![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoeveel patienten met levercirose sterven er jaarlijks ? hoeveel mensen met keelkanker ? hoeveel gebroken relaties, gezinnen carrières ? alcohol is een verwoestende harddrug en water niet, daar kan je niet omheen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ben jij dan trouwens een geheelonthouder ofzo? (en eerlijk gezegd denk ik nu net niet dat alcohol een geschikte drug is om het volk "mak en braaf" te houden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan ken jij de Vlaming nog niet ... steeds revoluties beramen, revoltes plannen in het vuur van de overtuiging, en tegen tien uur te zat en zal 't voor morgen zijn ... de volgende dat vertrekken ze terug vol goede moed en plannen ze volop een nieuwe revolte of secessie, maar tegen tien uur ... ![]() Alva wist het al (hij schreef het in zijn dagboeken) ... de Amerikanen in t wilde westen kenden er ook wat van ... de russen onder de Sovjet ... allemaal voorbeelden van onder invloed van alcohol kleingehouden volkeren ... daarom : vive la revolution ! weg met den alcool !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Inderdaad wel frustrerend nieuws. Een paar weken geleden stond nog in de gazet welke miljoenenwinsten ze gemaakt hadden, en vandaag krijgen we te lezen dat we weeral meer gaan mogen betalen voor ons pintje...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
totaal boycotten die handel ! lang leve Leberg ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() [quote=Edina;2576384]...
Ben jij dan trouwens een geheelonthouder ofzo? ...quote] heb een punt achter mijn regelmatig 'gebruik' gezet, na jarenlang een heel normaal sociaal drinker geweest te zijn (nooit excesief) ... in maart nog één keer gebruikt ... maar dat gaat er ook nog uit hoor ... ik denk dat ik naar een drietal keer per jaar ga evolueren of zo. in afwachting van een totaalverbod hé ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 2 april 2007 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() [quote=Anna List;2576628]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ooit bij stil gestaan, Anna, dat het merendeel van de mensen een pintje of een single malt kunnen drinken zonder al die miserie? Gewoon genieten, zonder te kankeren?
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() [quote=Anna List;2576654]Ik ben niet degene die gans de draad zit te spammen met "verbied alcohol", terwijl ik er zelf consumeer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Allemaal de schuld van de vreemden(in dit geval den Braziliaan)
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
no trauma here ... maar dagelijks consumeren en daarvan kankeren doen er heel veel hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() [quote=connect;2576678]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burger
|
![]() [quote=Anna List;2576813]Wanneer iemand een verbod op een product eist, verwacht ik wel dat die persoon het product dan niet zelf consumeert ja. Daar is helemaal niets bovenmenselijks aan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() [quote=connect;2576863]
Citaat:
of mag ik ook al 130 op de snelweg als dat mijn politieke voorkeur is ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burgemeester
|
![]() Bij mij komt er ook al lang geen INBEV meer over de vloer.
Dat sommigen liever whisky of cognac of gelijk wat drinken of niets drinken daar doet iedereen zijn goesting mee.... Alle respect. Persoonlijk ben ik alleszins geen korte drank type. Maar wetenschappelijk is echter bewezen dat een paar glazen bier, wijn, of een druppelke of drie per dag, heel gezond is. Blijft natuurlijk de vraag welke producten niet duur zijn, lekker smaken, en bovendien op een zo natuurlijk mogelijke manier gebrouwen zijn met de beste ingredienten. Wat bier betreft bestaat er een leerrijke site: beerrate.com. (Da zijn die mannen die onze Westvleteren als het beste bier beschouwen.) Als je de 50 beste bieren van Belgie selecteert dan heb je al een idee waarnaar je op zoek moet gaan.... Inderdaad...zoeken is de boodschap want de goei bieren vindt je niet zomaar in een colruyt, carrefour en noem maar op. De Delhaize is al een stukje beter. Iemand die een bier wil die Champagne kan vervangen ... probeer eens Deus. (oppassen bij uitschenken....kan nogal spuiten) Rode wijn door "Aardmonnik" (nogal exclusief en voor de kenners) Rosé door Girardin framboos of andere ongezoete fruitbieren. Een lekkere trappist 12° van Westvleteren is niet zonder moeite verkrijgbaar maar kan je perfect vervangen door een Rochefort 10. (Eerlijk gezegd vindt ik de Rochefort beter dan de Westvleteren) "Beste" geueze is Girardin black label (geueze verbetert met de jaren...tot 20 jaar) (Blonde bieren max 3 jaar houden en donkere bieren met nagisting 5 jaar) Malheur dark brut, Abbaye du roc, aardmonnik, 3fonteinen schaerbeekse kriek, struise pannepot, de dolle oerbier, Cantillon, Dupont avec les bons voeux, Ellezelloise hercule, La chouffe, de cam kriekenlambik, Rochefort, West vleteren, Chimay.... ENKEL, en ik herhaal ENKEL, als je al deze bieren geproefd hebt... dan kan je pas zeggen of je van bier houdt of niet. Proberen dus .... Uiteraard heeft elk type bier zijn moment om te drinken....lekker gezellig bij de open haard met een stella is natuurlijk onzin.... daart hoort een trappist bij met een portie kaas (Westmalle en Postel maken kaas met hun eigen melkkoeien die zo natuurlijk mogelijk gevoed worden). Voila, INBEV afbreken is gemakkelijk, maar met iets degelijks voor de dag komen is weeral iets anders. In de regel is het simpel, mijd alle commerciele bieren of bieren waarvan het etiket vermeld dat ze andere dingen bevatten dan water, mout, hop, gerst, tarwe, en gist of desgebruikelijk natuurlijk fruit (suiker mag bij nagisting op de fles ... de "fond"-bieren dus) E-nummers, saccharines, extracten, smaakversterkers, aromas, suikers, mais en noem maar op horen niet in een gezonde drank thuis. PS Duvel is ook wel gezond. En bier is niet altijd een kwestie van kwantiteit, probeer anders eens 5 trappisten van 12°. ![]() O ja, wat trappist betreft: deze mensen hebben zich geengageerd om biologische producten te gebruiken met enkel en alleen kwaliteit als doelstelling. Zij brouwen alleen om in hun levensonderhoud te voorzien en een deel van de opbrengst wordt stelselmatig besteed aan goede doelen... Iets anders dan INBEV dus.... Laatst gewijzigd door Amaj : 2 april 2007 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kort samengevat: de bieren waarvan je geen hoofdpijn van krijgt
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
wat niet wil zeggen dat je "kotsvrij" bent ![]() De beste remedie bij hoofdpijn is nog steeds om 's anderendaags gewoon een alcoholische drank te nuttigen... voor wie dat nog kan uiteraard. Maar het efficientste vind ik nog altijd om voor het slapengaan gewoon een glas water te drinken met een sedergine erin. Kwestie van proaktief te zijn ![]() Laatst gewijzigd door Amaj : 2 april 2007 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |