 is de hoeveelheid fijnstof in de lucht met een factor 100 afgenomen. De enige reden waarom er nu over gesproken word is politiek. Een stel meloengroene doemdenkers hebben een stel politici leuke taxplannen in het oor gefluisterd . daardoor hebben deze een leuke campagne in het EU parlement gestart, en zijn de normen voor fijnstof zo ongelofelijk aangescherpt dat zelfs natuurlijke fenomenen al alarmwaardes veroorzaken. Als ik nu zou geloven in de NWO, lijkt me dit een prima plan om de mensen angstig en gedwee te houden. Maar ik zie eerder de hand van de KGB in dit. Door de reglementering zo streng te maken jagen we alle industrie hier weg. Geen industrie is geen geld voor defensie, geen defensie is vrije inkom voor de oude USSR. Helaas hebben de USSR betaalde Meloengroenen een kleine misrekering gemaakt in timing en zijn ze zoals gewoonlijk kompleet verrast door gebeurtenissen van 120 jaar geleden.
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar verschiet ik niks van. In Leuven, kilometers ver, was de stank zelfs niet te harden. Ik wil niet weten wat voor schade die Marly toestand aan de gezondheid heef aangericht destijds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikzelf woon in Vilvoorde, en moest door de rookwolk rijden om naar mijn werk te gaan. Als asthma lijder was het een 2 stoppen rit. Dubble portie inhalen.
Maar als je weet dat na het draaien van de wind de Brusselse overheid wel panikeerde.... De Kriek en lambiek gebouwen in die periode zal minder goed zijn.